SB128 onder Corel Linux 1.1

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik kom er dus gewoon niet uit. Ik heb al alsa drivers gedownload maar weet dus echt niet hoe ik die moet instaleren... In Corel Linux 1.1 heb ik netjes het bestand uitgepakt met een vaag commando:

tar x \Files\alsa-driver-0.5.9d.tar.bz2

Oke nadat ie uitgepakt was dus een dikke lijst met bestanden. Hoe moet ik nou die drivers instaleren?? Ik zie namelijk niet waar ik dat moet doen. Ik heb eindelijk wel mijn netwerk aan de gang. Das dan een pluspuntje, maar dat geluid wil nie lukken :'(

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Het zal best mogelijk zijn je sb128 onder corel linux te installeren, maar het zal best een karwei zijn. Ik weet niet of dit je als linuxnewbie wel lukt. Je kan beter een andere distributie gebruiken, want daar wordt je geluidskaart zonder problemen gevonden en geinstalleerd.

Verwijderd

AOpen HQ08 - AMD Athlon T-Bird 1000 MHz@1200 MHz - Abit KT7-Raid - 256 MB 133MHz@Cas2 - Iomega Ditto 2 GB -Seagate 17.2 GB + Seagate 3.2 GB
hd 5400 r/pm - Viper 770 - Phillips 4x4x24 - Aopen DVD 10x 40x - Sound Blaster 128 - Windows 2000 Prof / Windows ME
Je bent nog steeds corel linux vergeten bij te zetten ;)

Misschien staat je antwoord op de corel linux website?? onder support / tips & trics o.i.d.

• F0kke
Op zaterdag 20 januari 2001 13:21 schreef Zemanova het volgende:

[..]
Je bent nog steeds corel linux vergeten bij te zetten ;)
Dat zet ik er pas bij als het echt optimaal werkt :).

Enne aan welke distributie zitten jullie dan te denken? Ik heb Corel Linux Second Edition en Linux hail Storm ook nog wel liggen. Vanmorgen gedownload. Maare nog distributies aan te raden??? Met een url erbij svp.

Verwijderd

Met de gewone kerneldrivers zal het ook wel gaan.
Doe eens cat /proc/pci
Dan zal hij als het goed is aangeven of het een es1370, een es1371 of een emu10k1 is.
Dan kun je het bestand /etc/modules.conf of /etc/conf.modules editten:
alias sound es1371
Als es1371 je chipset is.

Verwijderd

in plaats van cat kun je ook met midnight commander het bestand bekijken (met F3)

editten kun je daar ook mee (met F4)

mc om hem op te starten :)

• F0kke
Ik heb Linux Mandrake gisteren ook maar even gedownload. Ondersteunt al mijn hardware.
http://www.mandrake.com/en/

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 21 januari 2001 11:24 schreef EvilFox het volgende:
Ik heb Linux Mandrake gisteren ook maar even gedownload. Ondersteunt al mijn hardware.
http://www.mandrake.com/en/
Jij ?!

Wij !! ;)
Pagina: 1