Een zeer brute mod (met een korreltje zout)

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:11
Zag vorige week wederom de aflevering van de X-files waarin Scully op haar wekker kijkt en ziet dat het 6:66 is. Ik dacht, wow cool, dat moet ik ook hebben.
Ik dus na m'n werk langs de kijksjop om daar vervolgens met een el-cheapo wekker van fl 12,95 weer naar buiten te lopen.
Open slopen, soldeerbout uit de kast, een beetje tweaken hier en daar met het volgende resultaat:
:-D
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kokkers/klok1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kokkers/klok2.jpg

Het viel trouwens nog wel tegen om met de juiste connectoren de benodigde cijfers te maken. Er zitten zo'n 29 connectoren op het LCD en door 1 individuele connector onder spanning te zetten wordt een combinatie van streepjes weergegeven. 6:66 was op geen enkele manier weer te geven. Ik dus: "nee he, kut, dat kan dus niet".
Toen kwam ik erachter dat ik wel 9 : 9 9 kon maken. Beetje creatief plastic knippen uit de binnenkant van de behuizing, lcd'tje ondersteboven, lijmen en gaan! Het voltage van het Display moest (waarschijnlijk door mijn amateuristische soldeerstijl) verhoogt worden van 1,5V naar 5V om nog duidelijke rode cijfers weer te geven.

Heb het tijd&knopjes chippie ook maar buiten werking gesteld.
Dus geen tijd, geen alarm, geen instellingen meer, gewoon constant 666

Ontiegelijk loos, maar als ik iets in m'n kop haal dan moet het ook uitgevoerd worden.

:D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Doel? |:( :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• heuveltje
  • Laatst online: 01:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

ok dan .....
ehm eh tof voor je, je hebt nu 12,95 verspild en een wekker die geen tijd aan geeft. :?
maar ja. origineel is ie wel :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Kewl??? >:)>:)?????

Verwijderd

Het is gewoon kewl gemaakt8-)

Verwijderd

The three most dangerous things in the world are.
a programmer with a soldering iron,
a hardware type with a program patch, and a user with an idea.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05
Jammer dat het geen 6:66 is, was toch wel meer origineel geweest!

Maar goed toch een zeer kewle mod!!!

The X-Files is de beste inspiratie voor kewle clock mods ;)

De groeten van Donnie Pfaster >:)

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
ken je um ook zonder dubbele punt maken? :)

Verwijderd

Triest hoor, wat een laag niveau, krijg je er een kick van ofzow om duivels bezig te zijn?! :r

Verwijderd

Heb je de titel van de thread wel bekeken dey? tssssss

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 01:35 schreef Dey het volgende:
Triest hoor, wat een laag niveau, krijg je er een kick van ofzow om duivels bezig te zijn?! :r
Zie het als dat ik me afzet tegen de maatschappij
en als je nog wat wil weten... k heb een omgedraajt pentagram als achtergrond op me pc staan...

Verwijderd

joh dey doe toch niet zo triest man...
Ik als techneut(je) vind het wel leuk bedacht vooral omdat zo'n wannabe satanist eens tegen me zei van vanmorgen toen ik wakker werd stond er 666 op me wekker...

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-08 20:05
Op zaterdag 20 januari 2001 01:35 schreef Dey het volgende:
Triester dat jij moet kotsen omdat iemand een ideetje uit X-files nadoet. Dieptriest dat je 'm meteen moet gaan uitschelden. Dat is pas om te :r

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vindt het zeer kewl....:)

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Eigenlijk nog ff in de front van je case inbouwen :)

Verwijderd

Eigenlijk nog ff in de front van je case inbouwen :)
Dan kan je beter drie displays bij een elektronica boer halen en met weerstanden instellen...

Verwijderd

He he, wat een nutteloos geval, maar wel lollig. Ik neem aan dat je nu al weer aan een nieuw "project" bezig bent ? Die aquarium mod zeker. :) athena.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15362

• Kokkers
Had die aquarium-mod idd gezien.
Ziet er heel gaaf uit, en origineel (bijna dan).
In combinatie met 1 of 2 neon buizen moet het helemaal mooi zijn, je ziet dan het licht reflecteren in die bubbeltjes.
Een vriend van mij heeft zo'n 1,5 meter hoge buis met een lamp onderin in z'n huiskamer staan, gevuld met een gekleurde vloeistof + belletjes en draaikolkje. Geeft wel een spacey/rustgevend effect.
Ik sta zelf nog onderaan de berg die "case modding" heet (newbie dus) maar vind het allemaal machtig interessant.
Lachen man, kan je tenminste ook nog je creativiteit kwijt aan iets wat je vaak gebruikt/lol van hebt.
Over 2 weken staat er hier een nieuwe pc geplanned. Koop er meteen een A-open HX08 bij (het is inmiddels wel gebleken dat dit een erg goede basis is) en ga me vervolgens maar in het diepe gooien.

