natuurlijk doet buurman nu niet open...
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
slecht geventileerde kast + ultieme overclock en benchen + midden in de zomer = 95 Graden Celcuis (artifact vrijTerryb47 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:20:
55C is niet warm het is zelfs koel, meestal worden deze kaarten met stockcooling al gauw 60-70C.

Iig overclocken naar een ULTRA gaat super makkelijk met ATI tools en wordt niet warmer dan 75 graden. (als ik scan voor artifacts) Dit met de stockcooler alleen.
Heb je deze koeler?Patvs schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:03:
Ik heb de sparkle 6800GT gisteren binnengekregen. Wat een grote kaart zeg =)
Iig overclocken naar een ULTRA gaat super makkelijk met ATI tools en wordt niet warmer dan 75 graden. (als ik scan voor artifacts) Dit met de stockcooler alleen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Die kaart is gewoon te duur, had het nou 200-210max geweest ipv 250 dan was de meerprijs tov een 6800GT wel gerechtvaardigd.FlowDesign schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:13:
7800GS 256MB AGP is trouwens op voorraad bij dollarshop, maar misschien niet echt de meerprijs waard t.o.v. een 6800GT.
ik haal in 3dmark05 9089, das toch wel genoeg lijkt mij?
ik heb hier nog een nv5 silencer (as seen on topicstart
ps: kan iemand mij vertellen waarom mijn 500 watt enermax ineens zo hard gaat blazen als ik een benchje doe?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hehe helaas niet, heb jij wel deze cooler gekregen?
http://images.tomshardwar...ap/sparkle-6800gt-agp.jpg
ik heb deze cooler.
De accelero x1 kan ik denk ik niet gebruiken omdat er niks mag uitsteken bij mijn kaart. Er zit namelijk een radiator. Is de zalman cooler een goed alternatief?
LOL daarom heb ik m ook besteld onder rembours , (helaas nog niet ontvangen trouwens..)Terryb47 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:42:
Even heel erg offtopic: UPS heeft m'n 6800GT afgeleverd aan 1 of andere vage buur, daar heb ik zo'n hekel aan dat die koeriers zomaar je pakket dumpen bij een vreemde en hem/haar ook nog eens laten tekenen.
natuurlijk doet buurman nu niet open...
Athlon 2800+xp, 1 GB ddr (3200), Sparkle 6800GT
Verwijderd
ik weet niet hoe warm hij wordt, maar als ik m'n computer opnieuw opgestart heb is hij nog 75 graden dus ik denk dat hij heel warm wordt. ik vind dit wel heel raar want op stock snelheden zou je imo geen artifacts moeten krijgen, Ik weet dat het nu heel warm weer is, maar ik heb ook nog 2 casefans, dus dat zou toch goed moeten zijn

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 01:16 ]
o ja, gezien je temps zou je nog wel eens heel goed een nv5 silencer kunnen kopen, laat ik die nou nog te koop hebben...
artifacts (vierkante vakjes) worden bijna altijd veroorzaakt door een core die het niet meer aankan...ga hem ens terugklokken en kijk of het dan ophoud
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Bij mij wordt de kaart met open case 64 graden.
De stock koeler koelt wel meer dan voldoende maar het probleem is dat de warme lucht in de case blijft hangen (zelfs als die open staat) en ik geen casefans wil ivm lawaai.
Verwijderd
ik heb hem teruggeklokt, (300/800), maar hij wordt alleen maar warmer, hij is nu al 80 graden in windowsthe_virus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:02:
geeft hij alleen fouten op specifieke spellen of op alles?
o ja, gezien je temps zou je nog wel eens heel goed een nv5 silencer kunnen kopen, laat ik die nou nog te koop hebben...![]()
artifacts (vierkante vakjes) worden bijna altijd veroorzaakt door een core die het niet meer aankan...ga hem ens terugklokken en kijk of het dan ophoud

nu weer de normale snelheden (350/900) en de temperatuur daalt naar 69 graden
edit: net even de 3d test van atitool gedaan, na een halve minuut kwamen er al artifacts over het hele scherm
die dus:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:46 ]
duidelijk en kwestie van overhitte core.
Verwijderd
edit: de nv5 silencer van €9,20 euro is de rev2, ze hebben ook de rev3 maar die is bijna 2 keer zo duur. zit er veel verschil tussen de rev2 en rev3?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 21:30 ]
Verwijderd
Mijn 6800GT loopt 440/1170 op lucht.
