[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-04 20:05
Hij staat idd op voorraad bij mp3shop.. dus nu maar wachten op de reviews... O-)
Is hij toch nog bijna een halve maand eerder op voorraad dan op de site stond :)

[ Voor 35% gewijzigd door TheTMC op 18-01-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat is niet bijzonder. Ze hebben em nu immers op voorraad.

Wat hierboven staat dus.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 18-01-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54
B1tchwax schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:24:
[...]

Vrijdag kan ik hem ophalen.. 3 metrostops bij mijn werk vandaan :9~ :9 :P })
hee dat is de zwarte, kan je mooi ff een review schrijven voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 12:48
Ik heb em nu ook besteld *jaja, ben al 4 minuten thuis :Y) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BobR13 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:52:
Ik heb em nu ook besteld *jaja, ben al 4 minuten thuis :Y) *
:+ hhmm eind van de maand krijg ik weer geld(wie niet :9 )en als de reacties positief blijven wordt er hierzo ook 1 besteld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
hellboy123 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:28:
[...]

:+ hhmm eind van de maand krijg ik weer geld(wie niet :9 )en als de reacties positief blijven wordt er hierzo ook 1 besteld >:)
Hetzelfde hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137249

Oewww, wat zijn we eensgezind zeg! Als de eerstr gebruikerservaringen van GoT'ers positief zijn ga ik er ook eentje halen!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137249 op 18-01-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166185

Weet er iemand of deze speler zowel in het zwart als in het wit beschikbaar is?

Nog een bijkomend vraagje: ik zou deze speler mee willen nemen op vakantie om de foto's van mijn fototoestel (Nikon Coolpix 8700) over te zetten op de harde schijf. De vraag is nu of dit mogelijk is, en zo ja, wat heb ik hiervoor (eventueel extra) nodig?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Wat dacht je van een camera omzet stukje?

/edit: Hij ondersteund dus géén H264?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-01-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166185

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:48:
Wat dacht je van een camera omzet stukje?
Zoiets had ik idd in gedachte. Maar zijn er al concreet beschikbaar? Werkt dit uberhaupt?
En hoe werkt dit dan? Is dat dan gewoon camera connecteren en de foto's worden automatisch overgezet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 166185 op 19-01-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het eigenlijk niet weten, maar aangezien er voor de iPod ook zo'n blokje is zal het vast wel op de Vision:M zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 166185 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:08:
Weet er iemand of deze speler zowel in het zwart als in het wit beschikbaar is?
Kijk eens in de TS, of op de site van Creative, of in webshops. Daar zie je dat ie in een aantal kleuren beschikbaar is, waaronder zwart en wit.
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:48:

/edit: Hij ondersteund dus géén H264?
Kijk eens naar de specs. Nee dus.
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:03:
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar aangezien er voor de iPod ook zo'n blokje is zal het vast wel op de Vision:M zitten :)
Dat er voor de iPod zon ding is, wil niet zeggen dat Creative dat ook heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 19-01-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What the... hij is toch beter dan de iPod :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:34:
hhmm als jij m alleen al minder vind doordat er in het begin nog geen stukje te koop is om je camera aan te sluiten weet ik het ook niet meer...Bij de ipod was dit in het begin ook NIET leverbaar en is dus pas later gekomen! we zullen zien, als veel mensen deze speler kopen is er automatisch een grote markt voor de accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O nee dat niet, maar ik vind het raar dat je dan 30gb hebt zonder imagetank functie. Zelfs de bejaarde iriver H320, de Archos Gmini 402 en de iAudio X5 hebben dit al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:34:
Dat is een mening, en het lijkt me niet dat het niet hebben van een of andere accesoire bepaalt of de een beter is of niet.
En je mag nu ook wel eens over de iPod ophouden, want daar gaat het niet over in dit topic.
hellboy123 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:38:
[...]

