Ik ga binnenkort over op een barebone en dat wordt zeer waarschijnlijk de SN95G5 V3 van Shuttle. Het moederbord wat hierin zit heeft een 8X AGP slot voor de VGA kaart.
Eisen
1. Heb ik wat Dual-DVI kaarten over het hoofd gezien die passief gekoeld worden?
2. Hang ik teveel naar de passieve koeling, en zijn kaarten met een fan niet zo luidruchtig als ik denk?
Als ik kijk naar Dual-DVI kaarten mét fan springt qua prijs de XFX Geforce 6600GT 128MB AGP er wel tussenuit. Volgens deze review is het qua vermogen meer dan voldoende, resolutie is maximaal 2048x1536 en de uitgebreide specs lijken me allemaal uitstekend. Alleen dat fannetje he
Eisen
- De barebone moet gewoon stil zijn, dus ik wil fans vermijden. Liefst passief dus.
- AGP uitvoering, gezien de aansluiting in de barebone
- Dual DVI i.v.m. toekomstige TFT schermen
- Moet resoluties ondersteunen voor een 19" of misschien ook een 20" TFT
- Ik game vrij weinig, maar wil de mogelijkheid wel hebben. De Radeon 8500 die ik nu heb is voor de meeste games gewoon te traag inmiddels.
- Matrox Millennium G550 Dual-DVI
Wat ik ervan begrijp heeft deze gewoon één DVI poort en moet je werken met een verloopstukje. Daarnaast ondersteunt deze kaart bij Dual-DVI maximaal 1280 x 1024. Bij een 20" scherm is dat niet echt praktisch, dus deze valt af. - Matrox Millennium P650
Ondersteunt maximaal 1920 x 1200 bij Dual-DVI, dus wat dat betreft prima. Wat me tegenhoudt bij deze kaart is het volgende: geen DirectX 9 maar 8.1; en hij is van juni 2003. Aan de andere kant is hij in al die tijd vrijwel niet in prijs gezakt. Indicatie dat het toch wel een goede kaart is?
1. Heb ik wat Dual-DVI kaarten over het hoofd gezien die passief gekoeld worden?
2. Hang ik teveel naar de passieve koeling, en zijn kaarten met een fan niet zo luidruchtig als ik denk?
Als ik kijk naar Dual-DVI kaarten mét fan springt qua prijs de XFX Geforce 6600GT 128MB AGP er wel tussenuit. Volgens deze review is het qua vermogen meer dan voldoende, resolutie is maximaal 2048x1536 en de uitgebreide specs lijken me allemaal uitstekend. Alleen dat fannetje he