staat de i bij K750i voor i-mode ? ik weet niet of ze dar alleen in belgie mee werken of dat in nederland ook zo is.
Verwijderd
Ik heb dit dus al een paar keren gedaan, maar bij de laatste keer, had ik een probleem met het geluid. Als ik met iemand telefoneerde, hoorde ik heel de tijd gekraak
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101616<= NOOOOOOOOOOOOOOOOOOooo. (3,2 mp)
Ik had nu juist een mooie gsm gevonden. (waarbij de joystick wel niet werkt
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 20:32 ]
Zijn er meer mensen die last hebben van stofdeeltjes onder het scherm van hun k750i?
Meboy geeft bij mij trouwens een foutmelding, "Bewerking mislukt".
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
heb hier ook last van.. iemand die weet hoe makkelijk het stof te verwijderen onder het scherm?BillSpaarbank schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:35:
Zijn er meer mensen die last hebben van stofdeeltjes onder het scherm van hun k750i?
Waarschijnlijk is deze link al eens voorbij gekomen, maar je zou op deze manier het stof kunnen verwijderen. Ik wou er maar niet aan beginnen, omdat ik Nokia's met verwisselbare covers niet eens stofvrij krijg...
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1195
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1195
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Heb net een review van Eldar Murtazin gelezen op Mobile-review.com over de W810i.
Het bevat enkele leuke feitjes, maar ook sommige mindere, zoals sommige functies die wel in de w800, maar niet in de w810 zitten.
Verder werd er nog over een prijs gesproken. deze zou ongeveer 330 euro zijn.
Er wordt ook gezegd dat hij in maart in de winkels zal liggen.

Verder wordt er nog verteld dat de K750i ongeveer aan het einde van het jaar zal worden vervangen door een nieuw model.
http://www.mobile-review....05/walkman-w810i-en.shtml
Het bevat enkele leuke feitjes, maar ook sommige mindere, zoals sommige functies die wel in de w800, maar niet in de w810 zitten.

Verder wordt er nog verteld dat de K750i ongeveer aan het einde van het jaar zal worden vervangen door een nieuw model.
Haha, zo das balen als je een W800i "gekocht" hebt. Ik vind het ook kut dat er zo snel alweer een nieuwe komt...Maar goed, ik heb er dan wel al enkele maanden plezier van. Maar dit is wel ff onverwacht. Nieuwer model, en lagere prijs. Ik wacht wel op de opvolger die eind 2006 verschijnt, met hopelijk een goede aanbieding.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:13:
Heb net een review van Eldar Murtazin gelezen op Mobile-review.com over de W810i.
[afbeelding]
EDIT:
Ja ho, wacht ff. Die prijs van 330 euro is niet voor Nederland, maar ook TOTAAL niet accuraat. Er staat in de review namelijk
Oftewel, hij is zelfs duurder dan de W800i...Ik weet niet precies welk land ze het over hebben, maar je kan er dus vanuit gaan dat hij hier géén 330 gaat kosten. Eerder in de richting van de 500 (uitgaande van de prijs van de W800i = 470)The start price will form 330 Euros, which is 30 Euros more then for the W800i.
[ Voor 19% gewijzigd door B-Bandit op 11-01-2006 22:33 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
de trilfunctie van mn k700i doet het sinds vandaag niet meer, kan dit een sofwarematig probleem zijn?
Eerlijk gezegd vind ik de specs vergeleken met de W800i nou niet echt denderend... oke EDGE is leuk, als je er gebruik van maakt... geheugen is minder geworden, dus das gewoon kutShailesh schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:28:
[...]
Haha, zo das balen als je een W800i "gekocht" hebt. Ik vind het ook kut dat er zo snel alweer een nieuwe komt...Maar goed, ik heb er dan wel al enkele maanden plezier van. Maar dit is wel ff onverwacht. Nieuwer model, en lagere prijs. Ik wacht wel op de opvolger die eind 2006 verschijnt, met hopelijk een goede aanbieding.
EDIT:
Ja ho, wacht ff. Die prijs van 330 euro is niet voor Nederland, maar ook TOTAAL niet accuraat. Er staat in de review namelijk
[...]
Oftewel, hij is zelfs duurder dan de W800i...Ik weet niet precies welk land ze het over hebben, maar je kan er dus vanuit gaan dat hij hier géén 330 gaat kosten. Eerder in de richting van de 500 (uitgaande van de prijs van de W800i = 470)
ik vind het design eigenlijk ook minder mooi (heb net W800i) en zo zijn er nog wel wat dingen die niet fantastisch aan het toestel zijn... ik vind die Nokia 6233 trouwens echt lelijk! die knopjes zijn volgens mij echt slecht geplaatst... trouwens die 4e band waarop hij zou kunnen werken kost alleen maar extra batterij, en ik ga niet binnenkort naar Amerika ofzo... tja, voor zakenmensen kan het heel handig zijn, voor mij gelukkig niet
Nee, ik ben blij met mijn W800i!
Verwijderd
Heeft iemand zijn telefoon (K750i) met het tooltje van Davinci Team geflashed en daarna upgedate met SEUS? Is dat dan nog wel mogelijk en blijft het nog steeds zo dat er geen geluid is bij het maken van een foto?
Ff een quote uit een ouder topic:
//edit
Ondertussen al wat gevonden. Virca, jmIrc en WLIrc. Helaas werken ze allemaal bij mij niet
. Ik krijg de volgende foutmelding bij het verbinden naar een IRC-server:
Nou kan ik onder WLIrc 1.0 een gateway instellen. Omdat ik internet via bluetooth heb, moet ik die gateway zien in te stellen naar COM-poort 7. Maar hoe doe ik dat
Weet iemand onderhand of dit mogelijk is?Big-R schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:41:
Heeft iemand wel eens gehoord van IRC via serial networking , dus via je breedband verbinding & Bleutooth?
//edit
Ondertussen al wat gevonden. Virca, jmIrc en WLIrc. Helaas werken ze allemaal bij mij niet
code:
1
2
| Could not connect: javax.microedition.io.ConnectionNotFoundException: |
Nou kan ik onder WLIrc 1.0 een gateway instellen. Omdat ik internet via bluetooth heb, moet ik die gateway zien in te stellen naar COM-poort 7. Maar hoe doe ik dat
[ Voor 51% gewijzigd door NaZ- op 12-01-2006 03:37 ]
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Dan quote ik mezelf ook maar even...
Misschien heb je hier wat aan?
Hier onder ook 2 gateway's:
http://thesverre.servebeer.com/wap/httpgateway
http://213.226.164.141:8080/wap/httpgateway
Big-R schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:44:
Vraag: Heb een Sandisk MS Pro Duo 256 MB.
Wordt NIET herkend in Telefoon, en als ik 'm in m'n cardreader doe, flopt heel die cardreader weg (krijg 4 "schijven" als hij ingeplugt zit, externe cardreader, maar alle 4 gaan ze weg.)
Iemand oplossing, google weet het niet en de search ook niet?
Wil deze toch wel nog kunnen gebruiken!![]()
[ Voor 39% gewijzigd door Big-R op 12-01-2006 07:43 ]
Greetz Big-R
Oh, ik dacht dat dit de nieuwste versie van Imtoo 3gp converter was, maar dit is echt alleen om DVD's te converteren... andere formaten zijn niet om te zetten? Jammer.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:40:
Ik kwam zojuist dit progje tegen [afbeelding]
Ben um aan het uitproberen. Indien de moeite waard, zal ik mijn ervaringen posten.
Zelf uit te proberen via deze LINK
Progje moet $29 kosten, wat ongeveer EUR 25 is.
whehe, 't is inmiddels geluktBig-R schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 07:26:
[...]
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
die i staat voor de internationale versie van de telefoon. met de K700 had je een K700i en een K700c. De c-versie was de aziatische versie en de i de internationale versie. Het heeft dus verder niets met i-mode te maken.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:17:
staat de i bij K750i voor i-mode ? ik weet niet of ze dar alleen in belgie mee werken of dat in nederland ook zo is.
Overigens, ik heb nu eindelijk nieuwe firmware dus geen vastlopers meer. De oorzaak lag waarschijnlijk aan mijn firewall die alles blokkeerde. Daarom kon ik mijn toestel niet updaten.