hhmm als jij m alleen al minder vind doordat er in het begin nog geen stukje te koop is om je camera aan te sluiten weet ik het ook niet meer...Bij de ipod was dit in het begin ook NIET leverbaar en is dus pas later gekomen! we zullen zien, als veel mensen deze speler kopen is er automatisch een grote markt voor de accesoires.
Ik denk niet dat er zon accesoire uitkomt. Zoveel accesoires heeft Creative meestal niet, en ik zie niet in waarom ze het nu wel zullen doen. Maargoed, ze hebben me al blij verrast met zon speler, dus wie weet :)
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:44:
O nee dat niet, maar ik vind het raar dat je dan 30gb hebt zonder imagetank functie. Zelfs de bejaarde iriver H320, de Archos Gmini 402 en de iAudio X5 hebben dit al!
Dat is niet raar, er zijn genoeg spelers die geen USB Host of andere mogelijkheid hebben tot het uploaden van foto's etc zonder tussenkomst van pc.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 19-01-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:02
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hschien/zenvisionm7_small.jpg

Toch als ik kijk op dit plaatje lijkt het me een USB host (linksonder de kleine USB aansluiting).

/me Hoedje rent snel weg naar het iPod topic :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:39:
[afbeelding]

Toch als ik kijk op dit plaatje lijkt het me een USB host (linksonder de kleine USB aansluiting).

/me Hoedje rent snel weg naar het iPod topic :+
hhm volgens mij is dat gewoon de mini-usb aansluiting waar je de kabel op aan moet sluiten als je muziek wilt overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
hellboy123 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:01:
[...]

hhm volgens mij is dat gewoon de mini-usb aansluiting waar je de kabel op aan moet sluiten als je muziek wilt overzetten.
Ik heb een review uit de startpost inmiddels gelezen en inderdaad de functie zit er niet op. Maar het lijkt me toch wel een veelgevraagde functie. Daarom lijkt het me dat Creative wel komt met een accessoire om het mogelijk te maken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Ik heb een review uit de startpost inmiddels gelezen en inderdaad de functie zit er niet op. Maar het lijkt me toch wel een veelgevraagde functie. Daarom lijkt het me dat Creative wel komt met een accessoire om het mogelijk te maken.
ik hoop het wel, ook al zou ik deze functie niet veel gebruiken omdat ik mijn fotos van mn cf kaart naar mn grotere sd kaart omzet met mijn pda. Maar ze zullen zich zelf wel te kort doen als ze er niet voor zorgen dat het mogelijk wordt, met e.v.t. een verloopstekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Mocht iemand hem binnenkrijgen, dan hoor ik graag of hij ook 1:1 serie's afspeelt. En dan bedoel ik serie's als 24, en dergelijken die altijd een paar uur na de uitzending op internet staan. Zijn meestal 350mb xvid avi, en resolutie ligt net iets onder de max resolutie. Alleen de encodering gaat het me om. Want de Vision: M speelt alleen simple profile af, en ik zou bij god niet weten welk profiel LOL gebruikt.

Lijkt me namelijk een geweldige extra functie. Ik kijk namelijk altijd via mijn tv-out op de tv naast me. Maar ik zou natuurlijk liever beneden op de breedbeeld kijken mbv de AV kabel die ik nog altijd nergens in NL heb kunnen spotten.

[ Voor 3% gewijzigd door B-Bandit op 19-01-2006 14:31 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of hij subtitles kan afspelen die je bij divx films kan downloaden.
Als iemand hem heeft zou hij/zij dat dan ook kunnen uitproberen? Dit zijn volgens mij ondertitels met de extensie .srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
TheTMC schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:44:
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of hij subtitles kan afspelen die je bij divx films kan downloaden.
Als iemand hem heeft zou hij/zij dat dan ook kunnen uitproberen? Dit zijn volgens mij ondertietels met de extensie .srt
hhmm ik wil niet lullig doen hoor, maar wil je echt die subs gaan lezen op het scherm? vind het op een pda al onleesbaar worden...en dit scherm is dan nog een stukkje kleiner. Maar is wel een leuke feature zijn om mee te pronken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06
Volgens de specs speelt hij MP3, WAV en WMA af. Dit geldt neem ik aan dan ook voor het geluid wat bij een video zit. Dit betekent dus dat je een divx/xvid met een AC3 track alleen zonder geluid kan afspelen.
Weet één van jullie misschien of er een eenvoudige manier is om de AC3 track om te zetten naar MP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
hellboy123 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:17:
[...]

