Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De beruchte "Help, mijn mascara is uitgelopen!"-smiley?

Die is toch voor Fokkers die een breezertje ophebben?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet? Ook goed....
@Zeef: je laatste stelling zou wel eens op enige waarheid kunnen berusten, in dat geval heeft die /14-muts gewoon inbreuk gepleegd op de auteursrechten van T.net!
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Uiteraard was ook ICQ de standaard bij mij, maar tijden veranderen en jullie willen waarschijnlijk ook nieuwere generaties aantrekken op GoT toch? Je kan niet tijden lang teren op die generatie die (waarschijnlijk tot mijn leeftijd, 22 jaar) zonder MSN is opgegroeid. Of je moet die GoT bejaarden-soos steeds groter willen maken.oisyn schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:56:
Royz: je maakt de fout door te stellen dat MSN de de-facto standaard is, terwijl het dat helemaal niet is. De meeste gotters hier zijn imho opgegroeid zonder MSN (ICQ was ook jaaaaren de standaard IM binnen de crew). Dat de smileys hier niet compatible zijn met die in MSN is gewoon tough luck voor diegene die MSN gebruiken, niets meer en niets minder. Dit staat natuurlijk los van de vraag of er een MSN-achtige :( moet komen, maar dan iig zeker niet als :(, want die is al in gebruik.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Psies! ben het helemaal met je eens, ik vind die standaardisering hier ook belachelijk!Sinergy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:54:
Vanuit ander chat-programma's en games heb ik mezelf aangeleerd datof
een zielig kijkend smilie zo zijn, hier echter lijkt hij meer op een >:( smilie. Nu kan ik wel
gebruiken maar deze is meer echt het droevige kijkend dan gewoon een "jammer" kijkend smilie.
Mischien al eerder langgekomen, maar zoeken opkrijg ik
Er zijn ongeveer 666.858 resultaten, verdeeld over 26.675 pagina's.
deze vond ik wel, maar daarin zie ik geen verdere reactie erover.
Mijn vraag dus, is hier bewust voor gekozen of heeft het een reden?
(sorry ik heb serieus geprobeerd serieus te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:31 ]
IGN Boards is 1 van de grootste fora ter wereld (bron). Betekent dit nu ook dat we al hun smileys moeten gaan overnemen? Ik mag het niet hopen, ik vind ze namelijk vreselijk.

Nu snap ik ook wel, dat dat niet hetgene is waar deze thread omgaat. De
Ikzelf ben er allang blij mee dat we überhaupt maar weinig smileys hebben om uit te kiezen, voordat je een smiley overload krijgt, zoals ik ook bij MSN Messenger ervaar (alleen de default smileys al).
Gewoon laten zoals het is, in my opinion.
Signature
Initieel startte ik dit topic:pasta schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:36:
Mja, ik zie de ophef niet echt.
Waaruit voortkwam dat er voor sommige "emoties" geen toepasselijke smiles zijn. Hoeft er van mij niet worden toegevoegd, een extra img in je post kan je die zelf toevoegen.Mijn vraag dus, is hier bewust voor gekozen of heeft het een reden?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja en daar is LA niet voor bedoeld. Het mag dan wel vrijdagmiddag zijn, maar eigenlijk hoort het hier wel een beetje serieus eraan toe te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:41:
Dit verhaal gaat richting de MUS-KWESTIE mensen!
Ik denk dat de topicstarter hierboven redelijk de uitkomst van deze discussie omschrijft. Misschien dat we 't hier dan maar bij moeten laten.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Word!Speedener schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:57:
op Got/T.net is het lekker boos
Globalisering sucks![]()
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nu je het zegt... waarom hebben we geen zwarte smileys? Discriminatie!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
GOT
rest van de wereld
En mensen zijn hier
[ Voor 76% gewijzigd door aex351 op 17-12-2005 00:32 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Die XD kwam ik vandaag idd al tegen hier op GoT: Verwijderd in "Sites bouwen leren 'from scratch'. Waar ..."executor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:13:
je kan ook korean smilies gebruiken zoals:
xD, XD, XP
o.o o_O x_X
\(-_-)], <(o_O)>, (>^_(>O_o)>, ^o^ .,|,, (O_O) ,,|,.