Zit net op de 6070 met 3dmark05
Stel dat ik met nibitor het voltage omhoog zou zetten van 1.3V naar 1.4V.
Bestaat de kans dan dat de core nog wat hoger krijg?
Warmte etc is geen prob, heb voldoende airflow en een zalman koelertje dr op
Kheb trouwens een PNY 6800GT
Wel ik heb reviews bekeken van beide, de nv5 en de x1.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:59:
ik ga denk ik een nv5 silencer kopen, die is maar € 9,20 bij xpansion.nl, die zal wel beter koelen dan wat ik nu heb want die blaast de lucht naar buiten, nu wordt alle lucht naar binnen geblazen (ook van de casefans)
edit: de nv5 silencer van €9,20 euro is de rev2, ze hebben ook de rev3 maar die is bijna 2 keer zo duur. zit er veel verschil tussen de rev2 en rev3?
Met beide koelers vind ik de winst tegenvallen.
Ik ga bijgevolg geen 20+ euro betalen voor een nieuwe koeler.
Eind volgende week ga ik de vCore proberen aan te passen via de bios. Op het net zijn tegenstrijdige berichten te vinden of het al dan niet zou werken, het wordt dus zelf testen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Mijn vraag lyuid eigenlijk welke ik nu van de asus 6600 ddr3 videokaarten het beste kan kopen?.
Je hebt namenlijk een 128 mb en een 256 mb variant en ik heb vaker gelezen , gehoord dat vaak de 128 mb variant sneller is dan de 256 mb variant. qua prijs scheelt het maar een 15 euro ofzo dus dat boeit me niet. Heeft iemand een uitleg of een tip voor mij??
Alvast ebdankt en de groeten.
Stressfest
Edit * ow ik zie nu net dat dit het 6800 gt topic is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:37 ]
op de 256MB versie kan slomer geheugen zitten, kijk daarvoor uit, verder benut de 6600GT die extra 128MB toch niet... koop dus lekker de 6600GT 128MB (koop wel een GT en niet een 'gewone' scheelt echt veel)Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:35:
Beste mensen, ik ben net nieuw op dit forum, en zie dat er al een deel 7 is over het 6600 GT onderwerp. wat natuurlijki heel mooi is .
Mijn vraag lyuid eigenlijk welke ik nu van de asus 6600 ddr3 videokaarten het beste kan kopen?.
Je hebt namenlijk een 128 mb en een 256 mb variant en ik heb vaker gelezen , gehoord dat vaak de 128 mb variant sneller is dan de 256 mb variant. qua prijs scheelt het maar een 15 euro ofzo dus dat boeit me niet. Heeft iemand een uitleg of een tip voor mij??
Alvast ebdankt en de groeten.
Stressfest
Edit * ow ik zie nu net dat dit het 6800 gt topic is, mijn excuses, maar als dan toch iemand info heeft op mijn vraag dan hoor ik het natuurlijk graag
Dat klopt. Je moet bij speedfan een offset van +10 graden instellen bij je gpu-temp.Terryb47 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:18:
Voor mensen met die Sparkle: wat gebruiken jullie om de temperatuur af te lezen? Bij mij geeft Speedfan 10C lager aan dan bij Rivatuner
Verwijderd
Ik ben ook de trotse bezitter van deze fantastische videokaart. Ik ben niet zo handig dat ik hevig aan het overclocken ben, maar ik heb toch een vraagje.
Ik heb op mijn videokaart een Neovo M-17 Monitor aangesloten met DVI.
Ik weet dat er twee DVI uitgangen op mijn 6800GT (Asus) zitten.
Ik zou nu graag een tweede monitor ( goedkope 15" ofzo ) ook op mijn videokaart aansluiten, zodat ik als ik bijvoorbeeld World of Warcraft speel, ondertussen kan internetten/msnnen/emailen.
Is dit mogelijk?
Moet ik dan een monitor kopen die ook een digitale ingang heeft? Of moet het per se ook een digitale ingang zijn?
En hebben jullie verder nog tips?
Alvast bedankt!
Dus je hebt een monitor nodig met een analoge aansluiting.
Haal gewoon de afgedankte monitor van een oude pc op en stel de resolutie zo laag mogelijk in en de frequentie zo hoog mogelijk dan valt het wel nog mee.
