Voipbuster zal in de toekomst SIP ondersteunen, ze zijn juist druk bezig om VOIPIN goed te laten werken via SIP.
Verwijderd
Geen matches
Wie kan mij verder helpen met het instellen van Grandstream HandyTone-286 achter een Speedtouch 510i adsl-modem i.c.m. Voicebuster ?
Of een linkje waar ik e.e.a. kan vinden hierover.
Alvast bedankt !
Of een linkje waar ik e.e.a. kan vinden hierover.
Alvast bedankt !
doen ze al uitstekend tegenwoordigVIC_TOR schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:13:
Voipbuster zal in de toekomst SIP ondersteunen, ze zijn juist druk bezig om VOIPIN goed te laten werken via SIP.
http://www.voipbuster.com/en/rates.html has changed! Differences:
- united states (Landline & Mobile) SuperDeal! free free
+ united states (Landline & Mobile) 1 1.2
USA bellen is niet meer gratis via voipbuster
Ik denk uiteindelijk dat voipbuster, sipdiscount en voipstunt na de testperiode in elkaar zullen opgaan en dat we kunnen bellen voor 1 cent per minuut voor alle landen.cootjec schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 06:56:
http://www.voipbuster.com/en/rates.html has changed! Differences:
[ Voor 3% gewijzigd door hakuin op 05-01-2006 09:46 ]
Ik denk haast dat de bedoeling is om mensen zo vaak mogelijk een tientje te laten betalen voor een account. Elke naam heeft weer andere gratis bestemmingen. Tegenwoordig "adverteert" voipstunt zelfs op de website van voipbuster.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit bedrijven dezelfde service verkoopt onder 3 verschillende namen?
http://www.voipbuster.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sipdiscount.com
blijft raar vind ik
Newsflash: je kunt vandaag een gratis inbelnummer aanvragen (dus zonder van tevoren geld over te maken). "Get your FREE VOIP-In number now" .... Alleen, bij mij krijg ik een foutmelding.
Ik heb nu ook een VoIP Buster account, als test, maar waar staat dat want als ik op de account page ben kan ik er wel een kopen, maar dan krijg ik ook een fout melding: Een fout 671 is opgetreden. Waar staat dan dat je een gratis nummer kan aanvragen??
je moet toch echt iets overmaken wil je een nummer krijgen. Zo staat het ook vermeld op de site!
Hoe kom je aan die info?VIC_TOR schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:13:
kzat ff te zoeken naar kastjes waarmee je je gewone telefoon kan gebruiken voor voipbuster en nu zagk een die op de usb kon:

Ik las hier wel goede reacties over, heeft iemand dit ding en werkt het een beetje??

Ik las hier wel goede reacties over, heeft iemand dit ding en werkt het een beetje??
@AgentSmith: Thx, daar had ik nog niet gekeken.
Overigens heb ik op mijn oude Malibu 100 KPN DECT geen nummerherkenning als ik gebeld wordt.
Deze DECT hangt dus aan de SPA-1001.
Als ik op de infopagina kijk van de SPA dan zie ik achter "Call 1 Peer Phone:" netjes het nummer van de beller staan in internationale notatie.
Dus b.v. 0031201234567.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Als ik de DECT aan de analoge KPN lijn hang geeft hij prima nummerweergave.
Overigens heb ik op mijn oude Malibu 100 KPN DECT geen nummerherkenning als ik gebeld wordt.
Als ik op de infopagina kijk van de SPA dan zie ik achter "Call 1 Peer Phone:" netjes het nummer van de beller staan in internationale notatie.
Dus b.v. 0031201234567.

Da's het eeuwige verschil tussen DTMF/FSK......Ruisbak schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:40:
@AgentSmith: Thx, daar had ik nog niet gekeken.
Dus b.v. 0031201234567.
Wellicht is de sipura ook in te stellen op DTMF ( volgens mij ergens gelezen dat je 'm dan moet instellen alsof je een Deense provider hebt)...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ik zou hem zelf niet kopen. Met dat ding moet nog steeds je computer aan staan als je gebeld wilt worden. Ik heb zelf een SPA 1001 bestelt, morgen even ophalen op het postkantoor want ik was niet thuis toen hij bezorgt werd (jammer dat tpg het twee keer probeert, anders had ik hem vandaag al opgehaald).Aero Cool schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:17:
kzat ff te zoeken naar kastjes waarmee je je gewone telefoon kan gebruiken voor voipbuster en nu zagk een die op de usb kon:
[afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb idd ook gelezen over die op de router kan aansluiten, kun je die een beetje makkelijk instellen, en wat kosten die dingen ongeveer...
Ik heb 80 incl. telefoonnummer betaald (ik denk dat hij dan 70 kost zonder dat nr) en ze leveren hem geconfigureerd met dat nummer. Of het verder makkelijk in te stellen is weet ik nog niet, maar ik denk dat ik daar wel uit kom met een beetje zoekenAero Cool schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:33:
Ik heb idd ook gelezen over die op de router kan aansluiten, kun je die een beetje makkelijk instellen, en wat kosten die dingen ongeveer...
Maar er schijnen ook goedkopere kastjes te zijn, geen idee welke dat dan zijn. Daar heb ik verder ook niet naar gezocht.
/▌
Ik heb die Trust een keer gezien voor net geen 50 euro meende ik, en aangezien im men pc toch vaak 24/7 heb draaien is zoiets ook wel handig, alleen ik weet niet of Trust noe het ideale merk is
- Coach4All
- Registratie: Januari 2003
- Laatst online: 18-09 15:17
I'm a Coach 4 All
:strip_icc():strip_exif()/u/77151/crop56c8611200b21_cropped.jpeg?f=community)
Matched: voipbuster
Ze zijn er ook van/met andere merkjes.Aero Cool schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:07:
Ik heb die Trust een keer gezien voor net geen 50 euro meende ik, en aangezien im men pc toch vaak 24/7 heb draaien is zoiets ook wel handig, alleen ik weet niet of Trust noe het ideale merk is
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1 bijvoorbeeld.
M'n ouders hebben die al enige maanden 24/7 draaien, naar alle tevredenheid (icm skype, maar na hun vakantie wordt dat icm voipbustermate...)
[ Voor 15% gewijzigd door Coach4All op 05-01-2006 21:51 ]
Goedeavond medetweakers,
even een vraagje uit de openingspost.
heb alle draadjes doorgelezen en de voipbuster site kon me ook niet veel wijzer maken.
even een vraagje uit de openingspost.
