Topic gesloten - ben niet geholpen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Nu we hier toch allemaal bezig zijn.

Mij is het opgevallen dat Tweakers aan het begin gewoon echt een support forum was
waar ja altijd hulp kreeg op de meest slimme en stomme vragen die er maar bestaan in
het gehele universum. Helaas zie ik nu dat dit compleet veranderd is. Naar mijn inziens
doe de leden/mods van tweakers nu meer hun best om redenen te verzinnen om je niet
te hoeven helpen dan dat ze echt kijken hoe ze je kunnen helpen. Dit is erg jammer
als je het mij vraagt. Voor een voorbeeld zou ik jullie willen verwijzen naar dit topic:

Topic

Hier vraag ik iets simpels over een javascript link. Ik vraag ook niemand of ze een
compleet script voor mij willen maken, ik vraag alleen of iemand 1 regel kan geven,
hoe de link eruit moet zien voor een image. Het eerste antwoord wat ik krijg is
dat ik zelf niet heb gezocht, dat er geen scripts van derden worden ondersteund
van derden en dat het in het verkeerde topic staat.

Dan denk ik echt van....pffffff....als je toch het antwoord weet, ik bedoel er zullen
genoeg scriptkiddies zijn die dat zo kunnen vertellen en die regel zo voor mij neer
kunnen zetten, wat kan het dan voor kwaad om het topic open te laten?

Sorry hoor maar ik hoor dit van veel mensen, Tweakers is gewoon niet meer wat
het was en de naam support kunnen jullie wel weglaten. Jullie zoeken gewoon
redenen om iemand niet te hoeven helpen. Dat is toch onzin??????
Een antwoord wat ik vaak tegenkomen van jullie is: "Al op Google gezocht?"
Wat is dat toch voor antwoord, mensen die total n00b zijn op een bepaald
gebied die komen hier om een antwoord te krijgen, als ze op Google gaan
zoeken dan is het nut van Tweakers helemaal weg. Ik snap het echt niet....

Ik heb altijd achter Tweakers gestaan en ik stuur altijd iedereen hierheen
en raad iedereen Gathering aan, maar zoals het nu gaat kan het gewoon
niet en stoot je meer user af en dan je ze aantrekt.

Dit wilde ik even kwijt.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De naam support laten we inderdaad graag weg. We zijn geen helpdesk.
Superdeboer schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:19:
Om de openingsalinea van de registratievoorwaarden (http://gathering.tweakers.net/forum/faq) te citeren: "Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen."

Dat klinkt wellicht elitair, maar die houding heeft GoT wel groot gemaakt. In de tussentijd zijn er tientallen of wellicht honderden fora in Nederland die zich bezig houden met computers, en merendeels op het niveau van de gemiddelde thuisgebruiker, en is GoT daartussen het enige forum is dat een thuisplaats biedt voor de gevorderde gebruiker. Dat heeft zo z'n voordelen: voornamelijk dat de hoeveelheid kennis die onze userbase heeft op computergebied onschatbaar groot is. Het nadeel is dat iedereen vervolgens graag bij ons zijn vraag komt 'dumpen' omdat je op GoT altijd lekker snel en altijd correct antwoord krijgt. Dat is dus wel begrijpelijk, maar niet wat we willen. Laten we dat toe en worden er steeds meer vragen van 'laag niveau' gesteld, dan haken de echte experts af omdat ze continu dezelfde simpele vragen beantwoorden; dan daalt GoT qua niveau af richting de geldende norm van de overige fora en zijn wij geen bijzonderheid meer. Dan verliezen we onze identiteit. We hebben er altijd bewust voor gekozen om met strak moderatiebeleid dat niveau en dus die identiteit te handhaven en blijkbaar niet zonder succes, want we zijn wel het grootste forum van Nederland met kwalitatief gezien het hoogste niveau.

Kortom: we moeten *iets* doen om ervoor te zorgen dat er überhaupt mensen met kennis interesse blijven houden in dit forum, zodat daadwerkelijke problemen ook echt opgelost kunnen worden.
Jouw vraag in dat topic was gewoon een helpdeskvraag. Om bovenstaande reden willen we zulke vragen gewoon weren. Daar is GoT simpelweg niet voor, daar zijn andere fora voor. Overigens wil ik het hier verder niet over jouw topic in het bijzonder gaan hebben, want individuele slotjes bespreken we hier niet; wel het beleid ten aanzien van slotjes in het algemeen. :)
Misschien is het voor jou overigens wel interessant om welke vragen mag je nou eigenlijk WEL stellen?! (het topic waar de door mij gequote reactie ook uit komt) eens door te lezen. Dat is een compleet topic over dezelfde kwestie als waar jij nu over begint. In het huidige topic gaat het namelijk een beetje offtopic, aangezien Captain Proton voor zover ik dan kan beoordelen met zijn topicstart niet het oog had op snelle slotjes op helpdesktopics. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:06:
Sorry hoor maar ik hoor dit van veel mensen, Tweakers is gewoon niet meer wat
het was en de naam support kunnen jullie wel weglaten. Jullie zoeken gewoon
redenen om iemand niet te hoeven helpen. Dat is toch onzin??????
Een antwoord wat ik vaak tegenkomen van jullie is: "Al op Google gezocht?"
Wat is dat toch voor antwoord, mensen die total n00b zijn op een bepaald
gebied die komen hier om een antwoord te krijgen, als ze op Google gaan
zoeken dan is het nut van Tweakers helemaal weg. Ik snap het echt niet....