Verder moet het gewoon kunnen hoor maar ik zou het toch minstens eerst eens testen met een oude of geleende monitor voor mocht je de voordelen toch niet opwegen tegen de nadelen.
Ik denk ook dat je windowed zal moeten spelen en dan alsnog zult moeten switchen met alt tab omdat je het bureaublad uitbreidt om dan al je vensters te verdelen over beide schermen. Om je muis dan op het 2e scherm te kunnen verplaatsen (zit anders vast in de game box).
De allerbeste oplossing voor jouw probleem lijkt mij een 2e pc.
Haal op zolder een afgedankte pentium of 486 ofzo vandaan en je bent klaar, eventueel nog een switch erbijhalen (of je hebt al een router + switch combo).
Als je het echt netjes wilt oplossen kies dan voor een extra laptop, weinig plaats nodig, weinig energieverbruik en mobiel.
Dus even zoeken naar de converter (er van uitgaand dat ie in de doos zit)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
het is mogelijk, een niet digitale ook (convertortje DVI-Analoog wordt meestal bij je kaart geleverd)Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:05:
Beste Tweakers,
Ik ben ook de trotse bezitter van deze fantastische videokaart. Ik ben niet zo handig dat ik hevig aan het overclocken ben, maar ik heb toch een vraagje.
Ik heb op mijn videokaart een Neovo M-17 Monitor aangesloten met DVI.
Ik weet dat er twee DVI uitgangen op mijn 6800GT (Asus) zitten.
Ik zou nu graag een tweede monitor ( goedkope 15" ofzo ) ook op mijn videokaart aansluiten, zodat ik als ik bijvoorbeeld World of Warcraft speel, ondertussen kan internetten/msnnen/emailen.
Is dit mogelijk?
Moet ik dan een monitor kopen die ook een digitale ingang heeft? Of moet het per se ook een digitale ingang zijn?
En hebben jullie verder nog tips?
Alvast bedankt!
verder kan je nog msn-en als je WOW in een window zet en die gewoon op 1 scherm sleept (anders gaat je andere monitor uit)
2e pc lijkt mij beetje onzin
[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 17-06-2006 19:02 ]
Verwijderd
Ok tnx voor de info, het wordt dan idd een 6600 gt asus met 128 MB,GoldenSample schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:26:
[...]
op de 256MB versie kan slomer geheugen zitten, kijk daarvoor uit, verder benut de 6600GT die extra 128MB toch niet... koop dus lekker de 6600GT 128MB (koop wel een GT en niet een 'gewone' scheelt echt veel)
Greets Stressfest

Maar 8,4 is iig niet goed.
Better, Best, Bendtner
Ik installeer nu de nieuwste forceware nvidia driver opnieuw
En het heeft niets geholpen helaas,8pp,en 4 vp in Rivatuner ,dan gooi ik ze zelf maar open,maar dit is wel een naaierstreek van dollarshop..RnCyber schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:29:
het is gewoon de laatste Rivatuner versie 2.0 rc 16 , rc15 geeft hetzelfde ook 8,en 4 vp![]()
Ik installeer nu de nieuwste forceware nvidia driver opnieuw
heeft hij wel 256MB GDDR3? en willen ze zelf wel open? lijkt me anders een foutje op de een of andere manier in de productieRnCyber schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:39:
[...]
En het heeft niets geholpen helaas,8pp,en 4 vp in Rivatuner ,dan gooi ik ze zelf maar open,maar dit is wel een naaierstreek van dollarshop..![]()
Bij mij anders wel 16pp, 6vp.RnCyber schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:08:
bij Rivatuner geeft mijn Sparkle 6800GT , 8pp,4vp aan![]()
Dollarshop naait de boel ?
Je hebt toch niet per ongeluk de 6800XT want die staat ook bij DS.
Kijk eens naar je doos zou ik zeggen.
zou het aan mn moederbordt kunnen liggen het is een oud brak ding ecs met 4x agp...lijkt me sterk trouwens..rivatuner zou t gewoon goed moeten uitlezen lijkt me..
