Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Globalisering sucks
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Sign here against sigs
Voor de verdrietige zaken hebben we:

Tesla Model Y RWD (2024)
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Kans is nihil dat we dat na zoveel jaar nog gaan veranderen omdat MSN het anders doet.Femme schreef op maandag 02 juli 2001 @ 15:50:
Moet je niet de verkeerde smily willen gebruiken
;( is droevig, :( is boos (al meer dan 2 jaar)
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
I'm not as think as you stoned I am
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas. In dit geval worden smileys in MSN Messenger veelvuldig gebruikt en dan kan je wel een statement innemen, maar ik denk dat je er vroeg of laat toch aan moet geloven (ik heb het uiteraard niet over het overnemen van die kiddo smilies). Schijnbaar is de vraag groot en die wordt alsmaar groter... aangezien er nieuwere generaties komen die opgegroeid zijn met MSN Messenger!Superdeboer schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:04:
Tsja... dit is al zeven jaar zo, en ik neem aan dat dat toen bewust gedaan is:
[...]
Kans is nihil dat we dat na zoveel jaar nog gaan veranderen omdat MSN het anders doet.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Maar inderdaad, het is hier traditioneel gewoon een boze smiley.
Edit:
GoT + Fok! zijn samen afaik de grootste spelers op de Nederlandse forum-markt. Dus je argument klopt nietRoyz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas. In dit geval worden smileys in MSN Messenger veelvuldig gebruikt en dan kan je wel een statement innemen, maar ik denk dat je er vroeg of laat toch aan moet geloven (ik heb het uiteraard niet over het overnemen van die kiddo smilies).
[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 15-12-2005 14:15 . Reden: afaik ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
1
| :( |
1
| :@ |
1
| ;( |
1
| :( |
Verwarrend, dat MSN
Sja, weet niet hoe ik smileys kan defusen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb het over gebruik van smileys, uiteraard speelt MSN Messenger niet mee op de Nederlands forum-markt. Ik ben benieuwd naar een onderzoek waarin wordt onderzocht hoeveel smileys per zin worden gebruikt. Ik gok op MSN MessengerF_J_K schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:10:
Ik gebruik het alleen op GoT en in Trillian (waar het ook meer boos lijkt). En pleit er voor dat Microsoft het aanpast in MSN MSgr![]()
Maar inderdaad, het is hier traditioneel gewoon een boze smiley.
Edit:
[...]
GoT + Fok! zijn samen de grootste spelers op de Nederlandse forum-markt. Dus je argument klopt niet
Wij zitten helemaal niet in dezelfde markt als Microsoft, dus die mag lekker de baas spelen op zijn markt, dan doen wij dat op die van ons.Royz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas.
Bovendien zijn in de GoT admin de Forum Administrators de baas en die breken geen jarenlange GoT-traditie vanwege MSN.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
MSN heeft hier eigenlijk niks mee te maken.Superdeboer schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:17:
[...]
Wij zitten helemaal niet in dezelfde markt als Microsoft, dus die mag lekker de baas spelen op zijn markt, dan doen wij dat op die van ons.
Bovendien zijn in de GoT admin de Forum Administrators de baas en die breken geen jarenlange GoT-traditie vanwege MSN.
Als ik iets jamme vind, ga ik er niet meteen met
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Jij snapt hetRoyz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:04:
Het gaat helemaal niet om verdrietig, de TS is weleens down zonder boos te zijn en kan zich niet vinden in de smiley van...
Ik wilde dus eerder typen in een topic:
Maar hij is alweer uitverkocht
Deze context was het "jammer, maar helaas", dus absoluut niets met boos/zielig/verdrietig te maken. Soort van "sip kijken". Niet dat ik het anders wil zien oid, ik ben slecht de bezoeker
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