Ik heb nu geupdate naar de nieuwste firmware en verrek! Hij doet het! De accu is momenteel op 91%, terwijl hij hiervoor nooit boven de 89% kwam bij opladen via USB.pina schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:18:
Firmware probleem...de laatste firmware lost dat op
edit:
En nu weer op 90%
En nu weer op 90%
[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 12-01-2006 11:13 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
USB is ook niet primair bedoelt om acccu's op te laden. Je lader levert waarschijnlijk 9 volt, en je usb maar 5, je accu bevat 3(leeg) tot 4 (vol) volt. Aangezien de laadsnelheid evenredig is met het spanningsverschil, is usb laden 3 tot 5 keer trager dan laden via de adapter. En met name het laden van het "laatste beetje" gaat erg langzaam, tot niet.Gerco schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:02:
Ik heb een probleem met het opladen van mijn w800i. Als ik hem oplaad met de gewone netstroom adapter gaat alles goed, maar met sommige USB poorten gaat het mis.
- Aan mijn desktop laad hij langzaam op
- Aan een andere desktop laad hij eerst een beetje op en dan loopt de bat weer terug (en laad dan weer wat op, ad infimum)
- Aan twee verschillende laptops laad hij helemaal niet op
- Met een auto convertor (12v -> USB) laad hij ook niet op.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Daarnaast moet ook de PC er aan meewerken, en ik kan me voorstellen dat laptops niet graag veel stroom weggeven via USB om hun eigen accu te "beschermen" maar dat laatste is een beetje een wilde gok
Verwijderd
Iemand trouwens een ideetje hoe ik de FM-ontvangst van m'n w800i kan verbeteren?
De lokale radiozender knalt uit alle ontvangers, maar de w800i schakelt vaak naar mono-weergave of kan het RDS signaal niet meer oppikken. Bij zenders als Radio 538 of Q-music weigert hij helemaal stereo-weergave
De helpdesk van SE gaf het originele antwoord dat ik in een gebied zou wonen met een slechte dekking
Laatste firmware zit erop btw
De lokale radiozender knalt uit alle ontvangers, maar de w800i schakelt vaak naar mono-weergave of kan het RDS signaal niet meer oppikken. Bij zenders als Radio 538 of Q-music weigert hij helemaal stereo-weergave

De helpdesk van SE gaf het originele antwoord dat ik in een gebied zou wonen met een slechte dekking
Laatste firmware zit erop btw
KloptVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:44:
Waarom denk je dat een autoradio een externe antenne heeft? Omdat je een redelijk ontvanst nodig heb om radio in stereo kwaliteit te kunnen beluisteren.
Jouw K750 gebruikt de headset tot de microfoon als antenne. En dat is, zoals in jouw geval duidelijk is, niet genoeg. Maar wat wil je dan? Met een exteren antenne op het toestel rondlopen? Of een antenne aan de zijkant van je hoofd met een kabeltje vast aan het toestel?
Echt veel beter zal wel niet gaan....
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
is het eigenlijk mogelijk om skype te combineren met je gsm? PC staat bvb boven, maar als iemand u belt op skype hoor je dat niet. Het zou dan best handig zijn indien uw gsm dan het signaalt ontvangt via bluetooth van skype van dat er iemand u wilt bellen
Radio ontvangst is redelijk. In de trein vrijwel altijd stereo ontvangst en op straat ook. Op school dan weer niet... zal wel sterkte van het signaal zijn ja
Indien je GSM het Headset profile van bluetooth ondersteund kan dat, je kan dan de GSM gebruiken als headset voor de PC en er dus mee skypen. Helaas ondersteunt de w800 dat niet (je kan er wel een headset mee gebruiken, maar hij kan niet zelf headset zijn) en gaat dat dus niet lukken.pina schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:16:
is het eigenlijk mogelijk om skype te combineren met je gsm? PC staat bvb boven, maar als iemand u belt op skype hoor je dat niet. Het zou dan best handig zijn indien uw gsm dan het signaalt ontvangt via bluetooth van skype van dat er iemand u wilt bellen
Wat ik wel doe is mijn bluetooth headset gebruiken voor zowel de GSM als Skype, alleen moet je die dan steeds opnieuw pairen aan de telefoon/computer aangezien die dingen meestal maar 1 pairing tegelijk aankunnen (ook wel logisch natuurlijk).
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
[quote]Big-R schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 07:26:
[...]

Hetzelfde heb ik ook gehad.
MS is zeer waarschijnlijk aan stront. Gewoon naar winkel toegaan en door hun laten testen.
Doet hij het nog niet, dan sturen ze hem voor je op. Valt onder garantie.
[...]
MS is zeer waarschijnlijk aan stront. Gewoon naar winkel toegaan en door hun laten testen.
Verwijderd
Ik heb mijn k750 geflashed naar w800i. Updaten met SEUS kun je wel vergeten. SEUS controleert de IMEI van de foon en 'weet' derhalve dat het k750i hardware betreft. Het schijnt dat bij een enkeling die toch SEUS ging proberen, SEUS de foon teruggeflashed heeft naar k750i. De laatste firmware is in orde. Tenzij er nieuwe features worden geïntroduceerd in toekomstige firmware is er geen reden om SEUS te gebruiken, toch?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:39:
Heeft iemand zijn telefoon (K750i) met het tooltje van Davinci Team geflashed en daarna upgedate met SEUS? Is dat dan nog wel mogelijk en blijft het nog steeds zo dat er geen geluid is bij het maken van een foto?
Enneh, JA DAT STOMME CAMERAGELUID IS WEG in de silent mode. Dus je kan weer foto's maken in het openbaar zonder dat mensen je aankijken of dat je een harde scheet laat in het openbaar.
kan iemand misschien wat meer uitleg geven over dat davinci gebeuren?
want hebben zij de firmware aangepast oid? dat shutter geluidje mag van mij ook wel weg...
ps ik heb een w800i
want hebben zij de firmware aangepast oid? dat shutter geluidje mag van mij ook wel weg...
ps ik heb een w800i
Ik heb vanmiddag mijn w800i geupdate naar de nieuwste firmware en in de silent mode heb ik geen shuttersound (net nog geprobeerd). Geen Davinci of andere tools voor nodig gehad.low_n_slow schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:34:
dat shutter geluidje mag van mij ook wel weg...
Firmware versie R1AA008
Camera SWversie: 4.5
In de TS staat overigens dit:
Ik vraag me dan af: Waar in de wet op de privacy staat dat cameratelefoons een shuttergeluid moeten hebben? en als dat erin staat, waarom hebben dan niet alle digicams dat? en wie heeft dat in hemelsnaam verzonnen??Het shuttergeluid is niet uit te schakelen ivm. de wet op privacy.
[ Voor 38% gewijzigd door Gerco op 12-01-2006 16:02 ]
GVD! Heb ik net een nieuwe K750i gekocht, lees ik net dat de w810i maar 3 tientjes duurder is...
of was het maar een "gok" prijs?
Wel raar dat een nieuwe mobiel 30 eurie scheeld met een "vergelijkbaar" mobieltje van een halfjaar oud... of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
kleine edit
Ik hoor helemaal niets als ik foto's maak met stille modus. Is dit een uitzondering?
Wel raar dat een nieuwe mobiel 30 eurie scheeld met een "vergelijkbaar" mobieltje van een halfjaar oud... of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
kleine edit
Ik hoor helemaal niets als ik foto's maak met stille modus. Is dit een uitzondering?
[ Voor 21% gewijzigd door skaars op 12-01-2006 16:22 ]
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
Misschien wel...
Alleen weer niet met het feit dat er weer een nieuwere uitkomt (ja tuurlijk dat blijf je houden), maar voor €30,- verschil.
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
Verwijderd
Ik zou maar blij wezen met je K750i, want de w810 is helemaal niet zo goed, soms nog wel eens slechter.SkaarS schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:20:
GVD! Heb ik net een nieuwe K750i gekocht, lees ik net dat de w810i maar 3 tientjes duurder is...![]()
kleine edit
Ik schreef dus eerder, dat ze in datzelfde review ook uitgingen van 300 euro voor de W800i. Dus dat is geen goede vergelijking voor jou aangezien deze hier nog altijd 470 euro kost...Ik denk dat de review uit zweden komt ofzo, zal wel goedkoper zijn daar.SkaarS schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:20:
GVD! Heb ik net een nieuwe K750i gekocht, lees ik net dat de w810i maar 3 tientjes duurder is...![]()
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nou dat gaat niet heb geen bon van die Ms. (los gekocht)Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:13:
Maar ok, dan gaatie de deur uit denk

[ Voor 17% gewijzigd door Big-R op 12-01-2006 16:49 ]
Greetz Big-R
Ik heb net even de radio hertest en klonk verdorie goed. De ganse FM band afgelopen en klonk bijna overal goed. Heb zelfs een zender ontdekt die ik nog niet kende. Handig die RDS. En AF werkt ook goed. Switch hier makkelijk tussen 103.0 FM en 103.3 FM. Handig toch zo'n regionale frequentie van Q-Music en ook nog eens de plaatselijke versterker. En als je twijfelt of het wel die zender is dan weet je dat ook snel want je komt hem 2 maal tegen.