In bovenstaande wordt aangegeven dat je ook kan betalen door middel van een 0900 nummer te bellen, dit nummer is echter nergens terug te vinden.Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 10 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Je moet je account na uograden wel af en toe gebruiken, want na 180 dagen zonder aktiviteit vervalt je tegoed.
heb alle draadjes doorgelezen en de voipbuster site kon me ook niet veel wijzer maken.
Je ziet het 0900 nummer als je inlogt op voipbuster.com, en in je profiel hebt ingesteld dat je in Nederland woont. Dan verschijnt ie als mogelijkheid bij het opwaarderen van je beltegoed naast paypal en visa ed. Het is 0900-1537, en je moet dan een code intypen die je op je scherm ziet.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Eindelijk krijg ik mijn VOIP via de Draytek 2900VG router geregd. Het verbinding maken duurt wel lang en ik moet moeilijk doen met 0031 etc maar het werkt op een harde telefoon (in de router geprikt).
Overigens werkt het dialplan maken nu ook, ik hoef nu alleen maar 4 te draaien om mijn vader te bellen.
Nu zit ik eigenlijk nog met de volgende problemen:
-Die telefoon die in de router geprikt is niet meer bereikbaar op mijn gewone kpn nummer.
-Uitbellen via de gewone KPN lijn werkt niet meer met die telefoon (ook niet na draaien #0 voor het nummer).
-Is er een echo canceller op de Draytek router of op voipbuster zelf ?
Iemand een oplossing voor deze problemen ?
Overigens werkt het dialplan maken nu ook, ik hoef nu alleen maar 4 te draaien om mijn vader te bellen.
Nu zit ik eigenlijk nog met de volgende problemen:
-Die telefoon die in de router geprikt is niet meer bereikbaar op mijn gewone kpn nummer.
-Uitbellen via de gewone KPN lijn werkt niet meer met die telefoon (ook niet na draaien #0 voor het nummer).
-Is er een echo canceller op de Draytek router of op voipbuster zelf ?
Iemand een oplossing voor deze problemen ?
[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 05-01-2006 22:23 ]
Verwijderd
Geen matches
heeft iemand zijn beltegoed al een keer opgewaardeerd met moneybookers.com je kan opwaarderen met €10 of €25.
bedankt voor de terugkoppeling, was er inmiddels al achtergekomen.
offtopic:
ik weet bedanken is niet nodig maar me Moe stond erop
ik weet bedanken is niet nodig maar me Moe stond erop
Ik ben de laatste dagen bezig om Voipbuster aan de gang te krijgen met Asterisk. Maar mijn vraag heeft meer te maken met Voipbuster in het algemeen: werkt de uitgaande nummerherkenning normaal gesproken altijd? Ik krijg het helaas niet aan de praat
De informatie die je overal aantreft is of incompleet of spreekt elkaar tegen
Het moet werken, maar niet altijd
Bedankt!Coach4All schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:52:
[...]
Da's het eeuwige verschil tussen DTMF/FSK......
Wellicht is de sipura ook in te stellen op DTMF ( volgens mij ergens gelezen dat je 'm dan moet instellen alsof je een Deense provider hebt)...
Op DTMF (Finland,Sweden) of ETSI DTMF With PR werkt nummerherkenning perfect!
Nog een leuke tip voor de SPA-1001 gebruikers, als je bij Regional->Dial Tone: 425@-10;20(*/0/1) intikt heb je een KPN kiestoon te pakken.
Klinkt precies hetzelfde!
yep, en dat kan ook met de Busy Tone:
425@-19;10(.5/.5/1)
(geldt trouwens voor alle Sipura gebruikers en Pap2 gebuikers!)
425@-19;10(.5/.5/1)
(geldt trouwens voor alle Sipura gebruikers en Pap2 gebuikers!)
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik zit net eens even rustig op voip-info te kijken, en kom ik op de site van Finarea dit tegen:
.
Weet iemand wat hiervan waar is ? - Ik zou het persoonlijk jammer vinden omdat wie hij een Sipura 3000 ATA hebben liggen, speciaal om gratis binnen NL te kunnen bellenFinarea SA --- BUSTED! BEWARE!! CHEATERS!!!
by An Loner on Friday 06 of January, 2006 [09:03:36]
THE FBI IS CURRENTLY PROBING THE FRIVOLOUS VOIP COMPANY BASED IN SWISS. ACCORDING TO SOURCES, THERE HAS BEEN LOT OF COMPLAINTS ABOUT THE WAY THEY RIPOFF U.S. PEOPLE. FBI IS ALSO ALERTED ABOUT A POSSIBLE SECURITY THEART AND THEY ARE CURRENTLY TAKING ACTION WITH THE EUROPEAN UNION TO SHUT DOWN THE COMPANY AND TO NAB ALL THE PRANKSTERS.
STAY AWAY FROM VOIP BUSTER, VOIP STUNT, VOIP CHEAP and ALL WEBSITES BASED ON VOIP BY THE SWISS COMPANY, Finarea SA.
En Gij gelooft mensen bij wie de CAPS-LOCK stuk is eerder dan een bedrijf wat eerst even zo'n organisatie en service optuigt????Icheb schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:53:
Ik zit net eens even rustig op voip-info te kijken, en kom ik op de site van Finarea dit tegen:
[...]
Weet iemand wat hiervan waar is ? - Ik zou het persoonlijk jammer vinden omdat wie hij een Sipura 3000 ATA hebben liggen, speciaal om gratis binnen NL te kunnen bellen.

Dat niet directCoach4All schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:56:
[...]En Gij gelooft mensen bij wie de CAPS-LOCK stuk is eerder dan een bedrijf wat eerst even zo'n organisatie en service optuigt????
Enige nadeel is dat ik net probeer te bellen via sipdiscount.com's server (met voipbuster account) en dat niet meer werkt, wat wel vaker gebeurd
Ik kan mij slechtere oplichters voorstellen dan 1 waar je voor 1,30 euro onbeperkt en gratis kan bellen. Dan vind ik Wannadoo grotere oplichters die een starttarief van 4 cent in gaan voeren.Icheb schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:53:
[...]
Weet iemand wat hiervan waar is ? - Ik zou het persoonlijk jammer vinden omdat wie hij een Sipura 3000 ATA hebben liggen, speciaal om gratis binnen NL te kunnen bellen.
Het is al een paar keer eerder gevraagd, maar ik probeer het nog maar een keer: Weet iemand hoeveel het kost om van buiten af naar je inbound voip - nummer te bellen?
