Toon posts:

GeForce 6800 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, ik heb een belangrijke vraag...

Ik heb een "Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD" binnen. Mooi kaartje, echter wel 2e hands van familie. Deze deed het bij hun goed genoeg, maar ze wilden hem graag kwijt. Ik had gelukkig nog 1 molex stekker over om in de videokaart te pluggen. Dus dit zat allemaal goed.

Ik had Call of Duty 2 er nog op staan, en na alles van drivers geïnstalleerd te hebben kreeg ik een melding bij het starten van een spel. Er werd gevraagd als de settings zich aan de kaart aangepast moesten worden. Dit heb ik dus gedaan. Ik ging verder met mijn save, en het beeld was werkelijk prachtig. Alleen kon ik absoluut niet mikken. Het spel was zo langzaam.

Toen dacht ik dat ik maar eens wat anders moet probereen. Dus ik installeer F.E.A.R. en zet de settings van me videokaart op medium. Als ik ze op Maximum zou zetten, dan werd die setting "rood" wat aangeeft dat dat geen goede optie was. Dus ik zet hem op medium. Het spel ziet er ook geweldig uit, en het loopt vrij soepel. Alleen jammer genoeg zijn er vaak een aantal stukjes waar het spel flink hapert. Dit haalt echt een groot deel van de gameplay weg.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb een voeding (ik geloof van 300W en maar 15A op de 12V).
Ik heb geheugen Apacer PC2100 2x256MB <-- is dat misschien te laag?
Mijn processor is de AMD Athlon 64 3000+ dus dat zit wel goed.

Kan iemand mij misschien helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 20:05 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik denk dat je voeding een beetje te weinig vermogen kan leveren, en je geheugen is ook een beetje krapjes?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik nu dan het beste kunnen doen dan? Nieuwe geheugen en een nieuwe voeding kopen? Of hoe moet ik dat nu zien? Kunnen jullie misschien mij ook een voeding en geheugen adviseren?

In ieder geval alvast bedankt.

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 11:22
webfreakz.nl schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:44:
Ik denk dat je voeding een beetje te weinig vermogen kan leveren
Ik denk niet dat hij voor die 5/12v extra voor zijn videokaart een andere voeding moet kopen.

LinkedIn

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor voeding heb je? En wat staat daar nog meer op aangesloten?

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 16:02
Ten eerste:

Koop geen nieuwe voeding, 15A is krap maar moet genoeg zijn. Problemen met voeding heb je pas als de pc instabiel is, uitzichzelf reboot, terug klapt naar Windows. Dat is hier dus niet het geval.

Twee: 512mb is echt te weinig voor FEAR. Ikzelf heb 1 gig intern, en FEAR vreet geheugen; dat verklaart het af en toe stilstaan van het beeld (swappen) naar harddisk. Koop dus extra geheugen, liefst > 1Gb.

Drie: Als je geen zin hebt om geheugen te kopen: Installeer Windows opnieuw, schone installatie of defragmenteer de hardeschijf. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Succes

PS: Owja, voor de mensen van 300Watt voeding? Bwaaaaah veel te weinig is dikke onzin. Mits je een goede merkvoeding hebt natuurlijk. Ik draai een 3.15Ghz P4 en X800XTPE op een 300Watt met 15A en dat is reete stabiel.

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

Verwijderd

Topicstarter
Welk geheugen raden jullie me dan aan?
Als je dat even via pricewatch wilt vermelden zou dat heel fijn zijn. :)

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 11:37
Je moet kijken welk geheugen jouw mobo ondersteund op de site van de fabrikant van je mobo. En je hebt zeker 1 Gig nodig. En ik moet zeggen dat Call of Duty 2 erg zwaar draait tegenover andere games.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K8N Neo-FSR, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID) moederbord.
Welk geheugen kan hier op dan? En welke raden jullie mij aan (welke werkt heel goed met de GeForce 6800GT en laat F.E.A.R. vloeiend draaien?)

Sorry.. ik ben een beginnende computergebruiker :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 15:21 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

lees de faq eens staat een hoop nuttige info in http://gathering.tweakers..._messages/649229#geheugen <----- FAQ

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt zelf even in de PriceWatch kijken naar 1GB PC3200 DualChannel Setjes, goede setjes kosten rond de 100 euro. Ik zou je oude stickjes verpatsen voor een paar tientjes (30 euro ofzo) en dus die 1GB erin zetten ( dat is dus 2x512MB)

/edit: pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4001024V25DC-K) om je een voorbeeld te geven

[ Voor 15% gewijzigd door finsdefis op 16-12-2005 17:08 ]

Pagina: 1