Wie zegt dat je moederbord niet te repareren is?
Als t "alleen" water is, heb je kans dat er slechts een paar fetjes uitgeknald zijn (kortsluiting). De rommel los verkopen kan altijd nog.
Ik heb meerdere moederborden meegemaakt die t weer prima deden, na grondig schoonmaken met tandenborstel+gedestileerd water+soldeerbout+paar vervangen onderdelen.
De 350 eur die genoemd is is nog heel netjes, vaak is het een meervoud ervan of krijg je offertes die ook nog eens excl btw en arbeid zijn enz.
Maar goed, in t ergste geval zou je dus 350 eur verder zijn. DAN werkend verkopen levert je meer op dan m nu als sloop-ding verpatsen.
bartgabriels schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:13:
Dat is ne redelijk juiste prijs denkik.
Heb indertijd problemen gehad met de electricteitsaansluiting op mijn moederbord. Op de factuur stond toen ook 375€. gelukkig niets moeten betalen omdat het garantie was.
Ook net gehoord, van iemand die een Dell heeft, da ze 450€ moet neertellen omdat ze haar PCMCIA aansluiting kapot heeft gedaan (vraag me niet hoe). Gevolg = ook nieuw moederbordje van 450€.
In principe als je een nieuw mobo wil steke, moet je heel de pc ontmantelen om eraan te kunnen. Ook zijn deze niet zoals een gewoon ATX MoBo'tje, pasbaar in eender welke kast. Meestal per type 1 MoBo, met als gevolg dat je de vaste kosten tussen minder oplages kan verdelen.
Toshiba is idd een van de grotere, en heeft dus z'n eigen moederborden. Van andere merken is veel gewoon uitwisselbaar:
Packard Bell / Nec : zelfde
Fujitsu Siemens wordt ook vaak gebruikt (De Amilio serie wordt onder meerdere merken verkocht)
Medion, Gericom, Lifetec, Advent, ook allemaal hetzelfde.
Laptop in zn geheel demonteren is wel wat werk, je mag 'm idd helemaal strippen.
Voedingsproblemen a 375 eur vind ik wel prijzig, dat zijn veel voorkomende problemen. (Vervangen powerplug is rond de 80 eur gemiddeld, voornamelijk arbeidsloon, probleemexemplaren 100-150 eur). Refurbished moederbord kost rond de 200 eur (Alleen moet je ze net tegenkomen) en electronicaproblemen in de voeding (defecte fets/kortsluitingen/doorgebrande pcbs/defecte voedingslijnen (3.3/5V) kost je ook rond de 100-150 eur. De onderdelen overzetten vanuit andere modellen is allemaal geen punt, 't is puur de tijd die de kosten creeert.
450 eur voor een defect PCMCIA slot vind ik nogal overkill: Dan maar de zooi in USB of miniPCI drukken, als je PCMCIA uberhaupt al nodig hebt, voor 450 eur zou ik lekker mn pcmcia slot dood laten.
[
Voor 63% gewijzigd door
DJSmiley op 18-12-2005 00:13
]