c-nan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:47:
[...]
Je komt altijd in aanmerking voor de 10 jaar garantie volgens mij? Als je 1 (of meerdere) onderhoudsbeurt(en) hebt gemist heb je er nog steeds recht op zodra je voor een beurt gaat bij de officiele Toyota dealer. Als
straf gaat de garantie echter 1 maand na de beurt in. Of klopt deze informatie niet?
Ik heb toen de vraagprijs geboden, met als eis dat kosteloos het naar rechts trekken wordt opgelost. Daar wilden ze niet aan. Vooral dat kosteloze gedeelte gingen ze niet akkoord mee.
@
c-nan
Klopt bijna. Als voorgaande onderhoudsbeurten bij een universeel zijn gedaan volgens fabrieksschema & -opgave, dan zit je goed. Schriftelijk bewijs is hierbij belangrijk. Echt meerdere beurten missen is een probleem.
Als ik je laatste alinea negeer, dan zit je wel goed met de RAV4 L-796-GR;
NL's en elk jaar bij de dealer geweest. Onderhoudsboekje aanwezig met alleen dealer stempels erin? Dan liever geen Vaartland stempel erbij

Ik zou zelf onderhoud bij een dealer plannen, meteen 1 jaar garantie op de hybride accu. P.S. Hopelijk adviseert de dealer dan de bougies te vernieuwen

Wordt het te prijzig, dan kan je naar budget onderhoud vragen.
Heb je ook al eens een Toyota Corolla Cross overwogen? De RAV4 met kenteken L796GR is een 2WD. Dit betekent max. 750 kg geremd aanhangergewicht. Als 750 kg genoeg is en je zo goed als nooit lange personen achterin heb zitten, dan zou ik zelf voor een Corolla Cross gaan.
[
Voor 46% gewijzigd door
rainvs op 11-02-2026 01:23
]