Upgrade kit AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
hoi hoi, Ik ben tot nog toe de eigenaar geweest van een AMD computer:
(MSI kt3 ultra aru, athlon xp2000+, 1 gig ram (512 twinmos/512 samsung))

Sinds een paar maanden terug heb ik mijn videokaart geupgrade naar een 6600GT met de verwachting het wel te kunnen overbruggen naar het PCI-E tijdperk.

Nu ben ik alleen nog niet zover dat ik die stap al wil maken (meer als 400 euro wil ik als het kan liever toch niet uitgeven tenzij het echt waard is) maar ik ben wel al op problemen gestuit met mijn huidige computer (Civilization loopt veels te traag als de kaart ontdekt wordt, Black and white loopt ook niet bijzonder goed meer)

Nu heb ik vanaf het begin al problemen gehad met mijn oude systeem waardoor ik mijn FSB nooit heb kunnen verhogen dus ook al is het een Xp2000+ loopt ie ook nog eens op 1250mhz of iets dergelijks, in ieder geval maar 100fsb.

Ik wil dus nu eigenlijk mijn systeem dan nog maar wat upgraden (AGP) omdat ik eigenlijk geen zin heb om weer een nieuwe videokaart aan te moeten schaffen en liefst was ik het PCI-E tijdperk ingegaan met direkt een redelijk indrukwekkend systeem in die overstap.

Nu ben ik dus toevallig via een link bij Komplett aangekomen en daar zag ik deze aanbieding staan:

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=109410&cks=PLS

# 309484 - AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED w/fan

# 303412 - EPoX EP-9NDA3+, nForce3 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, DDR, AGP8X

# 118737 - Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

voor 422 euro.

(ik denk er misschien aan wat ik overhou in een klein 2de systeempje ernaast te gooien dus het dubbele geheugen is niet direkt een waste en hierbij weet ik zeker dat het geheugen bij elkaar past lijkt me.)

Anyway, als iemand me wat hints/tips/advice zou kunnen geven hoor ik het heel graag

• _avalanche_
  • Laatst online: 22-05 13:25
misschien is het slimmer om eerst je pc op een 2000+ snelhied te laten lopen?

misschien ligt het wel aa het moederboard koop een 2e hands dingetje van 25/30 euro en hij is al een stukje sneller

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Pheace schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:58:
Nu heb ik vanaf het begin al problemen gehad met mijn oude systeem waardoor ik mijn FSB nooit heb kunnen verhogen dus ook al is het een Xp2000+ loopt ie ook nog eens op 1250mhz of iets dergelijks, in ieder geval maar 100fsb.
Waarom krijg je hem niet op de goeie FSB dan? Jouw moederbord heeft een kt333 chipset, en zou dus zeker 133MHz FSB moeten ondersteunen.
maar ik ben wel al op problemen gestuit met mijn huidige computer (Civilization loopt veels te traag als de kaart ontdekt wordt, Black and white loopt ook niet bijzonder goed meer)
Wat bedoel je hier precies mee: "Loopt traag als de kaart ontdekt wordt"?? Lopen die spellen met je nieuwe videokaart slechter dan eerst? Welke videokaart had je eerst?

public void ik()

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Daantjuh schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:18:

[...]

Wat bedoel je hier precies mee: "Loopt traag als de kaart ontdekt wordt"?? Lopen die spellen met je nieuwe videokaart slechter dan eerst? Welke videokaart had je eerst?
ik denk dat hij de landkaart in het spel bedoeld (d/dt/t?) ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik zou iig niet die upgradekit pakken. Je hebt al geheugen en je kan beter een 3400+ met goede koeler nemen ipv een 3700+ met stock.

En die 6600 kan je nu nog netjes verkopen. terwijl over een jaar niemand AGP meer heeft en niemand hem van je wil kopen.

Op de mycom-veiling verkopen ze altijd pci-express kaartjes voor heeeel weinig. Zo ben ik aan mijn x600xt gekomen voor 70 euro en ik zag ook weer een x700 voor nog maar € 57,50

En als je black & white 2 bedoeld, die kan ik ook niet goed draaien terwijl mijn pc nog niet zo oud is. Black & White 1 draaide zelfs op mijn geforce 2 mx.... en mijn 9250 kon hem ook aardig draaien.

