Standaard browser aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ik zag dat dit topic niet nieuw meer is, maar geen van allen hebben mij kunnen helpen...
ik heb laatst firefox geinstalleerd en aangegeven dat ik deze als standaardbrowser wil hebben. op zich geen probleem maar de gaming zone van msn blijkt hierin niet te werken. Nu probeerde ik om deze pagina met IE te openen maar dan wordt er automatisch een firefox venster geopend en wordt de pagina daarin geladen. Welke pagina ik ook in IE wil openen, hij schakelt over naar firefox.
De standaard oplossingen om de browser aan te passen helpen niet, ik heb geprobeerd naar de internet opties van IE te gaan en onder programmas de optie "controleren of internet explorer de standaardbrowser is" uit en weer aangevinkt en vervolgens toegepast, IE sluiten en starten helpt niets, ik krijg geen optie om IE weer standaard te maken.
Een andere mogelijkheid: in het configuratiescherm naar software, dan links op "programmatoegang en -instellingen" geklikt, onder aangepast heb ik IE weer mn standaardbrowser gemaakt en de optie om firefox toegankelijk te maken uitgevinkt. vervolgens op ok geklikt, wijzigingen worden toegepast, software venster gesloten. IE starten en weer wordt er overgeschakeld naar firefox. als ik weer naar software ga, zie ik dat de instellingen die ik net veranderd heb weer terug zijn veranderd naar het oude.
Ik heb totaal geen idee meer wat ik kan doen. Ik ben nieuw met firefox, maar ik krijg er zo geen goed gevoel over, hopelijk kan iemand mij helpen...

alvast bedankt

Verwijderd

Zet eerst in FF de optie Firefox als standaard browser uit, anders trekt die deze instelling bij het opstarten weer naar zichzelf toe. (in Firefox menu Extra , Opties , Algemeen --Standaard browser )

Daarna: ga in windows XP als Administrator naar start > programma instellingen > hier kan je ook inderdaad instellen welke browser er als standaard moet worden ingesteld.

Daarna in IE extra , opties , tab programma's checkbox onderaan controleren of Internet Exporer de standaard browser is. Daarna opstarten vraag met ja beantwoorden enz.

Nog geen resultaat ? In windows verkenner menu: extra > mapopties > bestandstypen kan je ook nog aanpassen met welk programma een extensie moet worden geopend.

En lees dit forum: IE als standaardbrowser in plaats van Firefox * Hier staat welke register keys verantwoordelijk zijn.

Lukt niets doe dan de zoekopdracht firefox+ie+standaard+browser en meld wat het beste werkt. Succes.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 20:07 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je WinXP gebruikt. Nog makkelijker is dan om met je rechtermuisknop op de Startknop te klikken en kiezen voor Eigenschappen. Klik daarna op aanpassen. Je ziet daar "In menu start weergeven" bij het kopje internet al de browsers staan die geinstalleerd zijn op je computer. Selecteer daar dus Internet Explorer en klik daarna op OK(2x) om te bevestigen. Hij zou het dan echt moeten doen.

Als sommige site's niet werken in Firefox, moeten er meestal plug-ins geinstalleerd worden. Dat geeft hij aan door middel van de pop-up blokkering. Installeer de software die ervoor nodig is, en de pagina moet het doen.

Je moet absoluut geen rotgevoel krijgen over Mozilla FireFox. Deze browser is naar mijn mening fijner dan Internet Explorer en ook veiliger. Pagina's worden o.a. sneller geladen, en de opties in Firefox zijn beter. Zo heb je dus tabbladen in FireFox, zodat je niet allemaal vensters moet openen, voor elke pagina. :7

• SignOff
thnx voor de reacties, maar kep het zelf op kunnen lossen met een programmaatje dat defaultbrowser.exe heet, ergens op internet gevonden, default browser aangepast en alles werkt weer.
en ik heb idd winXP.
Wat nog wel een nadeel is, is dat alles in IE nu in een nieuw venster opent, ik typ een url, toets enter en er opent een nieuw venster... iemand een idee waar het aan kan liggen?? ik heb voor zover ik weet de instellingen allemaal gecheckt, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Verwijderd

In internet explorer klik op menu: extra, Internet-opties , Geavanceerd. En vink hier de optie "Vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen" aan. Toepassen. Het zou nu goed moeten werken.

Ps hopelijk is defaultbrowser.exe een virus en spywarevrij tooltje.

• SignOff
die optie staat aangevinkt.... en het probleem is er nog steeds..

voor zover ik weet is het spyware vrij, maar ik weet ook niet alles, kep er nog geen problemen mee gehad laat ik het zo zeggen

Verwijderd

oh probeer dit ook eens; configuratiescherm, mapopties, elke map in hetzelfde venster openen

• SignOff
nope... werkt ook niet, maar k vind het wel mooi zo... k gebruik toch voornamelijk firefox dus voor die andere paar sites ga ik mij niet druk maken
iig bedankt :)
Pagina: 1