Merk wel dat niet alles meteen in stereo is en ook RDS komt niet altijd meteen door. Maar dan beweeg ik wat heen en weer met het toestel of de kabeltjes zelf en na een tijdje werkt het weer.
En man die klank is nog beter dan op mijn stereo was net of ik gewoon een MP3 aan het beluisteren was. Moet die functie echt eens meer gaan gebruiken. Benieuwd of het ook zo goed klinkt op een iPod. En die oortjes dan vindt ik beter dan op mijn iPod en denk zelfs dat ik er eens zo'n soort ga bestellen. Maar ja zal even zoeken zijn of ik zo'n goeie kan vinden.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik mijn toestel vrij veel gebruik. Foto's en video maken doe ik af en toe en regelmatig beluister ik eens een liedje. Bellen en SMS'en doe ik niet zo veel. En zo zal ik eens mijn andere SIM plaatsen om Het Nieuws van 13u te bekijken. Benieuwd of het marcheert.
Merk wel dat niet alles meteen in stereo is en ook RDS komt niet altijd meteen door. Maar dan beweeg ik wat heen en weer met het toestel of de kabeltjes zelf en na een tijdje werkt het weer.
En man die klank is nog beter dan op mijn stereo was net of ik gewoon een MP3 aan het beluisteren was. Moet die functie echt eens meer gaan gebruiken. Benieuwd of het ook zo goed klinkt op een iPod. En die oortjes dan vindt ik beter dan op mijn iPod en denk zelfs dat ik er eens zo'n soort ga bestellen. Maar ja zal even zoeken zijn of ik zo'n goeie kan vinden.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik mijn toestel vrij veel gebruik. Foto's en video maken doe ik af en toe en regelmatig beluister ik eens een liedje. Bellen en SMS'en doe ik niet zo veel. En zo zal ik eens mijn andere SIM plaatsen om Het Nieuws van 13u te bekijken. Benieuwd of het marcheert.
Ik ga eens op zoek naar een applet die radio kan rippen. Is wel vet, het is inderdaad gewoon als MP3 kwaliteit... zo helder en goede bass..
Dat staat ook helemaal niet in de wet op de privacy, sterker nog er IS helemaal geen wet op de privacy, althans ik heb m nog niet kunnen vinden... SE vindt dat kennelijk zelf nodig.Gerco schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:40:
In de TS staat overigens dit:
[...]
Ik vraag me dan af: Waar in de wet op de privacy staat dat cameratelefoons een shuttergeluid moeten hebben? en als dat erin staat, waarom hebben dan niet alle digicams dat? en wie heeft dat in hemelsnaam verzonnen??
[ Voor 4% gewijzigd door Rrob op 12-01-2006 18:35 ]
Ging het een paar pagina's geleden ook al over:
SE is zelf ook niet consequent ermee, want het verschilt per model/branding (?). Naar de reden is het dus gissen.Dat argument, dat het iets met de wet op privacy te maken is, moet overigens wel onzin zijn, want bij sommige modellen (die gewoon legaal in nederland verkocht worden) kan het wel gewoon. Beter argument is dat het niet kan i.v.m. je garantie. (Niet officiele f.w.)
offtopic:
Overigens hoor ik hier van behoorlijk wat mensen met een K750 dat ie geen shuttergeluid maakt als ie op stil staat.
Overigens hoor ik hier van behoorlijk wat mensen met een K750 dat ie geen shuttergeluid maakt als ie op stil staat.
[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 12-01-2006 18:59 ]
De W800I is al voor 350 euro nieuw en simlockvrij te verkrijgen. Oa. op www.gsmtrack.nlShailesh schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:29:
[...]
Ik schreef dus eerder, dat ze in datzelfde review ook uitgingen van 300 euro voor de W800i. Dus dat is geen goede vergelijking voor jou aangezien deze hier nog altijd 470 euro kost...Ik denk dat de review uit zweden komt ofzo, zal wel goedkoper zijn daar.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nou, ik ben klaar met Sony-Ericsson. Vorige week mijn toestel (K750i) voor de 2e keer opgestuurd naar dynafix voor reparatie. Zelfde probleem als de 1e x. Toetsen werkten niet meer en vielen om en om uit. Kreeg vandaag een leuke prijsopgave met antwoord. Vochtschade, € 35.70 onderzoekskosten. En die honden voeren niks uit. Toestel is nog nooit in direct contact gekomen met water. Dat de K750i een condens probleem heeft mag duidelijk zijn. al na 2 dagen had ik achter het kunstof van mn frontje condens zitten. De 1e reparatie duurde 7 weken. nadat ik hem terug kreeg was ie na 1 dag alweer defect. zelfde probleem dus. En dan krijg je te horen dat he toestel misschien eerder met vocht in aanraking is gekomen. Bij hun zelf dus denk ik zo. De corossie zichtbaar op foto die ze bij de RMA hadden geplaatst kan niet ontstaan zijn in 1 dag. Maargoed morgen nog een poging wagen bij SE zelf maar ik ben klaar met ze. Zoveel ellende voor zo'n telefoon. Al met al kost dit geintje me nu al 360 euro voor een telefoon die een paar dagen naar behoren heeft gewerkt. En ik hoor van genoeg andere mensen met dit toestel dat ze problemen hebben.
Dus op naar een Nokia 6280 wat mij betreft. Met hun nog NOOIT gezeik gehad.
Blegh SE
Blegh SE

Vocht in het toestel lijkt me geen typisch SE probleem, waarom heb ik (en vele anderen) daar geen last van
Het is mogelijk dat je toestel in de opslag (van je leverancier) vochtig is geworden als dit in het begin al zo was, probleem is dat je dat niet kan aantonen.
Dat Dynafix onderzoekskosten rekent zodra er geen sprake is van garantie kan ik me voorstellen, in dat geval is iemand ermee bezig geweest en die moet ook betaald worden.
Straks is je Nokia ook vochtig, ga je die dan ook weer weg doen en het volgende merk proberen
Het is mogelijk dat je toestel in de opslag (van je leverancier) vochtig is geworden als dit in het begin al zo was, probleem is dat je dat niet kan aantonen.
Dat Dynafix onderzoekskosten rekent zodra er geen sprake is van garantie kan ik me voorstellen, in dat geval is iemand ermee bezig geweest en die moet ook betaald worden.
Straks is je Nokia ook vochtig, ga je die dan ook weer weg doen en het volgende merk proberen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
misschien een maandagmorgen model?
Dit is gewoon onzin. En ik hoor van zoveel mensen (dan wel niet met vocht probleem) klachten en die het toestel ook al meerdere malen hebben moeten opsturen. Ik heb al genoeg telefoons gehad. En nooit geen reparatie nodig gehad. ben erg zuinig op mn spullen. Er zat geen krasje op. En dat ze 35.70 euro moeten voor onderzoek, das van de zotten ff los schroeven. nog geen 5 minuten werk om dat te constateren. maargoed. dat vind ik niet zo erg. Wel dat ik 360 eruo heb verkloot in een korte tijd aan iets wat neit eens mijn schuld geweest is geweest. Geef als voorbeeld. Ipod gaat stuk ookal zit er nog zo'n deuk in. Je krijgt een nieuwe. zonder gezeik ruilen ze hem om. En omdat SE net als anderen reparatie uit besteed heb je niks te maken. En ja ik weet zelf ook dat Vocht fataal is en dat garantie dan voorbij is. Maargoed. vanaf het begin slechte ervaring met SE vandaar dat ik overstap.Speedy-Andre schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:37:
Vocht in het toestel lijkt me geen typisch SE probleem, waarom heb ik (en vele anderen) daar geen last van![]()
Se besteed hun reparaties niet uit hoor. Elk andere bedrijf doet dat wel
Tel verzekeringmaatschappijen, telecomwinkels. Het probleem ligt bij dynafix niet bij SE. Wat een butbedrijf is dynafix.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Is het normaal dat bij het updaten het "detectie wordt uitgevoerd" lang blijft hangen?
edit: laat maar doet het al, gewoon nog een keer geprobeerd.
edit: laat maar doet het al, gewoon nog een keer geprobeerd.
