:( lijkt meer boos dan zielig

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zeef schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:38:
Sssssst RM-rf hou je .... en laat dat /14 thuyg dom ende onwetend (zoals 't heurt O-))
tja, je kunt ze niet altijd /13 of /14 houden, die jongetjes worden ook ouder, voor je het weet zijn ze opeens /26 :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De beruchte "Help, mijn mascara is uitgelopen!"-smiley? :X

Die is toch voor Fokkers die een breezertje ophebben? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Ja zeg? Gaan we nou weer serieus doen? Die arme TS krijgt helemaal geen antwoord op zijn vraag!

Niet? Ook goed....

@Zeef: je laatste stelling zou wel eens op enige waarheid kunnen berusten, in dat geval heeft die /14-muts gewoon inbreuk gepleegd op de auteursrechten van T.net!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

.oisyn schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:56:
Royz: je maakt de fout door te stellen dat MSN de de-facto standaard is, terwijl het dat helemaal niet is. De meeste gotters hier zijn imho opgegroeid zonder MSN (ICQ was ook jaaaaren de standaard IM binnen de crew). Dat de smileys hier niet compatible zijn met die in MSN is gewoon tough luck voor diegene die MSN gebruiken, niets meer en niets minder. Dit staat natuurlijk los van de vraag of er een MSN-achtige :( moet komen, maar dan iig zeker niet als :(, want die is al in gebruik.
Uiteraard was ook ICQ de standaard bij mij, maar tijden veranderen en jullie willen waarschijnlijk ook nieuwere generaties aantrekken op GoT toch? Je kan niet tijden lang teren op die generatie die (waarschijnlijk tot mijn leeftijd, 22 jaar) zonder MSN is opgegroeid. Of je moet die GoT bejaarden-soos steeds groter willen maken ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinergy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:54:
Vanuit ander chat-programma's en games heb ik mezelf aangeleerd dat :( of :-( een zielig kijkend smilie zo zijn, hier echter lijkt hij meer op een >:( smilie. Nu kan ik wel ;( gebruiken maar deze is meer echt het droevige kijkend dan gewoon een "jammer" kijkend smilie.

Mischien al eerder langgekomen, maar zoeken op :( krijg ik
Er zijn ongeveer 666.858 resultaten, verdeeld over 26.675 pagina's.

deze vond ik wel, maar daarin zie ik geen verdere reactie erover.

Mijn vraag dus, is hier bewust voor gekozen of heeft het een reden?
Psies! ben het helemaal met je eens, ik vind die standaardisering hier ook belachelijk! :P
(sorry ik heb serieus geprobeerd serieus te zijn :X )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja, ik zie de ophef niet echt.

IGN Boards is 1 van de grootste fora ter wereld (bron). Betekent dit nu ook dat we al hun smileys moeten gaan overnemen? Ik mag het niet hopen, ik vind ze namelijk vreselijk. :X

Nu snap ik ook wel, dat dat niet hetgene is waar deze thread omgaat. De :( is boos, en moet dat niet zijn. Ik, en anderen ook, denk bij [norml]:([/] nog altijd aan de tegenhanger van [norml]:)[/]. Dat deze toevallig bozer lijkt dan bijv. de [norml]:([/] van een ander forum/programma heb je wel eens. So what, er zijn ook fora met tich honderden smileys om je post mee te verneukensieren. Toch hebben we er vroeger voor gekozen om deze set smileys te gebruiken. :)

Ikzelf ben er allang blij mee dat we überhaupt maar weinig smileys hebben om uit te kiezen, voordat je een smiley overload krijgt, zoals ik ook bij MSN Messenger ervaar (alleen de default smileys al).

Gewoon laten zoals het is, in my opinion. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
pasta schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:36:
Mja, ik zie de ophef niet echt.
Initieel startte ik dit topic:
Mijn vraag dus, is hier bewust voor gekozen of heeft het een reden?
Waaruit voortkwam dat er voor sommige "emoties" geen toepasselijke smiles zijn. Hoeft er van mij niet worden toegevoegd, een extra img in je post kan je die zelf toevoegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit verhaal gaat richting de MUS-KWESTIE mensen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:41:
Dit verhaal gaat richting de MUS-KWESTIE mensen! :9
Ja en daar is LA niet voor bedoeld. Het mag dan wel vrijdagmiddag zijn, maar eigenlijk hoort het hier wel een beetje serieus eraan toe te gaan. ;)
Ik denk dat de topicstarter hierboven redelijk de uitkomst van deze discussie omschrijft. Misschien dat we 't hier dan maar bij moeten laten. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

je kan ook korean smilies gebruiken zoals:
xD, XD, XP
o.o o_O x_X
\(-_-)], <(o_O)>, (>^_(>O_o)>, ^o^ .,|,, (O_O) ,,|,.

