Toon posts:

helpp aub,,, dage mee bezig om de probleem op te lossen.

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn computer eerst zal ik ff mijn gegevens geven van mijn computer.

Beeldscherm: NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X
Geluid: Realtec AC'97 for VIA (R) Audio Controller
Computer: ACPI-pc
Diskette: Geen
2x DVD Stations: AOPEN DUW 1608 /ARR || PIONEER DVD-ROM-114F
IDE ATA/ATAPI-controllers: PRIMAIR IDE-kanaal , SECONDAIR IDE-kanaal , VIA Bus Master IDE Controller.
Monitor: Plug en Play-monitor
Muis: Trust AMI Mouse 250S WIRELESS
Toetsenbord: Trust Scroll Silverline Keyboard
Bijbehorende Geluidshardware: Trust 5.1 Home Sinema Set Sound
Schrijfstation(s): Maxtor 6Y 160P0 , 160 GB
Kast: Packard Bell Pentium 2 PC, Omgebouwd.

nou mijn probleem is zo: ik heb is een keer counter strike gespeeld wegens verlies ging ik zijkant van kast waar mijn moederbord op zit met mijn vuist hard op slaan,, eerst kreeg hij niet probleem maar toen overnieuw ging starten begonnen de problemen, ik kreeg als eerst de waarschuwing dat mijn hardware of geinstalleerde driver niet goed was (die blauwe scherm jullie kennen het wel), vervolgens ging ik me pc weer overnieuw opstarten en deze keer zij tie dat mijn PRIMAIRE IDE CONTROLER en SECONDAIRE controller niet goed was (denk ik) toen ie toch ging starten ging tie automatische overnieuw opstarten bij de laadscherm van windows xp professional, nu moet ik dus voortaan 3 of 4 keer wachten voordat ik echt aan de slag kan met mijn computer, ik wil niet meer dat mijn pc 3 of 4 keer overnieuw opstart, ik heb bijna alles gedaan om die probleem te verhelpen alleen heb ik nog niks gedaan in de hardware, omdat ik mezelf nie vertrouw wat ik doe (je weet wel straks kan het misschien wel verkeerd gaan) vandaar heb ik jullie hulp bij nodig.
ik heb stuk of 5 keer geprobeert om mijn pc kompleet te laten formateren en overnieuw installeren maar die probleem krijg ik nog steeds, ik weet 100% zeker dat de probleem door een hardware komt.

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 14:59
Zet je verhaal eerst eens in leesbaar Nederlands (gebruik eens wat interpunctie, hoofdletters e.d.).

[ Voor 11% gewijzigd door Hark_k op 24-12-2005 18:49 ]

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Als de problemen zijn begonnen na een flinke klap, dan moet je harddisk het probleem haast wel zijn. Probeer deze eens te vervangen met een ander en kijk of de problemen dan zijn opgelost.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
als ik die kast zou zijn zou ik er ook mee stoppen!!:P

maare ik denk idd ook dat het een probleem met je hardware is, als de pc draaid vind deze het niet bepaald fijn als hij schokt!

probeer eens met zo min mogelijk hardware op te starten, en kijken waar het probleem zit!

gooi er ook een aantal testprogramma's overheen!

succes!!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

als je een ferme tik geeft op een draaiende schijf, kan die gewoon sneuvelen. Daar je problemen gehad hebt met die IDE-kanalen (die foutmelding), vermoed ik dat je harde schijf gesneuveld is. Probeer eens met een andere harde schijf / haal je harde schijf er eens uit en probeer te booten met een Live-cd van linux of een "I Have The Password"-CD

edit: wat reageer ik weer snel :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 18:51 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zou beginnen met alle kabels eens te dubbelchecken, misschien heb je er eentje losgeslagen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
CPU koeler zit misschien nu wel scheef

Verwijderd

Magic schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:51:
ik zou beginnen met alle kabels eens te dubbelchecken, misschien heb je er eentje losgeslagen.
Inderdaad een schok gaat eerder een kabel los krijgen dan een schijf om zeep helpen. harde schijven kunnen normaal wel wat aan hoor van schokken (relatief natuurlijk...).

Gewoon alle hardware dubbelchecken en eventueel alles eens uit elkaar halen en opnieuw netjes in elkaar steken. Als je er jezelf niet voor betrouwt (en daar kan ik goed inkomen gezien je je pc afmot ;) ) gewoon met de hulp van iemand doen die er wat meer vanaf weet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 18:57 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Allereerst welkom op GoT!! :9

In je topic start beschrijf je dat je een blauw scherm krijgt... Het is bekend dat je bij Windows NT gebasseerde besturingssoftware (Zowel NT, 2000 als XP en 2003) een blauw scherm (BSOD, Blue Screen Of Death) kan krijgen bij een foutmelding...

Deze schermen zijn op zich erg handig bij het vinden van een probleem met de PC. Echter, er zijn duizenden verschillende BSODs bekend... ;) Kan je ons misschien vertellen WELKE BSOD je krijgt? ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 15:04
Je schrijft dat je al dagen bezig geweest. Wat heb je in die tijd gedaan? Alleen maar de harddisk geformatteerd of ook verder gekeken dan dat?