[ Voor 32% gewijzigd door DeepSeven op 12-01-2006 23:58 ]
Lijkt me eerder dat je de fout bij Dynafix moet leggen ipv SESkype schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:27:
Nou, ik ben klaar met Sony-Ericsson. Vorige week mijn toestel (K750i) voor de 2e keer opgestuurd naar dynafix voor reparatie. Zelfde probleem als de 1e x. Toetsen werkten niet meer en vielen om en om uit. Kreeg vandaag een leuke prijsopgave met antwoord. Vochtschade, € 35.70 onderzoekskosten. En die honden voeren niks uit. Toestel is nog nooit in direct contact gekomen met water. Dat de K750i een condens probleem heeft mag duidelijk zijn. al na 2 dagen had ik achter het kunstof van mn frontje condens zitten. De 1e reparatie duurde 7 weken. nadat ik hem terug kreeg was ie na 1 dag alweer defect. zelfde probleem dus. En dan krijg je te horen dat he toestel misschien eerder met vocht in aanraking is gekomen. Bij hun zelf dus denk ik zo. De corossie zichtbaar op foto die ze bij de RMA hadden geplaatst kan niet ontstaan zijn in 1 dag. Maargoed morgen nog een poging wagen bij SE zelf maar ik ben klaar met ze. Zoveel ellende voor zo'n telefoon. Al met al kost dit geintje me nu al 360 euro voor een telefoon die een paar dagen naar behoren heeft gewerkt. En ik hoor van genoeg andere mensen met dit toestel dat ze problemen hebben.
Blegh SE
Als je de SonyEricsson W800i besteld bij Vodafone met abonnement krijg je dan ook een Memory Stick Pro erbij met 512mb geheugen ?
Dankje, aangezien ik een mail had gestuurd naar Vodafone waarbij ik een 'Nee' te horen kreeg...
Dat vond ik vreemd aangezien er gezegd wordt dat er een kaartje bijgeleverd word.
Dat vond ik vreemd aangezien er gezegd wordt dat er een kaartje bijgeleverd word.
Misschien was je toestel van de vrachtwagen gevallen in een 'plas'Skype schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:27:
Blegh SE
Herstel: Bij de unbranded versie is het zo, ik weet niet wat Vodafone er allemaal mee uitvoerd...Vectrox schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:58:
Dankje, aangezien ik een mail had gestuurd naar Vodafone waarbij ik een 'Nee' te horen kreeg...
[ Voor 3% gewijzigd door Erasmo op 13-01-2006 00:20 ]
Euh... Waarom zegt SE dan dat ik voor garantie contact op moet nemen met Dynafix NL? Dat heet uitbesteden.MaDLiVe schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:13:
Se besteed hun reparaties niet uit hoor. Elk andere bedrijf doet dat welTel verzekeringmaatschappijen, telecomwinkels. Het probleem ligt bij dynafix niet bij SE. Wat een butbedrijf is dynafix.
Doet er niet toe bij wie de fout ligt voor mij. Mij kost dit geintje 360 euro en ik heb geen phone meer. Omdat SE of Dynafix een fout heeft gemaakt. Morgen neem ik nog contact met SE op maar zal weinig uithalen.
En zoals gezegd. Er zijn heel veel problemen met dit toestel. Misschien lees je er op GoT weinig over. Maar geloof me ze zijn er. Ik zie het om me heen.
Het blijft hun woord tegen het mijne. Dus zoals gezegd, zal weinig uithalen.
Met een beetje geluk kan je coulance bedingen en krijg je het toestel ongerepareerd terug.
Je betaalt toch voor abo + toestel, dus je geld is niet helemaal weg denk ik of heb je hem los gekocht
Verder vette pech, genoeg anderen hebben geen problemen en de K750i is zo populair dat die paar meldingen op Got in verhouding niks voorstellen
Je betaalt toch voor abo + toestel, dus je geld is niet helemaal weg denk ik of heb je hem los gekocht
Verder vette pech, genoeg anderen hebben geen problemen en de K750i is zo populair dat die paar meldingen op Got in verhouding niks voorstellen

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Amen to that!Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:05:
Met een beetje geluk kan je coulance bedingen en krijg je het toestel ongerepareerd terug.
Je betaalt toch voor abo + toestel, dus je geld is niet helemaal weg denk ik of heb je hem los gekocht![]()
Ik heb nu al me 5e SE en heb behalve een major screwup van Orange nooit gezeik gehad met deze alleskunners. Jammer dat er mensen zijn die het slecht treffen, maar dat drukt de pret voor mij echter niet. Ik kan weinig opmerken aan me nieuwe w800i, het is alles wat ik ervan verwachte en uiteindelijk zelfs meer.
Ik heb ook ooit eens mijn E730 (die mijn broertje had, en ook heeft stukgemaakt) laten opsturen. Ik heb ondertekend om de onderzoekskosten te betalen. Ik dacht: dat is een tientje ofzo (let op, had nog nooit wat opgestuurd hè!). Maar later bleek dat dus iets in de 40 euro te zijn! En de reparatiekosten zelfs in de 160 euro. Dat zeker niet he...dus dat zou betekenen dat ik 40 moest betalen en m dan ongerepareerd terug zou krijgen.Speedy-Andre schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:37:
Mooi dat ik dat niet ging betalen. En heb dat tot op de dag van vandaag ook volgehouden, elke keer als ze me belden. Kom op zeg, ik ben echt niet zo rijk en vind het maar geldnaaierij.
Ze hebben nooit meer gebeld...
Samsung Galaxy Note 3
Verwijderd
ik had die van mij ook opgestuurd, omdat het beeldscherm raar deed na een firmware update.
ik kreeg ook het bericht dat er waterschade was, en dat ik mijn mobiel voor €35 terug kon krijgen...
ik wilde hem toch graag terug, dus ik betaalde maar.
ik kreeg hem een week later door de brievenbus met zo'n luchtdicht zakje met een sticker 'liquid damage', ik haalde hem eruit, probeerde hem aan te zetten, en hij deed het gewoon
toch blijf ik het vreemd vinden...
ik kreeg ook het bericht dat er waterschade was, en dat ik mijn mobiel voor €35 terug kon krijgen...
ik wilde hem toch graag terug, dus ik betaalde maar.
ik kreeg hem een week later door de brievenbus met zo'n luchtdicht zakje met een sticker 'liquid damage', ik haalde hem eruit, probeerde hem aan te zetten, en hij deed het gewoon
toch blijf ik het vreemd vinden...
Volgens mij is het verstandig om die vocht-sticker van je batterij te halen voor je hem opstuurt.
En waarom zou de fout niet bij jou kunnen liggen. Je zeg dan misschien wel dat jouw toestel nooit in direct contact is gekomen met water. Dan kan misschien wel, maar dat betekend dan nog niet dat het jouw schuld niet is.Skype schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:56:
[...]
Euh... Waarom zegt SE dan dat ik voor garantie contact op moet nemen met Dynafix NL? Dat heet uitbesteden.
Doet er niet toe bij wie de fout ligt voor mij. Mij kost dit geintje 360 euro en ik heb geen phone meer. Omdat SE of Dynafix een fout heeft gemaakt. Morgen neem ik nog contact met SE op maar zal weinig uithalen.
Dynafix is een bedrijf wat zoals alle andere bedrijven geld wilt verdienen. Dat doen ze door elke gemaakt kosten bij Nokia/SonyEricsson etc... de declareren.
Wat denk jij dat Dynafix kan declareren als er vloeistofschade is? Juist ja, NIKS! Het half uur dat hun ermee bezig zijn geweest, de verzendkosten, de administratiekosten, wie neemt die dan voor zijn rekening? Dynafix? Nee, degene die het toestel opstuurt. Logisch? Ja, tuurlijk!
Dynafix verdient geen ene hond aan waterschade toestellen. Ze verdienen alleen maar aan volledige reparaties. Dat betekend dus dat Dynafix 0,0 redenen heeft om aan te geven dat jouw toestel waterschade heeft.
Daarnaast merk ik gewoon geel duidelijk wat de (over het algemeen) mentaliteit is hoe mensen met hun toestel om gaan. Bellen in de regen op de fiets, van de vrieskou buiten naar een goed verwarmd huis, bellen met een bezweet hoofd, toestel in het telefoonzakje in je broek door de regen, etc.. etc...
Mensen (weer over het algemeen) gaan zo 'slecht' met hun toestel om, omdat je tegenwoordig een toestel bij, het spreekwoordelijke pakje boter gratis krijg. En bevatten het niet dat een toestel werkelijk een paar honderd euro kost.
Een telefoon kan net zoals alle andere aparatuur totaal niet tegen vocht. Bij andere electronic merk je daar vaak niet veel van, maar dat is omdat je je televisie niet mee naar buiten neem.
