Toon posts:

A8n-SLI Premium en Athlon X2 3800+

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het wil niet!

Ik heb hier een A8N-SLI Premium moederbord met een Athlon X2 3800+ cpu, hij draait op 2ghz terwijl hij toch echt 3.7ghz aan zou moeten kunnen. Het zou compatible moeten zijn.

Mijn BIOS updaten zou ik wel willen, maar ik heb geen floppy drive en de ASUS update utility (waarmee het via windows kan) laat zich niet installeren. (ASUS BIOSINFO.DLL: NT Service registery error! Please reboot NT and run again. Waarna ik op OK druk en een 'no ASUS motherboard detected' error krijg).

Ik ben niet zo sterk in de hardware kant van het verhaal, waar kan mijn probleem liggen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Waarom denk je dat 'ie op 3,7GHz moet kunnen draaien ? 8)7

Dit zijn de specificaties van jouw CPU. Deze hoort netjes op 2GHz te draaien :)

[ Voor 97% gewijzigd door Thandor op 28-12-2005 15:32 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Euhm een 3800+ is 2GHZ, je kunt wel de HTT verhogen maar tot 3,7 gaat moeilijk worden. Overigens heb ik hem met de boxed cooler op 2.4

[ Voor 82% gewijzigd door --Christiaan-- op 28-12-2005 14:57 ]

Verwijderd

Ehm een 3800+ X2 is 2Ghz en geen 3,7Ghz tenzij je een ubercooler hebt.
Kortom de proccessor die je gekocht is 2Ghz en niet 3.7Ghz en daarvoor hoef je je BIOS niet te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Dan vraag ik me echt af waarom deze nieuwe computer zo verdomd traag is. Er zit toch wel een Radeon x1300 in met 512mbram of zo. Ook heb ik er genoeg geheugen inzitten (1024) en die cpu dus. Waarom zie ik dan framerates van 7fps op de 3dmark 2005? En in WoW framerates die gewoon verdomd dicht bij mijn oude computer liggen met zijn 2000+?

Verwijderd

Dat heeft niet zoveel met je processor anzich te maken maar meer met je videokaart, een X1300 is niet echt bijster snel en is een budget kaart dus dat zou je framerate in 3dmark05 kunnen verklaren (al weet ik dat niet zeker aangezien ik die kaart niet bezit en de snelheden er niet van weet), wat voor een score haal je in 3dmark05 ?

Maar het lijkt me verstandig om je wat meer te verdiepen in de materie voordat je zulke topics maakt :)

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Nieuwe installatie gedaan, Nieuwste drivers geinstalleerd voor je moederbord en videokaart? directx9c ? etc etc etc

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

welke grafische kaart had je met je 2000+. Gameprestaties hangen voooral af van de videokaart, en gedeeltelijk van de processor, je processor is een snelle jongen maar de videokaart is redelijk normaal, dus een andere videokaart zou je snelle processor wel benutten.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Onthoud goed :
Het aantal MB op een videokaart zegt niets over de performance daarvan.
Het aantal MHz zegt niet over de performance van een bepaald apparaat.

Controleer het volgende :
• Heb je alle drivers goed geïnstalleerd ? (Videokaart, moederbord/chipset, eventuele geluidskaart etc..)
• Zet de affiniteit eens op één CPU. (Rechtermuisknop op een bepaald proces in taakbeheer)
• Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)
• Weet je de prestaties van een X1300 ? Het aantal FPS in een benchmark zegt helemaal niets. Je moet de scores vergelijken met andere kaarten.
Programma's werken niet lekker op Dual Core X2 3800+. Dit topic kan misschien ook nog relevant zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 28-12-2005 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De andere, oude computer, had een Radeon 9600.

Ik zweer je, soms is het nogal ingewikkeld met al die nummertjes voor verschillende kaarten.

Ik ben niet al te sterk met de hardware, met de software ben ik toch best goed vind ik. :P Ik heb alle drivers geinstalleerd en de nieuweste versies ook. Dus de nieuwste catalyst bijvoorbeeld.

Ik had een 1954 3dmark op de nieuwe een 1500 of zo op de oude.

En ik heb zeker wel onderzoek gedaan, maar zo duidelijk is het allemaal niet.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Deze site laat zien dat de MSI X1300 Pro maar ~2800 punten scoort met 3DMark05.

Dit topic laat een tabel zien van Tom's Hardware Guide waarin een X1300 Pro ook in de '2800 range' zit met 3DMark05.

De X1300 Pro is sneller dan de X1300. Met een beetje vooronderzoek had je zo kunnen zien dat de X1300 geen krachtpatser is. (Wat je nu dus ook merkt.)

De VB FAQ met Welke videokaart moet ik kopen legt het kiezen van een videokaart ook uit.

Tips voor de volgende keer :
• Het aantal MB op een videokaart zegt niets over de performance daarvan.
• Het aantal MHz zegt niet over de performance van een bepaald apparaat.
• Staar je niet blind op model nummers.
• Bekijk de specificaties van de kaart, merk X kan de kaart andere specificaties geven (bv. een tragere geheugenbus) dan merk Y. Controleer de specificaties dus goed.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar niet iedereen weet precies de weg naar dat soort links. ;)

Ik heb dus wel degelijk van te voren rondgekeken.

Ik ga die links eens fijn bestuderen. Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat het alleen de videokaart is, als ik de perfomance hier zo bekijk.

Verwijderd

Geen traag geheugen, hdd, vga kaart is idd niet veel soeps wel goed maar vergelijken met een dik mobo en leuke proc is het weer een beetje jammer. Tja zou is ff kijken naar de geheugen of nieuwe windows erop gooien kan wel eens helpen succes.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
wel leuk systeempje trouwens .. alleen is je videokaart echt de bottleneck van je system .. neem een snellere kaart een x800 serie ofzo .. of nog leuker 1800 serie , en prik er nog een staaf 512 bij .. . het kost wel wat , dus ff sparen, maar dan wil ik er een geeltje op leggen dat je pauber trots bent op je system :)

en lees eerst ff wat meer over overclocke in het FAQ ofzo .. had je dat gedaan , had je niet aangekomen met dat op 3,7ghz 3800X2 verhaal..

suc6! , en spaarse! (ben ik ook aan het doen, maar dan voor 7800GTX)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
512MB erbij zal niet gaan, dan moet het 2x256MB zijn of 2x512MB ;). Verder is inderdaad je videokaart de bottleneck op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik moet er twee sticks bij doen dan. Ben ik wel van plan. :)

x800 of 1800, ik zal er eens naar kijken. Dit moet wel mijn heftige systeem worden. Chatten, browsen enzo kan ik ook wel op de oude computer. :)

Thanks mensen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Fijn :) Maar volgende keer graag eerst even wat verder kijken dan je neus lang is ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.