Toon posts:

IE als standaardbrowser in plaats van Firefox *

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Internet Explorer en Firefox.
Ik heb Firefox ingesteld als standaard, zodat alle links in bv email in Firefox worden geopend.,
Echter.....Ik wil ditweer terug zetten naar I.E.

Hoe doe ik dat?
Ik heb alles afgezocht...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55

Cyphax

Moderator LNX/AI
Welke Windows versie?
Staat er een item in je startmenu, helemaal bovenaan, dat heet Program access and defaults of iets in die geest?

Dit kun je ook proberen: in Internet explorer is er ook nog een optie die je aan of uit kan vinken:
Tools > Internet options, tabblad Programs, onderaan: "Internet explorer should check to see whether it is the default browser". Aanvinken en Internet explorer opnieuw starten.

[ Voor 51% gewijzigd door Cyphax op 17-01-2005 13:59 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

(zonde, stel firefox goed in met adblock en de juist plugins...)

Het kan natuurlijk vanuit internet explorer's Tools, Settings menu, maar ook vanuit "set program access and defaults".

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 19:39

glennerbee

F*uck The System!!

ga naar je IE...extra>internet opties>programma's

te laat >:)

[ Voor 27% gewijzigd door glennerbee op 17-01-2005 13:59 ]

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

alles afgezocht??? lijkt me niet anders had je het wel gevonden....

start internet exploreer op --> ga naar tools --> internet options... --> tabblad programs --> onderin vinkje zetten!

ook te laat
:z

[ Voor 9% gewijzigd door nowell op 17-01-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank dank dank, voor de (altijd supersnelle) reacties!

Ik heb inderdaad niet goed gekeken.. 8)7

Echter, na het aanvinken van 'Controleren of I.E. de standaardbrowser is'. worden links in OUltook express nog steeds in Firefox geopend.
In Firefox heb ik dezelfde optie uitgezet.

?

( Ik wil terug Naar IE. omdat HELAAS veel sites niet correct worden weergegeven en hij trager is .voor de rest vind ik Firefox te gek..Het is jammer dus.. )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:34:
[...]

Echter, na het aanvinken van 'Controleren of I.E. de standaardbrowser is'. worden links in OUltook express nog steeds in Firefox geopend.
In Firefox heb ik dezelfde optie uitgezet.

[...]
Het controleren alleen doet niet zoveel; heeft IE al gevraagd of je hem als standaard browser wil instellen? En wat gebeurt er als je Firefox er gewoon afgooit? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het controleren alleen doet niet zoveel; heeft IE al gevraagd of je hem als standaard browser wil instellen?
Nee.
En wat gebeurt er als je Firefox er gewoon afgooit? :)
Ik wil Firefox behouden.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anders open je de Windows Verkenner.
Extra -> Mapopties -> Bestandstypen
En hier de extensies HTM en HTML wijzigen, en toewijzen aan Internet Explorer.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
heb HTML nu toegewezen aan I.E. HTML op mijn schijf wordt nu ook weer via IE geopend.
Ook deze truc helpt echter niet voor links in Outlook express..die worden nog steeds in Firefox geopend.

Verwijderd

Al gekeken in "set program access and defaults"? Die heb je bij Windows vanaf SP1.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" -nohome"

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\ddeexec]
@="\"%1\",,-1,0,,,,"
"NoActivateHandler"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\ddeexec\Application]
@="IExplore"

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\ddeexec\Topic]
@="WWW_OpenURL"

Ik had vanavond precies hetzelfde ;-)

Edit: oh, laat ik ook vertellen hoe je het gebruikt 8)7 Dit in een tekstbestandje stoppen en opslaan als eenbestand.reg, dan op dubbelklikken.

offtopic:
Ik deed hem weg omdat firefox geheugen slurpt tot-en-met

[ Voor 28% gewijzigd door Kuhlie op 17-01-2005 21:35 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :)

standaard browser instellen > IE als standaardbrowser in plaats van Firefox *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:26:
heb HTML nu toegewezen aan I.E. HTML op mijn schijf wordt nu ook weer via IE geopend.
Ook deze truc helpt echter niet voor links in Outlook express..die worden nog steeds in Firefox geopend.
in hetzelfde rijtje URL HTTP PROTOCOL naar de gewenste client verwijzen.... (en gelijk alle andere extenties+protocollen die je in IE wil hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie , De register truc werkt!
dank voor alle hulp.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 23:24 ]

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:46:
{Offtopic} helaas zijn er nog altijd proggies die hardcoded toch IE als browser pakken, ookal staat FF als default. Acrobat 7.0 is er zoeen. :O
dan even een vraag hierop... is hier wat aan te doen? want als ik op mijn mail klik bij msn wordt nog steeds IE geopend en dat wil ik juist niet...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:12:
[...]

dan even een vraag hierop... is hier wat aan te doen? want als ik op mijn mail klik bij msn wordt nog steeds IE geopend en dat wil ik juist niet...
Open daar maar even een eigen topic voor; maar probeer het eerst zelf op te lossen. Het lijkt me sterk dat dat niet zou lukken. Maargoed; dit is in zoverre offtopic dat ik dit topic op slot zet

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.