Ik heb het volgende al in m'n hoofd zitten.
*Crystalfontz LCD voor winampplugin via COMpoort(kewl)
*2 extra LCD's direct gelinked aan temp. sensoren op CPU en GPU (kan iemand mij vertellen of het ook echt nodig is om de temp van de chipset/northbridge af te lezen?)
*Aquariummodje en als dat niet haalbaar is, een gewoon windoowtje inclusief neonbuisjes (het standaard werk) etc.
*mini neon op de scheiding van de zijplaat en de voorkant www.beingseen.com
*Natuurlijk de extra casefans voor optimale airflow.
*Het viel me op dat de meeste gemodificeerde cases meestal een beetje cheap ogende schakelaars/bedieningspaneeltje hebben. Hier moet ik dus nog even wat op vinden.
*Als alles dan klaar is haal ik hem weer stuk voor stuk uit elkaar en na een middagje schuren breng ik hem naar een autospuiterij hier in de buurt om er een mooie laag (auto) verf/lak op te laten spuiten.

Ik heb gelukkig het voordeel dat een vriend van mij electrotechniek studeert (mocht ik er zelf niet uitkomen). Er zullen toch nog wel een paar printplaatjes gemaakt moeten worden. Daar komt ook nog eens bij dat ik jullie nog heb :D

Cheers!

• Kokkers
En dan wil ik er nog niet eens over nadenken wat die hele grap me wel niet gaat kosten maar ik denk dat ik het er wel voor over heb (ben echt razend enthousiast).
Iets wat je zelf hebt gemaakt is altijd dubbel zo leuk!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 15:51
nou ff duidelijk voor iedereen:

een mod hoeft NIET nuttig te zijn, als het jezelf maar een voldaan gevoel geeft.

en kokkers ik vind het harstikke gaaf wat je gedaan hebt.

mijn pc

Verwijderd

Meeuuuuh {:o
Meuuuh {:o

zieke geesten

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Coole actie gewoon doorgaan.. ookal is het niet nuttig.. het is gewoon leuk om dit soort dingen te doen.. ik ben ook zo hoor.. als ik iets mooi/cool vind, ga ik het ook proberen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• OverSoft
  • Laatst online: 24-08 11:52
hehe, stoer, als ie nou ook om het uur SIXSIXSIX zei, dan was ie helemaal koel :)

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
je dubbele punt staat fout....

• FutureCow
  • Laatst online: 08:32

FutureCow

(C) FutureCow

Op zondag 21 januari 2001 01:25 schreef Niels Saarloos het volgende:
je dubbele punt staat fout....
wel ff lezen voordat je opmerkingen maakt...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Op zondag 21 januari 2001 01:19 schreef -OverSoft- het volgende:
hehe, stoer, als ie nou ook om het uur SIXSIXSIX zei, dan was ie helemaal koel :)
Gewoon de stem uit D-Devils - 6th Gate halen en op een chipje zetten (zou bij God/duivel niet weten hoe dat moet, maar zal wel kunnen) en dan laten afspelen met een klein (pc)-speakertje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Epitome
Wat? Wat zeg je mam? Nee, ik ben m'n kamer niet aan het stofzuigen!
:D ROFLMAO :D

Hele 'coole' signature!!!

Verwijderd

Stoer... Die aflevering van X-Files was trouwens ook niet verkeerd... Tis nu afgelopen... :'(

• Overspeed
  • Laatst online: 02:27
Kewl gemaakt hoor!

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Bombonella
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

origineel is ie wel :)
X-files? Erg origineel voor iedereen die naar de treurbuis loert.

