Toon posts:

kan iemand iets doen met onderdelen laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Door een ongelukje met water is het moederbord van mijn jaar oude Toshiba Satellite A50 notebook kapot gegaan. Volgens de computerwinkel zou de rest van de hardware nog moeten werken. Nu vroeg ik me af of er misschien winkels/geïnteresseerden zijn die zulke laptops overkopen aangezien ik de kost van een nieuw moederbord (350 euro) niet meer wens te betalen?

Mvg,

Lies

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Enige onderdelen waar je nog wat aan hebt zijn geheugen en HD. De rest lijkt me te specifiek voor 1 type laptop om als 'reserve-onderdelen' te (kunnen) verpatsen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:05:
Heej,

Door een ongelukje met water is het moederbord van mijn jaar oude Toshiba Satellite A50 notebook kapot gegaan. Volgens de computerwinkel zou de rest van de hardware nog moeten werken. Nu vroeg ik me af of er misschien winkels/geïnteresseerden zijn die zulke laptops overkopen aangezien ik de kost van een nieuw moederbord (350 euro) niet meer wens te betalen?

Mvg,

Lies
wat wil je ervoor hebben? :+

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik heb niet meteen een idee van hoeveel die nog waard is, dus je mag altijd een bod doen. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van die laptop af zodat ik iets anders kan kopen (een vaste computer deze keer :)). Je mag natuurlijk de onderdelen nog testen vooraf ofzo ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hdd, geheugen, optical evt cpu zijn nog wel bruikbaar. Monitor ook wel als je bereid bent te gaan solderen.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
lijkt me meer iets voor in "vraag en aanbod". Ik zou als prijs gewoon ronzien wat zo'n laptop nu waard is op de tweedehandsmarkt en daar de prijs van het nieuw moederbord aftrekken.

Verwijderd

Wat vraag je voor het tft?

Verwijderd

Voor de HD wil ik wel 20 euro geven.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Wat wil je voor het TFT? (alleen als ie heel is) En voor de CPU, ook heel?

En wat voor de hele laptop?

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-12-2005 20:52 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
TS, ik denk dat je hiervoor beter naar Tweakers.net vraag en aanbod kan gaan. Dit soort zaken werden vroeger in een taxatietopic behandeld, dit topic is hier te vinden:

Hoeveel is dit nog waard - deel 27

Een hoop van de users die hier gereply'ed hebben mogen de regels van GoT er nog wel op nalezen. IMHO wordt er niet verhandeld via GoT zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2005 21:03 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
tha_bulldog schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:52:
TS, ik denk dat je hiervoor beter naar Tweakers.net vraag en aanbod kan gaan. Dit soort zaken werden vroeger in een taxatietopic behandeld, dit topic is echter om voor mij onbekende redenen gesloten. Je vraag is niet echt gepast dus hier in CSL.

Een hoop van de users die hier gereply'ed hebben mogen de regels van GoT er nog wel op nalezen. IMHO wordt er niet verhandeld via GoT zelf.
Volgens mij bestaat het "hoeveel is dit nog waard" topic nog?

• RadioAir
FiXeR.nl schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:53:
[...]

Volgens mij bestaat het "hoeveel is dit nog waard" topic nog?

Helemaal gelijk FiXeR.nl, ik had de nieuwe versie die pas 4.5 uur oud is nog niet gezien :)

Het feit dat het algemene topic dicht is betekent niet dat je zelf een topic opent waar je wil dat jouw systeem getaxeerd wordt. Sowieso wordt dit dan een opsomtopic, waar men niet zo van gediend is :)

[ Voor 57% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2005 21:03 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
tha_bulldog schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:59:
[...]

Het grote "Is dit nog wat waard? " topic deel XXIII

Volgens mij is dit de laatste en die is op 31 mei 2005 dichtgegaan vanwege examens etc van de taxateurs.
Nietes :+

Verwijderd

Niet iedereen heeft een profiel op de frontpage. Daarvoor heb je een betaalde email adres nodig om je daar aan te kunne melden :( , als ze dat nou eerst fixxen.

En veder heb in inderaad nog zo ruil topic op het forum waarin volop gehandeld wordt, waarom zou het hier dan opeens niet mogen ?
Het grote oude hardware ruiltopic deeltje XIII, 13, 1101, D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 21:03 ]

• RadioAir
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:00:
Niet iedereen heeft een profiel op de frontpage. Daarvoor heb je een betaalde email adres nodig om je daar aan te kunne melden :( , als ze dat nou eerst fixxen.

En veder heb in inderaad nog zo ruil topic op het forum waarin volop gehandeld wordt, waarom zou het hier dan opeens niet mogen ?
Het grote oude hardware ruiltopic deeltje XIII, 13, 1101, D
GMail gaat perfect hoor, je kan ook even een gratis inbel account bij een provider maken en via de webmail het account openen.

Dat topic is er juist voor gekomen zodat de rest van het forum niet vervuild werd met ruilacties zoals deze IMHO.

Voor de rest gaan we behoorlijk offtopic :)

• FiXeR.nl
  • Niet online
tha_bulldog schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:05:
[...]

GMail gaat perfect hoor, je kan ook even een gratis inbel account bij een provider maken en via de webmail het account openen.

Dat topic is er juist voor gekomen zodat de rest van het forum niet vervuild werd met ruilacties zoals deze IMHO.

Voor de rest gaan we behoorlijk offtopic :)
we helpen hem van zijn spullen af te komen, maargoed..

wat wil je voor het tft hebben? voor de proc? en voor het geheel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op aanraden van tha_bulldog een post gezet onder het topic Hoeveel is dit nog waard - deel 27 (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1096110//). Fixer.nl, wat zou jij bieden voor een tft of een processor?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik zou het eigenlijk echt niet weten... Kun je ook niets regelen met een verzekering?