Mijn conclusie: (Weer over het algemeen, ik ken jouw specifiek geval natuurlijk niet) Mensen gaan veelste onvoorzichtig om met hun toestel. Op het moment dat er iets mee gebeurd begrijpen ze er niks van, en zien ze opeens de waarde van het toestel in (omdat ze een nieuwe moeten kopen, maar geen korting meer van hun abonnement kunnen krijgen omdat die nog 1,5 jaar loopt) Tevens geven ze dan gauw de schuld aan het bedrijf dat ze repareerd. Maar dat bedrijf heeft totaal geen motief.
Dat valt allemaal heel erg mee. De toestel krijgen allemaal veel meer opties. En als mensen al die opties wel willen gebruiken, maar er geen verstand van hebben. Tja, dan gaat er wel eens iets mis. En om dan het toestel de schuld te geven is misschien niet helemaal eerlijk.zoals gezegd. Er zijn heel veel problemen met dit toestel. Misschien lees je er op GoT weinig over. Maar geloof me ze zijn er. Ik zie het om me heen.
Tevens is het zo dat de mensen die problemen met hun toestel hebben, dit maar al te graag vertellen aan andere. Mensen die gewoon zonder problemen plezier van hun toestel hebben, zullen niet gauw zichzelf genoodzaakt voelen om dat aan de rest van de wereld te melden.
Maar gewoon (weer
Doe er dan ook geen moeite voor. Als je dat al weetHet blijft hun woord tegen het mijne. Dus zoals gezegd, zal weinig uithalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 13-01-2006 12:25 ]
-
Kan je vertellen dat ik heel voorzichtig met mijn spullen omga. Nog geen krasje zat erop. Verder moet een telefoon in je broekzak gedragen kunnen worden. Ik heb mijn telefoon altijd bij me dus ik weet zeker dat het niet in direct contact met water is gekomen. En ook niet met grote temperatuursverschillen. Anyhoo. Vanmorgen naar SE gebeld en die zeggen hetzelfde. Bij vochtschade (wat ik zelf ook al wist) einde garantie. Maar dat zegt genoeg over hun service. Zo ga je niet met klanten om. Ik ga hiermee dan ook naar de consumentenbond (als dat nog wat uithaalt).
Tuurlijk zijn er veel mensen zonder problemen. Er zijn ook genoeg mensen die wel problemen hebben.
Dit betekent voor mij op het moment iig dat ik voorlopig geen SE meer koop. Ik heb gewoon pech gehad met de K750i. Ik hoop dat het jullie beter af gaat. Heb de K750i altijd mooi gevonden en nog steeds. Bied veel functies en is relatief klein. Jammer dat het zo heeft moeten gaan.
Gooi niet graag 360 euro weg
Tuurlijk zijn er veel mensen zonder problemen. Er zijn ook genoeg mensen die wel problemen hebben.
Dit betekent voor mij op het moment iig dat ik voorlopig geen SE meer koop. Ik heb gewoon pech gehad met de K750i. Ik hoop dat het jullie beter af gaat. Heb de K750i altijd mooi gevonden en nog steeds. Bied veel functies en is relatief klein. Jammer dat het zo heeft moeten gaan.
Het is ook niet dat ik het niet geloof....Skype schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:38:
Kan je vertellen dat ik heel voorzichtig met mijn spullen omga. Nog geen krasje zat erop. Verder moet een telefoon in je broekzak gedragen kunnen worden. Ik heb mijn telefoon altijd bij me dus ik weet zeker dat het niet in direct contact met water is gekomen. En ook niet met grote temperatuursverschillen. Anyhoo.
Dit zal je bij elk merk te horen hebben gekregen!!Vanmorgen naar SE gebeld en die zeggen hetzelfde. Bij vochtschade (wat ik zelf ook al wist) einde garantie. Maar dat zegt genoeg over hun service. Zo ga je niet met klanten om. Ik ga hiermee dan ook naar de consumentenbond (als dat nog wat uithaalt).
Consumenten bond haalt geen f*ck uit. Koop gewoon lekker een Nokia 1100, en hoop dat het daarbij niet ook gebeurd. Wat elke Nokia of Samsung kunnen netzo slecht tegen vocht als een SE. Of je zal een 'schok, stof en spatwater bestendig' toestel moeten kopen (alhoewel ik die ook regelmatig met vloeistofschade tegen kom)
Ikzelf gebruik bij vochtere omstandigheden dan ook mijn Ericsson R310s of mijn waterdicht R250s Pro:

Juist, dat klopt. Onwijs pech.... Achja, jij heb misschien morgen weer geluk met iets andersTuurlijk zijn er veel mensen zonder problemen. Er zijn ook genoeg mensen die wel problemen hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 13-01-2006 12:24 ]
-
op de site van vodafone staat er bij de eigenschappen dat er 512 mb extern geheugen in zitVectrox schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:44:
Als je de SonyEricsson W800i besteld bij Vodafone met abonnement krijg je dan ook een Memory Stick Pro erbij met 512mb geheugen ?
link daar moet je op "alle eigenschappen" klikken
Nja, dat geheugen word er op zich niet los bijgeleverd maar is standaard bij de W800, dus daardoor zo de verwarring met de vodafone helpdesk onstaat kunnen zijn. Bij elke W800 hoort gewoon een mspd van 512 mb. Die doet SE er al bij.martijn- schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:27:
[...]
op de site van vodafone staat er bij de eigenschappen dat er 512 mb extern geheugen in zit
link daar moet je op "alle eigenschappen" klikken
[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 13-01-2006 13:29 ]
Verwijderd
305 euro, simlockvrij!Wom schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:47:
[...]
De W800I is al voor 350 euro nieuw en simlockvrij te verkrijgen. Oa. op www.gsmtrack.nl
http://www.warenhuisservi...l/internet/Item33185.html
Mmm, hier ben ik het toch echt niet mee eens.Ginz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:15:
[...]
*knipje*
Dat valt allemaal heel erg mee. De toestel krijgen allemaal veel meer opties. En als mensen al die opties wel willen gebruiken, maar er geen verstand van hebben. Tja, dan gaat er wel eens iets mis. En om dan het toestel de schuld te geven is misschien niet helemaal eerlijk.
Ik vind dat als je functies toevoegt het moet werken, ook door iemand die bvb alleen contact maakte via morse code en dus nog nooit een mobiel heeft gezien, laat staan aangeraakt.
De rest zit wel wat in wat je zegt
Greetz Big-R
Verwijderd
Grappig.. Dat heb ik nou ook twee keer gehad, alleen bij Nokia...Skype schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:27:
Nou, ik ben klaar met Sony-Ericsson. Vorige week mijn toestel (K750i) voor de 2e keer opgestuurd naar dynafix voor reparatie. Zelfde probleem als de 1e x. Toetsen werkten niet meer en vielen om en om uit. Kreeg vandaag een leuke prijsopgave met antwoord. Vochtschade, ¤ 35.70 onderzoekskosten. En die honden voeren niks uit. Toestel is nog nooit in direct contact gekomen met water. Dat de K750i een condens probleem heeft mag duidelijk zijn. al na 2 dagen had ik achter het kunstof van mn frontje condens zitten. De 1e reparatie duurde 7 weken. nadat ik hem terug kreeg was ie na 1 dag alweer defect. zelfde probleem dus. En dan krijg je te horen dat he toestel misschien eerder met vocht in aanraking is gekomen. Bij hun zelf dus denk ik zo. De corossie zichtbaar op foto die ze bij de RMA hadden geplaatst kan niet ontstaan zijn in 1 dag. Maargoed morgen nog een poging wagen bij SE zelf maar ik ben klaar met ze. Zoveel ellende voor zo'n telefoon. Al met al kost dit geintje me nu al 360 euro voor een telefoon die een paar dagen naar behoren heeft gewerkt. En ik hoor van genoeg andere mensen met dit toestel dat ze problemen hebben.
Blegh SE
Met SE heb ik al 3 jaar geen problemen.
Overigens de enige maatregel die je hier voor kan treffen is een verzekering afsluiten.
Ik heb overigens IMTOO gebruikt om films te converteren naar 3gp bestand en het werkt goed. alleen jammer dat het formaat dat nog enigszins vloeiend loopt soms erg blokkerig beeld geeft als je een hogere bitrate gebruikt gaat de film nogal stotteren..
Ik ga tot max 325kbs, video 200kbs, dan loopt het nog vloeiend op een K750i.