* HunterPro knuft Ectei
[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 15-12-2005 14:25 ]
Dit is ook geen teleurstellend gezichtje. Of was dit geen voorbeeld maar ben je zelf verbaasd
Met de [norml]-tag.anandus schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:15:
edit:
Sja, weet niet hoe ik smileys kan defusen![]()
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nee, denk het niet. Waarom moet alles een reden hebben. Het is ooit zo gekozen (zonder erbij na te denken). Later ga je je inderdaad afvragen van, misschien kunnen we die toch weglaten/toevoegen. Maar dan is het al te laat; want je gaat niet zomaar de identiteit veranderen van iets.Sinergy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:19:
Deze context was het "jammer, maar helaas", dus absoluut niets met boos/zielig/verdrietig te maken. Soort van "sip kijken". Niet dat ik het anders wil zien oid, ik ben slecht de bezoeker, maar ik vroeg me puur af of er ooit een rede voor was geweest.
Het is nou eenmaal zo begonnen; en dan willen ze het (in de trant van traditie) ook zo houden. Ze willen dus niet met de massa mee; maar gewoon hun eigen ding houden. En al die kleine dingetjes bij elkaar maken de identiteit van iets. Dat breek je niet zomaar af.
Ik heb er zelf geen mening over; maar zo interpreteer ik het dus
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 15-12-2005 14:32 ]
Dan schrijf je toch gewoon "jammer"?Angeloonie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:18:
[...]
MSN heeft hier eigenlijk niks mee te maken.
Als ik iets jamme vind, ga ik er niet meteen metom huilen, en ik ben er ook niet
boos over. Een 'jammer' smiley is er gewoon niet, en die mis ik nogal vaak.
Handig, woorden
Als je echt boos of verdrietig bent (niet als in "M'n pizza is aangebrand
[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 15-12-2005 14:31 ]
Dus traditie gaat ineens boven gebruikersvriendelijkheid? Misschien hadden bedrijven die de "close" knop vroeger linksboven plaatsten in programma's, voordat Microsoft hem rechtsboven plaatste ook wel hun identiteit moeten behouden door linksboven een grote X te behouden... maar of je je daarmee populair maakt?Silent Thunder schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:29:
[...]
Maar dan is het al te laat; want je gaat niet zomaar de identiteit veranderen van iets. Het is nou eenmaal zo begonnen; en dan willen ze het (in de trant van traditie) ook zo houden. Ze willen dus niet met de massa mee; maar gewoon hun eigen ding houden. En al die kleine dingetjes bij elkaar maken de identiteit van iets. Dat breek je niet zomaar af.
Dit is slechts over een smiley, maar de discussie op zich is wel interessant...
En dan is de relatie MSN Messenger en GoT net zo groot als Windows (een besturingssysteem) en een (standalone) programma
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 15-12-2005 14:36 ]
Het gaat niet over boos of verdrietig, het gaat over "jammer".MPmad schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:31:
Dit gaat toch helemaal nergens over.
Als je echt boos of verdrietig bent (niet als in "M'n pizza is aangebrand![]()
"), gebruik je juist helemaal geen smilies om te benadrukken dat het serieus is.
Hij was al weer uitverkocht

Zo kan je bijna met elke smilie een "gevoel" aan deze zin geven, alleen mis ik (wel toegevoegd) een gewoon "jammer" gevoel.
Elke zin heeft zijn "extra expressie", natuurlijk "is het maar een smilie" maar ik vind dat smilies (met name de GoT versies) toch heel wat toe kunnen voegen aan een zin, in welke vorm dan ook.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2005 14:40 ]
Nee, zover zou ik ook weer niet willen gaan. In dit geval sprak ik min of meer alleen voor de ''smiley''.Royz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:34:
[...]
Dus traditie gaat ineens boven gebruikersvriendelijkheid?
Je moet je afvragen hoe zwaar iets weegt. In het geval van die smiley zou je sneller kunnen neigen naar het feit dat je de traditie/identiteit nastreeft; dan dat je het ''gebruikersvriendelijker'' maakt.
En dan nog; het is nog niet onomstotelijk vastgelegd dat die smiley het daadwerkelijk gebruikersvriendelijker zou maken.
[ Voor 63% gewijzigd door Silent Thunder op 15-12-2005 14:46 ]
Dus ondanks dat wij al 150000 gebruikers hebben moeten wij nu maar ineens al die gebruikers andere gewoontes aanleren omdat er mensen zijn die te dom zijn om te leren dat de wereld groter is dan MSN?Royz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
[...]
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas. In dit geval worden smileys in MSN Messenger veelvuldig gebruikt en dan kan je wel een statement innemen, maar ik denk dat je er vroeg of laat toch aan moet geloven (ik heb het uiteraard niet over het overnemen van die kiddo smilies). Schijnbaar is de vraag groot en die wordt alsmaar groter... aangezien er nieuwere generaties komen die opgegroeid zijn met MSN Messenger!