Ik heb nog een andere vraag: Wat als je op vakantie gaat en je neemt je laptop met voipbuster erop mee. Kun je dan nog steeds bellen, en op je inbound nummer gebeld worden, via voipbuster? Welke tarieven gelden er dan als je op je inbound nummer gebeld wordt?
Ik heb dit allemaal ook aan voipbuster zelf gevraagd, maar krijg helaas telkens geen antwoord
Ik heb nog een andere vraag: Wat als je op vakantie gaat en je neemt je laptop met voipbuster erop mee. Kun je dan nog steeds bellen, en op je inbound nummer gebeld worden, via voipbuster? Welke tarieven gelden er dan als je op je inbound nummer gebeld wordt?
Ik heb dit allemaal ook aan voipbuster zelf gevraagd, maar krijg helaas telkens geen antwoord
- Coach4All
I'm a Coach 4 All
Het is al een paar keer geantwoord, maar we proberen het nog een keerLeft schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:05:
Het is al een paar keer eerder gevraagd, maar ik probeer het nog maar een keer: Weet iemand hoeveel het kost om van buiten af naar je inbound voip - nummer te bellen?
- De kosten voor de beller naar een Voip-In nummer is die van bellen naar een vaste lijn.
- Ja, je kunt dan nog steeds gebeld worden en omdat het nummer hetzelfde blijft, geldt dat ook voor het tarief.
Iemand?FnF schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:42:
Zijn er eigenlijk ook providers die de 1 minuut limiet niet hebben zonder eerst een +-5€ te betalen?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Je kan volstaan met 1,30 dmv het 0900 nummer, dus 5 euri hoeft niet
Thx Coach4All
Maar dat betekent dus dat als je op vakantie gaat met je laptop en VoipBuster, dat je dan voor lokaal Nederlands tarief gebeld kan worden! Dat is wel errug handig ...
Maar dat betekent dus dat als je op vakantie gaat met je laptop en VoipBuster, dat je dan voor lokaal Nederlands tarief gebeld kan worden! Dat is wel errug handig ...
Bij voipstunt zijn de eerste 30 gesprekken gratis, zij kennen geen tijdslimiet van een minuut per gesprek.
- Coach4All
I'm a Coach 4 All
Zeker als je naar familie/vrienden gaat die toch al breedband internet hebben ( en waar je 'm dus dag en nacht aan kunt laten staan)Left schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:20:
Thx Coach4All![]()
Ik zag dat idd ook op de account page staan, maar op de site van VoIPBuster staat dat je minimaal de eerste keer 10 euro moet doen..birdibird schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:18:
Weet ook iemand wat het kost om een VoIP-In nmmr te nemen?? en gaat dit eeen beetje snel als je het hebt aangevraagd?
Die tip-tel heb ik ook gezien in een winkel, ziet er hetzelfde uit als die trust, er zullen wel meer meer merken zijn die die dingen hebben.Coach4All schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:49:
[...]
Ze zijn er ook van/met andere merkjes.
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1 bijvoorbeeld.
M'n ouders hebben die al enige maanden 24/7 draaien, naar alle tevredenheid (icm skype, maar na hun vakantie wordt dat icm voipbustermate...)
[ Voor 40% gewijzigd door WeirdEye op 06-01-2006 12:05 ]
Die 10,- hoeft dus niet. En een Voip-in nummer is gratis!
De hele procedure:
op de site klikken op beltegoed ophogen, vervolgens 0900 bellen, en dan voip-in nummer "kopen"
is in 5 minuten gedaan.
De hele procedure:
op de site klikken op beltegoed ophogen, vervolgens 0900 bellen, en dan voip-in nummer "kopen"
is in 5 minuten gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door birdibird op 06-01-2006 12:38 ]
Ahh dus je koopt gewoon 1 euro op door te bellen, en je drukt op 'Koop een VoipIn Telefoonnummer' , als het gratis is waarom staat er dan Koop een VoipIn nummer??

Ik heb nu nog niks opgewaardeerd maar dat moet strax maar ff
Kzat nog ff rond te zoeken en zag dit op skypetelefonie.nl:

Chat Cord
Speciale introductie prijs € 24.95
Bellen met bestaande telefoon
Gebruik uw eigen telefoon om eenvoudig te bellen met skype
Eenvoudig aan te sluiten
Ook voor VOIPbuster te gebruiken
1 jaar garantie
als je alleen voipbuster gebruikt en je bestaande lijn wil laten vallen is dit een goedkope oplossing.
Ik heb nu nog niks opgewaardeerd maar dat moet strax maar ff
Kzat nog ff rond te zoeken en zag dit op skypetelefonie.nl:

Chat Cord
Speciale introductie prijs € 24.95
Bellen met bestaande telefoon
Gebruik uw eigen telefoon om eenvoudig te bellen met skype
Eenvoudig aan te sluiten
Ook voor VOIPbuster te gebruiken
1 jaar garantie
als je alleen voipbuster gebruikt en je bestaande lijn wil laten vallen is dit een goedkope oplossing.
[ Voor 51% gewijzigd door WeirdEye op 06-01-2006 14:05 ]
Ik kreeg wat problemen met mijn verbinding als mijn internetverbinding verbroken werd, vandaar een betere instellinghakuin schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:58:
Een tip voor mensen met een sipura-1001 budgetphone-startpakket.
Instellingen invoeren van line 2 (sipdiscount) zoals boven in dit topic. En dan het menu Provisioning (via inloggen admin en advanced) alle opties yes veranderen in no . Doe je dat niet dan wordt sipdiscount na 20 minuten eruit gekegeld en vervangen door budgetphone.nl in line 2.
Bellen met line 1 met budgetphone en gratis bellen met sipdiscount line (Wel een # voor het nummer in toetsen).
In het provisioningmenu gewoon alles op ja laten staan en inhoud van PROFILE RULE: en PROFILE RULE verwijderen. Ik heb USE AUTH in LINE 1 en LINE 2 op auto staan. De rest hetzelfde als in het starterstopic.
In PHONE heb ik line 2 op default gezet het hekje van line 2 verwijderd en in line 1 gezet. Bellen met voipbuster zonder # en met # budgetphone.
Als dialplan heb ik: (<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003110>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0)
Voor de 10 moet je je eigen netnummer invullen (bij mij 010 van Rotterdam).
Alles werkt goed. Ik kan met allebei uitbellen, gebeld worden en de nummerherkening doet het ook.