Is de bron dvd of iets anders
Is de bron dvd of iets anders
Wat ik ermee bedoel, is bijvoorbeeld die Online Update Service. Dat is een hele mooie optie van SonyEricsson. Als mensen die optie willen gaan gebruiken, dan moeten ze niet gaan zeuren als het een beetje moeilijk is. En dan moeten mensen ook niet gaan zeuren dat SE slecht is als hun K750 het niet meer doet omdat ze andere programma's ernaast draaien, JAVA of Flash niet goed geïnstalleerd hebben, spelletje gaan spelen, tegen hun kabel aanstoten of andere dingen en zodoende een foutmelding krijgen.Big-R schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:37:
[...]
Mmm, hier ben ik het toch echt niet mee eens.
Ik vind dat als je functies toevoegt het moet werken, ook door iemand die bvb alleen contact maakte via morse code en dus nog nooit een mobiel heeft gezien, laat staan aangeraakt.
De rest zit wel wat in wat je zegt
Zulke opties zijn leuk, maar als je er niet mee kan omgaan, dan moet je niet gaan zeuren als er iets mis mee gaat. Dat bedoel ik ermee. Als het SE's schuld is, ja dat is dan erg jammer van SE
-
Vanmorgen naar SE gebeld en die zeggen hetzelfde. Bij vochtschade (wat ik zelf ook al wist) einde garantie. Maar dat zegt genoeg over hun service. Zo ga je niet met klanten om. Ik ga hiermee dan ook naar de consumentenbond (als dat nog wat uithaalt).
Dat krijg je idd bij ieder merk te horen, maar daarmee overtreden ze wel de wet! De wet stelt namelijk dat je bij normaal gebruik van een product mag verwachten dat het een redelijke periode meegaat (verschilt per product, wasmachine minstens 7 jaar, gsm denk ik 2 jaar). Als er binnen die redelijke periode en bij normaal gebruik toch iets kapot gaat aan het product heb je recht op garantie. Bij een mobiele telefoon valt het meenemen in je broekzak onder normaal gebruik.Dit zal je bij elk merk te horen hebben gekregen!!
Consumenten bond haalt geen f*ck uit. Koop gewoon lekker een Nokia 1100, en hoop dat het daarbij niet ook gebeurd. Wat elke Nokia of Samsung kunnen netzo slecht tegen vocht als een SE. Of je zal een 'schok, stof en spatwater bestendig' toestel moeten kopen (alhoewel ik die ook regelmatig met vloeistofschade tegen kom)
Daarnaast is het natuurlijk absurd dat een gsm stuk gaat als gevolg van condens of in een vochtige broekzak!
Je hebt recht op garantie, alleen moet je helaas HEEL ERG je best doen om je recht te krijgen. Overigens is, volgens de wet, de VERKOPER van het product degene die je de garantie moet geven, niet de fabrikant. De verkopende partij kan je recht op garantie nooit afdoen met "de fabrikant geeft geen garantie" oid.
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens! De vorige versie van de Online Update Service was ronduit slecht! Ik heb mijn toestel geupdate nadat ik vrijwel alle tips en ervaringen gelezen had... Maar de software werd er steeds maar half opgezet. Iemand hier kwam er toen achter (zelfde probleem), dat je de hele telefoon moest resetten en dat het het updaten dan wel werkte.Ginz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
[...]
Wat ik ermee bedoel, is bijvoorbeeld die Online Update Service. Dat is een hele mooie optie van SonyEricsson. Als mensen die optie willen gaan gebruiken, dan moeten ze niet gaan zeuren als het een beetje moeilijk is. En dan moeten mensen ook niet gaan zeuren dat SE slecht is als hun K750 het niet meer doet omdat ze andere programma's ernaast draaien, JAVA of Flash niet goed geïnstalleerd hebben, spelletje gaan spelen, tegen hun kabel aanstoten of andere dingen en zodoende een foutmelding krijgen.
Zulke opties zijn leuk, maar als je er niet mee kan omgaan, dan moet je niet gaan zeuren als er iets mis mee gaat. Dat bedoel ik ermee. Als het SE's schuld is, ja dat is dan erg jammer van SE
Het mooie is nog dat ik naar het service point ging en dat die doodleuk vertelde (na 1u reistijd) dat de ze pas weer vrijdag konden updaten (was toen maandag) omdat SE met hun 'speciale' module bezig was.
Al met al ben ik heel erg tevreden met de telefoon zelf, maar soms vraag ik me wel af waarom het bedrijf sommige dingen zo slecht voorelkaar heeft. Ze lijken teveel te willen en testen het niet goed ofzo.
Ben ik het wel mee eens, maar:Ginz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
[...]
Wat ik ermee bedoel, is bijvoorbeeld die Online Update Service. Dat is een hele mooie optie van SonyEricsson. Als mensen die optie willen gaan gebruiken, dan moeten ze niet gaan zeuren als het een beetje moeilijk is. En dan moeten mensen ook niet gaan zeuren dat SE slecht is als hun K750 het niet meer doet omdat ze andere programma's ernaast draaien, JAVA of Flash niet goed geïnstalleerd hebben, spelletje gaan spelen, tegen hun kabel aanstoten of andere dingen en zodoende een foutmelding krijgen.
Ben ik het ook mee eens.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:03:
[...]
De vorige versie van de Online Update Service was ronduit slecht!
Ze zouden duidelijk moeten maken dat je tel. geheugen goed leeg moet zijn voordat je gaat updaten.
Was er zelf achter gekomen, maar ja niet iedereen probeerd dingen.
Greetz Big-R
zo, dat is wel erg goedkoop, hij is hier zelfs goedkoper dan de 750. als dat maar correct is...Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:23:
[...]
305 euro, simlockvrij!
http://www.warenhuisservi...l/internet/Item33185.html
Hier heb je tot op grote hoogte gelijk in. Alleen wat ik al in een eerder post vermelde, de gedrag van mensen is heel anders dan dat mensen met een wasmachine oid omgaan.Rrob schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:45:
[...]
[...]
Dat krijg je idd bij ieder merk te horen, maar daarmee overtreden ze wel de wet! De wet stelt namelijk dat je bij normaal gebruik van een product mag verwachten dat het een redelijke periode meegaat (verschilt per product, wasmachine minstens 7 jaar, gsm denk ik 2 jaar). Als er binnen die redelijke periode en bij normaal gebruik toch iets kapot gaat aan het product heb je recht op garantie. Bij een mobiele telefoon valt het meenemen in je broekzak onder normaal gebruik.
Daarnaast is het natuurlijk absurd dat een gsm stuk gaat als gevolg van condens of in een vochtige broekzak!
Je hebt recht op garantie, alleen moet je helaas HEEL ERG je best doen om je recht te krijgen. Overigens is, volgens de wet, de VERKOPER van het product degene die je de garantie moet geven, niet de fabrikant. De verkopende partij kan je recht op garantie nooit afdoen met "de fabrikant geeft geen garantie" oid.
Ik heb nu ondertussen al zoveel toestellen in mijn handen gehad die echt gewoon te walgelijk zijn om in je handen te nemen. Als ik die toestellen open schroef, dan zie je daar dingen die daar niet horen.
Als je zo met je toestel omga, dan kan je verwachten dat er dingen met je toestel gebeuren die niet in de garantie vallen. En op het moment dat je daar dan mensen op aanspreek (Dit is absoluut niet gericht tegen Skype) dan weten ze van geen kwaad en lijkt het wel alsof ze water zien branden. En als je dan vertel dat je er niks mee kan doen, dus dat hij niet gerepareerd kan worden. Dan denken ze dat omdat ze garantie hebben, dat de verkoper het maar moet oplossen.
Garantie heb je. Maar dan moet je er zelf ook wel een beetje voor zorgen dat je geen puinbak van je toestel maak. Waar je geheel gelijk in heb, is dat je vaak veel moeite moet doen om je recht te krijgen. Daarintegen zijn er helaas ook veel mensen die de helft weten of iets in de consumentenbond blad gelezen hebben, maar toch niet helemaal weten hoe het nou precies zit. En die mensen zijn zwaar irritant omdat de consumentenbond ook een bepaalde sfeer creeërt waarin de klanten al standaard een bepaalde argwaan hebben tegenover de ander partij
Je heb veel rechten, die je niet altijd zomaar krijg. Maar als klant zijnde heb je ook plichten!! En als je daar niet aan voldoe, dan kan je ook niet verwachten dat je alle rechten kan krijgen.
-
weet er iemand waar ik covers kan komen voor de w800i, maar waarbij toetsen ook inbegrepen zijn? Ik vind het idioot om bvb een zwarte cover aan te schaffen, maar waarbij de toetsen nog wit zijn 
En enkel de toetsen vind ik ook nergens...
En enkel de toetsen vind ik ook nergens...
