Ik rij dezelfde auto en wil volgende week een trekhaak bestellen en zelf monteren. Hieromtrent heb ik in dit topic al wat vragen gesteld.nomar109 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:20:
Hoi, ik ben deze topic maar eens gaan bookmarken, want ik heb een 2016 Auris TS Hybrid aangeschaft. Ik mag hem volgende week ophalen.
Omdat ik regelmatig met een fietsdrager met een of twee fietsen op pad ga, laat ik een trekhaak monteren. Nu vroeg ik me af waar de grenzen liggen als het gaat om rijden met een aanhanger. Dat zal ik af en toe willen doen als ik iets groots of lastigs te vervoeren heb. Op papier mag hij max 345 kilo trekken, maar in praktijk kan er vast meer. Wat kan wel en wat kan niet? Een boedelbak met een kast, kan dat? Een aanhanger met een partij stoeptegels, kan dat? Een bagagekarretje voor op vakantie, kan dat? Wat zijn de ervaringen en hoe weet je waar de grens ligt?
Brink kent 3 uitvoeringen voor montage onder de Auris:
581100 een vaste trekhaak met 55 kg kogeldruk montage dmv. 4 * M12 bouten
581200 een vaste trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6 * M12 bouten
581300 een afneembare trekhaak met 75 kg kogeldruk montage dmv. 6*M12 bouten
Je krijgt op de website van Brink automatisch de 581100 voorgeschoteld als je aangeeft een hybride te rijden. Ik wil eigenlijk kijken of een 581200 ook past. Ik ben niet voornemens over de maximale 345 kilo te gaan, maar wel een fietsendrager te monteren. Het voelt "fijner" een trekhaak met een hogere maximale kogeldruk te hebben gezien het moment dat optreedt met een fietsendrager.
Brink 581100
Brink 581200
Welke ben jij van plan te laten monteren? Kan je misschien laten weten of je auto 4 of 6 gaten heeft ten behoeve van de bouten?
:strip_exif()/f/image/XPPIhPe3UcbGOTgo1c01kk8k.jpg?f=fotoalbum_large)