Ik denk eerlijk gezegd dat je mobo gewoon helemaal brak is en dat dat het probleem is. Als je videokaart niet goed werkt (ondermaats) en je de fsb niet hoger krijgt, dan is het wel duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door poepkop op 21-12-2005 11:38 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

waarom geen ASrock 939 Dual? dies goedkoper en je hebt agp en pci expres zodat je in de toekomst weer goedkoper een volgende stap kunt nemen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Ga inderdaad eerst eens in je BIOS spitten om te kijken waar het probleem zit. Je huidige systeem moet in staat een flink stuk sneller te lopen dan dat het nu doet.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Atlhon XP 2000+ is er in drie "smaken": http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php
Alle drie horen ze op 1666Mhz te lopen met een FSB van 133Mhz (266Mhz DDR) en een mp van x12.5. Als jouw processor op 1250Mhz draaidt, dan staat de FSB op 100Mhz ingesteld (100x12.5). Waarschijnlijk zit er ergens op je moederbord een jumpertje dat je moet om zetten van 100Mhz naar 133Mhz is er hier geen jumper voor dan zal het geregeld in de BIOS geregeld moeten worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

mjah, ik denk dat je wel goedkoper uit kan zijn dan dat upgrade kitje.
daarnaast hoef je toch geen geheugen meer te kopen als je het al hebt? kost alleen maar meer.

die videokaart is opzich wel lekker, dus als je gewoon een moederbord opzoekt dat zowel PCI-E als AGP heeft, kan je later nog wel weer eens een keer upgraden als dat nodig zou zijn.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

nexhil

BAM!

Kijk eens naar de asrock dual-sata 2 daar kan een AGP en PCI-E videokaart op, eventueel tegelijk
dat is een socket 939 mobo

DP oops, anyway.. ik heb em zelf ook... 100% tevreden

[ Voor 108% gewijzigd door nexhil op 21-12-2005 12:08 ]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Jemig dat was sneller dan verwacht, alvast bedankt voor de informatieve replies die er tot nu toe al zijn geweest.
Daantjuh schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:18:
[...]

Waarom krijg je hem niet op de goeie FSB dan? Jouw moederbord heeft een kt333 chipset, en zou dus zeker 133MHz FSB moeten ondersteunen.

[...]

Eerst maar even dit, ik bedoelde inderdaad de ingame kaart waarna er steeds meer processen zijn om verwerkt te worden. Dat had ik beter kunnen formuleren inderdaad.

Tsja, wat kan ik zeggen over de FSB, was mijn eerste systeem wat ik ooit in elkaar gezet had en was tegen de tijd dat ik hem eindelijk draaiende had uiteindelijk zo blij dat ie het deed dat ik het er op den duur maar bij gelaten heb om het nog te proberen.
De MSI kt3 ultra is voor zover ik weet een jumperless moederbord en ik kan dan in de bios ook de FSB verhogen maar elke keer als ik dat poogde starte hij gewoon niet meer op en moest ik soms zelfs het batterijtje verwijderen om het weer gaande te krijgen.
Je kan vast begrijpen dat dat als newbie bouwer veel stress oplevert. Indertijd was het nog best te doen met de snelheid die ik uiteindelijk had maar nu wordt het echt te traag.

De Videokaart doet het goed op zich en had hem gekocht als overbrugging tot ik een PCI-E systeem zou kopen.

Ik zal zeker eens kijken naar die Asrock, ik wist niet dat zoiets bestond, dat zou wel eens een geweldig alternatief kunnen zien.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben even vluchtig de handleiding door gewandeld en volgens mij moet je de FSB in het BIOS gewoon op 133Mhz zetten. Kijk anders of je het BIOS ook een update kunt geven.