:X

[ Voor 12% gewijzigd door Tripp op 17-12-2005 00:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Speedener schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:57:
op Got/T.net is het lekker boos :)

Globalisering sucks :+ :(
Word!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 18:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nu je het zegt... waarom hebben we geen zwarte smileys? Discriminatie! :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:11

aex351

I am the one

Ik ben het met de topic starter eens, de :-( word gewoon compleet verkeerd gebruikt op GOT.

GOT :-( = boos
rest van de wereld :-( = minder blij / niet gelukkig

En mensen zijn hier :( over. [ < wat betekend het emoticon nou toch he ;) ]

[ Voor 76% gewijzigd door aex351 op 17-12-2005 00:32 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34

crisp

Devver

Pixelated

executor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:13:
je kan ook korean smilies gebruiken zoals:
xD, XD, XP
o.o o_O x_X
\(-_-)], <(o_O)>, (>^_(>O_o)>, ^o^ .,|,, (O_O) ,,|,.

:X
Die XD kwam ik vandaag idd al tegen hier op GoT: Verwijderd in "Sites bouwen leren 'from scratch'. Waar ..." :X

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

btw zit die trouwsmilie er nog in?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

executor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 03:23:
btw zit die trouwsmilie er nog in?
^) ^)
aex351 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:25:
Ik ben het met de topic starter eens, de :-( word gewoon compleet verkeerd gebruikt op GOT.
afaik komt die smiley bij UBB vandaan, en UBB is/was erg populaire forumsoftware, dus niet alleen bij GoT was het dan (in jouw ogen) verkeerd ;)
Ik vind [norml]:([/] boos, en dus is :( goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Erkens schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:23:
afaik komt die smiley bij UBB vandaan, en UBB is/was erg populaire forumsoftware, dus niet alleen bij GoT was het dan (in jouw ogen) verkeerd ;)
Als je het zo brengt, inderdaad niet alleen GoT is verkeerd ;)

Maar het blijft steeds terugkomen op "dit forum dit ... " en "dat forum dat ...". Het komt dus gewoon om neer één of andere puistige programmeur (nofi :)) van forum-software een gepaalde grafisch plaatje op een ASCII smiley gehangen heeft die vaak al heel lang bestond. Ongeacht hoe groot zo'n forum wel niet is of hoe oud de forum-software wel niet is, er zijn nou eenmaal veel mensen die uit de tijd van de ASCII smiley stammen en het niet met de interpretatie van die puistige programmeur eens zijn :P

Er zijn ook genoeg fora waar de [norml]:([/] wel treurig is .. maar het blijft een persoonlijke (programmeur, boardadmin) voorkeur welke grafische smileys hij gebruikt.

Maja, naast de verwarring die er heerst over de ASCII > grafische 'vertaling' lijkt er ook onduidelijkheid te zijn over de grafische smileys. Voorbeelden genoeg in dit topic .. Erkens interpreteerde mijn grapje/knipoog (;)) eerst ook verkeerd/anders dan ik hem bedoelde ... en WTF is deze eigenlijk: :Y) ... Ben ik nou blij met iets, of scheld ik iemand uit voor een boer met een hooivork? En deze (8> .. Eddy Jordan is old-news, waarom heeft die gast nog zijn eigen smiley???

Even voor de duidelijkheid een legenda bij deze post zoals ik mijn smileys bedoelde:
;) = Knipoog, dus grapje, dus niet boos worden
:) = Die is wel duidelijk toch?
:P = Gekke bek, dit is mijn standpunt, maar ietswat grappig neergezet
:Y) = Tja, ik gebruik hem maar als ik met een voorwerp happy ben, maar please tell me if I'm wrong
(8> = Deze weet ik écht niet (en gebruik hem dus ook nooit)

[ Voor 13% gewijzigd door S913 op 17-12-2005 12:02 . Reden: Typo's ... moet niet zo lang verhaal tikken op de vroege morgen ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
:Y) lijkt me duidelijk dat je tevreden bent met iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
:o <- en waar is deze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verbazing, opwinding, uitroep in het algemeen. IMO.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
:Y) + :o = (>^_(>O_o)>

goed :P

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2005 19:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

G33rt schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:10:
:Y) lijkt me duidelijk dat je tevreden bent met iets :)
Zo gebruik ik hem dus ook maar, maar ik kan die vork alleen even niet plaatsen :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Royz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:25:
[...]

Uiteraard was ook ICQ de standaard bij mij, maar tijden veranderen en jullie willen waarschijnlijk ook nieuwere generaties aantrekken op GoT toch? Je kan niet tijden lang teren op die generatie die (waarschijnlijk tot mijn leeftijd, 22 jaar) zonder MSN is opgegroeid. Of je moet die GoT bejaarden-soos steeds groter willen maken ;)
En reageer nou eens op de eerste zin van mijn post die je hebt gequote, die is nog veel belangrijker ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

.oisyn schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:03:
[...]