Verwijderd
Geen matches
Het is toch allemaal niet zo gratis als je denkt. Het valt mij dat je 1.30 per telefoontje moet betalen. En dan ontvang je maar 1.04
Dus ik moet 10x bellen? Dus 10x 1.30 betalen? En daarna kan ik pas gratis bellen?
Dus ik moet 10x bellen? Dus 10x 1.30 betalen? En daarna kan ik pas gratis bellen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:19 ]
Als je toch alleen maar vaste nummer belt kun je beter 1x opwaarderen en dan bel je altijd gratis naar vaste nummer dus gaat er ook nix vanaf, wil je ook naar mobiele of andere nummers bellen kun je beter via je creditcard er meer opzetten zodat je niet telkens hoeft te bellen..
[ Voor 3% gewijzigd door WeirdEye op 06-01-2006 19:22 ]
Verwijderd
Geen matches
Als ik 1x opwaarder, kan ik dus niet bellen naar vaste nummers? Of kost het me dan geld? Hoe zit dit?Aero Cool schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:22:
Als je toch alleen maar vaste nummer belt kun je beter 1x opwaarderen en dan bel je altijd gratis naar vaste nummer dus gaat er ook nix vanaf, wil je ook naar mobiele of andere nummers bellen kun je beter via je creditcard er meer opzetten zodat je niet telkens hoeft te bellen..
Ik bedoel meer richting helemaal niks en toch geen 1 minuut limietbirdibird schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:18:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Geen matches
Ja, dan kun je dus onbeperkt de vaste nummers bellen. Helemaal voor niets!Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:25:
[...]
Als ik 1x opwaarder, kan ik dus niet bellen naar vaste nummers? Of kost het me dan geld? Hoe zit dit?
Het bedrag dat je opgewaardeerd hebt blijft dan staan als beltegoed voor nummers waar wel voor betaald moet worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:35 ]
Verwijderd
Geen matches
Wat is dan het verschil tussen aanmelden voor 10 euro? En aanmelden voor 1.30? Dat staat er niet echt duidelijk. Dit staat namelijk op de site: If you want to enjoy UNLIMITED FREE CALLS to these destinations, you have to become a fully registered user by buying €10,- worth of credit to top up your account. Of is dat verschil alleen van belang als je ook mobiel gaat bellen?FnF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:27:
[...]
Ik bedoel meer richting helemaal niks en toch geen 1 minuut limiet
En er staat ook niet duidelijk of ik nu een telefoonnummer krijg voor die 1.30.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:36 ]
Verwijderd
Geen matches
Dat is gewoon een foutje, want bij opwaarderen met 1,30 euro kun je ook gratis VOIPIN nummer krijgen en onbeperkt bellen naar vaste nummers. Ik zou zeggen: probeer het ook voor die 1,30. Dan zie je het zelf. Die 1,30 zal je de kop niet kosten. toch?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:35:
[...]
Wat is dan het verschil tussen aanmelden voor 10 euro? En aanmelden voor 1.30? Dat staat er niet echt duidelijk. Dit staat namelijk op de site: If you want to enjoy UNLIMITED FREE CALLS to these destinations, you have to become a fully registered user by buying €10,- worth of credit to top up your account. Of is dat verschil alleen van belang als je ook mobiel gaat bellen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:40 ]
Ik denk het nietFnF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:27:
[...]
Ik bedoel meer richting helemaal niks en toch geen 1 minuut limiet
1x bellen voor €1,30 je krijgt €1,04 daarmee kun je gratis naar alle vaste nummer bellen, en op aanvraag een eigen nummer, of dit nou geld kost ben ik nog niet uit...
Ik krijg het nog niet werkend op mijn sipura 1001
Registration State: Failed
Moet je dezelfde loginnaam en wachtwoord gebruiken als om in te loggen op voipbuster.com? (dus om bijvoorbeeld je crediet op te hogen).
Registration State: Failed
Moet je dezelfde loginnaam en wachtwoord gebruiken als om in te loggen op voipbuster.com? (dus om bijvoorbeeld je crediet op te hogen).
/▌
Verwijderd
Geen matches
Ik wil wel aan iets beginnen waar ik iets aan heb. Vandaar die vragen. Maar is dat een nummer wat ik behoud zolang ik er mee bel? Of tijdelijk?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:36:
[...]
Dat is gewoon een foutje, want bij opwaarderen met 1,30 euro kun je ook gratis VOIPIN nummer krijgen en onbeperkt bellen naar vaste nummers. Ik zou zeggen: probeer het ook voor die 1,30. Dan zie je het zelf.
Ik denk dat ze graag willen dat je 10 euro opwaardeert, maar dat het met 1,30 ook kan, als je nou vaak naar mobiel belt is het mischien handig om een groter bedrag te nemen zodat je niet telkens opwaardeert, kun je alleen wel beter een credit card hebben anders betaal je veel te veel als je telkens gaat bellen...Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:36:
[...]
Dat is gewoon een foutje, want bij opwaarderen met 1,30 euro kun je ook gratis VOIPIN nummer krijgen en onbeperkt bellen naar vaste nummers. Ik zou zeggen: probeer het ook voor die 1,30. Dan zie je het zelf.

Verwijderd
Geen matches
Ik wil het puur voor vaste nummers. En met een vast telefoonnummer zou heel mooi zijn.
Verwijderd
Geen matches
Het nummer is gekoppeld aan je account volgens mij. Ik neem aan dat je het nummer hebt zolang je account bestaat.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:40:
[...]
Ik wil wel aan iets beginnen waar ik iets aan heb. Vandaar die vragen. Maar is dat een nummer wat ik behoud zolang ik er mee bel? Of tijdelijk?
Verwijderd
Geen matches
Als je boven de 1 min komt zouden ze je dan meer kosten in rekening kunnen gaan brengen? Het rare is dat er nergens bij staat.
Verwijderd
je kan ook met paypal betalen, en daar heb je helemaal geen creditcard voor nodig.Aero Cool schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:42:
[...]
Ik denk dat ze graag willen dat je 10 euro opwaardeert, maar dat het met 1,30 ook kan, als je nou vaak naar mobiel belt is het mischien handig om een groter bedrag te nemen zodat je niet telkens opwaardeert, kun je alleen wel beter een credit card hebben anders betaal je veel te veel als je telkens gaat bellen...