P.s. Waarom probeerdt iedereen toch TS een nieuwe systeem aan te smeren. TS was bij het bouwen van zijn Pc-tje nog niet zo bedreven op dit gebied. Nu is hij wat verder en heeft tweakers.net ondekt. ;) Het lijkt mij toch wel fijner eerst eens te kijken of zijn huidige systeem niet kan gaan draaien zoals het zou moeten. Het systeem kan van 1250Mhz naar 1666Mhz opgeschroeft worden, dat is 416Mhz sneller ;).

[ Voor 55% gewijzigd door _Dune_ op 21-12-2005 13:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:15:
Ik ben even vluchtig de handleiding door gewandeld en volgens mij moet je de FSB in het BIOS gewoon op 133Mhz zetten. Kijk anders of je het BIOS ook een update kunt geven.
dat klopt inderdaad, ik heb het toen ook geprobeerd maar hoger dan 110 of zo wilde die echt niet, dan starte hij gewoon niet op. Ik zal de bios eens proberen updaten.

Wat zijn jullie vreselijk behulpzaam trouwens, echt veel dank!

Verwijderd

P.s. Waarom probeerdt iedereen toch TS een nieuwe systeem aan te smeren. TS was bij het bouwen van zijn Pc-tje nog niet zo bedreven op dit gebied. Nu is hij wat verder en heeft tweakers.net ondekt. ;) Het lijkt mij toch wel fijner eerst eens te kijken of zijn huidige systeem niet kan gaan draaien zoals het zou moeten. Het systeem kan van 1250Mhz naar 1666Mhz opgeschroeft worden, dat is 416Mhz sneller ;).
maar t blijft langzaam ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien omdat ie zelf aangaf dat ie een upgrade kit wilde kopen :?

waar je wel op moet letten is dat als je de fsb verhoogt naar een niet vaste waarde de agp en pci waarschijnlijk ook omhoog gaan als deze niet gelockt zijn.
hierdoor heb je kans dat ie dus niet opstart omdat een kaart dit soms niet wil trekken die erin zit.
zet je hem op 100/133/166 dan zal de pci gewoon op 33 en agp op 66 staan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm, dat klopt wel, maar als dit beetje extra voldoende is zodat TS weer kan doen wat hij wil. Dan kan hij ook zijn eerste voornemen aanhouden. :)

• Marck21
dat klopt inderdaad, ik heb het toen ook geprobeerd maar hoger dan 110 of zo wilde die echt niet, dan starte hij gewoon niet op. Ik zal de bios eens proberen updaten.
Heb je waarschijnlijk geen pci/agp lock (aan staan). Zet hem gewoon ineens op 133. Dan draaien je pci en agp op gewone snelheid en zou je geen problemen mogen hebben. Als je systeem dan nog niet snel genoeg is kun je altijd nog upgraden.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Ongelooflijk, nu had ik hem werkelijk gaande met 133FSB op 12.5x

Ik denk dat ik dat mogelijk fout had gedaan toen, dat ik die 12.5 niet aanpaste of zo, weet het niet meer zo, is al zo lang geleden.

Helaas crashte mijn computer even later en daarna kreeg ik toen ik het nog een sprobeerde tijdens World of Warcraft een foutmelding, 1 die ik weet dat met de temperatuur te maken kan hebben dus ik krijg het vermoeden dat ik met een temperatuurprobleem zit. Misschien even een huisgenoot ronselen later en hem maar eens mijn cooler opnieuw laten bevestigen of zo, misschien dat dat helpt.

Maar het werkte dus al! bedankt voor de tips hierboven!

Alleen moet ik wel toegeven dat ik me ergens wel wat teleurgesteld voel ook, het knaagt toch wel een beetje om toch ook wat nieuwe onderdelen te kopen en met die Asrock kan ik mijn videokaart gewoon aannemen, dat spreekt me wel erg aan.

Mocht ik het toch overwegen wat zou daar een goede processor combinatie bij maken zonder diep de buidel in te tasten? Die processors hebben tegenwoordig zoveel ditjes en datjes erbij staan dat ik het verschil niet meer zo weet.

• Marck21
Laten we daar nou al een heel mooi topic over hebben:

Wat kan ik hieraan het beste upgraden, part 11

Succes metje systeem. Kan me voorstellen dat het begint te knagen..... })

Pagina: 1