Toon posts:

p4 2,8 start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen. Sorry voor de lap tekst, maar ik zit echt met mijn handen in het haar.

Ik heb een 3 jaar oude xp machine staan die nogal wat problemen veroorzaakt. Eerst maar even het verhaal: Ik heb ongeveer twee jaar lang de computer intensief gebruikt. Op een gegeven moment begon de computer te 'bevriezen' nadat ik hem voor het eerst opstartte als hij een nacht lang uit had gestaan (wel op netstroom). De machine bevroor altijd als de desktop geladen werd.

Als ik de computer met de reset-knop probeerde te herstartten dan kwam hij niet eens meer tot het laden van de hdd en cd-drives. Hij moest dus van netstroom af om hem opnieuw op te kunnen starten. De computer sloeg steeds vaker achter elkaar vast als ik hem probeerde op te slaan, telkens tijdens het laden van de desktop. Soms moest ik hem tot 8 keer achter elkaar van netstroom af halen om hem normaal op te kunnen starten.

Uiteindelijk heb ik de hoop opgegeven en een nieuwe comp gekocht (was toch al aan vervangen toe) en is de brokkenmaker in de vergetelheid geraakt. Verleden week heb ik al mijn moed verzameld en wilden ik hem repareren. Na het aansluiten laadde de desktop zoals gewoon en sloeg daarna weer vast. Ik dus opnieuw opstarten maar toen was het afgelopen. Hij gaf helemaal geen beeld meer, niets. Alle fans springen wel gewoon aan, maar er gebeurd voor de rest niets, het beeld blijft zwart.

Na het lezen van de 'hangen en opstartproblemen troubleshooter', vele topics hier op GoT en op andere fora heb ik vele dingen geprobeerd. De computer is grondig schoongemaakt, alle schijven losgehad en één voor één aangsloten. Andere videokaart geprobeerd, andere geheugenreepjes geprobeerd, andere voeding geprobeerd. Alle bedrading gechecked. Allemaal geen resultaat. De computer gaat aan, de fans gaan draaien, maar er gebeurd helemaal niets.

Aangezien het al een tijd geleden is weet ik de specs niet meer precies. Het is in ieder geval een pentium4 2,4, 40 gb hdd, met een MSI videokaartje.

Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord??

Verwijderd

Al gedacht aan een cmos clear?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Kun je wel in de bios komen? Loopt hij dan niet vast?
Wat gegeven de temps aan in de bios.

[ Voor 23% gewijzigd door MasterMike op 13-12-2005 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor het lezen van die lap tekst :)

Ik heb inderdaad ook een biosclear gedaan met de jumper en het batterijtje verwisseld. Maar helaas kan ik niet eens meer in het bios komen. Ik krijg niets anders dan zwart beeld :S

-extra: heb net wel een kleine breakthrough gehad. Na het schoonmaken van de processor en van de huidige voeding (300W) checht hij nu wel de cd en dvd drives maar start daarna niet meer door. Dus na het aanzetten gaan de fans draaien, daarna de lampjes van de drives en daarnan niets meer... het beeld blijft nog steeds zwart.

Het kan echter niet aan de voeding liggen. Ik heb het ook met een 340W voeding geprobeerd, maar dat leverde niets op.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
ik vrees zo'n klein beetje dat je mb gaar is...

heb je al proberen opstarten buiten de kast, want een kortsluiting is snel gemaakt, en op die manier kun je dat ook al uitsluiten...
Geeft je mb geen piepjes?

kan je ook proberen achterhalen over welk mb het gaat? Geen lekkende condensatoren?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Het ziet er idd naar uit dat je mobo de geest heeft gegeven. Je kan idd het beste het mobo uit de kast halen en dan 1 voor 1 met alle componenten gaan testen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 14:18
Misschien overbodig om dit te vragen, maar ik zie het nergens vermeld in je post: Heb je windows al een proberen te herinstalleren?

BOE

Verwijderd

kijken naar ontplofte condensators?(zijn van die ronde tonnentjes) eventueel kan je ook proberen om idd je bios te clearen

suc7!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

cman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:43:
Misschien overbodig om dit te vragen, maar ik zie het nergens vermeld in je post: Heb je windows al een proberen te herinstalleren?
Dat gaat al een beetje lastig als de pc al geeneens beeld of leven geeft ;)

Gebarsten condensatoren kunnen het probleem zijn, zie voor pics daarvan ook hier:
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* :)

[ Voor 26% gewijzigd door SleutelMan op 14-12-2005 17:15 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips... In de tijd dat de pc alleen 'bevroor' heb ik windows al meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Dit had geen succes. Alle condensators zagen er trouwens ook nog goed uit,

Ik begin nu inderdaad steeds meer het idee te krijgen dat het mobo zn beste tijd heeft gehad. Morgen naar de winkel om een nieuwe te halen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 00:40 ]

Pagina: 1