Toon posts:

Eerst een "hard stop" daarna ziet windows schijven niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het volgende (vage) probleem. Na mijn computer te hebben uitgezet om te gaan slapen, zette ik hem weer aan de volgende dag. En wat blijkt, eerst een Windows bootscreen die op het laatst stopt , ff zwart beeld, en een BSOD met de melding:

Unkown Hard Error: c0000218
Dumping physical memory, bla bla bla.

Ik heb niks aan me windows config gedaan. Ik op onderzoek uit. Niks echt boeiends op i-net gevonden, behalve dan dat het een reg foutje kan zijn of je HD is naar de klote... Het laatste is te hopen van niet want ik het er laatst ook al 1 vermoord. Maar deze heb ik dus niks bijzonders mee gedaan.

Maar goed ik was op onderzoek uit.. Ik in save mode starten. En jawel, Windos blijft hangen bij het bestand: gagp30kx.sys. Word ik ook niet heel veel wijzer van... Dus ik denk, dan maar ff in de console kijken...

Eenmaal in de Console van de Windows cd aangekomen kies ik mijn enigste Windows install, nummer 1, C:\WINDOWS\. Natuurlijk draaide ik een chkdsk waarbij het zei dat het in orde was met me schijf. Ik nog een keer en jawel, dik in orde. Maarrr toen ik vervolgens aan tikken was om een uitgebreide search te doen, zegt Windows inneens iets van: Deze schijf is onherstelbaar beschadigt want ik kan er niet meer naar toe schrijven... erg vaag. Schijven draaien en klinken goed.
Goed. Ik rebooten. Bij het rebooten zijn inneens van 1 van de sata controllers alle schijven (2x 200GB - new) weg. Je begrijpt, ik flipte behoorlijk. :S

Vervolgens natuurlijk meteen de schijven op me andere controller geprikt. Die ziet ze gelukkig wel. Alles prima met de schijven hoop ik dan maar.
Goed ik ben me er inmiddels van bewust dat ik Windows er zowiezo opnieuw op moet gaan zetten. Wil ik dus doen. Boot gaan goed, schijven worden gezien, installeren van 3rd party sata drivers gaat ook goed en ik wil dus lekker windows er opnieuw opzetten. En je raad het al, Windows setup ziet de schijven niet!
Ik ben radeloos... :'( 2de keer in 2 weken dat ik hd death problems heb... mag het toch hopen van niet... *snik

thx in adv
KC

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen:

o Alle stekkers van en naar de HDD losmaken en opnieuw aandrukken. Dit heeft iig bij mij een paar keer de problemen verholpen.

o Ipv de SATA, de non-SATA aansluiting op het mobo gebruiken en opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------
EDIT:
lawine ,
De stekkers kan ik inmiddels wel in me reet gaan stoppen.. dat helpt nog meer denk ik. Met alle respect hoor ;)
Wat bedoel je met non-SATA? IDE? Zo ver ik weet zijn de IDE sloten iets te groot voor een SATA kabel :P.
En welke problem had jij precies. Ook dat de SATA controllers de schijven wel ziet maar Windoos niet?
En thx alvast voor je reply!

--------------------------------------

Ok... Ik heb de schijven weer aan de praat. Lag aan de controllers denk ik. Windows ziet de schijven alleen maar op 1 bepaalde controller om wat voor reden ook... Schijven aan de praat wil dus zeggen dat ze gezien worden door de controllers.

Maar goed. Ik kan weer bij de schijven dus. Ikkuh direct in de recovery console en FixMBR runnen. En je ja hoor! "MBR not found"... !!!

Als ik verder wil verkennen over de schijf, kan ik alleen maar bij de root van de schijven. Verdere directories kan ik niet bij. Acces denied op andere partities, wat logisch is, en c:\windows (waar je innitiaal in komt) kan ik niet "dirren" en ik kan wel uit de dir maar er vervolgens niet meer in. Vaag, vaag, vaag!

Ik denken...... Hmmzz MBR = Fucked dus. Kan ik mee leven.

Maar hoe dat zo maar van de één op andere dag kan is mij een raadsel.

Dus ik kan momenteel helemaal niks met die schijf. Niet formatten, niet mbr fixen, geen partities bewerken, niks!

Any idea folks? Data recovery is niet echt nodig. Ik wil gewoon die schijf weer gebruiken.

Lees trouwens mijn vorige HD kresch... Verdomme man.. En ik maar steeds beweren dat Western Digital zo goed is..

Trouwens hier me hardware nog ff:

K8T Neo FSR (specs)
AMD Atlhon 64 3000+
2x 512 Crucial mem
1x 200 GB Maxtor (is goed)
1x 200 GB WD Caviar (geeft problems dus)
Asus 9600XT 128 MB
SB LIVE

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 09:50 ]

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
Ik neem aan dat je de boel wel op een geaard stopcontact hebt zitten? misschien is je moederbord een beetje brak ?

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz.... Snik.. De geaardheid... Volgens mij (lees:zeker weten) niet. Brak oud huis. Geen aarde. Nergens....
Maar is dat zo erg dan?... meende dat het een "liever wel maar anders maakt het niet uit" geval was..

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Welke Windows versie gaat het hier over? Wat geeft hij als je een herstel-installatie gaat uitvoeren? Wederom "MBR not found"? Wat betreft aarding: het is zo dat systemen gewoon draaien zonder, maar het kan ook zijn dat ze zonder die aarding keihard vast lopen en van allerlei problemen gaan veroorzaken.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ligt het aan mij of snap ik de relevantie met Windows Operating Systems niet zo goed? Je hebt overduidelijk hardware matige problemen (schijven die door je sata controller niet meer herkend worden) :)

Om je schijven nu weer te gebruiken - gebruik eens een diag tooltje van je harddisk fabrikant om je harddisk terug te initialiseren fzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Shadow,
Windows XP. Als ik wat dan ook wil doen zegt ie dat die de schijf niet kan bewerken (bij het updaten van MBR). Ofwel.. controllers zien de schijven weer goed alleen windows vind ze niet zo lief, de schijven...

Mod,
Dat ie in hardware hoort lijkt me nu ook idd.. ik dacht eerst aan windows vanwege de hard stop en gagp30kx.sys die niet laadde. Maar dit lijkt nu hoogst waarschijnlijk hardware gerelateerd te zijn.

Rest,
Weet niemand wat gagp30kx.sys doet? Ik meende dan dit de agp acceleratie regeld. Toch vreemd dat die die error nogsteeds geeft. Ja nogsteeds want ik kan inmiddels weer doorbooten tot de hard stop.

Niemand anders ooit de hard stop: c0000218 gehad?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 10:10 ]

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
ik heb al tientallen pc's gezien die de raarste dingen uithalen als ze niet aan een geaard stopcontact hangen, harddiskcrash zelfs een aantal achter mekaar, moederbord kaput, videokaart kapot, spontane reboots of stops, je kunt het zo gek niet bedenken.
Misschien toch 's verstandig om dat even te controleren door hem zolang ff aan te sluiten met een verlengkabel vanaf keuken/badkamer(meestal wel geaard)
Maar het kan zijn dat je moederbord al dusdanig kapot is dat het ook zo problemen op zal leveren.

[googlemode]
Filename: gagp30kx.sys
Directory: C:\WINDOWS\system32\drivers\
Company Name: Microsoft Corporation
File Version: 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Information:

Microsoft driver to be used with a VIA K8 motherboard for CPU to AGP communications.
[/googlemode]

[ Voor 8% gewijzigd door Sicko op 21-12-2005 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm was ik me niet van bewust. Das kut. Zal toch niet dat me MB overleden is.. Alle hardware lijkt physiek allemaal goed te zijn iig. Ik ga eerst me stekker is omdraaien (ivm wisselstroom/fase/massa) en daarna aarden dus! kijken of dat help, maar ik vrees van niet.

Verwijderd

Topicstarter
Deze post is geschreven met de Windows op de brakke schijf... :P

GEFIXT! :D

Het is mij een raadsel maar de schijf had toch ergens een foutje gegenereerd. Ik heb namelijk een scan (met diagtool van WD) uitgevoerd waarna het programma aangaf dat de schijf dus idd een fout bevatte. Na een extensive scan van 1 uur en een reboot kon ik windows weer gewoon starten.

Ik vind het maar vaag... ik dacht echt dat er HW dood was maar gelukkig, compu-god is met mij! Wel ben ik benieuwt naar wat de eerste fout nouw veroorzaakt heeft... any ideas?

owh en Elevator... _/-\o_ !!!

greetz from a happy KC

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
ik zou nu als eerste backup'n...

Verwijderd

Topicstarter
already done. ;) Ik kijk wel uit nu! Vertrouw die schijf ook niet echt meer eigenlijk maar goed. Ik moet er eigenlijk nog een 10 gig schijfje bij hebben om "echt" te kunnen backuppen. Ik heb nu me backup op een andere partitie staan op dezelfde schijf kwam ik achter... niet acht handig.

nog steeds niemand een idea over gagp30kx.sys en hard stop c0000218? Ik kan er niet zo goed tegen als er 'zomaar' problemen ontstaan. Jullie, in mijn geval, ook niet denk ik..

Thx in Adv,
KC
Pagina: 1