[PHP Project] Sales Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb de opdracht gekregen om een sales tracking tool te maken.
- Functies: voorraadbeheerd, order module, verkoopsmodule, packbonmodule, export module naar boekhouding.

Ik zit een beetje met de wat ik ga doen met de webserver. De database server is een MSSQL server, hier moet ik me niets van aan te trekken, dit is in beheer van de db admin. Mijn gevoel is dat omdat het db platform MS is ik best ook op MS platform zou verder gaan. Maar ik weet dat ik meer [zuiver kennis vlak] meer kan regelen vanaf een Linux server, dit omdat ik een de packbonnen in PDF wil maken voor ik ze naar de printer wil sturen, lijkt me gemakkelijk de opmaak en ook omdat ik heel gemakkelijk kan gebruik maken van de mail functionaliteiten van linux.

Dus wanneer ik kies voor een MS-DB omgeving en een Linux-Webomgeving zou dit problemen opleveren?

Weet er trouwens iemand een goede link over hoe ik gestructureerd kan coden?
Project plan is er al (alle functies zijn beschreven, schermen staan op papier, ...)

Because Great minds Think alike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32
Nee, je kan je php ook gewoon naar een externe mysql-server laten connecten, dus geen problemen :)

[ Voor 16% gewijzigd door 0fbe op 26-12-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Er is geen enkel probleem om uit PHP te werken met een MSSQL DB. Zie ook de manual ivm MS SQL. Boeken over gestructureerd coden zal je vast en zeker vinden in [Alg] Centraal boekentopic - part II.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat lijkt me niet iets wat je ergens even leest, dat heet ervaring :)
en ook omdat ik heel gemakkelijk kan gebruik maken van de mail functionaliteiten van linux.
Als je van PHP gebruik maakt, hoef je je over het mailen geen zorgen te maken, dat kan met PHP's mail() functie.

Je vraagt je dus af welk OS je op je server gaat zetten. Dat zal van een aantal dingen afhangen: welke hardware draait je server? Hoeveel ervaring heb je met een specifiek OS? Is er geld beschikbaar voor licenties of steekt je baas dat liever in manuren? Maak je gebruik van bestaande software die alleen op een bepaald OS draait?
Op ervaring moet je je niet verkijken: er zijn veel tutorials beschikbaar om een LA(M)P-configuratie op te zetten, maar mochten er problemen optreden zul je die ook op moeten kunnen lossen. Hetzelfde geldt voor Windows Server: dat je alles in Windows XP weet te vinden, wil niet zeggen dat je automatisch alle functies van de Server-versie weet. Hetzelfde geldt voor de webserver: waarschijnlijk Apache of IIS. Met een defaultconfiguratie zullen beide waarschijnlijk werken, maar wat als je iets wilt veranderen? Als je dit allemaal nog uit moet zoeken, hoop ik dat je voldoende tijd hebt voor de klus. Dit zijn geen dingen die je in een weekje leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Tip voor topicstarter: verdiep je even in .NET en de diverse Windows services en bekijk dan in welke taal je het bouwt en welk platform je gaat gebruiken :)

De "omdat" logica klopt namelijk niet:
djack schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:35:
Maar ik weet dat ik meer kan regelen vanaf een Linux server, dit omdat ik een de packbonnen in PDF wil maken voor ik ze naar de printer wil sturen, lijkt me gemakkelijk de opmaak en ook omdat ik heel gemakkelijk kan gebruik maken van de mail functionaliteiten van linux.
Ik kan goed autorijden omdat appel laag dinsdag vriend is 8)7

Ik denk namelijk dat je via .NET vrij snel een stabiele applicatie kan bouwen die gebruik maakt van sql server + mail service + print server services :)

[ Voor 70% gewijzigd door Stewie! op 26-12-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
Wel ik heb wel wat ervaring maar dit is een applicatie die een mega belang gaat hebben voor het bedrijf.
De meeste tools die ik gemaakt heb waren ICT interne applicatie, dit is een applicatie om geld mee te gaan verdienen, en dat is net wat anders.