Ik blijf voipbuster en al die alter-egos een beetje obscure bedrijfjes vinden, en weet niet of ik daar wel mijn creditcard nummer aan zou willen geven (als ik een credit card had natuurlijk)
Verwijderd
ja die moet je gebruiken. Als je die niet meer weet kan je die op de site weer aanvragen met het emailadres waarmee je hebt geregistreerd.Marzman schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:38:
Verwijderd
Geen matches
Die 1.30 is niet duur. Maar wie kan mij met 100% garanderen dat je niet extra hoeft te betalen als je meer als 1 min belt? Zijn hier mensen die het echt voor 1.30 per maand hebben? En die lang genoeg lid zijn om te weten dat het niks extra kost?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 20:30 ]
Waar haal jij toch het bedrag per maand vandaan?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:19:
Die 1.30 per maand is niet duur. Maar wie kan mij met 100% garanderen dat je niet extra hoeft te betalen als je meer als 1 min belt? Zijn hier mensen die het echt voor 1.30 per maand hebben? En die lang genoeg lid zijn om te weten dat het niks extra kost?
Je betaalt 1 keer € 1.30, krijgt € 1.04 beltegoed ( rest pikt KPN in ) en je kunt onbeperkt naar de gratis nummers bellen zolang je maar 1 keer per 180 dagen een betaald ( als in niet gratis ) telefoontje maakt....
Verwijderd
Geen matches
Foutje. Heb het al aangepast.Coach4All schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:25:
[...]
Waar haal jij toch het bedrag per maand vandaan?![]()
Je betaalt 1 keer € 1.30, krijgt € 1.04 beltegoed ( rest pikt KPN in ) en je kunt onbeperkt naar de gratis nummers bellen zolang je maar 1 keer per 180 dagen een betaald ( als in niet gratis ) telefoontje maakt....

Ik heb nu dus ook ff zo'n nummer aangevraagd, als ik met men mobiel erheen bel gaat hij over, bel ik met de vaste (KPN) telefoon erheen is het nummer niet in gebruik, laat ik een maat van me met zijn vaste telefoon erheen bellen gaat ie wel weer over..
komt dit omdat het vanuit 1 huis gaat??

als je met een vaste telefoon belt moet je wel het netnummer ervoor zettenAero Cool schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:34:
Ik heb nu dus ook ff zo'n nummer aangevraagd, als ik met men mobiel erheen bel gaat hij over, bel ik met de vaste (KPN) telefoon erheen is het nummer niet in gebruik, laat ik een maat van me met zijn vaste telefoon erheen bellen gaat ie wel weer over..komt dit omdat het vanuit 1 huis gaat??
totdat zij besluiten om te stoppen met gratis telefoonkosten betaal je "niks" meerVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:19:
Die 1.30 is niet duur. Maar wie kan mij met 100% garanderen dat je niet extra hoeft te betalen als je meer als 1 min belt? Zijn hier mensen die het echt voor 1.30 per maand hebben? En die lang genoeg lid zijn om te weten dat het niks extra kost?
en wat dan nog .. dan moet je gaan betalen, dan heeft hele hele avontuur je 1 euro 30 gekost.
je bent niet verplicht ook maar enige persoongegevens in te vullen,. wat kunnen ze je maken denk je
Misschien gekke vraag, maar waar haal je die 180 dagen vandaan ?Coach4All schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:25:
[...]
Verwijderd
Geen matches
Ik begrijp iig uit de verhalen dat nog nooit iemand gehad heeft dat de lijn na 1 min ermee ophoudt. Ben inmiddels ook bezig om het uit te proberen.fish schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:10:
[...]
totdat zij besluiten om te stoppen met gratis telefoonkosten betaal je "niks" meer
en wat dan nog .. dan moet je gaan betalen, dan heeft hele hele avontuur je 1 euro 30 gekost.
je bent niet verplicht ook maar enige persoongegevens in te vullen,. wat kunnen ze je maken denk je
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:16 ]
Zoals ik het begrijp stopt hij alleen na een minuut als je het account nog niet geactiveerd hebt (door er geld op te zetten).Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:59:
[...]
Ik begrijp iig uit de verhalen dat nog nooit iemand gehad heeft dat de lijn na 1 min ermee ophoudt. Ben inmiddels ook bezig om het uit te proberen.
Kan dit de reden voor mij zijn dat het nog niet werkt met mijn Sipura? Of heb ik nog een instelling verkeerd staan
/▌
nee hoor, je mag ook een gratis telefoontje maken, tenzij die voorwaarde veranderd is.Coach4All schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:25:
[...]
Ik kan die voorwaarde niet vinden op hun site. Ik zag net ook dat je tegenwoordig moet betalen om naar de VS te bellen.
Hoe zit dat nu eigenlijk met sipdiscount.en voipbuster? Dit topic gaat over voipbuster, maar er staan ook sipdiscount dingen tussen (zelfs in de startpost gaat het allemaal over voipbuster en dan voor de configuratie van de sipura 1001 staat er opeens sipdiscount, ook op voipbuster.com staat een link naar sipdiscount. Is voipbuster nu precies hetzelfde als sipdiscount? (zijn de voorwaarden voor bellen dan ook hetzelfde?)
[edit]
Hij werkt nu wel. Het was iets met het forwarden van poorten in mijn router. Vaag dat dit bij budgetphone niet nodig was en bij voipbuster wel. Nummerherkenning werkt nu ook. Bij mij moest die op ETSI DTMF with PR ipv DTMF (Denmark).
Alleen in mijn dialplan zit nog een foutje, want als ik 0031 voor een nummer zet werkt het, maar als ik de tien cijfers intik werkt het nog niet. Als ik 7 cijfers, zonder netnummer ik belde naar en van (volgens dialplan) 076 werkt het wel. Je moet toch ook gewoon tien ipv 7 cijfers in kunnen tikken op je telefoon? Imeand enig idee wat er dan anders moet aan het dialplan?
(06!|090!|<:003176>[2-9]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.S0|xx.|*xx)
[edit]
Hij werkt nu wel. Het was iets met het forwarden van poorten in mijn router. Vaag dat dit bij budgetphone niet nodig was en bij voipbuster wel. Nummerherkenning werkt nu ook. Bij mij moest die op ETSI DTMF with PR ipv DTMF (Denmark).
Alleen in mijn dialplan zit nog een foutje, want als ik 0031 voor een nummer zet werkt het, maar als ik de tien cijfers intik werkt het nog niet. Als ik 7 cijfers, zonder netnummer ik belde naar en van (volgens dialplan) 076 werkt het wel. Je moet toch ook gewoon tien ipv 7 cijfers in kunnen tikken op je telefoon? Imeand enig idee wat er dan anders moet aan het dialplan?