Je geeft zelf al dat je denkt dat het een hardwarematig probleem is, begin daar dan ook eens te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zal ff kijken
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:50:
als je een ferme tik geeft op een draaiende schijf, kan die gewoon sneuvelen. Daar je problemen gehad hebt met die IDE-kanalen (die foutmelding), vermoed ik dat je harde schijf gesneuveld is. Probeer eens met een andere harde schijf / haal je harde schijf er eens uit en probeer te booten met een Live-cd van linux of een "I Have The Password"-CD

edit: wat reageer ik weer snel :X
ik zat het proberen.

==

VR: Je schrijft dat je al dagen bezig geweest. Wat heb je in die tijd gedaan? Alleen maar de harddisk geformatteerd of ook verder gekeken dan dat?

Je geeft zelf al dat je denkt dat het een hardwarematig probleem is, begin daar dan ook eens te zoeken.

ANT: ik heb met aantal geprogramma's geprobeert te scannen of het hardware nog hersteld kan worden maar lezen doet het zo owk niet.

==

VR: Allereerst welkom op GoT!!

In je topic start beschrijf je dat je een blauw scherm krijgt... Het is bekend dat je bij Windows NT gebasseerde besturingssoftware (Zowel NT, 2000 als XP en 2003) een blauw scherm (BSOD, Blue Screen Of Death) kan krijgen bij een foutmelding...

Deze schermen zijn op zich erg handig bij het vinden van een probleem met de PC. Echter, er zijn duizenden verschillende BSODs bekend... Kan je ons misschien vertellen WELKE BSOD je krijgt?

ANT: Dat weet ik niet, ik ben niet zo goed met computers.

==

VR: als ik die kast zou zijn zou ik er ook mee stoppen!!:P

maare ik denk idd ook dat het een probleem met je hardware is, als de pc draaid vind deze het niet bepaald fijn als hij schokt!

probeer eens met zo min mogelijk hardware op te starten, en kijken waar het probleem zit!

gooi er ook een aantal testprogramma's overheen!

succes!!

ANT: Welke testprogramma's ?!

==

PS. Sorry Marco K maar mijn nederlands is niet goed toch bedankt dat aantal hebben begrepen wat ik bedoel :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 22:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:06:
hmm ik zal ff kijken
[...]

ANT: ik heb met aantal geprogramma's geprobeert te scannen of het hardware nog hersteld kan worden maar lezen doet het zo owk niet.
Een programma kan je niet vertellen of een kabel los zit. Dat kun je alleen maar zelf met de (al dan niet gehavende) kast open. Begin daar eens mee.

Deze schermen zijn op zich erg handig bij het vinden van een probleem met de PC. Echter, er zijn duizenden verschillende BSODs bekend... Kan je ons misschien vertellen WELKE BSOD je krijgt?

ANT: Dat weet ik niet, ik ben niet zo goed met computers.
Kom op zeg, je hebt deze dode PC ergens in de buurt, zo'n blauwe scherm verschijnt en er staat text op. Enige vaardigheid die je nodig hebt is een pen en papier. Je hoeft werkelijk geen woord te snappen van wat je daar leest om het op te schrijven en hier te posten.
ANT: Welke testprogramma's ?!
Geen. Programma's kunnen software testen, maar schade door schokken niet. Ofwel je kabels zitten los, danwel een of meer van je schijven zijn dood. Kabels kun je makkelijk uitsluiten.

Heb je kabels uitgesloten, dan kun je hooguit nog een testprog van de harddiskfabrikant draaien. Die van Maxtor is bijzonder goed, als de schijf defect blijkt regelt het progje zelfs je RMA aanvraag.
PS. Sorry Marco K maar mijn nederlands is niet goed toch bedankt dat aantal hebben begrepen wat ik bedoel :)
Daarvoor zijn taal- en spellingscheckers gemaakt. Bovendien heeft het grootste probleem met je topicstart niet met taalgebruik te maken, eerder is het gewoon veel te warrig. Structuur aanbrengen kan iedereen - ook mensen die moeite hebben met (een) taal.

* dion_b is ook geen Hollander, begrijpt best dat de taal lastig kan zijn ;)

Waar ik minder begrip voor op kan brengen is de topictitel. In de registratievoorwaarden van GoT staat duidelijk dat een titel informatief dient te zijn en niet schreeuwerig. Jouw titel zegt exact niets over het probleem wat je ervaart, schreeuwt alleen maar. Daarnaast geef je niet de specs van je systeem, maar een uitdraai van een of andere programma. De moeite om specs op te zoeken levert vaak ook een zinnig antwoord op je problemen en geeft makkelijker structuur aan je topicstart. Misschien iets om voor de toekomst in het achterhoofd te houden.

Voor nu zijn er een paar simpele dingen die je kunt doen (en die je eigenlijk gewoon met de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers had kunnen vinden) om te achterhalen wat er mis is. En voortaan je geweld op iets anders botvieren...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.