En reageer nou eens op de eerste zin van mijn post die je hebt gequote, die is nog veel belangrijker ;)
Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien. Het had net zo goed ICQ kunnen zijn, maar dat iedereen gewend is geraakt aan MSN coderingen komt gewoon omdat MSN simpelweg de grootste is op het gebied van werken met smileys. Hoe je het ook went of keert...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Royz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:19:
[...]

Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien. Het had net zo goed ICQ kunnen zijn, maar dat iedereen gewend is geraakt aan MSN coderingen komt gewoon omdat MSN simpelweg de grootste is op het gebied van werken met smileys. Hoe je het ook went of keert...
Ben ik het niet mee eens. Vooralsnog behoor ik ook tot "iedereen". Zelf gebruik ik echter geen MSN Messenger en de daarbij behorende (in mijn ogen foute) smiley set.

Overigens vind ik juist die smiley set (afgezien het feit dat ze lelijk zijn, maar daar gaat het niet om nu) slecht. Vage haakjes met letters erin zorgen juist niet voor duidelijkheid als je ze non-grafisch bekijkt. (neem alleen O-) maar, dat is als ik het goed heb [b][norml](A)[/][/], je kan niet anders dan toegeven dat [b][norml]O-)[/][/] een stuk duidelijker is)

:( [norml]:([/] ziet eruit als een gezichtje wat zijn mondhoeken naar beneden heeft, als je boos/treurig kijkt beweegt vaak je mond ook die kant op, hierbij gaan vaak automatisch je wenkbrauwen anders staan. Kortom die smiley geeft het goed grafisch weer. Dat ervoor gekozen is om in de code van die smiley niet de wenkbrouwen mee te nemen is vanwege de snelheid van invoeren. Kortom niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Royz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:19:
[...]

Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien.
De grootste speler is de factor -> MSN is de grootste speler. Je zegt dus wél dat MSN de grootste factor is, of je dat nou direct zegt of niet :). Zie Erkens, ik snap niet waar je die aanname op baseert.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

teleurstelling wordt nog het beste uitgedrukt met deze smilie; Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/nopompom.gif

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:20:
[...]

De grootste speler is de factor -> MSN is de grootste speler. Je zegt dus wél dat MSN de grootste factor is, of je dat nou direct zegt of niet :). Zie Erkens, ik snap niet waar je die aanname op baseert.
In that case...ik wil graag dat er windows op mijn koffiezet apparaat draait, Microsoft is de grootste speler dus moet Rowenta zijn apparaten maar aanpassen, zo'n aan/uit knop daar snap ik niks van, ik wil een rood groen knopje met aan en uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:41:
[...]

In that case...ik wil graag dat er windows op mijn koffiezet apparaat draait, Microsoft is de grootste speler dus moet Rowenta zijn apparaten maar aanpassen, zo'n aan/uit knop daar snap ik niks van, ik wil een rood groen knopje met aan en uit. :+
Je doet je naam duidelijk eer aan meneer blaataapkoe. Je ziet niet in dat MSN en een forum samen in de categorie communicatie thuishoren en jouw koffiezetapparaat en windows een rare vergelijking is 8)7.

Daarnaast werd hier eerst geopperd dat het lelijk zou zijn als je archief doorkeek van GoT omdat de smileys niet meer werken, maar ik vind dit nog veel lelijker:
Hallo,<BR>ik heb een flash vraag. Weet iemand hoe ik HTML in een flash object kan krijgen?<BR>Ik heb al zo'n flash object gemaakt. Je kunt hem hier zien: <A HREF="http://www.cheatmachine.com/echie.html" TARGET=_blank>www.cheatmachine.com/echie.html</A> <BR>ik wil namelijk in dat beeldscherm HTML pagina's laten verschijnen. Is dit mogelijk?
Topic/bron

Wat betreft .oisyn, je zou voor de gein eens een poll moeten maken en gewoon neerkwakken hier, waarbij iedereen (eerlijk) aangeeft hoe hoog zijn msn gehalte is...

[ Voor 59% gewijzigd door Royz op 21-12-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Royz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:10:
Daarnaast werd hier eerst geopperd dat het lelijk zou zijn als je archief doorkeek van GoT omdat de smileys niet meer werken, maar ik vind dit nog veel lelijker:

[...]

Topic/bron
Dus omdat er ergere dingen zijn, is het meteen maar niet erg om iets anders dat net iets minder vervelend is maar even in te voeren? Dat komt nogal vreemd over, net alsof je diefstal zou willen toestaan, moord is immers veel erger. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 08:34

crisp

Devver

Pixelated

Royz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:10:
[...]

