Welke Linux versie????????

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
hehe, daar hebbie em weer. Jongens help me ff, ik moet een Linux versie hebben die mijn geluidkaart meteen herkent. En het liefst ook mijn andere hardware. ik heb een Creative Soundblaster 128. en 2 Realteck 8029 kaartjes. Ik draai nu Corel Linux, maar daar kan ik mijn geluidkaart niet instaleren. zie ook topic

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/109772

Ik moet dus een bestuuringssysteem hebben met veel drivers. En met een grafische interface zoals Corel Linux en Windows. Kunnen jullie de url erbij geven??? Hartstikke bedankt :)

Verwijderd

Mischien is mandrake iets voor je, dat van mij draaide gelijk... (detect ie bij startup)
afijn ik ben ook geen linux expert dus als iemand anders wat beters weet dannuh... "don't mind mie!"

(ik heb LinuX Mandrake 7.1)
:)

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
sndconfig

of anders

insmod es1371
(of insmod es1370 afhankelijk van welke PCI128 je hebt)

Je realteck kaarten werken met de ne2k-pci module.
Om hiervoor een andere Linux distributie te nemen is wel veel werk en onnodig.

• F0kke
Op zaterdag 20 januari 2001 15:06 schreef Ghosty het volgende:
Mischien is mandrake iets voor je, dat van mij draaide gelijk... (detect ie bij startup)
afijn ik ben ook geen linux expert dus als iemand anders wat beters weet dannuh... "don't mind mie!"

Oke dat maar ff proberen dan!

Verwijderd

Goh dit is toch niet toevallig de tweede "Welke linux versie" topic die je de afgelopen dag hebt geopend... <G>

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt ook zelf een kernel compileren waarin-ie het doet... In ieder geval doet mijn SB128 PCI het uitstekend onder debian 2.2r2 met de es1371 driver.

• F0kke
Op zaterdag 20 januari 2001 15:06 schreef Ghosty het volgende:

Hehe, ik heb gisteren Linux Mandrake 7.2 gedownload, enne alles werd meteen herkend. Bedankt voor je tip!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 21 januari 2001 11:25 schreef EvilFox het volgende:

[..]
Hehe, ik heb gisteren Linux Mandrake 7.2 gedownload, enne alles werd meteen herkend. Bedankt voor je tip!
Jep dat werkt goed...

Twee keer opnieuw geinstalleerd maar ja
Pagina: 1