Toon posts:

hoe heet mag deze hardware worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet mag een harde schijf worden?
... een cpu worden (FX57) ?
... beeldkaarten (2* 7800GTX TOP) worden?
Het maximum en wat het normaal zou moeten zijn.

Mystic

Verwijderd

Aah mystic ;)

Harde schijf maximum 50°C ongeveer
CPU maximum 60-70°C
Grafische kaarten iets meer als CPU

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor CPU's: klik

Verwijderd

Je post is een beetje kortaf. E.e.a. hangt af van de omstandigheden.

Een niet-overclockte CPU die 60 graden wordt, zou ik me bv. zorgen over maken. Als hij echter zwaar overclocked is en dan 60 graden wordt, dat zou dan weer normaal zijn.

Je vraag is overbodig overigens, want wat jij wilt weten staat gewoon in de specs van de afzonderlijke devices.

Maar goed, dan wat richtlijnen:

Een CPU mag meestal iets van 90 graden worden, of zelfs nog hoger. Dat wil zeggen, dat is de maximaal toegestane temperatuur. Met gewone luchtkoeling zou je CPU niet veel warmer dan 50 graden mogen worden. Hoger is dus niet direct schadelijk, maar het verkort wel de levensduur.

Hetzelfde geldt voor je grafische kaarten. Voor chips geld over het algemeen dat ze rond de 100 graden kapot kunnen gaan, en dat lager=beter voor de levensduur.

Voor harde schijven ligt het iets anders; voor HD's zijn vooral temperatuurswisselingen funest. Je HD mag best 50 graden zijn, als hij maar continu 50 graden is. 50 graden is dan wel gelijk een bovengrens, veel warmer moet je HD niet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:16:
Aah mystic ;)

Harde schijf maximum 50°C ongeveer
CPU maximum 60-70°C
Grafische kaarten iets meer als CPU
Mijn cpu gaat niet boven 37 (meestal 29-31) als hij echt stressed is 37 of iets meer.
grafische kaarten tja nog geen tijd gehad om serieus te gamen. idle zijn ze +-40-45
En mijn 2 raptors waar koelers opzitten zijn : 34 en 26.
Ik heb nog een harde schijf SATA 2 250GB en die is gelijk wel 47 graden en alleen nog maar wat games geïnstalleerd, niet serieus. Deze gaat toch boven 50.
Maar het ziet er anders gelijk wel goed uit.
Dit systeem rocks. Zalig jong niet te doen. :9~

Mystic

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waarom reageren mensen hierop :/
Mystic, heb je zelf wel gezocht, het is hier geen vraag-maar-raak forum :/

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verschilt echt per CPU/GPU (Central/Graphical PU). Maar een harde schijf wil je niet boven de 40 (liefst zelfs 30)) hebben. Dat komt de levensduur en betrouwbaarheid niet ten goede.

Jouw schijven hebben dus wel aardige temperaturen, maar de temp van die 250gig moet wel omlaag..

[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 25-12-2005 00:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:19:
Mijn cpu gaat niet boven 37 (meestal 29-31) als hij echt stressed is 37 of iets meer.
grafische kaarten tja nog geen tijd gehad om serieus te gamen. idle zijn ze +-40-45
En mijn 2 raptors waar koelers opzitten zijn : 34 en 26.
Ik heb nog een harde schijf SATA 2 250GB en die is gelijk wel 47 graden en alleen nog maar wat games geïnstalleerd, niet serieus. Deze gaat toch boven 50.
Maar het ziet er anders gelijk wel goed uit.
Dit systeem rocks. Zalig jong niet te doen. :9~
Over het algemeen wordt het niet gewaardeerd hier als je een topic start louter om te patsen met de waarden van je PC. Uit deze reactie maak ik op dat je het weliswaar brengt als vraag, maar dat het je er eigenlijk alleen even om ging om stoer te zijn met je PC. Dat is dus niet de bedoeling van GoT :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wizkristof,

Dit is niet de eerste topic van je de laatste dagen die op slot gaat wegens te weinig eigen inzet en te weinig duidelijkheid in de topicstart. Check je mail, daar staan een aantal tips om voortaan niet zo de plank mis te slaan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.