Intentionally left blank
executor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 03:23:
btw zit die trouwsmilie er nog in?
afaik komt die smiley bij UBB vandaan, en UBB is/was erg populaire forumsoftware, dus niet alleen bij GoT was het dan (in jouw ogen) verkeerdaex351 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:25:
Ik ben het met de topic starter eens, deword gewoon compleet verkeerd gebruikt op GOT.
Ik vind [norml]:([/] boos, en dus is
Als je het zo brengt, inderdaad niet alleen GoT is verkeerdErkens schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:23:
afaik komt die smiley bij UBB vandaan, en UBB is/was erg populaire forumsoftware, dus niet alleen bij GoT was het dan (in jouw ogen) verkeerd
Maar het blijft steeds terugkomen op "dit forum dit ... " en "dat forum dat ...". Het komt dus gewoon om neer één of andere puistige programmeur (nofi
Er zijn ook genoeg fora waar de [norml]:([/] wel treurig is .. maar het blijft een persoonlijke (programmeur, boardadmin) voorkeur welke grafische smileys hij gebruikt.
Maja, naast de verwarring die er heerst over de ASCII > grafische 'vertaling' lijkt er ook onduidelijkheid te zijn over de grafische smileys. Voorbeelden genoeg in dit topic .. Erkens interpreteerde mijn grapje/knipoog (
Even voor de duidelijkheid een legenda bij deze post zoals ik mijn smileys bedoelde:
[ Voor 13% gewijzigd door S913 op 17-12-2005 12:02 . Reden: Typo's ... moet niet zo lang verhaal tikken op de vroege morgen ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo gebruik ik hem dus ook maar, maar ik kan die vork alleen even niet plaatsenG33rt schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:10:
lijkt me duidelijk dat je tevreden bent met iets
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
En reageer nou eens op de eerste zin van mijn post die je hebt gequote, die is nog veel belangrijkerRoyz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:25:
[...]
Uiteraard was ook ICQ de standaard bij mij, maar tijden veranderen en jullie willen waarschijnlijk ook nieuwere generaties aantrekken op GoT toch? Je kan niet tijden lang teren op die generatie die (waarschijnlijk tot mijn leeftijd, 22 jaar) zonder MSN is opgegroeid. Of je moet die GoT bejaarden-soos steeds groter willen maken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien. Het had net zo goed ICQ kunnen zijn, maar dat iedereen gewend is geraakt aan MSN coderingen komt gewoon omdat MSN simpelweg de grootste is op het gebied van werken met smileys. Hoe je het ook went of keert....oisyn schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:03:
[...]
En reageer nou eens op de eerste zin van mijn post die je hebt gequote, die is nog veel belangrijker
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ben ik het niet mee eens. Vooralsnog behoor ik ook tot "iedereen". Zelf gebruik ik echter geen MSN Messenger en de daarbij behorende (in mijn ogen foute) smiley set.Royz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:19:
[...]
Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien. Het had net zo goed ICQ kunnen zijn, maar dat iedereen gewend is geraakt aan MSN coderingen komt gewoon omdat MSN simpelweg de grootste is op het gebied van werken met smileys. Hoe je het ook went of keert...
Overigens vind ik juist die smiley set (afgezien het feit dat ze lelijk zijn, maar daar gaat het niet om nu) slecht. Vage haakjes met letters erin zorgen juist niet voor duidelijkheid als je ze non-grafisch bekijkt. (neem alleen

De grootste speler is de factor -> MSN is de grootste speler. Je zegt dus wél dat MSN de grootste factor is, of je dat nou direct zegt of nietRoyz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:19:
[...]
Ik heb niet gezegd dat MSN de grootste factor is, ik heb gezegd dat de grootste speler de factor is. Op dit moment wordt MSN gewoon zoveel gebruikt dat de codering voor die smileys als standaard worden gezien.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
In that case...ik wil graag dat er windows op mijn koffiezet apparaat draait, Microsoft is de grootste speler dus moet Rowenta zijn apparaten maar aanpassen, zo'n aan/uit knop daar snap ik niks van, ik wil een rood groen knopje met aan en uit..oisyn schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:20:
[...]
De grootste speler is de factor -> MSN is de grootste speler. Je zegt dus wél dat MSN de grootste factor is, of je dat nou direct zegt of niet. Zie Erkens, ik snap niet waar je die aanname op baseert.
Je doet je naam duidelijk eer aan meneer blaataapkoe. Je ziet niet in dat MSN en een forum samen in de categorie communicatie thuishoren en jouw koffiezetapparaat en windows een rare vergelijking isVerwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:41:
[...]
In that case...ik wil graag dat er windows op mijn koffiezet apparaat draait, Microsoft is de grootste speler dus moet Rowenta zijn apparaten maar aanpassen, zo'n aan/uit knop daar snap ik niks van, ik wil een rood groen knopje met aan en uit.