(06!|090!|<:003176>[2-9]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.S0|xx.|*xx)
[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 07-01-2006 10:18 ]
/▌
Kheb het met netnummer, met landnummer en netnummer geprobeerd elke keer de melding dat het nummer niet bestaat, terwijl als ik met men mobiel er heen bel hij het gewoon doet, ik kan vanaf viopbuster gewoon naar men vaste bellen, en een maat van me kan met zijn vaste wel naar mijn voipbuster bellen.kenles schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:23:
[...]
als je met een vaste telefoon belt moet je wel het netnummer ervoor zetten
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met voip gaat gebeuren als spammers hier op inspringen. Als die ontdekken dat je gratis naar veel landen kan bellen worden we straks continu gebeld door een nigeriaan die verteld dat hij zo'n mooie Rolex in de aanbieding heeft en dat de beste V1@g®a bij zijn broer te krijgen is.
/▌
Waar het eventueel aan zou kunnen liggen is dat je na S0 een spatie moet hebben staan!Marzman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 09:28:
Verwijderd
Geen matches
Kan gebeld worden. Maar niet bellen. Ik heb een Linksys PAP2. In de handleiding staat dat ik het volgende moet doen: Dial 1 + area code + telephone number for all calls, including local ones.
Verschillende dingen geprobeerd:
10031netnummer-zondernul-en dan nummer werkt niet
131netnummer-zondernul-en dan nummer werkt niet
netnummer-en dan nummer werkt niet
Hoe moet het wel? Weet iemand dat?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 13:19 ]
Die dial string heb ik gemaakt en werkt 100% op een SPA-1001.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:07:
Kan gebeld worden. Maar niet bellen. Ik heb een Linksys PAP2. In de handleiding staat dat ik het volgende moet doen: Dial 1 + area code + telephone number for all calls, including local ones.
Geen idee of het ook op andere hardware werkt. (Blijkbaar niet dus.)
Deze dial string gaat er niet vanuit dat je eerst een 1 moet draaien.
Probeer dan eens de simpelste dial string: (xx.|*xx)
Dan werkt alles altijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruisbak op 07-01-2006 13:19 ]
misschien 0031netnummer-zondernul-en dan nummer werkt niet
Verwijderd
Geen matches
Ik snap niet wat je bedoelt. Als er 1 staat moet ik niet 1 bellenRuisbak schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:15:
[...]
Die dial string heb ik gemaakt en werkt 100% op een SPA-1001.
Geen idee of het ook op andere hardware werkt. (Blijkbaar niet dus.)
Deze dial string gaat er niet vanuit dat je eerst een 1 moet draaien.
Probeer dan eens de simpelste dial string: (xx.|*xx)
Dan werkt alles altijd.(Op een SPA-1001)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 13:23 ]
Dit stond in bovenstaande post, vandaar dat ik de indruk krijg dat je met een PAP2 eerst een 1 moet draaien.Kan gebeld worden. Maar niet bellen. Ik heb een Linksys PAP2. In de handleiding staat dat ik het volgende moet doen: Dial 1 + area code + telephone number for all calls, including local ones.
Nogmaals, geen idee wat een PAP2 is maar mijn dial string is zo gemaakt dat je gewoon nummers in kan toetsen zoals je gewend bent met een normale KPN lijn.
(Dus niet eerst een 1.)
[ Voor 7% gewijzigd door Ruisbak op 07-01-2006 13:36 ]
Probeer die instelling eruit te slopen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:38:
Ja ik krijg ook die indruk. Maar dat werkt dus niet.
Voipbuster en andere verwachten dat je een nummer op internationale notatie drukt.
Dus 0031201234567. (Lees 00-31-20-1234567 voor een nummer in Amsterdam.)
Suc6.
(<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003110>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0)Marzman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 09:28:
Hoe zit dat nu eigenlijk met sipdiscount.en voipbuster? Dit topic gaat over voipbuster, maar er staan ook sipdiscount dingen tussen (zelfs in de startpost gaat het allemaal over voipbuster en dan voor de configuratie van de sipura 1001 staat er opeens sipdiscount, ook op voipbuster.com staat een link naar sipdiscount. Is voipbuster nu precies hetzelfde als sipdiscount? (zijn de voorwaarden voor bellen dan ook hetzelfde?)
[edit]
Voor voipbuster. Als je inplaats van 10 (010 van Rotterdam je eigen netnummer invoert werkt het perfect.
Als in dit topic goed had doorzocht, had je de goede instellingen van het voipbuster en budgetphone zo kunnen vinden. Type maar sipura 1001 in dit topic en je krijgt zo alle instellingen.
Geloof me ik heb deze en andere topics al vaak doorzocht op Sipura of 1001 en ik heb al veel dialplans gezen en geprobeerd. Die ik had kwam uit een ander topic (dacht ik) en zou volgens dat topic ook getest zijn en had als voordeel dat je geen 06 en 0900 nummers er mee kan bellen.hakuin schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:07:
[...]
(<**:>[2-9] | 00xxx. | <:003110>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0)
Voor voipbuster. Als je inplaats van 10 (010 van Rotterdam je eigen netnummer invoert werkt het perfect.
Als in dit topic goed had doorzocht, had je de goede instellingen van het voipbuster en budgetphone zo kunnen vinden. Type maar sipura 1001 in dit topic en je krijgt zo alle instellingen.
Maar ik zal bovenstaande er eens inzetten, bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 07-01-2006 14:16 ]
/▌
Verwijderd
Geen matches
probeer deze string maar eens:
als je #0 belt dan wor de string uitgeschakeld althans bij de sipura 3000
en kan je alle nummers bellen
(06!|09!|<0:0031>[1-9]xxxxxxxxx.|<:003176>[1-9]xxxxxxxS0|<#0,:>xxxxxxxxxxxxxx.|xx)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:19 ]
Verwijderd
Geen matches
heeft iemand al viopbuster werkend icm een versatel voetbal 20 mbps internet-wifi modem?
Verwijderd
Geen matches
Heb hem gedeeltelijk werkend. Kan alleen niet bellen. Wel gebeld worden. Die functie van 1 bellen eruit slopen ga ik ff proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:44:
heeft iemand al viopbuster werkend icm een versatel voetbal 20 mbps internet-wifi modem?
Dialplans voor de sipura (alle modellen) én de PAP2 van Linksys (maar ook de andere modellen zoals de RT31P2) zijn precies hetzelfde. Dat er in de handleiding staat dat je met een 1 belt, komt omdat ze van de amerikaanse situatie uitgaan. Dit moet je gewoon negeren.
Nog een keer over de S0: NA S0 MOET EEN SPATIE STAAN!!! (zie handleiding).
