Goeiedag. Ik heb nog een antieke cd rewriter van HP, nl. een 2x-2x-8x. Nou mislukken de laatste tijd al mijn cd's. Met de snelheid heb ik niet zo'n probleem aangezien ik niet zo'n diehard-brander ben, maar is mijn brander gewoon naar de klote of helpt het als ik de lens schoon maak, en zo ja, hoe mmak ik die lens dan schoon? Urls zijn ook welkom.
tsjek dit topic eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/86967
gebruik iig geen cd'tje met zo'n borsteltje want daar maak je boel alleen maar mee kapot.
gebruik iig geen cd'tje met zo'n borsteltje want daar maak je boel alleen maar mee kapot.
Ik heb m'n CD-ROM speler een keer schoon gemaakt omdat ineens slecht ging lezen. Gewoon met een wattenstaafje met wat spiritus erop zachtjes schoonvegen. Daarna een druppeltje water erop, en met een tissue heel zachtjes deppen (niet duwen) om het water op te zuigen, en de lens is schoon. Hij doet het weer perfect
Ik neem aan dat de lens van een burner hetzelfde is. (Het was trouwens bij een Asus 40x, maar al die loopwerken zijn makkelijk open te schroeven en de lens kun je dan zo bereiken).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
dat staat dus ook in dat topic waar ik naar linkte. Ik zou alleen het water overslaan. Spiritus is 70-80% ethanol en dat verdampt heel gemakkelijk. Water niet en bevat veel rotzooi (zouten) wat kan achterblijven.
Ik gebruik JUIST water omdat spiritus vaak een wat poederig restant achterlaat na verdamping... Water is schoner (zeker gedestilleerd water)Op zaterdag 20 januari 2001 15:16 schreef uibeltje het volgende:
dat staat dus ook in dat topic waar ik naar linkte. Ik zou alleen het water overslaan. Spiritus is 70-80% ethanol en dat verdampt heel gemakkelijk. Water niet en bevat veel rotzooi (zouten) wat kan achterblijven.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
In principe heb je gelijk, aan spiritus is blauwe kleurstof toegevoegd om het er niet lekker uit te laten zien, het is immers 70-80 % (meer zelfs mogelijk) alcohol. Tevens is er methanol aan toegevoegd om het giftig te maken zodat alcoholverslaafden het niet drinken.
Als je idd gedestilleerd water gebruikt kan het geen kwaad. Gewoon kraanwater raad ik af.
Het beste is overigens 100% ethanol maar ik weet niet of dat zo te koop is.
* uibeltje werkt op een lab en neemt het gewoon daar vandaan mee [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]
Als je idd gedestilleerd water gebruikt kan het geen kwaad. Gewoon kraanwater raad ik af.
Het beste is overigens 100% ethanol maar ik weet niet of dat zo te koop is.
* uibeltje werkt op een lab en neemt het gewoon daar vandaan mee [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]
Verwijderd
WAt erg belangrijk is:
doe het niet met zo'n schoonmaak disc met zo'n lapje eraan!! Hierdoor heb ik 1 brander en 1 lezer naar de knoppen geholpen
Wie biedt hulp met mijn probleem?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/109975/
doe het niet met zo'n schoonmaak disc met zo'n lapje eraan!! Hierdoor heb ik 1 brander en 1 lezer naar de knoppen geholpen
Wie biedt hulp met mijn probleem?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/109975/
Verwijderd
Ik heb hier een fles (ziekenhuis spul) vloeistofje.
bevat 70% Alcohol
en 4% Methanol
en de rest is denk ik gedist. water.
En het werkt perfect
bevat 70% Alcohol
En het werkt perfect
iemand 100 % ethanol (in de volksmond alcohol genoemd, en dat is fout) hebben?
10,- per liter
10,- per liter
He Ruurd, alias RdB. Jij hier? Nee het is me nog niet gelukt, want ik heb hier niet zoveel tijd voor gehad. Je doet dezlfde opleiding, dus je weet wel wat we moeten doen voor school, niet? Ik heb m'n compu laten repareren trouwens. Het was inderdaad het geheugen dat defect was en nu doet alles het weer. Het is inderdaad een 2x2x6x. Jij kan het weten, ik heb 'm trouwens van jou. Ik zie je maandag wel weer ofzo. Groeten Bram, alias Rampheerde.*D
het is wel degelijk een alcohol.. maar goed, ik ben wel geinteresseerd.. wat is de kwaliteit, verontreiniging etc?Op zaterdag 20 januari 2001 17:22 schreef uibeltje het volgende:
iemand 100 % ethanol (in de volksmond alcohol genoemd, en dat is fout) hebben?
10,- per liter
methanol=alcoholOp zaterdag 20 januari 2001 16:30 schreef uibeltje het volgende:
In principe heb je gelijk, aan spiritus is blauwe kleurstof toegevoegd om het er niet lekker uit te laten zien, het is immers 70-80 % (meer zelfs mogelijk) alcohol. Tevens is er methanol aan toegevoegd om het giftig te maken zodat alcoholverslaafden het niet drinken.
ethanol=alcohol
Het probleem is alleen dat methanol een stuk ongezonder is.... ethanol is de alcohol die in alcoholische drank wordt gebruikt
methanol en ethanol behoren idd tot de alcoholenOp zondag 21 januari 2001 16:40 schreef wfvn het volgende:
[..]
methanol=alcohol
ethanol=alcohol
Het probleem is alleen dat methanol een stuk ongezonder is.... ethanol is de alcohol die in alcoholische drank wordt gebruikt
als je 5% methanol in een biertje hebt ipv ethanol overleef je het niet hoor
je overleeft het wel hoor.. in veel donkere alcoholische dranken (whiskey, donkere rum, likeuren) zit tot wel 3% methanol. methanol zorgt ervoor dat je kater er iets harder inhakt. daarnaast zijn grote percentages methanol niet echt gezond nee. je word er blind van. maar dood zal je er niet snel aan gaan.Op zondag 21 januari 2001 17:11 schreef uibeltje het volgende:
[..]
methanol en ethanol behoren idd tot de alcoholen
als je 5% methanol in een biertje hebt ipv ethanol overleef je het niet hoor
Pagina: 1