Daarnaast werd hier eerst geopperd dat het lelijk zou zijn als je archief doorkeek van GoT omdat de smileys niet meer werken, maar ik vind dit nog veel lelijker:
Topic/bronHallo,<BR>ik heb een flash vraag. Weet iemand hoe ik HTML in een flash object kan krijgen?<BR>Ik heb al zo'n flash object gemaakt. Je kunt hem hier zien: <A HREF="http://www.cheatmachine.com/echie.html" TARGET=_blank>www.cheatmachine.com/echie.html</A> <BR>ik wil namelijk in dat beeldscherm HTML pagina's laten verschijnen. Is dit mogelijk?
Wat betreft .oisyn, je zou voor de gein eens een poll moeten maken en gewoon neerkwakken hier, waarbij iedereen (eerlijk) aangeeft hoe hoog zijn msn gehalte is...
[ Voor 59% gewijzigd door Royz op 21-12-2005 16:17 ]
Dus omdat er ergere dingen zijn, is het meteen maar niet erg om iets anders dat net iets minder vervelend is maar even in te voeren? Dat komt nogal vreemd over, net alsof je diefstal zou willen toestaan, moord is immers veel erger.Royz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:10:
Daarnaast werd hier eerst geopperd dat het lelijk zou zijn als je archief doorkeek van GoT omdat de smileys niet meer werken, maar ik vind dit nog veel lelijker:
[...]
Topic/bron
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat wordt allemaal gefixed als we overgaan naar 1.9.4Royz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:10:
[...]
[...]
Intentionally left blank
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:38:
teleurstelling wordt nog het beste uitgedrukt met deze smilie; [afbeelding]

Dat zijn pas echte Tweaker smileys!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
En natuurlijk kan er overal wel een kleine afwijking in zitten, consensus is dat
1
| :( |
Derhalve vind ik het combo van tekens met bijbehorende smiley erg goed gekozen over het algemeen, en voor "mijn generatie" (internetters 1e uur) is het ook zeker de standaard.
En geen MSN die dat zal veranderen mag ik hopen. Ik weet in ieder geval nog hoe ik een woord fatsoenlijk spel, ondanks dat ook ik chat/irc/usenet taal gebruik. Dat kan van de MSN-generatie absoluut niet gezegd worden. (Zie de recente persberichten over leraren die de noodklok slaan over de extreem teruglopende taalvaardigheden van de jeugd)
Ikzelf ben niet voor de verandering (vind het best zo), dit was gewoon een ingeving.
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 23-12-2005 10:54 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Niet alleen leraren luiden de noodklok, probeer maar eens aan een 12 jarige uit te leggen dat het echt niet stoer is om tog, me etc. te gebruiken. Het is echt omDSmarty schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:19:
Ik weet in ieder geval nog hoe ik een woord fatsoenlijk spel, ondanks dat ook ik chat/irc/usenet taal gebruik. Dat kan van de MSN-generatie absoluut niet gezegd worden. (Zie de recente persberichten over leraren die de noodklok slaan over de extreem teruglopende taalvaardigheden van de jeugd)
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik (ook als 1e uur internetter) ben ook op zich wel tevreden, maar de enige smiley waar ik me dus niet helemaal in kan vinden is de smiley waar dit topic over gaatDSmarty schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:19:
Derhalve vind ik het combo van tekens met bijbehorende smiley erg goed gekozen over het algemeen, en voor "mijn generatie" (internetters 1e uur) is het ook zeker de standaard.
Maar toch weet ik nog steeds niet waar deze
~ H.P. Lovecraft
Ik vind mezelf ook internetter-van-het-eerste-uur (sterker nog: ik heb nog regelmatig BBS'en bezocht, waar 'internettaal' zich al lang vóór het internet ontwikkelde), maar ik moet zeggen dat ikDSmarty schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:19:
[i][norml]Ik moet morgen de hele dag werken :-([/][/]
Lijkt me dat dat boos noch verdrietig is. Boze smileys gaan meer in de richting van }:-( wat mij betreft; die wenkbrauwen doen 't 'm.
Ik ben het dus met de TS (en vele anderen) eens dat de emotie die je hebt bij de tekstuele weergave van [norml]:([/] niet klopt met de emotie die het bijbehorende plaatje uitstraalt. Of dat genoeg aanleiding is om 'm te wijzigen... tja..