Combineren* is het magische woord.
© 2004 Jochem Mijer
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Alsof er ook maar 10% is op GoT die meer hier zit dan op MSNcurry684 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:45:
[...]
Dus ondanks dat wij al 150000 gebruikers hebben moeten wij nu maar ineens al die gebruikers andere gewoontes aanleren omdat er mensen zijn die te dom zijn om te leren dat de wereld groter is dan MSN?![]()

Overigens vind ik de smileys van GoT erg goed, alleen was ik tot zonet in de veronderstelling dat
curry684 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:45:
[...]
Dus ondanks dat wij al 150000 gebruikers hebben
Bijna 1% van de Nederlandse bevolking
Maar met woorden kan je ook een end komen, hoor, verdriet kan je ook in zinnen uitdrukken
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 15-12-2005 14:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is helemaal geen interessante discussie, aangezien jij even bepaald dat een bepaalde smilie handiger is voor een bepaalde uitdrukkingRoyz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:34:
[...]
Dit is slechts over een smiley, maar de discussie op zich is wel interessant...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

[ Voor 255% gewijzigd door Gamo op 15-12-2005 14:54 ]
In een eerder topic over een dergelijk onderwerp heb ik al eens gezegd:
Kortom: als je een smiley mist... probeer extra aandacht aan je formulering te geven.Superdeboer schreef op dinsdag 23 september 2003 @ 18:49:
Er zit een verschil tussen het opvullen van onvermijdelijke tekortkomingen van textuele communicatie en het aanmoedigen van verwaarlozing van verbale vaardigheden.
Ofwel: smilies zijn nodig waar woorden tekort schieten en moeten niet verworden tot een vervanging van woorden door plaatjes. Voor dat eerste heb je maar enkele smilies écht nodig. Namelijk de positieveof
en de negatieve
"jammer"
I'm not as think as you stoned I am

Die laatste smiley zou toch echt onderdeel moeten zijn van het Tweakers-assortiment. Vind ik. Ik mis het wel. Te vaak heb ik (per ongeluk)Hij was al weer uitverkocht
Hij was al weer uitverkocht http://www.tekstenuitleg.net/img/got/sadsmilie.gif

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

[ Voor 27% gewijzigd door Creepy op 15-12-2005 15:01 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Maar hij is alweer uitverkochtSinergy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:19:
[...]
Jij snapt het
Ik wilde dus eerder typen in een topic:
Deze context was het "jammer, maar helaas", dus absoluut niets met boos/zielig/verdrietig te maken. Soort van "sip kijken". Niet dat ik het anders wil zien oid, ik ben slecht de bezoeker, maar ik vroeg me puur af of er ooit een rede voor was geweest.

Dat heeft toch precies het effect dat je wilt? Bij mij wel iig
En idd, laten we alsjeblieft niet MSN als maatstaaf gebruiken, want dan moeten we ook aan de gang-rapes en BrEeZaH taalgebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2005 15:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hij was al weer uitverkochtSinergy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:39:
[...]
Het gaat niet over boos of verdrietig, het gaat over "jammer".
Zo kan je bijna met elke smilie een "gevoel" aan deze zin geven, alleen mis ik (wel toegevoegd) een gewoon "jammer" gevoel.
Elke zin heeft zijn "extra expressie", natuurlijk "is het maar een smilie" maar ik vind dat smilies (met name de GoT versies) toch heel wat toe kunnen voegen aan een zin, in welke vorm dan ook.

vind ik een prima optie?
Laten we het maar houden op het soort publiek dat je als publiek forum wilt bereiken en vooralsnog lukt dat aardig lijkt me zo.oisyn schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:01:
[...]
Dat heeft toch precies het effect dat je wilt? Bij mij wel iig
En idd, laten we alsjeblieft niet MSN als maatstaaf gebruiken, want dan moeten we ook aan de gang-rapes en BrEeZaH taalgebruik.
Als dit geen voorbeeld is van de dwingelandij van Microsoft om hun standaarden verplicht te integreren, dan weet ik het niet meer. En dan is het niet eens MS zelf die dit doet.
Men is gewoon op zoek naar een standaard, datEcteinascidin schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:19:
Wel apart... we hebben smiley's op GoT, MSN doet smileys en opeens moeten wij op GoT MSN-codes gebruiken voor de smiley's......
Als dit geen voorbeeld is van de dwingelandij van Microsoft om hun standaarden verplicht te integreren, dan weet ik het niet meer. En dan is het niet eens MS zelf die dit doet.
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2005 15:52 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
MSN Heeft hier heel veel mee te maken, msn wordt veel gebruikt en het tikken van een msn code is snel gebeurt op GoT, als je dan op 'verstuur bericht' klikt en je heb een boze staan moet je weer aanpasen...In dat geval stem ik voor linksrijden in Nederland, aangezien ze in Amerika al rechts rijden.Angeloonie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:18:
[...]
MSN heeft hier eigenlijk niks mee te maken.
Als ik iets jamme vind, ga ik er niet meteen metom huilen, en ik ben er ook niet
boos over. Een 'jammer' smiley is er gewoon niet, en die mis ik nogal vaak.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 15:32 ]
Hij was al weer uitverkocht GVD.
Hij was al weer uitverkocht, wheèèèèeHij was al weer uitverkocht
Hij was alweer uitverkocht, potjandosie.Hij was al weer uitverkocht
Hij was al wéér uitverkocht,Hij was al weer uitverkocht
Zoiets
De islam kan uw vrijheid schaden

Dat is hem gewoon, die hoort er gewoon in thuis.
Niet gaan zeiken over MSN dit, MSN dat, het is gewoon een smiley die OVERAL te zien is op forums.

Dan heb je et zo'n beetje wel verwoord
Sign here against sigs
En onder welke code wou je die gaan stoppen dan? [norml]:([/] kan niet, want die is al bezet voorAngeloonie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:32:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Niet gaan zeiken over MSN dit, MSN dat, het is gewoon een smiley die OVERAL te zien is op forums.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

maar dan denk ik meestal:

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
-NMe- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:41:
[...]
En onder welke code wou je die gaan stoppen dan? [norml]:([/] kan niet, want die is al bezet voor. En dat blijft ie ook, want anders kloppen de smiles in bijna 25 miljoen oudere posts niet meer...
1
2
3
| update tblPosts SET messagetext '%:((%' where messagetext like '%:(%' |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:23 ]
Misschien :\?-NMe- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:41:
[...]
En onder welke code wou je die gaan stoppen dan? [norml]:([/] kan niet, want die is al bezet voor. En dat blijft ie ook, want anders kloppen de smiles in bijna 25 miljoen oudere posts niet meer...
Zoals eerder aangegeven, het viel mij gewoon op en ik was alleen benieuwd naar de reden.
oei wel ff leesbaar houden heBtM909 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:50:
En welke volgend dan next?
en
en
(dus geen nieuwe smilies, maar gewoon extra ubb dingetje
Inderdaad, dat zijn gewoon dezelfde als de bekendeBasieP schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:56:
[...]
oei wel ff leesbaar houden he
[...]
mag van mij
smilie worden
engewoon
(dus geen nieuwe smilies, maar gewoon extra ubb dingetje
Dus :\ zou gewoon kunnen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Aldus een toepasselijke quote van Jeff Albertson (a.k.a. Comic Book Guy) uit The Simpsons.There is no emoticon for what I am feeling!
De smilies van tegenwoordig zijn een geëvolueerd ten opzichte van vijf+ jaar geleden. Toen had je alleen maar basics smilies zoals :) (blij) en :( (boos). Tegenwoordig heb je nog meer smilies om iemands emotionele toestand of gevoel uit te drukken, zoals :| en \o/. Dat grootheden zoals MSN smilies anders gebruiken hoeft ook niet meteen te zeggen dat zij per definitie bij het juiste eind hebben, immerswordt 'onze' :( bij MSN als
Smiliecodes horen in mijn ogen zo basic mogelijk getikt te worden, anders ben je straks de ingewikkeldste combinaties aan het maken om een smilie zoals _O_ als _/-\o_ te tikken 7(8)7. Hens, what's next? ---{-@ als een roos, en \m/ voor de metalgeeks?
Die MSN-emoticon kijkt echt verdrietig
ik vind hem niet eens mooiAngeloonie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:32:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

