Ik heb hier een Asus Extreme N6800GT voor mij liggen (het geheugen van mijn nieuwe computer is nog niet binnen, dus ik kan alles even rustig bekijken), en het valt mij op dat mijn kaart er totaal anders uitziet dan op de plaatjes van de Extreme N6800GT's die ik op internet kan vinden.
Ik heb wel foto's gemaakt, maar mijn huidige kaartlezer is kapot, geen software voor de camera geïnstalleerd (dus direct gaat ook niet), dus ik kan ze niet posten.
Dan maar een beschrijving:
Het grootste verschil zijn de koelers: bij de meeste plaatjes (alle eigenlijk) loopt de koeling van de geheugenchips mooi door, bij mij zijn het 2 grote losse koelers, niet die 'vingerkoelers', maar koelers met ononderbroken ribben, in de hoek waar de ventilator niet zit zie ik een IC van het geheugen er duidelijk onderuit steken. Er zit dus niet zo'n mooie 'bocht' in de koeler, die ik bij de meeste kaarten (ook veel van andere merken) wel zie zitten.
Aan de kant waar de ventilator zit zitten zelfs 2 IC's helemaal onbedekt.
En de schroefgaten voor de koeler zijn niet gebruikt, enkel dat 'kruis' zit er.
Verder hebben de spanningsregelaars (die transistoren aan de kant van de voedingsstekker) geen koeling, 1 heeft er een klein koelertje op zitten, de rest niets. De layout van die transistoren is ook heel anders, niet netjes op een rij, maar kriskras door elkaar.
Wat wel netjes op een rij zit zijn elco's (condensatoren), daarvan staan er 7 op een rij achter de geheugenchips, en nog 4 verspreid over de achterkant.
En verder zijn er nog 2 behuizinkjes met spoeltjes er in aanwezig, die zie ik volgens mij ook niet op de foto's.
En de print is helemaal blauw, op de plaatjes zijn dat lipje en dat haakje bij de PCI-e poort 'blanco', maar bij mij is dat ook anders.
Er staat op de print:
C211
REV 1.01
Ik maak daar uit op dat ik een 1.01 revisie heb, hebben meer mensen dit en herkennen mijn omschrijving? En hoe is die kaart? (stabiel, OC'baarheid)
[
Voor 11% gewijzigd door
Resistor op 05-02-2006 00:49
]