[ Voor 39% gewijzigd door RnCyber op 18-06-2006 21:56 ]
weet nog niet precies hoe het moet ik ga morgen die topic doorlezen hoe je dat open zet.GoldenSample schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:41:
[...]
heeft hij wel 256MB GDDR3? en willen ze zelf wel open? lijkt me anders een foutje op de een of andere manier in de productie
Draai eens 3d mark 05 en vergelijk je scores met die vd anderen.RnCyber schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:51:
ja wel gewoon 256MB GDDR3,Rivatuner geeft ook gewoon 6800GT aan. en powerstrip geeft 350mhz en 1000 aan dus het is wel een 6800GT.
zou het aan mn moederbordt kunnen liggen het is een oud brak ding ecs met 4x agp...lijkt me sterk trouwens..rivatuner zou t gewoon goed moeten uitlezen lijkt me..
Ik heb 4700 met xp3000+.
Alleen zit ik met het volgende probleem, die stock koeler maakt nogal wat lawaai, die wil ik namelijk vervangen.
Alleen deze kaart heeft een hsi brights, en heb maar 4 gaatjes waar de koeler mee vast komt, dus als ik een hsi brights headsinkje gebruik moet ik dus daarvan 2 gaatjes gebruiken en hou ik maar 2 over.
Nu heb ik al bij Zalman & Arctic gezien maar daar praten ze steeds over PCI/x kaarten die hebben die hsi brights niet.
Ook mijn geheugen chips worden niet door de stock gekoeld maar door hun eigen headsinks.
Mijn vraag is dan ook Welke koeler past hier op.
Zie door de bomen het bos niet meer.
Zie foto

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
En is er een optimale Core-Memory ratio bekend, of is het gewoon zoeken naar de sweetspot?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
koop je een 6800GT krijg je 8 pipes en 4 vertex shaders
EDIT:HW masked blijft overigens gewoon op yes staan...
[ Voor 42% gewijzigd door RnCyber op 19-06-2006 22:27 ]
Verwijderd
Heeft het nut om een andere koeler te installeren? Een zalman of iets dergelijks?
Ben niet onmiddelijk van plan om te overclocken ofzo.
Tja, als je gewoon de doos hebt van een 6800GT zal het wel een fabrieksfout zijn.RnCyber schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:53:
Inmiddels heb ik 12 pp /6vp , bit02 pipe werkt helaas niet direct artifects in windowsde andere werken wel., tot zover geen artifects in spellen. maargoed ik ben alsnog genaaid door dollarshop ik hoor gewoon 16 pipes te hebben dus ik heb ze uiteraard een mail gestuurd.. ik wacht het af
koop je een 6800GT krijg je 8 pipes en 4 vertex shaders![]()
trouwen, een raar ding, na installatie van de kaart bootte de PC de eerste 2 a 3 keer niet, maar kreeg ik allemaal piepjes. Dezelfde piepjes krijg ik als ik tever overklok. Maar na 3 pogingen bootte de PC normaal en daarna heb ik ze ook niet meer gehoord. Ook niet na het overclocken van de graka. Enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Welke koeler kan ik het beste kopen voor mijn v9999gt/td?
terug sturen... dit hoort niet... als ze je een 12, 5 hadden gestuurd had het een AGP GS geweest maar dit hoord gewoon 16 6 te zijnRnCyber schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:53:
Inmiddels heb ik 12 pp /6vp , bit02 pipe werkt helaas niet direct artifects in windowsde andere werken wel., tot zover geen artifects in spellen. maargoed ik ben alsnog genaaid door dollarshop ik hoor gewoon 16 pipes te hebben dus ik heb ze uiteraard een mail gestuurd.. ik wacht het af
koop je een 6800GT krijg je 8 pipes en 4 vertex shaders![]()
Verwijderd
tja die lijken ook zoveel op elkaar
Eigenlijk best komisch, al had het leuker geweest als je een 6800 had besteld en een GT voor in de plaats krijgt. Laat ff weten hoe ze het afhandelen, heb zelf ook een Sparkle gekocht bij Dollarshop en ben erg benieuwd.
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, maar gelijk zeggen dat je genaaid bent vind ik erg overdreven

mn 9700 pro heb ik verkocht dus terug sturen is niet echt een optie. ik ga toch zeker niet een week (waarschijnlijk langerGoldenSample schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:09:
[...]
terug sturen... dit hoort niet... als ze je een 12, 5 hadden gestuurd had het een AGP GS geweest maar dit hoord gewoon 16 6 te zijn

met een tnt kaart zitten in mn pc..
bedoel je niet een GT met een 6800 bios?RnCyber schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:37:
een 6800 heeft toch geen 256 mb ddr3 geheugen ? het zou wel een 6800 kunnen zijn met een GT bios..
als het een gt is met een 6800 bios zou rivatuner 128 mb aan moeten geven. 256 mb ddr3 staat er gewoon.
naast 6800 zit ook een stikker met GT dit valt haast niet op maar tis een stikker
[ Voor 8% gewijzigd door RnCyber op 21-06-2006 20:52 ]
Verwijderd
kan je ergens in de instellingen uitzetten, moet je even kijken, iets met 'internal clock test' en daar een 0 een 1 maken of andersom en een Vtje en een lampje ofzo kun je weizigen, friemel daar watByte_Me schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:16:
bij riva tuner krijg ik een soort van foutmeldingen als ik verder wil OCen. iets dat de aangepaste driver niet door de interne test komt oid. is dat de hardware limiet van de kaart, of kun je op een andere manier toch verder komen?
Eens je een silencer gehad hebt wil je nooit meer terug.
(ivm DHES).
De AGP kaart past echt nét langs m'n NB47J. Nou ja, helemaal lekker zit het niet, NB47J staat nu een beetje skuin
Wordt dus sowieso knippen, maar voordat ik onnodig koelribben ga afknippen.... was nog van plan e.e.a. stiller te krijgen met een Arctic Cooling Accelero X1. Ik vroeg me af of er hier lieden zijn met deze cooler op een 6800 (GT) in een nForce2 bordje én mét passieve NB-cooling (NB47J) en of dat dan een beetje past of dat er idd een rijtje koelribben van de NB47J moet sneuvelen.
Assumption is the mother of all fuck-ups
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
ATI Tool en verder bipes kun je nauwkeurig checken met RIVA TunerFliepke schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:49:
Ik heb een nieuwe 6800GT van dollarshop.nl binnengekregen, maar ik vertrouw het om de een of andere reden toch niet helemaal. Weet iemand een tooltje waar ik de kaart mee kan testen op foutjes?
- met nibitor moet kun je je bios editten, en ook het voltage verhogen. is 1,4 V het maximum? want daar staat ie al op, dus dat is geen verhogen.
- rivatuner geeft bij mij altijd 5V aan, klopt dat dan wel?
- tijdens 3Dmark05 heb ik geen artifacts of problemen, tijdens een potje warcraft 3 (toch een vrij oud spel) krijg ik een volledige crash met de overgeklokte kaart.
- heeft het zin om de core en mem frequenties te verlagen en het de AGP bussnelheid te vorhogen, of is dit lood om oud ijzer?
Byte_Me schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:16:
Ik heb vandaag mijn accelero binnengekregen en gemonteerd. toch nog een paar vraagjes mbt het overklokken:
- met nibitor moet kun je je bios editten, en ook het voltage verhogen. is 1,4 V het maximum? want daar staat ie al op, dus dat is geen verhogen.
er zijn volgensmij ook kaarten van Gainward met 1.5V d'r op, het kan als het goed is wel(als het bij de LE kan moet het bij de GT ook kunnen lijkt me) maar vaak heeft meer dan 1.3 volt (de standaard) alleen maar negatieve effecten op de overclock mogelijkheden bij de GT
- rivatuner geeft bij mij altijd 5V aan, klopt dat dan wel?
- tijdens 3Dmark05 heb ik geen artifacts of problemen, tijdens een potje warcraft 3 (toch een vrij oud spel) krijg ik een volledige crash met de overgeklokte kaart.
dan is hij toch niet helemaal ok, lager clocken dus, je moet niet voor niets je 24/7 snelheid met meerdere games testen
- heeft het zin om de core en mem frequenties te verlagen en het de AGP bussnelheid te vorhogen, of is dit lood om oud ijzer?
kunnen nVidia kaarten slecht tegen geloof ik (of was dat nu ATI?) maar nut heeft het niet echt, gewoon overclocken scheeld veel meer
Ik raad het heel erg af om max oc voor dagelijks gebruik te draaien. Kies voor dagelijks gebruik een snelheid waarvan je zeker weet dat je kaart die (ook voor een langere periode aan kan).Byte_Me schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:16:
Ik heb vandaag mijn accelero binnengekregen en gemonteerd. toch nog een paar vraagjes mbt het overklokken:
Als je je core/mem gelijk houdt en je verhoogt de bussnelheid tot 80Mhz in plaats van 66Mhz dan win je daar iets mee in 3Dmark. Maar vor dagelijks gebruik is het totaal niet interessant omdat je harde schijven dan een bussnelheid van 40Mhz voor hun kiezen krijgen en die willen daar nog wel eens stuk van gaan. Core en mem verlagen en dat compenseren met een bus snelheid gaat je zo ie zo niet lukken. De bus snelheid is daar voor te weinig en beperkende factor. Je wint iets met een hogere bus snelheden omdat de wachttijd (latency niet in clocktiks maar in miliseconde) iets korter wordt. De doorvoer snelheid van een niet overclockte agp bus is ruim voldoende.
ik kan op mijn moederbord de AGP bussnelheid apart verhogen, dus ik vraag me af of dat gekoppeld is aan PCI. misschien probeer ik het eens. Eerste stap is nog wat extra koeling in mijn PC bouwen, want ik heb de laatste tijd een CPU van 60 graden en een caseT van 50martijn_tje schreef op maandag 10 juli 2006 @ 07:43:
[...]
Ik raad het heel erg af om max oc voor dagelijks gebruik te draaien. Kies voor dagelijks gebruik een snelheid waarvan je zeker weet dat je kaart die (ook voor een langere periode aan kan).
Als je je core/mem gelijk houdt en je verhoogt de bussnelheid tot 80Mhz in plaats van 66Mhz dan win je daar iets mee in 3Dmark. Maar vor dagelijks gebruik is het totaal niet interessant omdat je harde schijven dan een bussnelheid van 40Mhz voor hun kiezen krijgen en die willen daar nog wel eens stuk van gaan. Core en mem verlagen en dat compenseren met een bus snelheid gaat je zo ie zo niet lukken. De bus snelheid is daar voor te weinig en beperkende factor. Je wint iets met een hogere bus snelheden omdat de wachttijd (latency niet in clocktiks maar in miliseconde) iets korter wordt. De doorvoer snelheid van een niet overclockte agp bus is ruim voldoende.
Bij alternate hebben ze weer asus 6800gt's voor 130 euro!
Tis de Asus EN6800GT/2DT (Retail, TV-Out, 2x DVI) en lijkt mij de ultieme kans om je sli opstelling compleet te maken. Ga ik zeker doen!
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Alvast bedankt
Le Meow
Veel.Poekie McPurrr schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:13:
Vraagje, de Sparkle 6800GT (AGP, met twee fans in de koeler), weet iemand zo hoeveel geluid die fans produceren?
Alvast bedankt
Je kan best een silencer 5 rev3 eropgooien, heb ik ook gedaan.
De koeler vd 6800GT lijkt groot maar het is maar als je het sluitstuk eraf schroeft dat het opvalt hoe klein de eigenlijke gpu heatsink is.
Mijn temps zijn 10-15 graden lager en de herrie is weg.
Verwijderd
Verwijderd
Ik geloof dat een 6800GT ietsje sneller is dan een 7600GS.FitTiv schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:56:
Is een 6800GT sneller dan een 7600GS AGP? Kan niet echt vergelijkende benchmarks geven, maar bij DS hebben ze ook een 7600GS voor 159...
Een 7800GS is wel sneller dan een 6800GT.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Even een vraagje. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik mijn 6800GT die standaard op 350 en 1000 loopt, gewoon met air op 450 en 1250 krijg? Dus een OC van resp 28% en 25% Heb ik geluk en een goede sample te pakken?
Het is een XFX...
Verwijderd
Mijn 6800 GT goldensample octe juist beter op 1,3V. Hoger is niet elktijd beter.Byte_Me schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:16:
vraag me wel af wat er gaat gebeuren als ik in sli ga overklokken....
Ik zit nu met een vrij defecte 6800 LE en die GT leek me wel mooie opvolger!!
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Verwijderd
Hierzo.dreameater schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:11:
Iemand nog een adressje waar ik een 6800 GT AGP kan kopen?
Ik zit nu met een vrij defecte 6800 LE en die GT leek me wel mooie opvolger!!