S0 betekent dat het apparaat 0 seconden na het laatste ingedrukte nummer wacht met bellen. (S0 zonder spatie wordt genegeerd. Dan werkt het wel nog steeds, maar wacht de ATA het standaard aantal seconden)
Omdat er zoveel vragen over strings zijn hierbij een handleidingkje.
(Wellicht om op te nemen in de startpost?)
De basis van het dialplan is:
( en ) is de start en het einde van de string
| is het scheidingsteken tussen de verschillende regels
* staat voor de toets *
# staat voor de toets #
1 staat voor de toets 1 (2 voor 2, enz....)
x staat voor een willekeurig cijfer
[2-8] staat voor: 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8. ([1-9] is dus onzin, dan kan je ook x neerzetten)
[135] staat voor: 1, 3 of 5
<0:0031> staat voor: bij het indrukken van een 0, vervang dit door 0031
. (punt) staat voor: er mogen nog meer getallen ingedrukt worden, hetzelfde als het voorgaande symbool
S0{spatie} staat voor: wacht 0 seconden met bellen na het indrukken van de laatste toets
! staat voor dat het geblokkeerd wordt
, geeft een toon alsof er een buitenlijn is
voorbeeld: xx3.
twee willekeurige cijfers, een 3 en eventueel meer 3-en mag gebeld worden.
Dus 243 mag, 133 mag, 123333333 mag enz.
voorbeeld: xx.
je mag 2 of meer willekeurig getallen indrukken, dus 12, 1399, 1489828838, 323 enz.
voorbeeld: 0[134-6]0xxxxx
het nummer bestaat uit 8 cijfers (niet meer, niet minder!), waarvan de 1e en de 3e een 0 is en de 2e een 1, 3, 4, 5 of 6 en de rest willekeurig
voorbeeld: <9:33>xxxS0
Je mag 4 cijfers ingedrukken waarvan de 1e een 9 is. Nadat de 4 cijfers zijn gekozen start het apparaat direct met bellen, waarbij de 9 door 33 is vervangen.
voorbeeld: 06!
het getal 06 mag niet gebeld worden
voorbeeld: 06xxxxxxxx!
06 nummers, bestaande uit 10 cijfers mogen niet gebeld worden
voorbeeld: 09x.!
09x nummers, bestaande uit 3 of meer cijfers mogen niet gebeld worden
voorbeeld: *xx
Je mag een code indrukken bestaande uit een * en 2 willekeurige cijfers
voorbeeld: <9,:> 0xxxxxxxxx
De gebruiker is verplicht een 9 te draaien voordat hij/zij een 10 cijferig nummer draait die begint met een 0. Er klinkt een toon na het indrukken van de 9, de 9 wordt niet doorgegeven door de ATA
De correcte situatie voor Nederland icm Voipbuster en consorten is dus:
(ik woon in Utrecht, dus er staat 30, let op dat als je een netnummer met 3 cijfers hebt, je dus een x minder achter de [2-8] moet zetten!!!!)
<:003130>[2-8]xxxxxxS0 voor lokaal bellen
<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 voor interlokaal bellen
Deze twee strings moet je ergens tussen de rest van de strings zetten, maakt niet uit waar.
Als je ALLEEN met Voipbuster NAAR NEDERLAND belt, zijn ze genoeg, dan wordt de string dus met de verplichte haakjes eromheen:
( <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 )
Als je ook naar andere landen wilt bellen komt daar nog bij:
00xxx.
dat betekent dus: het nummer wat je intypt bestaat minimaal uit 5 cijfers, waarvan de 1e 2 een 0 zijn, en verder mag het willekeurig meer cijfers zijn dan 5.
Hier staat géén S0 achter, omdat je niet weet hoeveel getallen je precies gaat intypen, omdat dat bij elk land anders is. Het toestel moet dus de standaard aantal seconden blijven wachten om te "luisteren" of je nog meer cijfers intypt"
De string wordt dan:
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 )
update:
Ik was even vergeten dat je ook 0800 nummers kan bellen, dus dan kan deze string erbij:
<0:0031>800xxxx. (volgens mij is een 0800 nummer minimaal 4 cijfers)
De string wordt dan:
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. )
Nog een keer over de S0: NA S0 MOET EEN SPATIE STAAN!!! (zie handleiding).
S0 betekent dat het apparaat 0 seconden na het laatste ingedrukte nummer wacht met bellen. (S0 zonder spatie wordt genegeerd. Dan werkt het wel nog steeds, maar wacht de ATA het standaard aantal seconden)
Omdat er zoveel vragen over strings zijn hierbij een handleidingkje.
(Wellicht om op te nemen in de startpost?)
De basis van het dialplan is:
( en ) is de start en het einde van de string
| is het scheidingsteken tussen de verschillende regels
* staat voor de toets *
# staat voor de toets #
1 staat voor de toets 1 (2 voor 2, enz....)
x staat voor een willekeurig cijfer
[2-8] staat voor: 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8. ([1-9] is dus onzin, dan kan je ook x neerzetten)
[135] staat voor: 1, 3 of 5
<0:0031> staat voor: bij het indrukken van een 0, vervang dit door 0031
. (punt) staat voor: er mogen nog meer getallen ingedrukt worden, hetzelfde als het voorgaande symbool
S0{spatie} staat voor: wacht 0 seconden met bellen na het indrukken van de laatste toets
! staat voor dat het geblokkeerd wordt
, geeft een toon alsof er een buitenlijn is
voorbeeld: xx3.
twee willekeurige cijfers, een 3 en eventueel meer 3-en mag gebeld worden.
Dus 243 mag, 133 mag, 123333333 mag enz.
voorbeeld: xx.
je mag 2 of meer willekeurig getallen indrukken, dus 12, 1399, 1489828838, 323 enz.
voorbeeld: 0[134-6]0xxxxx
het nummer bestaat uit 8 cijfers (niet meer, niet minder!), waarvan de 1e en de 3e een 0 is en de 2e een 1, 3, 4, 5 of 6 en de rest willekeurig
voorbeeld: <9:33>xxxS0
Je mag 4 cijfers ingedrukken waarvan de 1e een 9 is. Nadat de 4 cijfers zijn gekozen start het apparaat direct met bellen, waarbij de 9 door 33 is vervangen.
voorbeeld: 06!
het getal 06 mag niet gebeld worden
voorbeeld: 06xxxxxxxx!
06 nummers, bestaande uit 10 cijfers mogen niet gebeld worden
voorbeeld: 09x.!