• Epitome
Op zondag 21 januari 2001 16:00 schreef ---X2--- het volgende:
Stoer... Die aflevering van X-Files was trouwens ook niet verkeerd... Tis nu afgelopen... :'(
Op Veronica ja...|:(

Maar elke zondagavond op BBC 2 om 22:00 The X-files, zelfde seizoen (7) alleen lopen ze één aflevering achter, dus vanavond kan je de aflevering 'The Amazing Maleeni' nog een keer zien!!! :D

Dus niet om 6:66 ;)

WTF Treurbuis?
Ik noem het Home Entertainment System!
>:)

Verwijderd

hehe die's wel tof ja :)

• Bombonella
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

WTF Treurbuis?
Treurbuis>Gerrit Komrij
Ik noem het Home Entertainment System! >:)
Home Entertainment System>Sony

...smaken verschillen

Verwijderd

Naar de auto spuiterij bengen Kokkers? Gata dat niet een beetje ver????????? Dit kost veel tijd en geld, terwijl je met een Hema spuitbus ook wel een mooi resultaat hebt schat ik. Of ff naar een verfwinkel ofzow

• WarPuppy
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Maar wat kan je nou met je klokje?

Ja wel grappig dat je die LCD heb geimpoleerd, maar je hebt er dus nix aan?

En wat doet het hier? Meer iets voor Nieuws,Tv en Sport forum lijkt mij.

Verwijderd

KEWL!!!

Verwijderd

Wel geinig.
Maar na 3 weken ben je hem zat. Dan kijk je er niet meer naar.

• Daan
  • Laatst online: 22:36
Stoere mod. :)

Verwijderd

Ik vind 'm wel lache.

Origineel is ie ook. :+

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je hem nu zo maakt dat ie je geposte cpu-snelheid weergeeft na het opstarten >:)

Geen inspiratie

• NightMare
  • Laatst online: 24-08 13:36
Misschien dat we een apart forum hiervoor kunnen maken:
Die Hard Clock & Wekker Modding ?? ;)

Verwijderd

Volgens mij heeft ie gewoon 9 : 99 gedaan en de wekker op zijn kop gezet (8>

Verwijderd

Vette wekker :) ga je ze nu aan de lopende band maken? kan je misschien nog wel wat aan verdienen >:)

Verwijderd

Ik vindt hem niet leuk.
De interesse in dit soort onzin (666) wordt steeds groter onder de jeugd helaas.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

Dit is gewoon Stoere shit :) :)

Maarjaa, wat doe je er ooit mee? Nix toch?

• bakboord1
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Wat loopt iedereen nou te zeuren over het nut. Ongeveer 90% van de tweakers heeft het niet nodig om de proc over te clocken. Maar je doet het toch omdat je kunt en dus ook verplicht bent aan jezelf. Ik heb zo al een week plezier van mijn nieuwe bak. Is in ieder geval origineler om het zelf uit te vinden dan om een lcd-tje na te gaan bouwen die je ook niet nodig hebt.

Resume: "Super mooi"

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Kokkers
De lol is er idd snel vanaf maar dat was ook niet de bedoeling.
Gelukkig heb ik de originele verpakking nog, zit erover te denken om hem weer netjes terug in de doos te doen en terug te brengen naar de kijksjop :D

• HaaZ
  • Laatst online: 07:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

18:61 ofzo was even leuk of misschien nog leuker geweest... een tijd die niet kan... dit lijkt nergens op met verkeerde dubbele punt...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HaaZ
  • Laatst online: 07:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op vrijdag 26 januari 2001 11:28 schreef damlaterz het volgende:
Volgens mij heeft ie gewoon 9 : 99 gedaan en de wekker op zijn kop gezet (8>
duh.. als je ff leest, zie je dat hij dat inderdaad deed... |:(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op zondag 21 januari 2001 02:47 schreef Future_Man het volgende:

[..]
wel ff lezen voordat je opmerkingen maakt...
wat moet ik dan eerst lezen ?????

de handleiding van de wekker ? wat je er niet mee mag doen ? , daar zal wel in staan dat je hem niet mag openen en alleen door gekwalificeerd volk....

Verwijderd

Duivels >:)

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
667... neighbour of the beast :)

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-08 12:50
Hmmmmz, misschien is 26:66 ook wel cool >:)

Verbouwing

Verwijderd

Zinloos...'tuurlijk. Maar geinig uitgevoerd. Jammer dat het op z'n kop moest idd.

:)
Pagina: 1