hhmm ik wil niet lullig doen hoor, maar wil je echt die subs gaan lezen op het scherm? vind het op een pda al onleesbaar worden...en dit scherm is dan nog een stukkje kleiner. Maar is wel een leuke feature zijn om mee te pronken :+
En als je zo'n AV-kabel ken kopen, ken je die divx op je tv afspelen... met ondertietel hopelijk :*)
Dan ken je op elke tv die div-x films kijken met ondertitel, als je maar dat kabeltje meeneemt, als die ergens te verkocht gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Sorry, maar ik erger me er dood aan. Het is ondertitel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:19

Piggen

Lekker bakkie

Greg.Focker schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:41:
Volgens de specs speelt hij MP3, WAV en WMA af. Dit geldt neem ik aan dan ook voor het geluid wat bij een video zit. Dit betekent dus dat je een divx/xvid met een AC3 track alleen zonder geluid kan afspelen.
Weet één van jullie misschien of er een eenvoudige manier is om de AC3 track om te zetten naar MP3?
Geen AC3-ondersteuning inderdaad. Via Google kwam ik in ieder geval het programma 'ffmpegX' tegen, maar dat is vast niet het enige. [google=ac3 to mp3].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
TheTMC schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:57:
[...]

En als je zo'n AV-kabel ken kopen, ken je die divx op je tv afspelen... met ondertietel hopelijk :*)
Dan ken je op elke tv die div-x films kijken met ondertietel, als je maar dat kabeltje meeneemt, als die ergens te verkocht gaat worden....
ha daar heb je inderdaad een punt! B) had ik nog helemaal niet bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 08:03
Weet iemand of deze speler hier in nederland ook in de groene uitvoering gaat komen of geleverd kan worden?
Van mp3shop.nl heb ik net te horen gekregen dat zij hem helemaal niet in het assortiment hebben en ook nooit zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Neogast schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:17:
Weet iemand of deze speler hier in nederland ook in de groene uitvoering gaat komen of geleverd kan worden?
Van mp3shop.nl heb ik net te horen gekregen dat zij hem helemaal niet in het assortiment hebben en ook nooit zullen krijgen.
Zeer waarschijnlijk ga ik deze speler ook kopen, als hij wat in prijs is gedaald [en in groen leverbaar is]. Maar dan wil ik hem wel in het groen en een functie om foto's van me digi cam over te zetten zou zeer mooi zijn. zeker op vakanties ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Neogast schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:17:
Ik kan me vergissen maar volgens mij was voor Europa alleen de witte en zwarte versie...
Bij mp3shop.nl staat zelfs alleen maar de zwarte, ben benieuwd of ze daar wel de witte gaan krijgen...
hellboy123 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:14:
[...]

ha daar heb je inderdaad een punt! B) had ik nog helemaal niet bedacht
jha, anders heeft video volgens mij helemaal niet veel voordeel.. video kijken op zo'n klein scherm ben je volgens mij in 10 min al zat, en volgens mij ken je een film ook helemaal niet volgen op zo'n scherm. Dus ik hoop echt dat ze nog die AV-kabel in Nederland gaan verkopen.. Of heeft iemand een idee of zo'n kabel door andere merken verkocht wordt, die ook gewoon werken met de Vision M?