[ Voor 38% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-12-2005 21:29 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat moet je hebben voor de DVD brander van dat ding dan? misschien dat ik interesse heb, mocht een andere optie die ik heb niet door gaan (maak mogelijk kans op een DVD speler voor mijn toshiba satellite pro)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
TS, is dit andere draadje ook niet van jou? Linkje :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door Marck21 op 17-12-2005 21:34 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Hej Marck21, dat klopt. Ik wou eigenlijk gewoon een reply sturen op het topic ervoor, wat even mislukt is ;).

• Marck21
Weet je het voor volgende keer. Wie heeft je trouwens verteld dat het 350 euro gaat kosten? De winkel of Toshiba zelf?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
De winkel heeft dat type moederbord opgezocht in een databank. Ik heb de laptop niet laten opsturen naar Toshiba om een bestek te maken.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025

• Marck21
Zou er toch een telefoontje of emailtje aan Toshiba aan wagen. Een moederbord voor 350 euro (incl. transport en arbeidsloon) lijkt me aan de hoge kant.

Verwijderd

Mij zeker niet, aangezien het niet om een standaard ATX bord gaat, maar om een custom laptop bordje. Daarnaast moeten ze het op voorraad gehouden hebben, wat ook geld kost.

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
Dat is ne redelijk juiste prijs denkik.

Heb indertijd problemen gehad met de electricteitsaansluiting op mijn moederbord. Op de factuur stond toen ook 375€. gelukkig niets moeten betalen omdat het garantie was.

Ook net gehoord, van iemand die een Dell heeft, da ze 450€ moet neertellen omdat ze haar PCMCIA aansluiting kapot heeft gedaan (vraag me niet hoe). Gevolg = ook nieuw moederbordje van 450€.

In principe als je een nieuw mobo wil steke, moet je heel de pc ontmantelen om eraan te kunnen. Ook zijn deze niet zoals een gewoon ATX MoBo'tje, pasbaar in eender welke kast. Meestal per type 1 MoBo, met als gevolg dat je de vaste kosten tussen minder oplages kan verdelen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Wie zegt dat je moederbord niet te repareren is?

Als t "alleen" water is, heb je kans dat er slechts een paar fetjes uitgeknald zijn (kortsluiting). De rommel los verkopen kan altijd nog.

Ik heb meerdere moederborden meegemaakt die t weer prima deden, na grondig schoonmaken met tandenborstel+gedestileerd water+soldeerbout+paar vervangen onderdelen.

De 350 eur die genoemd is is nog heel netjes, vaak is het een meervoud ervan of krijg je offertes die ook nog eens excl btw en arbeid zijn enz.

Maar goed, in t ergste geval zou je dus 350 eur verder zijn. DAN werkend verkopen levert je meer op dan m nu als sloop-ding verpatsen.
bartgabriels schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:13:
Dat is ne redelijk juiste prijs denkik.

Heb indertijd problemen gehad met de electricteitsaansluiting op mijn moederbord. Op de factuur stond toen ook 375€. gelukkig niets moeten betalen omdat het garantie was.

Ook net gehoord, van iemand die een Dell heeft, da ze 450€ moet neertellen omdat ze haar PCMCIA aansluiting kapot heeft gedaan (vraag me niet hoe). Gevolg = ook nieuw moederbordje van 450€.

In principe als je een nieuw mobo wil steke, moet je heel de pc ontmantelen om eraan te kunnen. Ook zijn deze niet zoals een gewoon ATX MoBo'tje, pasbaar in eender welke kast. Meestal per type 1 MoBo, met als gevolg dat je de vaste kosten tussen minder oplages kan verdelen.
Toshiba is idd een van de grotere, en heeft dus z'n eigen moederborden. Van andere merken is veel gewoon uitwisselbaar:
Packard Bell / Nec : zelfde
Fujitsu Siemens wordt ook vaak gebruikt (De Amilio serie wordt onder meerdere merken verkocht)
Medion, Gericom, Lifetec, Advent, ook allemaal hetzelfde.

Laptop in zn geheel demonteren is wel wat werk, je mag 'm idd helemaal strippen.

Voedingsproblemen a 375 eur vind ik wel prijzig, dat zijn veel voorkomende problemen. (Vervangen powerplug is rond de 80 eur gemiddeld, voornamelijk arbeidsloon, probleemexemplaren 100-150 eur). Refurbished moederbord kost rond de 200 eur (Alleen moet je ze net tegenkomen) en electronicaproblemen in de voeding (defecte fets/kortsluitingen/doorgebrande pcbs/defecte voedingslijnen (3.3/5V) kost je ook rond de 100-150 eur. De onderdelen overzetten vanuit andere modellen is allemaal geen punt, 't is puur de tijd die de kosten creeert.

450 eur voor een defect PCMCIA slot vind ik nogal overkill: Dan maar de zooi in USB of miniPCI drukken, als je PCMCIA uberhaupt al nodig hebt, voor 450 eur zou ik lekker mn pcmcia slot dood laten.

[ Voor 63% gewijzigd door DJSmiley op 18-12-2005 00:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:52:
De winkel heeft dat type moederbord opgezocht in een databank. Ik heb de laptop niet laten opsturen naar Toshiba om een bestek te maken.
hey kan je me mischien even mailen op bmwmaster89@hotmail.com?? ik heb wel sirieuse intresse in een aantal componenten van die laptop+scherm mischien,,, hoop van je te horen...!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is gewoon V&A werk. Plaats het daar en laat er een veiling bij lopen, makkelijk toch? :P Dit hoort iig niet op Got.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
laat hem eens openschroeven door een handige kerel, kan je misschien een heel stuk meer verdienen..
Pagina: 1