We hebben zowel IIS als Apache (windows/Linux) draaien en tja manuren ik heb 3 weken gekregen voor dit af te werken.

Ik heb gekozen voor PHP omdat ik die taal machtig ben en niet de tijd heb om me te verdiepen in een nieuwe taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

djack schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:06:
mega belang gaat hebben voor het bedrijf.
+
dit is een applicatie om geld mee te gaan verdienen
!=
tja manuren ik heb 3 weken gekregen voor dit af te werken.
+
Ik heb gekozen voor PHP omdat ik die taal machtig ben en niet de tijd heb om me te verdiepen in een nieuwe taal.
Ik zie een conflict. Ze willen het snel en je krijgt niet de tijd om een correcte applicatie te ontwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wel ik heb wel wat ervaring maar dit is een applicatie die een mega belang gaat hebben voor het bedrijf.
De meeste tools die ik gemaakt heb waren ICT interne applicatie, dit is een applicatie om geld mee te gaan verdienen, en dat is net wat anders.
Lijkt me risicovol, iemand met weinig ervaring een bedrijfskritische applicatie laten bouwen 8)7

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
3 weken!? Ik schat dat je al een 3-5 dagen bezig bent om een eerste concept voor een technisch ontwerp op te zetten. Vervolgens moeten het functioneel ontwerp en technisch ontwerp nog getoetst worden of deze goed op elkaar aansluiten en of er nog genoeg ruimte is voor eventuele toekomstige uitbreiding.

Dan heb je nog 2 tot 2.5 week over om het te programmeren, te testen, bugs te fixen (en weer testen, programmeren en bugs fixen), vervolgens een productietest te draaien, en als dit goed gaat het in productie te nemen..

Nu weet ik inhoudelijk niet wat het project exact in houd maar als ik je korte functie eisenlijstje bekijk kan dit no-way in 3 weken 8)7

Overhaast dit soort dingen niet! ALs je app half werkt en vervolgens al in produktie draait, kan de boel goed in de mist lopen, en dat wil je echt niet hebben!
Ik denk dat je al minimaal 6-8 weken moet uittrekken om een goede app neer te zetten, die voldoet aan de basis specs, en dan maar eens kijken of het ook 'echt' werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Misschien is Microsoft Commerce interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

djack schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:35:
Project plan is er al (alle functies zijn beschreven, schermen staan op papier, ...)
-->
NOFI, maar je neemt volgens mij teveel hooi op je vork. Waarbij ik alleen maar kan hopen dat die vork van roestvrij staal is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
3 weken, droom verder zou ik zeggen, dat haal je nooit

alleen al vlot pdf files generen met fpdf ofzo ben je al een kleine week mee bezig (eer je layout en structuur wat onder de knie hebt)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Als het zo belangrijk is, waarom neem je dan zoveel risico door het zelf te doen? Stel dat je een fout maakt, en dat je alle orders van één dag misloopt (of erger). Reken je baas eens voor wat dat zou gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
We hebben zowel IIS als Apache (windows/Linux) draaien en tja manuren ik heb 3 weken gekregen voor dit af te werken.

Bwhahahaha :D

*kuch* Sorry, nuttige posts. Right.

Ik vind dit sowieso zowel van de OP als de opdrachtgever onprofessioneel en onrealistisch. Maak d'r 3 maanden van en je komt meer in de buurt, en dat is met gedegen kennis en ervaring. Ik heb voor een webdesignbedrijfje onderhoud mogen plegen aan een in PHP geschreven CMS waarbij de originele coder dit ook zag als een leuke manier om te leren programmeren. Had dat bedrijf jaren later nog last van.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 27-12-2005 13:30 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
tja het kan niet anders ga ik over die dead-line dan is het maar zo....
Het concept is al af van db inrichting moet ik me niet veel aantrekken ik moet een applicatie laag schrijven die wat met de db kan en een paar extratjes....

in ieder geval zullen de functionaliteiten in versie 1 beperkt blijven. tot wat echt nodig is.... en geen extratjes....

Pagina: 1