Maar deze speler vind ik wel leuk voor videoclips.. daar heb je ook niet zo'n groot scherm voor nodig

offtopic:
Sorry, ik vond het woord 'ondertietel' er ook al zo gek uitzien, heb het verbeterd :P

[ Voor 8% gewijzigd door TheTMC op 19-01-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 08:03
jha, anders heeft video volgens mij helemaal niet veel voordeel.. video kijken op zo'n klein scherm ben je volgens mij in 10 min al zat, en volgens mij ken je een film ook helemaal niet volgen op zo'n scherm. Dus ik hoop echt dat ze nog die AV-kabel in Nederland gaan verkopen.. Of heeft iemand een idee of zo'n kabel door andere merken verkocht wordt, die ook gewoon werken met de Vision M?
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14484_hdr_1_6_1.jpg

Die video kabel die er op de pagina van Creative staat (zie boven) is een doodnormale 3 polige jack stekker naar 3 x RCA (tulp) (1x beeld en 2x voor geluid). Deze kabel wordt vaak standaard geleverd bij Sony camera's.

Ik werk zaterdags in een electronica winkel en wij verkopen deze kabeltjes gewoon. Dus deze kabels zijn vast en zeker te krijgen bij de betere electronica winkel in de buurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Konijn op 19-01-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:44:
Als iemand hem heeft zou hij/zij dat dan ook kunnen uitproberen? Dit zijn volgens mij ondertitels met de extensie .srt
Dat kan hij niet.
hellboy123 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Dat valt prima te doen hoor :) Ik heb ns subtitles ingebakken in een film, en gekeken op een vergelijkbaar scherm qua grootte. Prima te lezen.
TheTMC schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:57:
[...]

Dan ken je op elke tv die div-x films kijken met ondertitel, als je maar dat kabeltje meeneemt, als die ergens te verkocht gaat worden....
Dan moet je dus de ondertiteling in de film coderen :)
TheTMC schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:42:

Maar deze speler vind ik wel leuk voor videoclips.. daar heb je ook niet zo'n groot scherm voor nodig

offtopic:
Sorry, ik vond het woord 'ondertietel' er ook al zo gek uitzien, heb het verbeterd :P
Imho is film prima te kijken op zon scherm. Zelf kijk ik nu op een 2,2" scherm, en deze is zelfs nog ietsje groter (en mooier :9 ) Het is allemaal erg goed te zien. Natuurlijk ga je er geen hele films op kijken, maar een aflevering van The Simpsons is heel goed te doen. Ook videoclips zijn natuurlijk erg leuk.
Neogast schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:00:
[...]

[afbeelding]

Die video kabel die er op de pagina van Creative staat (zie boven) is een doodnormale 3 polige jack stekker naar 3 x RCA (tulp) (1x beeld en 2x voor geluid). Deze kabel wordt vaak standaard geleverd bij Sony camera's.

Ik werk zaterdags in een electronica winkel en wij verkopen deze kabeltjes gewoon. Dus deze kabels zijn vast en zeker te krijgen bij de betere electronica winkel in de buurt.
Absoluut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Dan moet je dus de ondertiteling in de film coderen :)
is dat te doen met divx??? een ja of nee is genoeg.. dan verdiep ik me er zelf wel een keer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja. :P

VirtualDub met .ssa ondertitelingen plugin. Film selecteren, codec selecteren, ondertiteling selecteren met de plugin, en hij wordt er zo ingebakken :)
Zie ook de videocoderingstutorial in het Archos Gmini 400/402 topic. Daar heb ik een kleine tutorial gepost mbt het coderen van video naar Divx. Dan moet je zelf nog even de plugin erbij zoeken, maar ik denk dat Google je daar wel bij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:25:
Ja. :P

VirtualDub met .ssa ondertitelingen plugin. Film selecteren, codec selecteren, ondertiteling selecteren met de plugin, en hij wordt er zo ingebakken :)
Zie ook de videocoderingstutorial in het Archos Gmini 400/402 topic. Daar heb ik een kleine tutorial gepost mbt het coderen van video naar Divx. Dan moet je zelf nog even de plugin erbij zoeken, maar ik denk dat Google je daar wel bij kan helpen :)
Ik heb hier ook wat gevonden..
voglens mij gaat dit me wel lukken :P O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TheTMC op 19-01-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Damn. Ik krijg de speler morgen binnen. Helaas ga ik morgen (7:15) weg, en ben ik zondag (23:30) pas thuis.. Dus mijn review zal op zn vroegst maandag komen... Vergeven jullie mij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
BobR13 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:07:
Damn. Ik krijg de speler morgen binnen. Helaas ga ik morgen (7:15) weg, en ben ik zondag (23:30) pas thuis.. Dus mijn review zal op zn vroegst maandag komen... Vergeven jullie mij? :D
Nope, oprotten, waardeloze zak...

