Hoi allemaal,
Ik zit met een (in mijn ogen) groot probleem.
Om bij het begin te beginnen
Onlang het onderstaande systeem van iemand overgenomen:
Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+, 2.2Ghz, 1Mb, S-939, Box
Grafische Kaart : Asus Extreme N6800GT 256Mb, DVI, TVout, PCI-E
Moederbord : DFI LanParty UT nF4 SLI-DR, S939, 4xDDR, ATX
Voeding : CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0
Kast : Thermaltake Armor Case Black ATX/BTX
Koeling : Zalman VGA Ram Heatsinks
Koeling : Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler S478/775/754/939
Koeler : Zalman VF700-CU LED Silent VGA Cooler
Harde Schijf : 2* Western Digital Raptor 74.0Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA
Harde Schijf : 2 * Maxtor DiamondMax 10, 300Gb, 7200rpm,16Mb SATA150
Geheugen : 4 * Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz
Systeem starte zonder problemen maar ik kreeg problemen om de 2 raptors in een mirror te plaatsen en Windows XP te installeren. Op internet wordt gesproken over verschillende oplossingen waarbij in ieder geval duidelijk werd dat het systeem van de laatste BIOS (6.23-3) voorzien moest worden. Binnen Windows was dit niet mogelijk dus de DOS-flop van de DFI-site gedownload en het systeem van een nieuw BIOS voorzien.
Sinds dat moment zijn er problemen. Het systeem start op maar komt niet door zijn POST. Bij het opstarten lichten alle 4 de leds op, 1 gaat er knipperen en gaat vervolgens uit met als resultaat dat de overige 3 blijven branden. Vanaf dat punt is er niets meer mogelijk.
Ik heb al geprobeerd de CMOS te clearen (jumper omgezet, batterij er een nacht uit en alle weer aangesloten) maar alles zonder succes.
Alle hardware m.u.v. Processor, Videokaart en één geheugenmodule verwijdert maar ook zonder succes. Ook geeft de speaker geen geluid dus dat helpt ook niet.
Iemand die mij hier mee kan helpen.
Update:
Ik ben er een beetje klaar mee. Met de moederbord kan je werkelijk alles uit je systeem halen maar is op bepaalde punten wel uitermate kritisch. Ik heb bij www.recoverybios.com een nieuwe BIOS besteld (de BIOS die er in zit ga ik later wel flashen) en vervolgens ook nog ander geheugen (OCZ Platinum PC3200 2048MB Dual Kit m/twee PC3200 1024MB DIMM`s, CL 2-3-2-5) gekocht. Volgens mij moet deze combinatie gaan werken.
Ik laat het hier wel weten of het is gelukt
Update2:
Vandaag het nieuw BIOS ontvangen.
Het systeem start weer netjes op en zodadelijk ga ik Windows XP eens installeren.
Het nieuwe geheugen komt waarschijnlijk morgen binnen.
Laatste update
Het geheel draait weer en ook het nieuwe geheugen loopt netjes.
Windows geïnstalleerd en alles komt netjes in de lucht.
Bedankt voor de reacties
Ik zit met een (in mijn ogen) groot probleem.
Om bij het begin te beginnen
Onlang het onderstaande systeem van iemand overgenomen:
Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+, 2.2Ghz, 1Mb, S-939, Box
Grafische Kaart : Asus Extreme N6800GT 256Mb, DVI, TVout, PCI-E
Moederbord : DFI LanParty UT nF4 SLI-DR, S939, 4xDDR, ATX
Voeding : CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0
Kast : Thermaltake Armor Case Black ATX/BTX
Koeling : Zalman VGA Ram Heatsinks
Koeling : Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler S478/775/754/939
Koeler : Zalman VF700-CU LED Silent VGA Cooler
Harde Schijf : 2* Western Digital Raptor 74.0Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA
Harde Schijf : 2 * Maxtor DiamondMax 10, 300Gb, 7200rpm,16Mb SATA150
Geheugen : 4 * Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz
Systeem starte zonder problemen maar ik kreeg problemen om de 2 raptors in een mirror te plaatsen en Windows XP te installeren. Op internet wordt gesproken over verschillende oplossingen waarbij in ieder geval duidelijk werd dat het systeem van de laatste BIOS (6.23-3) voorzien moest worden. Binnen Windows was dit niet mogelijk dus de DOS-flop van de DFI-site gedownload en het systeem van een nieuw BIOS voorzien.
Sinds dat moment zijn er problemen. Het systeem start op maar komt niet door zijn POST. Bij het opstarten lichten alle 4 de leds op, 1 gaat er knipperen en gaat vervolgens uit met als resultaat dat de overige 3 blijven branden. Vanaf dat punt is er niets meer mogelijk.
Ik heb al geprobeerd de CMOS te clearen (jumper omgezet, batterij er een nacht uit en alle weer aangesloten) maar alles zonder succes.
Alle hardware m.u.v. Processor, Videokaart en één geheugenmodule verwijdert maar ook zonder succes. Ook geeft de speaker geen geluid dus dat helpt ook niet.
Iemand die mij hier mee kan helpen.
Update:
Ik ben er een beetje klaar mee. Met de moederbord kan je werkelijk alles uit je systeem halen maar is op bepaalde punten wel uitermate kritisch. Ik heb bij www.recoverybios.com een nieuwe BIOS besteld (de BIOS die er in zit ga ik later wel flashen) en vervolgens ook nog ander geheugen (OCZ Platinum PC3200 2048MB Dual Kit m/twee PC3200 1024MB DIMM`s, CL 2-3-2-5) gekocht. Volgens mij moet deze combinatie gaan werken.
Ik laat het hier wel weten of het is gelukt
Update2:
Vandaag het nieuw BIOS ontvangen.
Het systeem start weer netjes op en zodadelijk ga ik Windows XP eens installeren.
Het nieuwe geheugen komt waarschijnlijk morgen binnen.
Laatste update
Het geheel draait weer en ook het nieuwe geheugen loopt netjes.
Windows geïnstalleerd en alles komt netjes in de lucht.
Bedankt voor de reacties
[ Voor 20% gewijzigd door Webaccess op 06-01-2006 17:07 ]