Verwijderd
Waarschijnlijk is dit al een keer langs gekomen, maar ik heb het volgende "probleem". Na meer dan ongeveer 120 smsjes in verzonden en in postvak in, begint ie waarschuwingen te geven dat het geheugen meer dan 95% vol zit.. Kan ik dit verhelpen? Want de telefoon heeft zat geheugen dacht ik zo... hoop dat 't kan want vind het vrij irritant, wekelijks alles verwijderen. Zelfs mn oude samsung uit het jaar 0 kon er 400 in ofzo.
200 sms MAXVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:23:
Waarschijnlijk is dit al een keer langs gekomen, maar ik heb het volgende "probleem". Na meer dan ongeveer 120 smsjes in verzonden en in postvak in, begint ie waarschuwingen te geven dat het geheugen meer dan 95% vol zit.. Kan ik dit verhelpen? Want de telefoon heeft zat geheugen dacht ik zo... hoop dat 't kan want vind het vrij irritant, wekelijks alles verwijderen. Zelfs mn oude samsung uit het jaar 0 kon er 400 in ofzo.
Jammer dat auto verzonden opslaan (of geef het een naam) niet uit kan
Greetz Big-R
Verwijderd
Hmm... beetje slechtBig-R schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:47:
[...]
200 sms MAX
Jammer dat auto verzonden opslaan (of geef het een naam) niet uit kan
Niet dat ik de telefoon nog niet lang heb.. had em als eerste van NL, maar toevallig irriteerde ik me er vandaag weer aan
Via MyExplorer kan je makkelijk alles exporteren naar .txt
Greetz Big-R
Werkt gwn hoor.BillSpaarbank schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:35:
Je moet wel de stappen doorlopen.
MyBoybuilder is geen echte .jar bestand die je op je foon zet. Open Meboybuilder > selecteer je roms en klik op cancel.
Nu maakt ie een nieuw jar file aan dat heet Meboy.jar (deze bevat de install en incl de roms) op je memstick parkeren en installeren.
*eventueel schermgrootte aanpassen
Ik begrijp dus niet hoe je meboybuilder dus moet starten,heb je daar een extra programma voor nodig? ik heb gewoon java wat je volgens de site moest hebben. Welk bestand heb je dus nodig om hem te openen?willy1986 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:21:
[...]
Werkt gwn hoor.
Je moet wel de stappen doorlopen.
MyBoybuilder is geen echte .jar bestand die je op je foon zet. Open Meboybuilder > selecteer je roms en klik op cancel.
Nu maakt ie een nieuw jar file aan dat heet Meboy.jar (deze bevat de install en incl de roms) op je memstick parkeren en installeren.
*eventueel schermgrootte aanpassen
Java 
dubbelklikken op MeBoyBuilder.jar bestand en dan komt er bij mij een windows look a like bestand openen venstertje waar ik de roms kan selecteren.
dubbelklikken op MeBoyBuilder.jar bestand en dan komt er bij mij een windows look a like bestand openen venstertje waar ik de roms kan selecteren.
Alleen jammer dat je niet kan saven, nou moet ik telkens opnieuw beginnen met Zelda want de savegames blijven niet bewaard
Hallo,
Ik heb net een w800i, en zonder het boekje door te lezen heb ik er in de windows verkenner wat mp3's op de verwisselbare schijf gezet. Netjes in de mp3 map, met artiest en albumnaam... alleen nu krijg ik de melding op de telefoon op het moment dat ik naar de walkman ga
Wat moet ik doen om gewoon mp3's af te spelen?
Ik heb dit topic al doorgelezen, maar ben deze exacte melding nog niet tegen gekomen.
Ik heb net een w800i, en zonder het boekje door te lezen heb ik er in de windows verkenner wat mp3's op de verwisselbare schijf gezet. Netjes in de mp3 map, met artiest en albumnaam... alleen nu krijg ik de melding op de telefoon op het moment dat ik naar de walkman ga
- geen artiesten gevonden
- dit probleem kan worden veroorzaakt door het gebruik van verkeerde pc-software. gebruik de disc2phone-software om muziekbestanden over te zetten naar uw mobiele telefoon.
Wat moet ik doen om gewoon mp3's af te spelen?
Ik heb dit topic al doorgelezen, maar ben deze exacte melding nog niet tegen gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door bas.kb op 14-01-2006 02:29 ]
Kopieër die MP3's eens naar:
X:\MSSEMC\Media files\audio
Waar X de MSPD is.
X:\MSSEMC\Media files\audio
Waar X de MSPD is.
Greetz Big-R
Disc2phone, zal wel goed werken en de juiste map kiezen, had je de usbkabel nog aan je telefoon zitten, dan vind je idd niets op je telefoon 
Zonder kabel kan de telefoon wel op de memorystick kijken.
Zonder kabel kan de telefoon wel op de memorystick kijken.
Wat gebeurt er als je de MS in een andere cardreader plugt bij een maat/buurman? Is dat MSDP kaartje nog nieuw > terug brengen naar de winkel en garantie claimen. (Ik denk dat het een kortsluiting is in je kaartje... heel je cardreader weg is echt bizar!! Dat heb ik nog noooit gezien.)Big-R schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:44:
@ Speed-Searcher:
Dat werkt dus als je géén Hi hebt
Vraag: Heb een Sandisk MS Pro Duo 256 MB.
Wordt NIET herkend in Telefoon, en als ik 'm in m'n cardreader doe, flop heel die cardreader weg (krijg 4 "schijven" als hij ingeplugt zit, externe cardreader, maar alle 4 gaan ze weg.
Iemand oplossing, google weet het niet en de search ook niet?
Wil deze toch wel nog kunnen gebruiken!![]()
Klopt het dat het opladen heel erg snel gaat?
Als ik de adapter insteek, komt er snelladen te staan. Wordt hij dan wel volledig goed opgeladen?
De batterij is meestal na 1.5 uur weer helemaal opgeladen als hij echt bijna helemaal leeg was.
Als ik de adapter insteek, komt er snelladen te staan. Wordt hij dan wel volledig goed opgeladen?
De batterij is meestal na 1.5 uur weer helemaal opgeladen als hij echt bijna helemaal leeg was.
Ik heb de telefoon net een week en ik vind hem geweldig, maar ik heb ook het "probleem" dat de accu maar ongeveer twee dagen meegaat, terwijl ik hem voor niet meer dan wat radio luisteren, bellen, smsen en af en toe een foto gebruik. De accuduur die in de specs beschreven staat, haalt ie iig niet bij mij. Ik hoor er hier in dit topic niet zo heel veel over, dus maar hopen dat dat inderdaad bij een volgende update beter wordt. De accuduur is toch wel erg belangrijk voor mij. Iemand een idee wanneer er weer een nieuwe update komt?Ross11 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:28:
[...]
De R1AA008 heeft voor mij duidelijkl wat verbetering in de verstaanbaarheid van de telefoon (k750i) gebracht -was hiervoor erg zacht-maar inderdaad is de gebruiksduur van de accu sterk teruggebracht van ca 4dgn naar 2 dgn zonder dat er meer mee gedaan wordt.
volgende update maar weer afwachten
[ Voor 5% gewijzigd door Anheuer op 14-01-2006 12:48 ]
Ik doe er een week mee, ik maak best veel foto's, bellen en sms-en doe ik weinig en soms speel ik een filmpje af ('s nachts staat ie uit).
Bij mij staat (bewust) de oudste firmware er nog op en aangezien met de nieuwste iets met de display helderheid is gedaan denk ik dat het hogere batterijverbruik daar door komt
In dit topic heb ik pas een keer iemand zien melden dat z'n batterij sneller leeg was met de nieuwste firmware.
Je kan het verbruik iets verminderen door bluetooth uit te laten als je het niet gebruikt en de helderheid lager te zetten.
Bij mij is het display op de laagste stand nog steeds zeer goed bruikbaar als zaklamp
Bij mij staat (bewust) de oudste firmware er nog op en aangezien met de nieuwste iets met de display helderheid is gedaan denk ik dat het hogere batterijverbruik daar door komt

In dit topic heb ik pas een keer iemand zien melden dat z'n batterij sneller leeg was met de nieuwste firmware.
Je kan het verbruik iets verminderen door bluetooth uit te laten als je het niet gebruikt en de helderheid lager te zetten.
Bij mij is het display op de laagste stand nog steeds zeer goed bruikbaar als zaklamp
Hier blijft ie een week aan met ongeveer hetzelfde gebruik (ook 's nachts aan). Wel eerste paar keren een nacht aan de lader laten hangen en weer helemaal leeg laten gaan, dat heeft wel geholpen.Anheuer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:45:
[...]
