Het is geen traditie om een nieuwjaarsboodschap te schrijven maar een traditie moet ooit door iemand begonnen worden toch ??
Er is al weer een jaar voorbij en er is veel gebeurd volgens mij. De discussie over het cheaten binnen het D2OL is daar een duidelijk bewijs van.
Het einde van het jaar is natuurlijk hét moment om even terug te blikken op alles dingen die de revue hebben gepasseerd dus heb ik wat gebeurtenissen op een rij gezet.
2005 heeft zich gekenmerkt door een hoop veranderingen binnen DPC, zo zijn er twee lang gewaardeerde projecten gestopt en wel Find a Drug (FaD) en the Search for Extraterrestrial Intelligence (SETI) maar hebben we er ook twee leuke projecten erbij gekregen. Rosetta is er na een ouderwetse langdradige screening bij gekomen, en na de introductie van nieuwe regels om projecten makkelijker op GoT te krijgen heeft MarkB uFluids aangedragen. Conclusie is dat we als DPC in 2006 nog een hoop nuttig werk kunnen verzetten en daar dus veel goed mee doen.
Binnen DPC heeft het community gevoel altijd hoog in het vaandel gestaan en al hebben we dit jaar (gelukkig) geen actie gehouden om een zieke DPC'er te ondersteunen, toch zijn er een hoop dingen de revue gepasseerd. De enorme lijst die hieronder staat is getuige van het feit dat er een hoop mensen
Ik doe hier even een opsomming :
• Zo hadden we de eerste Miss DPC verkiezing die door Poesch met een behoorlijke overmacht gewonnen is.
• We hebben met veel inzet van de statsposters een leuke prijsvraag gehouden waarin de deelnemers over het hele net DPC gerelateerde oplossingen moesten vinden, en waar sommigen soms door de bomen het bos kwijt waren .
• We hebben een hoop interviews gehouden en op die manier de leden van een andere zijde leren kennen
• Op dit moment zijn de precisieflushes nog aan de gang
• We hebben een DPC tourpoule gehouden op Fok
• We zijn wezen paintballen tijdens het DPC uitje, dit was voor sommige ervaren paintballers even slikken omdat het niet helemaal ging zoals zij dachten. Tevens zijn sommigen achter de smaak van verf gekomen
• Stampede IV is gekomen en gegaan met weer spectaculaire flushes en zeker een vervolg in het komende jaar
• Er is een DPC poëzie instuur ronde geweest met erg mooie inzendingen
• Wegens iets minder leuk omstandigheden zijn wij verheugd om DanC bij DPC te mogen verwelkomen, iets wat ik nog steeds zo bijzonder vind dat het zeker een aparte vermelding verdient
• Natuurlijk is daar altijd nog de bannercontest, er zijn leuke inzendingen geweest. Nu moet daar nog een vervolg op komen
Hoe belangrijk het community gebeuren binnen DPC ook is, het is niet allemaal buiten spelen natuurlijk
We hebben ook een hoop serieus werk verzet met zijn allen.
Zo staat er op het voldaan -en todolijstje van DPC dit jaar:
• De invoering van de React Markup Language [RML] wat een ieder de mogelijkheid heeft gegeven om zelf de bekende DPCH's op het forum te posten. En volgens mij loopt dit best lekker op dit moment
• De invoering van de weekdpch's om de minder drukke DPCH's in kwijt te kunnen.
• Audhumla is dankzij sponsering van T.net in een rack gehangen en heeft www.dutchpowercows.org (WDO) en forum.dutchpowercows.org (FDO) weer terug gekregen na dat die een tijdje ontheemd waren
Op dit moment krijgt Audhumla er steeds meer taken bij, onder andere als back-up statsserver.
• Poolse cheaters zijn uit het RC5 project getrapt nadat bleek dat 90% van hun output niet helemaal op eerlijke wijze geproduceerd werd.
• T.net heeft een nieuw onderschrift gekregen in hun passmailer waar natuurlijk DPC duidelijk in staat
• Na een lange tijd is er vooruitgang geboekt in de aankoop van de DPC merchandise. Op dit moment is de webshop online en liggen de spullen bij DPCQuatar om, als het goed is deze week, gefotografeerd te worden en dan in de verkoop te gaan
• We hebben een goed resultaat gehaald op de Google adds
• Er is een nieuw onderschrift bij /5 gekomen.
Niet alles is even soepel verlopen binnen DPC, wat natuurlijk niet raar is in een hechte gemeenschap. Zo is er natuurlijk het incidentele relletje geweest over stats, geld of gedrag maar dit is uiteindelijk ook allemaal weer goed gekomen.
Zo hebben we dit jaar meegemaakt:
• Na wat onverwachte vertrekken uit de crew hebben we een nieuwe woordvoerder voor die crew en DPC gekregen en in mijn ogen doet onze fries dit met kwaliteit en kwantiteit, meer kan je toch niet vragen !
• Het verloop binnen de crew is op zich ook een punt geweest wat zorgen heeft opgeleverd. Een hoop mensen zijn binnengekomen en ook weer uitgestroomd. Sommigen op persoonlijke redenen en andere omdat ze de tijd die nodig is om werk te verzetten voor DPC niet hadden.
• Hetzelfde geld voor de statsposters die elke dag de afgelopen jaren menig uur van hun slaap hebben ingeleverd om onze dagelijkse verslaving in stand te kunnen houden (de dealers
Helaas bleek dat er niet voldoende mensen gevonden konden worden om elke dag jaar in en uit 3 a 4 DPCH's te posten. Geen verwijt maar gelukkig zijn daar de RML stats om het werk te verdelen onder ons allemaal
• Helaas is ook, mede door een zeer slechte ADSL lijn en weinig tijd, na twee jaar [eNeRGy] gestopt als moderator van dit forum. Gelukkig zijn we hem niet kwijt als DPC'er en lurkt hij nog steeds rond
• De UD stats zijn een tijd offline geweest, Liz heeft nog veel tijd in wat stats gestoken maar dat was erg veel handwerk. Gelukkig bood Onno uitkomst en stelde zijn stats ter beschikking zoda er weer "gewone" DPCH's mogelijk waren
• DPC heeft geen automatisch recht meer op FrontPage postingen op T.net. Natuurlijk kunnen we er altijd terecht voor nieuwswaardige berichten.
Welke dingen er ook staan te wachten in 2006, na het bekijken van deze lijsten hierboven weet ik zeker dat DPC weer een interresant en hopelijk goed jaar tegemoet gaat waarin we zullen spetteren met stats terwijl het werk wat we verzetten ook nog zinnig is en het goede doel steunt.
Voor ik ga afsluiten met jullie de beste wensen te doen voor het komende jaar, ga ik nog één ding doen wat eigenlijk not done is
Ik wil hier natuurlijk niet voorbij gaan aan de andere crewleden, de teamleiders van de verschillende subteams, de vrijwilligers die serverspace en tijd hebben gedoneerd om stats te maken voor DPC, alle statsposters die elke dag hun tijd opofferen voor onze verslaving, de user die zijn steentje bijdraagt door zijn PC te laten draaien, de statsbouwers die in korte tijd RML stats hebben gemaakt. Maar de lijst is te groot om iedereen er in te zetten.
Met elkaar maken we DPC,met elkaar zijn we DPC, en met elkaar blijven we DPC.

WOS/APL modjes bedankt voor het plaatje
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME