Toon posts:

pc start opnieuw op na afsluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een nieuw systeem gebouwd( ofja, de pc boer dan)

dfi crossfire mobo, amd 4800, 2gig pc4800, WD raptor schijfjes in raid, x1800xt, 560 watt thermalltake.
xp pro sp2

het probleem is als volgende, op welke manier ik dan ook de pc afsluit, via windows, power knop, of button op het mobo,
de pc wordt telkens gewoon normaal afgemeld en afgesloten, maar net op het moment dat hij uitvalt start hij gewoon weer opnieuw op...

hopelijk heeft iemand raad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 12:18 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-12 21:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Heb je toevallig de "wake-up on LAN" functie van je (on-board) netwerk kaart aanstaan en een netwerk kabel aangesloten?

Zo ja even uitzetten in de BIOS

[ Voor 5% gewijzigd door Kluk-Kluk op 20-12-2005 12:26 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

jij zit niet aan powerknop bij het afsluiten?
start - afsluiten - afsluiten. (ook werkelijk "afsluiten" en niet "opnieuw opstarten")

• SmartS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 23:17
Kheb ook een vraagie tussendoor. Mijn pc start altijd opnieuw op tijdens het afsluiten, nadat er een draadloze verbinding is geweest met m'n laptop. Komt iemand dit bekend voor?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Test het geheugen eens. Als Windows tijdens het booten een BSOD veroorzaakt, reboot hij automatisch. Die reboot mogelijkheid kun je uitschakelen in Windows.
Klik dan met je rechtermuisknop op Deze Computer, kies voor eigenschappen, geavanceerd, en dan op instellingen bij Opstart- en Herstel. Termen kunnen iets afwijken, vertaal het ff on the spot uit mijn engelse X64 installatie.
In het scherm wat je vervolgens krijgt kun je een vinkje uitzetten bij automatisch opnieuw opstarten.
Als je dan tijdens afsluiten een BSOD krijgt, weet je in ieder geval waar het mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:32:
jij zit niet aan powerknop bij het afsluiten?
start - afsluiten - afsluiten. (ook werkelijk "afsluiten" en niet "opnieuw opstarten")
ja natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:36:
Test het geheugen eens. Als Windows tijdens het booten een BSOD veroorzaakt, reboot hij automatisch. Die reboot mogelijkheid kun je uitschakelen in Windows.
Klik dan met je rechtermuisknop op Deze Computer, kies voor eigenschappen, geavanceerd, en dan op instellingen bij Opstart- en Herstel. Termen kunnen iets afwijken, vertaal het ff on the spot uit mijn engelse X64 installatie.
In het scherm wat je vervolgens krijgt kun je een vinkje uitzetten bij automatisch opnieuw opstarten.
Als je dan tijdens afsluiten een BSOD krijgt, weet je in ieder geval waar het mis gaat.
dit vinkje was al disabled zag ik net.
en met de netwerk kabel eruit boot hij ook opnieuw ...
@ kluk kluk, waar kan ik deze optie precies terugvinden in de bios?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 12:45 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen :? Daar staan hardware gerelateerde problemen in, die dit zou kunnen veroorzaken.
Geeft Windows ook fouten weer in je logboeken?

En kijk ook eens naar dit kopje in de WOS Faq: Waarom sluit Windows niet af, maar reboot hij?
Daarin wordt je oa doorverwezen naar Windows XP Shutdown & Restart Troubleshooting :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 20-12-2005 12:47 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Zitten alle ledjes en reset/power conenctors goed? De pc boer is god niet en kan ook fouten maken ;)

PS: let ff op dubbele posts ;)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-12 21:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:43:
[...]

dit vinkje was al disabled zag ik net.
en met de netwerk kabel eruit boot hij ook opnieuw ...
@ kluk kluk, waar kan ik deze optie precies terugvinden in de bios?
Meestal onder het kopje: Integrated Pheriperals

edit:
Maar als de PC ook reboot als de netwerk kabel niet aangesloten is, ligt het daar zeer waarschijnlijk niet aan

[ Voor 17% gewijzigd door Kluk-Kluk op 20-12-2005 17:56 ]