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Zijn 2 6800 GT is SLI sneller dan een MSI X1950Pro
Ik heb gelezen dat alleen ATI AA en HDR tegelijk kan genereren nou wil het zo zijn dat
ik ook heb gelezen dat door nieuwe drivers ook Nvidia AA en HDR tegelijk kan generenen
Kunnen deze 6800 GT's met nieuwe drivers AA en HDR tegelijk generenen.
HD4Life @ Full-HD
Dit word pas bij de 8xxx serie verholpen, dus ook met SLI zul je dat niet kunnen.
Echter kijkend naar simpelweg de snelheid denk ik dat de 2 6800GT's net zo snel of sneller zijn dan de ATI kaart.
De X1950 is als ik me niet vergis ontworpen om met nog een broertje in Crossfire te draaien en is daarom ook langzamer dan de X1900XT.
(Dat is iig het laatste wat ik erover gelezen heb, ik zoek niet zo heel vaak benchmarks op van ATI omdat ATI mij niet meer interesseert na de slechte ervaringen die ik er mee heb gehad, ten opzichte van nul komma nul slechte ervaringen met nVidia.... maar dat is ieder voor zich).
Benchmarks kun je trouwens ook zelf opzoeken.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Ik denk dat 1 X1950 pro interessanter is als 2 6800GT's (stroomverbruik, hitte, lawaai, prestaties in spellen die moeite hebben met SLI)
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
minder paddo's?MasterMido schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:31:
Ik heb soms pixels te knipperen op het scherm(in kleuren die er niet horen). Dan zie je af en toe eentje knipperen tijdens het gamen. Wat kan dit zijn?

Hahahaha
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
probeer eens een anderscherm, kan zijn dat een pixel screwed is maar ook je kabel, je DVI/VGA poort of echt iets in je kaart, probeer deze dingen eens uit te sluitenMasterMido schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:31:
Ik heb soms pixels te knipperen op het scherm(in kleuren die er niet horen). Dan zie je af en toe eentje knipperen tijdens het gamen. Wat kan dit zijn?
dus zelfde scherm andere poort, andere kabel, ander scherm etc.
Ik heb andere kabel geprobeerd en dat was het niet
Ik wou de monitor aansluiten op de dvi poort. Ik had zo'n ding ertussen dat dvi naar vga ging zodat ik hem kon aansluiten maar dan gaf hij geen beeld
'dan moet je booten met de monitor aan de dvi, goede kans dat ie die bij jou als 2e monitor ziet, en dus standaard niet aan heeft staan.MasterMido schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:29:
het rare is ook dat het alleen bij het gamen is en niet gewoon in windows.
Ik heb andere kabel geprobeerd en dat was het niet
Ik wou de monitor aansluiten op de dvi poort. Ik had zo'n ding ertussen dat dvi naar vga ging zodat ik hem kon aansluiten maar dan gaf hij geen beeld.
Verwijderd
Als ik fear doe dan kan hij tussen medium en high in behalve "effects". Op een of andere manier kan effects niet hoger dan minimum. Als ik die bijvoorbeeld op medium doe, dan zakt de framerate tot 15 in drukke gevechten. Zelfs mijn oude kaart (9600pro) kon effects op medium aan, dus ik vat er helemaal niets van.
specs:
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Ram: 1280MB RAM
Kaart: NVIDIA GeForce 6800 GT
Display Memory: 256.0 MB
voeding: geen idee, maar daar zal het wel niet aan liggen omdat de pc fear voor de rest wel op high aankan
Verwijderd
zit volgensmij ergens in het spel z'n opties zelf, verder draai toch drivercleaner pro eens voor de zekerheid, alleen verwijderen is niet altijd genoegVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:05:
de drivers zij helemaal weg, maar hoe kan ik dan zien of hij niet genoeg power krijgt? en hoe kan ik hem shadermodel 2 laten draaien? (dat kan toch wel?)
wat power betreft, inprincipe krijg je dan een pop-up maar soms doen de drivers daar wat vreemd over, zoek ergens de spec's van je voeding (amperage op de V12+ lijn is belangerijk maar ook het merk, ik heb liever een 350Watt Aopen dan een 600Watt Q-tec)
Verwijderd

het merk van de voeding is avance technologies inc. en er zit 13a op de 12v lijn (denk ik) en ik ik geloof dat het een 300 watt is

ik zal drivercleaner pro er vanavond even overheen gooien
[ Voor 70% gewijzigd door Pollewob op 21-10-2006 23:34 ]
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Dit topic is gesloten.