[...]
Dat wordt allemaal gefixed als we overgaan naar 1.9.4 ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

Stewie!

Keen must die!

WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:38:
teleurstelling wordt nog het beste uitgedrukt met deze smilie; [afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.321.nl/content/smilies/Droevig.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.321.nl/content/smilies/Verward.gif

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat zijn pas echte Tweaker smileys! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

Stewie!

Keen must die!

Royz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:45:
[...]

Dat zijn pas echte Tweaker smileys! :9~
Jep :P

[ Voor 47% gewijzigd door Stewie! op 22-12-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens bedankt voor het verpesten van dit topic... Volgens mij is LA nog steeds niet bedoeld om met custom smilies te patsen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Inderdaad, laten we de reacties hier beperken tot nuttige reacties a.u.b. anders gaat-ie dicht. Er zitten al teveel quasi-lollige opmerkingen in en we hoeven niet constant droeve gezichten te trekken in LA, maar we hebben hier wel graag zinnige discussies. Voor onzin bestaan andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Naar mijn mening is de standaard gelegd in het verleden, zoals hier op GoT, maar ook veel (heel veel) andere fora, ICQ en dergelijke.

En natuurlijk kan er overal wel een kleine afwijking in zitten, consensus is dat
code:
1
:(
een negatieve smiley is door de stand van de lippen, afgeleid van menselijke emoties. De mondhoeken omlaag zonder tranen is boosheid, met tranen is verdriet.
Derhalve vind ik het combo van tekens met bijbehorende smiley erg goed gekozen over het algemeen, en voor "mijn generatie" (internetters 1e uur) is het ook zeker de standaard.
En geen MSN die dat zal veranderen mag ik hopen. Ik weet in ieder geval nog hoe ik een woord fatsoenlijk spel, ondanks dat ook ik chat/irc/usenet taal gebruik. Dat kan van de MSN-generatie absoluut niet gezegd worden. (Zie de recente persberichten over leraren die de noodklok slaan over de extreem teruglopende taalvaardigheden van de jeugd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even doorgeborduurd op het verhaal van DSmarty. Waarom zouden we niet :< kunnen gebruiken. Dit zou je ook kunnen zien alsin lippen naar beneden trekken. Het geeft weer dat je erg boos bent. Ik vind [norml]:([/] een beetje richting de verdrietige kant zonder tranen.

Ikzelf ben niet voor de verandering (vind het best zo), dit was gewoon een ingeving.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 23-12-2005 10:54 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Outerspace: je zou wellicht die :< kunnen gebruiken als je perse een smilie erbij zou willen, maar een smilie veranderen is wel het laatste wat je wil. Iedereen is eraan gewend dat :( :( is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
DSmarty schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:19:
Ik weet in ieder geval nog hoe ik een woord fatsoenlijk spel, ondanks dat ook ik chat/irc/usenet taal gebruik. Dat kan van de MSN-generatie absoluut niet gezegd worden. (Zie de recente persberichten over leraren die de noodklok slaan over de extreem teruglopende taalvaardigheden van de jeugd)
Niet alleen leraren luiden de noodklok, probeer maar eens aan een 12 jarige uit te leggen dat het echt niet stoer is om tog, me etc. te gebruiken. Het is echt om :'( van te woorden :(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Derhalve vind ik het combo van tekens met bijbehorende smiley erg goed gekozen over het algemeen, en voor "mijn generatie" (internetters 1e uur) is het ook zeker de standaard.
Ik (ook als 1e uur internetter) ben ook op zich wel tevreden, maar de enige smiley waar ik me dus niet helemaal in kan vinden is de smiley waar dit topic over gaat ;)

offtopic:
Maar toch weet ik nog steeds niet waar deze (8> voor staat :(

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Nu online
Ik vind mezelf ook internetter-van-het-eerste-uur (sterker nog: ik heb nog regelmatig BBS'en bezocht, waar 'internettaal' zich al lang vóór het internet ontwikkelde), maar ik moet zeggen dat ik :( of :-( niet expliciet als 'boos' zie. Meer als 'jammer', 'vervelend'; als in:
[i][norml]Ik moet morgen de hele dag werken :-([/][/]
Lijkt me dat dat boos noch verdrietig is. Boze smileys gaan meer in de richting van }:-( wat mij betreft; die wenkbrauwen doen 't 'm. :P

Ik ben het dus met de TS (en vele anderen) eens dat de emotie die je hebt bij de tekstuele weergave van [norml]:([/] niet klopt met de emotie die het bijbehorende plaatje uitstraalt. Of dat genoeg aanleiding is om 'm te wijzigen... tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ :|

:P
Pagina: 1 2 Laatste