en echt zielig vind ik hem niet kijken.
MSN moet gewoon oprotten met zijn nep "smilies" die totaal nergens op slaan en verkeerde betekenissen eraan geven, maar ach, het is Microsoft, en dus volgen ze de "standaard" niet
🌞🍃
Datafeest schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:44:
Ik moet zeggen dat ik de :S-smiley wél een goede toevoeging zou vinden. Er is eigenlijk geen smiley die hetzelfde effect heeft als deze en populair is.
en wat stelt het voor?Datafeest schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:44:
Ik moet zeggen dat ik de :S-smiley wél een goede toevoeging zou vinden. Er is eigenlijk geen smiley die hetzelfde effect heeft als deze en populair is.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
* S913 checkt je profile ... Zoals ik al zei, andere internet generatieErkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:18:
[norml]:([/] is imo gewoon een boze smilie, althans, als treurig zou zijn dan trekt mijn mond iig niet zo naar beneden. Eerder zo:
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Met hem ^Zwerver schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:30:
Nee he, niet deen de
invoeren. Dat zijn ranzige MSN-smileys die naar mijn mening compleet niet verworden wat het smiley doet. Als je zo nodig de mogelijkheid wil hebben om [afbeelding] toe te voegen, doe het dan onder een onbereikbare tag als :(( of zo....
En ik vind de got smilies noujuist precies goed. Via msn tik ik weleens got smilies, maar dan krijg je er 1 of andere vage smilie voor terug die iets totaal anders uitdrukt als op got. Neem nu de

RIKZ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:44:
Ik mis deze smilies ook wel eens..
[afbeelding] [afbeelding]