Ik heb de telefoon net een week en ik vind hem geweldig, maar ik heb ook het "probleem" dat de accu maar ongeveer twee dagen meegaat, terwijl ik hem voor niet meer dan wat radio luisteren, bellen, smsen en af en toe een foto gebruik. De accuduur die in de specs beschreven staat, haalt ie iig niet bij mij. Ik hoor er hier in dit topic niet zo heel veel over, dus maar hopen dat dat inderdaad bij een volgende update beter wordt. De accuduur is toch wel erg belangrijk voor mij. Iemand een idee wanneer er weer een nieuwe update komt?
Bij mij staat de 002 firmware erop, en ik heb bluetooth altijd uit.
Helderheid op 80%.
Maar het klopt dus dat de batterij erg snel is opgeladen, en toch ook redelijk snel leeg is? Vooral met muziek luisteren?
Helderheid op 80%.
Maar het klopt dus dat de batterij erg snel is opgeladen, en toch ook redelijk snel leeg is? Vooral met muziek luisteren?
Verwijderd
Ik heb de "update service" van SE gedownload om mijn K750i te updaten.
Echter lukt het me steeds niet om de telefoon te updaten..ik vervolg alle stappen netjes, doe precies wat er staat maar als ik de "c" indruk en de usb kabel erin doe dan gaat hij of opladen, of hij zegt dat ik mijn kaart erin moet doen.
Moet ik nog iets anders installeren om hem te updaten of werkt het programma niet goed?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
In ieder geval, alvast bedankt!
Echter lukt het me steeds niet om de telefoon te updaten..ik vervolg alle stappen netjes, doe precies wat er staat maar als ik de "c" indruk en de usb kabel erin doe dan gaat hij of opladen, of hij zegt dat ik mijn kaart erin moet doen.
Moet ik nog iets anders installeren om hem te updaten of werkt het programma niet goed?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
In ieder geval, alvast bedankt!
Ik heb Bluetooth in de trein meestal aan, luisterde gister een uurtje of 12 achtereen MP3 / radio en was vrijwel continu op mede Bluetooth gebruikers aan het scannen
Vanmorgen was ie op 6% (S'nachts staat ie aan) en zonet was hij leeg na een uurtje MP3 luisteren.
Is wel netjes dacht ik zo
Heb ook de oude firmware en helderheid op volledig, kan wel minder.. is vooral s'ochtends en s'nachts te fel voor de ogen. Nieuwe update hoeft van mij niet zo... hij werkt prima nu en als er echt vette features bij komen update ik wel een keer
Is wel netjes dacht ik zo
Als aanvulling op mijn bericht van 2 janAnheuer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:45:
[...]
Ik heb de telefoon net een week en ik vind hem geweldig, maar ik heb ook het "probleem" dat de accu maar ongeveer twee dagen meegaat, terwijl ik hem voor niet meer dan wat radio luisteren, bellen, smsen en af en toe een foto gebruik. De accuduur die in de specs beschreven staat, haalt ie iig niet bij mij. Ik hoor er hier in dit topic niet zo heel veel over, dus maar hopen dat dat inderdaad bij een volgende update beter wordt. De accuduur is toch wel erg belangrijk voor mij. Iemand een idee wanneer er weer een nieuwe update komt?
de batterij van het toestel geheel leeg. De se schakeld dan uit.
Daarna opladen via de lader, de telefoon geeft na enige tijd aan dat hij 100% is opgeladen.
Toesel uit laten gedurende het laden!!
Daarna was bij mij het probleem van de snelle ontlading opgelost nu ca 6 dgn ipv 2.
Normaal liet ik tijdens het laden de telefoon aan staan, laden ging dan wel vlug maar nooit meer dan ca 98%
Mogelijk werk dit ook bij andere.. succes
Ross
Verwijderd
Jij hebt toch een K750i?Dennahz schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:15:
Ik heb Bluetooth in de trein meestal aan, luisterde gister een uurtje of 12 achtereen MP3 / radio en was vrijwel continu op mede Bluetooth gebruikers aan het scannenVanmorgen was ie op 6% (S'nachts staat ie aan) en zonet was hij leeg na een uurtje MP3 luisteren.
Is wel netjes dacht ik zoHeb ook de oude firmware en helderheid op volledig, kan wel minder.. is vooral s'ochtends en s'nachts te fel voor de ogen. Nieuwe update hoeft van mij niet zo... hij werkt prima nu en als er echt vette features bij komen update ik wel een keer
Ik heb het ook, Elke nacht de batterij opladen. Ik vind het zelf niet erg, maar je merkt wel verschil met nieuwe firmware.
Verwijderd
Wat gebruik je daar voor dan ?Dennahz schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:15:
.... en was vrijwel continu op mede Bluetooth gebruikers aan het scannen....
BTExplorer lijkt niet te werken, Mobiluck doet nog minder, en Free/Easyjack heeft er ook weinig zin in.
Of heb je gewoon handmatig lopen scannen ..?
Soms handmatig, maar heb met BTexplorer een functie ontdekt dat je automatisch Vcards kunt verzenden... hij scant dan de hele tijd door, verzendt vcards en begint opnieuw met scannen. Alleen hij blijft hangen bij het zenden op 0%... hij vraagt ook niet (altijd) om toestemming om bluetooth in te stellen dus denk dat dat het probleem is.
Heb alle rechten van dat applet op "altijd vragen" gezet, maar krijg de vraag gewoon niet meer
Als het eenmaal werkt dat automatisch sturen zou dat erg vet zijn.
Heb alle rechten van dat applet op "altijd vragen" gezet, maar krijg de vraag gewoon niet meer
Verwijderd
Dat automatisch scannen en versturen werkt inderdaad niet.Dennahz schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:07:
Soms handmatig, maar heb met BTexplorer een functie ontdekt dat je automatisch Vcards kunt verzenden... hij scant dan de hele tijd door, verzendt vcards en begint opnieuw met scannen. Alleen hij blijft hangen bij het zenden op 0%... hij vraagt ook niet (altijd) om toestemming om bluetooth in te stellen dus denk dat dat het probleem is.
Heb alle rechten van dat applet op "altijd vragen" gezet, maar krijg de vraag gewoon niet meerAls het eenmaal werkt dat automatisch sturen zou dat erg vet zijn.
Wel heb ik gehoord dat je beter je bluetooth van te voren aan kan zetten, voordat je het programma opstart. Kan veel problemen voorkomen.
Het blijft dus nog steeds wachten op een GOED werkend automatisch scan/send progje in Java.
Is dat nou zo moeilijk te maken? Zijn er ergens resources over de bluetooth API te vinden op internet ? Misschien dat ik (of andere geintreresseerde) met m'n basiskennis Java wat in elkaar kan gooien
Ik heb sowieso bluetooth altijd aanstaan anders werkt het inderdaad niet. Het is dat ik nog geen ervaring heb met Java, anders zou ik wel wat in elkaar flansen. Zal wel tegen volgend jaar zijn
Niemand zegt dat een toestel dat onder de troep zit nog onder de garantie valt. Het probleem is dat ook normaal gebruikte toestellen keer op keer met "waterschade" worden gedianostiseerd. Dus dat wantouwen jegens gsm winkels/reparateurs is hun eigen schuld en niet die van de consumentenbond.Ginz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:52:
Hier heb je tot op grote hoogte gelijk in. Alleen wat ik al in een eerder post vermelde, de gedrag van mensen is heel anders dan dat mensen met een wasmachine oid omgaan.
Ik heb nu ondertussen al zoveel toestellen in mijn handen gehad die echt gewoon te walgelijk zijn om in je handen te nemen. Als ik die toestellen open schroef, dan zie je daar dingen die daar niet horen.
[knip]
Je heb veel rechten, die je niet altijd zomaar krijg. Maar als klant zijnde heb je ook plichten!! En als je daar niet aan voldoe, dan kan je ook niet verwachten dat je alle rechten kan krijgen.
Klanten hebben overigens geen plichten, en moeten dus altijd al hun rechten krijgen!! Alleen als je je toestel zelf sloopt vervalt natuurlijk je recht op garantie.
Dat is dus onzin! Ook al koop je die telefoon met een abo en 500E toe, de waarde van het toestel blijft gelijk!! Anders had je het abo namelijk met nog meer korting kunnen krijgen.Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:05:
Een 3.5mm "adapter" is toch niet standaard bijgeleverd bij de W800i? Of zijn bijgeleverde earbuds ook met een 3.5mm jack in de mic te steken? (lijkt zo op 't plaatje..)

Dit topic is gesloten.