agp voeding + agp2 mobo een probleem?

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 14:57
Ok ik heb dus laatste tijd wat probs met me pc dat hij traag is, en vage data transfers heeft en gewoon zo maar blijft hangen bij het booten van windows. En ben dus al ruim een week bezig met het zoeken naar het probleem. Me geheugen getest en me gfx kaart, alles schijnt genoeg stroom te hebben. Maar nu heb ik mijn kast open en denk ik haal alles ff los en zo, en wat zie ik daar. Ik heb een 20 pins mobo kabel vanuit mijn voeding, en een 24 pins aansluiting op me mobo zelf. 4 pins krijgen dus geen stroom.

Zou het zo kunnen zijn dat doordat me moederbord te weinig stroom krijgt, daardoor me geheugen niet genoeg krijgt en me processor ook niet en dat er dus op momenten waarop de pc veel doet (downloaden op een schijf, game spelen van andere schijf, of gewoon een "zware" game runnen een overload krijgt omdat 1 van beide of allebij te weinig stroom heeft? Die 20 pins kabel past er wel in, maar niet in het midden, maar alleen met boven in 4 pins unused of onderin 4 pins unused. dus vast klikken werkt niet.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een convertje kopen van 20 pins ATX naar 24 pins ATX (dit heeft niets met AGP te maken). Die 4 pinnen zitten erop om je systeem van de extra prik te voorzien, die zeker nodig is als je hem zwaarder belast.
Dus als je een flinke voeding hebt kun je een converter gebruiken, anders is een andere voeding misschien verstandiger.

• ye-roon
Nou het is niet zo zeer dat me agp het probleem is. Het is meer alles wat ik doe. Windows booten gaat de ene keer goed, de andere keer kan je aan dat blauwe balkje zien dat ie blijft hangen. Dat ding heeel de tijd 5-6 stil op een plek, en never nooit dat ie dan in windows komt. Het gebeurt wanneer ik iets install van meer dan een gieg. Het gebeurd als ik anime zit te kijken. Ik heb het gevoel dat er een data transfer iets niet goed werkt, of dat me RAM niet optijd leeg gemaakt word voor het volgende. Of dus dat er te weinig stroom door me pc heen gaat. En ik heb een niet zo erg zare voeding(360watt), maar zou het kunnen dat doordat het RAM te weinig stroom krijgt dat er daardoor transfer overflow komt en dat daarom me processor load te hoog word? (Als ik het goed krijgt de processor stroom via dat 4 pins extra kabeltje, dus kan het denk ik alleen het ram zijn.

edit: rede niet met agp: ik heb pci-e :)

[ Voor 3% gewijzigd door ye-roon op 30-12-2005 13:03 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
alle dingen die je beschrijft zijn en kunnen niet de oorzaak van je problemen zijn. RAM niet op tijd leeg, je RAM is nooit leeg als het goed is ;) Als er iets met je data-transfer aan de hand zou zijn, zou je veel meer fouten moeten hebben, en niet alleen bij bestanden van >1GB.

Je voeding is 360 watt. Dat is voor 'gewone' pc`s meer dan zat. Dat je 4 pins niet hebt aangesloten hoeft ook niks te zeggen. Zonder kunnen pc`s ook best draaien.

Voordat we je goed kunnen helpen, zou het handig zijn als je je systeemspecs zou posten + OS versie. Als je ook even naar je interpunctie en leesbaarheid zou kijken, zou dat ook al heel wat schelen.

Ikzelf zit voor je probleem te denken aan kapot RAMgeheugen. -> even testen met MEMtest86 dus. Heb je de SMART gegevens van je harde schijf (ven) al bekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 30-12-2005 13:08 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ye-roon schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:54:
Nou het is niet zo zeer dat me agp het probleem is. Het is meer alles wat ik doe. Windows booten gaat de ene keer goed, de andere keer kan je aan dat blauwe balkje zien dat ie blijft hangen. Dat ding heeel de tijd 5-6 stil op een plek, en never nooit dat ie dan in windows komt. Het gebeurt wanneer ik iets install van meer dan een gieg. Het gebeurd als ik anime zit te kijken. Ik heb het gevoel dat er een data transfer iets niet goed werkt, of dat me RAM niet optijd leeg gemaakt word voor het volgende. Of dus dat er te weinig stroom door me pc heen gaat. En ik heb een niet zo erg zare voeding(360watt), maar zou het kunnen dat doordat het RAM te weinig stroom krijgt dat er daardoor transfer overflow komt en dat daarom me processor load te hoog word? (Als ik het goed krijgt de processor stroom via dat 4 pins extra kabeltje, dus kan het denk ik alleen het ram zijn.

Begin eerst eens met het geven van specs, dan kunnen we er in ieder geval een stuk meer over zeggen.

En wat bedoel je nu in vredesnaam met je AGP?
Nou het is niet zo zeer dat me agp het probleem is
Dus je hebt geen AGP maar PCI-E maar AGP is je probleem?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ye-roon
Ja ik kwam er achter dat ik het topic verkeerd getypt had :) ik had atx ipv agp moeten typen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ye-roon schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:22:
Ja ik kwam er achter dat ik het topic verkeerd getypt had :) ik had atx ipv agp moeten typen.
Ok, maar wat zijn nu je specs en het precieze probleem. Hier kunnen we dus weinig mee.

• ye-roon
Me specs:
MSI K8 Neo4-F moederbord
Amd64 3500+
2x 512Mb Kingston HyperX PC3200 400Mhz
XFX Geforce 6800 GS 256Mb
Hitachi 250gb 7200rpm 8mb cache
WD 120gb 7200rpm 8mb cache
chieftec 360w voeding atx1

Het preciese probleem varieert nog al. De ene keer is het bij het spelen van WoW dat me fps van 50 terug loopt naar 5 met alle mogelijk grafische dingen uit en alleen mijn char in beeld. De andere keer dat het vast loopt bij het blauwe balkje in windows. Bij het installen van windows blijft ti hangen op nog 34min over. En dat is niet alleen op deze schijven maar op allemaal, en gooi de schijf in ander systeem en het werkt prima. Bij het kijken van anime dat het beeld opeens mega gaat schokken en gewoon stil blijft staan en dat het geluid doorloopt. Ga ik in dat geval naar taakbeheer staat me processor op 100% en ook al is windows media player allang gestopt gaat dat nog even een 20 sec door voordat het weer op de 0% in idle mode staat. Bij het installeren van Wc3 loopt hij op zelfde manier vast als bij installen van windows. Het is zo gaar dat ik niet eens meer IE of iets anders kan openen en hij reageert niet op ctrl+alt+del. Die Hitachi schijf heb ik gister nieuw gehaald, aangezien alles uitwees dat het m'n windows disk het probleem was, maar dat bleek bij de install niet het probleem. Aangezien ik op deze hitachi disk de zelfde problemen ondervind.

En het is denk zoals in de link die Atlas poste. Het klinkt zeer als instabieliteit van m'n systeem als hij wat zwaardere dingen moet doen. En nu met een grotere harde schijf lijkt het alsof hij nog meer problemen heeft dan voorheen. Want met een 60gb en een 40gb aangesloten zijn de problemen nergens te bekennen, maar met 60gb+120gb of nu met 120gb+250gb is de instabiliteit groter.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Het lijkt mij dat 360 watt een beetje krap is voor je systeem. Maar dit heb ik al een keer eerder beweerd bij iemand anders en toen zeiden ze dat het genoeg moest zijn, dus ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ik denk toch dat die 4 pinnetjes voor instabieliteit zorgen, kun je niet een ATX 2 voeding van iemand lenen?
Pagina: 1