Zo blijf je eigenlijk maar smileys toevoegen. Wat een discussie om een sad face.
In het Fido tijdperk kenden we eigenlijk alleen :-) , ;-) en
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
hoe kan je aan mijn profiel zien wanneer ik voor het eerst met internet te maken heb gehadS913 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:21:
[...]
* S913 checkt je profile ... Zoals ik al zei, andere internet generatie
Precies dit soort reacties geven naar mijn mening aan waarom we geen smiley's hoeven toe te voegen. Te veel mensen zien de smiley's niet meer zoals ze zijn: er staat een knipoog achter, IRL betekend dat: joh, geintje. Op GoT moet dat ook zo zijn....Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:20:
[...]
hoe kan je aan mijn profiel zien wanneer ik voor het eerst met internet te maken heb gehad
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Omdat ik er even vanuit ging dat jij nog niet op je 10de al op internet zat, omdat toen jij 10 was internet thuis niet/nauwelijks beschikbaar was (XS4ALL bestond bijv. nog niet eens)Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:20:
[...]
hoe kan je aan mijn profiel zien wanneer ik voor het eerst met internet te maken heb gehad
My thoughts exactlyZwerver schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:33:
[...]
Precies dit soort reacties geven naar mijn mening aan waarom we geen smiley's hoeven toe te voegen. Te veel mensen zien de smiley's niet meer zoals ze zijn: er staat een knipoog achter, IRL betekend dat: joh, geintje. Op GoT moet dat ook zo zijn....
~ H.P. Lovecraft
IRL gebruik je juist _niet_ een knipoog bij een grapje, dan geef je eerder een brede smileZwerver schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:33:
[...]
Precies dit soort reacties geven naar mijn mening aan waarom we geen smiley's hoeven toe te voegen. Te veel mensen zien de smiley's niet meer zoals ze zijn: er staat een knipoog achter, IRL betekend dat: joh, geintje. Op GoT moet dat ook zo zijn....
Een knip oog is meer zoiets als "zie je wel ;)"
via school welS913 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:48:
Omdat ik er even vanuit ging dat jij nog niet op je 10de al op internet zat, omdat toen jij 10 was internet thuis niet/nauwelijks beschikbaar was (XS4ALL bestond bijv. nog niet eens)Excuses als deze aanname mijnerzijds niet correct was
maar ik heb ook het voor internet tijdperk meegemaakt, BBS etc, ook daar gebruikte je wel eens een smiley uiteraard
En juist die smilies komen niet van oorsprong van internetMy thoughts exactlyVandaar mijn opmerking over een andere internet-generatie.
[ Voor 40% gewijzigd door Erkens op 15-12-2005 22:52 ]
Dan praten we blijkbaar ook nog over een generatieverschil. In mijn omgeving wordt een opmerking ontkracht door middel van een dikke knipoog, wat dan als teken heeft: het is niet zo serieus als het klinkt. Als jij een knipoog als denigrerend oid ziet, dan vraag ik me af waar dat vandaan komt.Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:49:
[...]
IRL gebruik je juist _niet_ een knipoog bij een grapje, dan geef je eerder een brede smile![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 15-12-2005 22:57 ]
Hmm, dan verschillende wij hierover ook IRL van meningErkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:49:
[...]
IRL gebruik je juist _niet_ een knipoog bij een grapje, dan geef je eerder een brede smile![]()
Vooruitstrevende basisschool ... maar zoals ik al aangaf, excuses als deze aanname mijnerzijds niet correct wasvia school wel
maar ik heb ook het voor internet tijdperk meegemaakt, BBS etc, ook daar gebruikte je wel eens een smiley uiteraard
Misschien niet, maar in de begintijd van internet toen die smileys nog niet waren voorzien van grafische afbeeldingen zoals hier op GoT en MSN werden die wél op die manier gebruikt. En dat willen Zwerver en ik aangeven, het gebruik van smileys en hun betekenis is sinds die tijd échtwel veranderd.En juist die smilies komen niet van oorsprong van internet
[ Voor 9% gewijzigd door S913 op 15-12-2005 23:09 ]
~ H.P. Lovecraft
nou, is denigrerend een beetje teZwerver schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:56:
[...]