Ik heb altijd achter Tweakers gestaan en ik stuur altijd iedereen hierheen
en raad iedereen Gathering aan, maar zoals het nu gaat kan het gewoon
niet en stoot je meer user af en dan je ze aantrekt.

Dit wilde ik even kwijt.
'zoek maar op google' komt meestal van mensen die het zelf ook niet weten en makkelijk posts willen scoren naar mijn idee, trek je daar maar niet zoveel van aan...als een modje je roept dan is het andere koek...

Verwijderd

'zoek maar op google' komt meestal van mensen die het zelf ook niet weten en makkelijk posts willen scoren naar mijn idee
Waarom zie mods daar dan niet op reageren, want dat zou beteken dat het gewoon een 'lame' reply
is die compleet nutteloos en dus ook tegen de policy is. Dusja...waar blijven de mods dan?

• Superdeboer
  • Niet online
Condiggety: lang niet alles gebeurt dus zichtbaar? Heel vaak gebeurt het al dat een user die zo'n waardeloze opmerking maakt eventjes een push message of een mailtje krijgt waarin 'm gevraagd wordt om dat soort dingen in het vervolg te laten. Dat is dus al een voorbeeld van minder zichtbare sturing.
edit:
Zie Zwerver in "Beginnersvriendelijkheid" dus bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Superdeboer op 22-12-2005 15:33 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:29:
[...] Waarom zie mods daar dan niet op reageren, want dat zou beteken dat het gewoon een 'lame' reply
is die compleet nutteloos en dus ook tegen de policy is. Dusja...waar blijven de mods dan?
Doe een topic report, of als je in een hele hoop topics ziet dat het gebeurt, open dan een onderbouwd (met voorbeelden) topic in LA :) .

DM!

Verwijderd

Is dat 'posts scoren' hier op GoT/t.net wel aan de orde eigenlijk als argument? Ikzelf heb het idee dat dit juist een community is die zich daar niet zo mee bezig houd. Af en toe zie je wel topics met stats van diverse fora (mag er graag naar kijken, geef ik toe ;) ) maar voor de rest :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 15:35 ]

Verwijderd

Ok maar dat is niet de hoofdreden waarom ik deze reply heb neergezet.
Mijn menig is gewoon dat het support niveau super gezakt is de laatste tijd.
Iedereen valt het gewoon op dat er om elk klein k*t ding gewezen wordt
op de policy en de regels en de zoek functie en op google enz enz enz.
Om gewoon gek van te worden. Ik bedoel:

Weet je het antwoord? Post het dan!
Weet je het niet? Post dan niet!

Echt...ik kan wel blijven typen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Condiggety: Ja, maar er wordt dan ook gereageerd met de opmerking dat GoT geen supportforum wíl zijn :) .

offtopic:
En waarom zet je elke zin op een nieuwe regel :?

DM!

• Superdeboer
  • Niet online
Heb je mijn eerste reactie op jou wel gelezen? Helpdeskvragen (zoals dat voorbeeld van jouw topic) willen we gewoon niet hebben op GoT. Dat is in de eerste plaats fout. Dan moet je niet zeggen dat het support niveau gezakt is: in Webdesign & Graphics en Programming & Webscripting wordt geen support op scripts van derden gegeven. Bewust niet.

Dat er dan andere gebruikers tussendoor lopen die schreeuwen dat je had moeten zoeken op Google en op GoT is lastig voor jou, maar dat doet er niets aan af dat jij met dat topic gewoon fout zat. Dat die gebruikers jouw naar Google verwijzen in plaats van je te helpen is verder niet jouw zaak, dat wordt door de moderators (vaak achter de schermen) wel afgehandeld. Jouw topic hoorde niet op GoT thuis, dus dat niet je niet geholpen bent is dan jammer maar helaas. 't Klinkt hard, maar ik hoop dat ik met mijn eerste reactie op jou een beetje duidelijk gemaakt heb waarom we dat beleid (al jaren) hanteren: het wérkt namelijk, simpelweg.
Ik stel je daarom nogmaals voor om welke vragen mag je nou eigenlijk WEL stellen?! te lezen, want dit heeft verder echt heel weinig meer te maken met waar het huidige topic om gestart werd en ik wil niet dat dit topic om zeep wordt geholpen door offtopic reacties omdat er toevallig onvrede is over een gesloten topic.

• Superdeboer
  • Niet online
En berichten afgesplitst en topic dicht, want dit had weinig meer te maken met Beginnersvriendelijkheid. Graag niet weer in dat topic hierover te beginnen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.