Afgelopen avond bezig geweest met een nieuwe grafiek te maken: de wanneer tot nummer 1
Verdient misschien wat uitleg:
1. Data is gebasseerd op het verschil van vandaag t.o.v. gisteren (dagoutput keys GoT en LueLinks).
2. De data zal niet kloppen met de dagelijkse stats die hier gepost worden omdat ik het zelf ophaal met mijn wp prog (automatisch 06.00 uur elke dag).
3. Ander grafiektype zal ik van de week nog even naar kijken. Nu is het zo dat wanneer de dagoutput van GoT niet hoger is dan dat van LueLinks dat er dan 0 gegeven wordt en bij 2 of meer nullen (dagen) achterelkaar zie je geen lijn meer op de grafiek (bij 1 nul gaat de lijn daadwerkeljk naar de 0).
4. Ik heb de y-as schaal expres op een waarde gezet van maximaal 200 dagen omdat er veel hogere (6000 dagen ofzo) waardes tussenzitten waardoor de grafiek weinig nut meer heeft (in verhouding tot de schaal).
Als er nog mensen zijn die mee willen denken om de wanneer tot nummer 1 beter te maken:
1. GoT team bestaat 531 dagen en LueLinks team bestaat 453 dagen, als je deze dagen deelt door het totale output van keys van beide teams komt er vanzelfsprekend een gemiddelde uit van keys per dag. Probleem hierbij is dat GoT niet een hoger gemiddelde heeft dan LueLinks anders zou je bijvoorbeeld
totaal_gemiddelde + dag_output / 2 kunnen doen om een betrouwbaarder 'wanneer tot nummer 1' te krijgen imho.
2. Een idee is om bijvoorbeeld een gemiddelde output te nemen over bijvoorbeeld de laatste 30 dagen. Maar ik zie niet een oplossing hoe ik dat 'logisch' kan verwerken in de
grafieken.
Huidige is alleen gebasseerd op dagoutput zoals eerder gezegt, dus als iemand suggesties heeft om het 'betrouwbaarder' te maken...
Heb overigens ook de bestaande grafieken ietwat aangepast, de min en max waardes zodat de grafieken beter meeschalen als je 'inzoomt' op bijv. een weekoverzicht.