Dan praten we blijkbaar ook nog over een generatieverschil. In mijn omgeving wordt een opmerking ontkracht door middel van een dikke knipoog, wat dan als teken heeft: het is niet zo serieus als het klinkt. Als jij een knipoog als denigrerend oid ziet, dan vraag ik me af waar dat vandaan komt.
zie het meer als een mix ertussen
of ze grafisch zijn of niet maakt niks uit. Het is een symbool die iets betekend.S913 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:02:
Misschien niet, maar in de begintijd van internet toen die smileys nog niet waren voorzien van grafische afbeeldingen zoals hier op GoT en MSN werden die wél op die manier gebruikt. En dat willen Zwerver en ik aangeven, het gebruik van smileys en hun betekenis is sinds die tijd échtwel veranderd.
Dat probeer ik juist te zeggen, het is niet MSN die er een andere betekenis aan heeft proberen te geven! Al ver vóór MSN betekende :o( of :( ofErkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:09:
of ze grafisch zijn of niet maakt niks uit. Het is een symbool die iets betekend.betekend imo gewoon boos, niet treurig. Dat MSN die betekenis heeft (geprobeerd) veranderd blijkbaar doet niks af aan dat feit.
~ H.P. Lovecraft
Voor mij heeft [norml]:([/] altijd het tegenovergestelde betekend van [norml]:)[/]. Derhalve had je nooit de moeilijkheid wat het nou echt betekende. Pas hier op GoT ziet het eruit als boos, maar dan nog zie ik het als "niet vrolijk". Dat is al zo vanaf mijn BBS tijd en dat is niet veranderd door MSN/ICQ/GoT/WhatsoeverS913 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:13:
[...]
Dat probeer ik juist te zeggen, het is niet MSN die er een andere betekenis aan heeft proberen te geven! Al ver vóór MSN betekende :o( of :( ofal niet 'boos', maar treurig/teleurgesteld ... tenminste ... op het deel van internet waar ik kwam
Zo ga ik er ook maar mee om, er zijn gewoon teveel verschillende grafische smileys voor dezelfde '' ASCII smiley op internet en het is maar net aan de ontwerper of forum-admin welke emotie hij bij die ASCII smiley voelt ... Ik ben voor globale standarisatie!!!Zwerver schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:31:
Voor mij heeft [norml]:([/] altijd het tegenovergestelde betekend van [norml]:)[/]. Derhalve had je nooit de moeilijkheid wat het nou echt betekende. Pas hier op GoT ziet het eruit als boos, maar dan nog zie ik het als "niet vrolijk".
Ach, ik heb jááááren ge-MUD en heb gelukkig nooit internationale crisisssssen (?) veroorzaakt omdat ze dachten dat ik boos op ze was i.p.v. in het algemeen niet helemaal blij met een situatieDat is al zo vanaf mijn BBS tijd en dat is niet veranderd door MSN/ICQ/GoT/Whatsoever
Maja, wordt op deze manier een erg lange discussie ... ik wordt waarschijnlijk gewoon oud
[ Voor 35% gewijzigd door S913 op 15-12-2005 23:52 ]
~ H.P. Lovecraft
S913 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:48:
[...]
[...]
Ach, ik heb jááááren ge-MUD en heb gelukkig nooit internationale crisisssssen (?) veroorzaakt omdat ze dachten dat ik boos op ze was i.p.v. in het algemeen niet helemaal blij met een situatie
MUD'S
Ik ook.... maar goed, w.m.b. blijft dit smiley dus gewoon zoals het is, ongeacht wat anderen bij dat ding denken is de betekenis voor mij gewoon duidelijkMaja, wordt op deze manier een erg lange discussie ... ik wordt waarschijnlijk gewoon oud
Vroeger had je nog fantasie nodig als je ergens in een wereld rondliep. Je wist niet hoe iets er echt uitzag, dus je schiep een beeld erbij. Het zelfde was waar voor de mensen die je tegenkwam in die fantasiewereld. ASCII smileys waren aan de orde, en je verzon er zelf wel bij wat voor gezicht die grijns of die anti-grijns trok. Niks geen gezeur omdat een smiley verkeerd geinterpreteerd werd.... waar is die goede oude tijd gebleven....
Midnight Sun, Igor, Darkwind ... those were the days *zucht* Helaas hebben die dingen me wel mijn studie gekost
Ow, nog een smiley die ik mis op GoT:
Vroeger had je nog fantasie nodig als je ergens in een wereld rondliep. Je wist niet hoe iets er echt uitzag, dus je schiep een beeld erbij. Het zelfde was waar voor de mensen die je tegenkwam in die fantasiewereld. ASCII smileys waren aan de orde, en je verzon er zelf wel bij wat voor gezicht die grijns of die anti-grijns trok. Niks geen gezeur omdat een smiley verkeerd geinterpreteerd werd.... waar is die goede oude tijd gebleven....