09x nummers, bestaande uit 3 of meer cijfers mogen niet gebeld worden
voorbeeld: *xx
Je mag een code indrukken bestaande uit een * en 2 willekeurige cijfers
voorbeeld: <9,:> 0xxxxxxxxx
De gebruiker is verplicht een 9 te draaien voordat hij/zij een 10 cijferig nummer draait die begint met een 0. Er klinkt een toon na het indrukken van de 9, de 9 wordt niet doorgegeven door de ATA
De correcte situatie voor Nederland icm Voipbuster en consorten is dus:
(ik woon in Utrecht, dus er staat 30, let op dat als je een netnummer met 3 cijfers hebt, je dus een x minder achter de [2-8] moet zetten!!!!)
<:003130>[2-8]xxxxxxS0 voor lokaal bellen
<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 voor interlokaal bellen
Deze twee strings moet je ergens tussen de rest van de strings zetten, maakt niet uit waar.
Als je ALLEEN met Voipbuster NAAR NEDERLAND belt, zijn ze genoeg, dan wordt de string dus met de verplichte haakjes eromheen:
( <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 )
Als je ook naar andere landen wilt bellen komt daar nog bij:
00xxx.
dat betekent dus: het nummer wat je intypt bestaat minimaal uit 5 cijfers, waarvan de 1e 2 een 0 zijn, en verder mag het willekeurig meer cijfers zijn dan 5.
Hier staat géén S0 achter, omdat je niet weet hoeveel getallen je precies gaat intypen, omdat dat bij elk land anders is. Het toestel moet dus de standaard aantal seconden blijven wachten om te "luisteren" of je nog meer cijfers intypt"
De string wordt dan:
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 )
update:
Ik was even vergeten dat je ook 0800 nummers kan bellen, dus dan kan deze string erbij:
<0:0031>800xxxx. (volgens mij is een 0800 nummer minimaal 4 cijfers)
De string wordt dan:
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. )
[ Voor 20% gewijzigd door birdibird op 07-01-2006 18:57 ]
Hallo allemaal,
als ik van voipbuster gebruik maak icm met PAP2 heb ik een vervelende 'lag'time in het gesprek (vertraging).
Weet iemand wat dit kan zijn?
als ik van voipbuster gebruik maak icm met PAP2 heb ik een vervelende 'lag'time in het gesprek (vertraging).
Weet iemand wat dit kan zijn?
Hoe zit dit nou:
Kortom, we moeten 3x per jaar even een 0909-nr bellen (wat hopelijk wel blijft) om ons nummer én onze credits e.d. actief te laten?Over time, the information given in the FAQ pages for the services concerning pre-paid credit and how long it would remain valid has changed. Initially, there was no mention of any expiration; then it changed to “180 days after your last call”, then to “180 days after your last charged call”, and now it says “180 days after your last purchase“, which I take to mean your last credit top-up.
Thus, if all you use is their “free destinations” service, it will cost you a little less than EUR 2 per month. But of course you can make calls to non-free destinations to get more use out of your credit.
BTW, if I have read their info correctly, any VoIP-IN numbers you get from them also will expire 180 days after your last top-up.
Dit staat op de website van VoipBuster in de FAQ als je de taal dan ff op nederlands zet ist vaak wat duidelijker, je kunt dus ook 1 x in de 180 dagen snel een mobieltje bellen en je kan weer 180 dagen vooruit..Hoe lang is mijn beltegoed houdbaar?^ top
Uw beltegoed blijft actief tot 180 dagen na uw laatste betaalde PSTN-gesprek
netvisions schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:31:
Hoe zit dit nou:
[...]
Kortom, we moeten 3x per jaar even een 0909-nr bellen (wat hopelijk wel blijft) om ons nummer én onze credits e.d. actief te laten?
Kan ik VoipBuster gebruiken om nederlandse 0900/0800 nummers te bellen?^ top
Helaas niet
[ Voor 36% gewijzigd door WeirdEye op 07-01-2006 17:44 ]
Ja maar de NL faq passen ze wat later aan denk ik. Op de Engelse faq-pagina staat echt:
How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?^ top
Credit in your VoipBuster balance remains active for 180 days after your last purchase.
How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?^ top
Credit in your VoipBuster balance remains active for 180 days after your last purchase.
0800 nummers kunnen WEL gebeld worden. 
Ik heb mijn dialplan handleiding hierboven daarom ook ff geupdated.
Laten we het vooral niet te veel over dial plans gaan hebben, daar kan je een heel topic over vol schrijven.
Voor de liefhebber is dit goed leesvoer.
(2e sticky van boven.)
Als je aan het troubleshooten bent gebruik dan gewoon (xx.|*xx) dit betekend "catch all".
Als alles werkt dan lekker tweaken aan een dial plan.
Voor de liefhebber is dit goed leesvoer.
(2e sticky van boven.)
Als je aan het troubleshooten bent gebruik dan gewoon (xx.|*xx) dit betekend "catch all".
Als alles werkt dan lekker tweaken aan een dial plan.
En zijn ze dan ook gratis?birdibird schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:09:
0800 nummers kunnen WEL gebeld worden.
yep, dat kan je zien als je ze belt met je voipbuster progje
EN dan natuurlijk niet bellen via VB maar via je vaste lijnAero Cool schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:38:
[...]
Dit staat op de website van VoipBuster in de FAQ als je de taal dan ff op nederlands zet ist vaak wat duidelijker, je kunt dus ook 1 x in de 180 dagen snel een mobieltje bellen en je kan weer 180 dagen vooruit..
[...]
[...]
Weet iemand waar die user1 en user2 voor staan? Zit user1 gekoppeld aan line1 en user2 aan line2? Dit is wel handig als je een forward naar een ander nummer insteld (kun je met elke telefoon goedkoop bellen door naar het voipbusternummer te bellen en het te laten forwarden naar een van de gratis landen
)
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 07-01-2006 19:19 ]
/▌
Verwijderd
Kan nog steeds niet bellen met VoIPbuster via een hardphone. Via de computer lukt het wel. 0031netnummerzondernul/nummer werkt ook niet. Eerst een 9 draaien helpt ook niet. Denkt dat het misschien aan mijn instellingen van mijn PAP2 ligt. Wat moet er precies ingesteld worden in de PAP2?
Weet je het zeker? Een halfjaar geleden werd ik er nog armer van:birdibird schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:55:
yep, dat kan je zien als je ze belt met je voipbuster progje
2005-06-06 23:05:06 318001*** 00:01:59 € 0.3800
probeer maar
Dit topic is gesloten.