Toon posts:

nieuw geheugen geplaatst,geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik had net nog 512 mb van pc3200 geplaats (merk nanya) maar nu starte de pc wel op, maar geen beeld, nu had ik dus ff gekeken enz..enz.. (agp kaart er uit--> er in) nu starte de pc wel op,maar na een paar minuten kreeg ik zo'n blauw scherm met fout van hardware, nu wilde ik de pc opnieuw opstarten en weer geen beeld nog ff geprobeerd steeds niet, agp kaart er weer uit er weer in en toen weer beeld maar ook weer voor een paar minuten maar toen kreeg ik geen blauw beeld maar gewoon als of 't beeld niet is aangesloten maar dan niet van : no signel input

dus weet iemand hier een oplossing voor ?

greetz pcfreaky

ps: fijne feestdagen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Geef eens wat meer informatie over de gebruikte hardware. (DIMM's, moederbord, processor etc.)

Loop ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Hier staat veel informatie in m.b.t. tot geheugen.
Mocht je iets over het geheugen weten dan is het vrijwel altijd te vinden in Abbadon's RAM FAQ.
Als je een K8 hebt (AMD Athlon 64, AMD Sempron met K8 core, AMD Opteron etc.) dan is deze link een aanrader :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welke foutmelding kreeg je exact? Probeer het eens zonder dat nieuwe reepje en eventueel met een andere videokaart. Neem ook even een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Een goede kerst!

Ook aan Thandor :w

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 25-12-2005 15:28 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Blauw scherm? Nieuw geheugen? Komt mij bekend voor...

bij mij was het geheugen kapot/beschadigd...

Verwijderd

Topicstarter
een beetje raar ja , maar met het geheugen is niets gebeurd maar 't kan natuurlijk altijd dat 't kapot is maar de pc start dus nu ook niet meer zonder 't nieuwe geheugen :S ???

systeem :

asus p4p800-se
intel pentium 4 2,4ghz
768 mb ram geheugen (zonder 't nieuwe)
1 x 256 (pc2100) 1x512 mb (pc3200) deze is dus terug geklokt en de nieuwe is dus ook pc3200
ati 9600 pro

ik vind 't echt enorm raar de pc gaat in begin niet aan ik druk nog eens op de start knop en dan start ie gewoon en bij deze computer staat ook 1,25gb ram en dan gewoon 2 a 3 minuten kan ik mijn dingetjes doen en dan valt 't scherm gewoon uit :S ?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:31
Grote kans dat dat nieuwe geheugen defect is. Als je na het verwijderen van net nieuwe reepje nog steeds problemen het, probeer dan eens een CMOS clear (in de handleiding van je moederbord lees je hoe dat moet).

Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad (ooit in een ver verleden) waarbij het defecte geheugen m'n BIOS dusdanig in de war bracht dat hij het allemaal niet meer snapte, met als gevolg geen beeld meer.

Wil je zeker weten of het reepje defect is, dan zul je er toch even een programma als memtest86+ tegenaan moeten gooien.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
in is gelukig de pc opgestart zonder 't nieuwe reepje (deed ie gister niet! )

dadelijk anders maar eens grondig 't boekje door lezen en nog eens proberen en anders zal toch 't geheugen wel defect zijn :S

nouwja thanks voor alle poste :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer het anders eens met alleen die 2 x 512 mb. Dit is ook gelijk een stuk sneller IVM dual channel.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik heb nanya geheugen op m'n asus p4p800 mobo zitten, dus het geheugen is wel compatible. Waarschijnlijk is de module dus defect.

Probeer eens om alleen de nieuwe module aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hallo, 't geheugen werkt nu maar er is nu een heel raar probleem ontstaan :

http://img358.imageshack.us/img358/347/naamloos5jg.jpg

de hdd van 80 gb is niet te herkennen maar dit geeft ie aan (zie afbeelding)
heel raar 677gb :p lol

ik kan niet 2x512 pc3200 omdat mijn cpu fsb op 533mhz loopt en het geheugen dus ook terug geklokt is (maar ik koop/kocht) dit geheugen ook omdat ik dit in mijn nieuwe pc kan zetten,die ik over 2 a 3 maanden koop
Pagina: 1