~ H.P. Lovecraft

Maar meestal ben ik
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Delete dan meteen mijn forum-account, als de smileys hier aangepast gaan worden aan MSNRoyz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas. In dit geval worden smileys in MSN Messenger

(om nog maar eens een leuke smiley te gebruiken
Sign here against sigs
Je moet het wel in de juiste context zetten aub. Niemand vraagt of hier op GoT MSN smileys mogen komen, het gaat puur om de codes die worden omgezet naar smileys...Wilke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:47:
[...]
Delete dan meteen mijn forum-account, als de smileys hier aangepast gaan worden aan MSN
(om nog maar eens een leuke smiley te gebruiken)
idd jaRoyz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:41:
[...]
Je moet het wel in de juiste context zetten aub. Niemand vraagt of hier op GoT MSN smileys mogen komen, het gaat puur om de codes die worden omgezet naar smileys...

Royz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
Je kan wel zeggen dat het niet veranderd gaat worden, maar imho is de grootste speler op de markt de baas. In dit geval worden smileys in MSN Messenger veelvuldig gebruikt en dan kan je wel een statement innemen, maar ik denk dat je er vroeg of laat toch aan moet geloven (ik heb het uiteraard niet over het overnemen van die kiddo smilies). Schijnbaar is de vraag groot en die wordt alsmaar groter... aangezien er nieuwere generaties komen die opgegroeid zijn met MSN Messenger!
Is je smiley bedoelt als sarcasme of wat?
Ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Ik bedoelde daarmee dat misschien wel 80/90% van alle smileys die worden ingetypt in MSN worden getypt. Daardoor raken mensen gewend aan een bepaalde code die voor een smiley gebruikt wordt.
Ook daarbij ging het dus om codes, je leest wat je wilt lezen schijnbaar

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik lees precies wat jij bedoeld, jij hebt blijkbaar niet goed gelezen wat Wilke heeft gepostRoyz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:49:
[...]
Is je smiley bedoelt als sarcasme of wat?![]()
Ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Ik bedoelde daarmee dat misschien wel 80/90% van alle smileys die worden ingetypt in MSN worden getypt. Daardoor raken mensen gewend aan een bepaalde code die voor een smiley gebruikt wordt.
Ook daarbij ging het dus om codes, je leest wat je wilt lezen schijnbaar
ik denk dat bepaalde mensen eerder reageren op het werkwoord, 'raken mensen gewend' ...Royz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:49:
natuurlijk kan je zeggen dat de wereld van (online) communicatie een 'grijze massa' zou moeten worden, volgens één standaard, nl. die van MSN ....
Dat idee heeft naturrlijk echter ook een grote tegenstand ....
Soms heeft een ander medium gewoon een andere instelling, en wil zich niet meten aan het MSN-netwerk
dan is het dus eerder aan die andere mensen, om eraan te wennen dat er een onderscheid ligt tussen MSN en het Tweakers-netwerk
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Intentionally left blank
Da's lekker, ik heb deze ooit gemaakt voor een topic in GoT (althans, ik was de eerste met de uitwerking)... Had ik er maar patent op aangevraagd
[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 16-12-2005 12:04 ]
Puh...patent....'t is meneer in z'n bol geschoten geloof ik. Terug in je /13 hok jei!!!BtM909 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:03:
[...]
Da's lekker, ik heb deze ooit gemaakt voor een topic in GoT (althans, ik was de eerste met de uitwerking)... Had ik er maar patent op aangevraagd(<- boos
)
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 21-12-2005 18:06 ]
een 'patent' zal natuurlijk afgewezen worden, dat kun je niet op één pixeltje verschil binnen een Gifjezeef schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:24:
[...]
Puh...patent....'t is meneer in z'n bol geschoten geloof ik. Terug in je /14 hok jei!!!
maar ga jij dat /14-aapje wel uitleggen dat auteursrecht niet specifiek aangevraagd _hoeft_ te worden, mensen dat hebben als ze aangemerkt kunnen worden als de 'maker' van een bepaald uniek werk?
Als hij dus kan aantonen 'maker' te zijn van dat werk, heeft hij dr ook auteursrecht op (al betekent dat nog niet zo 1-2-3 dat je zomaar het gebruiksrecht zou mogen 'intrekken' of er geld voor mag gaan innen)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Is de koppeling in een nieuw bestand tussen twee delen uit een bestaand werk wel als uniek aan te merken of is dat ook weer een inbreuk op het auteursrecht van de rechthebbenden op het originele werk wier belangen middels een exclusieve licentie door Tweakers.net BV worden behartigd?