:+

Jij bent denk ik de eerste die hem binnenkrijgt. Hij begint nu steeds meer te verschijnen, dus ik hoop dat de mediamarkt hier hem binnenkort heeft. Als het ook nog eens een mooie prijs heeft (320) koop ik hem daar wel, anders bij mp3direqt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De reviews komen vanzelf... Als iedereen nou een beetje geduld heeft, dan komt het vanzelf, en dan hoeft hier niet meer over gepost te worden totdat de reviews verschenen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Shailesh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:27:
[...]

Nope, oprotten, waardeloze zak...

:+

Jij bent denk ik de eerste die hem binnenkrijgt. Hij begint nu steeds meer te verschijnen, dus ik hoop dat de mediamarkt hier hem binnenkort heeft. Als het ook nog eens een mooie prijs heeft (320) koop ik hem daar wel, anders bij mp3direqt.
De kans is groot dat hij bij de mediamarkt erg duur is. Toen ik daar ging informeren voor een Zen Sleek, of een Zen Touch waren die daar meer dan €50,- duurder dan bij mp3shop.nl, en die was nog niet eens de goedkoopste.
Mijn ervaring is over het algemeen dat bijna alle mp3-spelers bij de mediamarkt er duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het voordeel is wel dat je er makkelijk mee heen kunt als ie stuk is. Overigens wil de MM nog wel eens korting geven, om een beetje met de webshops mee te gaan. Je kunt altijd proberen om er wat vanaf te krijgen, is mij ook al ns gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:01:
Het voordeel is wel dat je er makkelijk mee heen kunt als ie stuk is. Overigens wil de MM nog wel eens korting geven, om een beetje met de webshops mee te gaan. Je kunt altijd proberen om er wat vanaf te krijgen, is mij ook al ns gelukt.
Toen ik de sleek van 280 naar 250 wou omdat ie bij mp3shop goedkoper was, waren ze niet van plan...
"Wij gaan niet met webwinkels mee, en die winkel is een computer, met daarvoor een muurtje met een paar raampjes waar je je gekochte goederen kan ophalen" :?
Hoewel hij uiteindelijk bij de BCC als nog goedkoper bleek (€220,-) had ik tog maar besloten om op deze speler te wachten O-)
Maar de mediamarkt is idd erg makkelijk met de garantie...

[ Voor 5% gewijzigd door TheTMC op 19-01-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Laatst online: 11-05 17:54

Ze hebben er zelfs een bij Dixons voor maar € 9 (klik mij)

Edit:
@DesertStorm
Ja idd, hier is hij voor maar € 2 (komt wel nog € 3,30 verzendkosten bij).

[ Voor 13% gewijzigd door Appie. op 20-01-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duur, bij de lokale electroboer is het maar 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
Jammer dat de video out alleen maar composite is, ben erg benieuwd naar de kwaliteit ervan en hoe dit apparaat zich gedraagt op een breedbeeld 16:9 in vergelijking tot een 4:3 televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 11:42
Ik heb hem gistermiddag maar opgehaald. Ik ben denk ik dus de eerste op het forum die hem in handen heeft. Mijn vriendin was gister op bezoek, dus heel veel tijd om er mee te spelen heb ik niet gehad. Toch even een eerste indruk. Foto's heb ik achterwege gelaten vanwege sommige uitgebreide professionele reviews.. Specifieke foto's kunnen altijd gemaakt worden op verzoek.

Bij het open maken van de doos bekroop toch wel een beetje het iPod gevoel. Dit komt denk ik vooral door de accesoires die allemaal in het welbekende glans-wit zijn uitgevoerd, ondanks dat ik de zwarte versie heb. Zelfs de oordopjes zijn wit (en in mijn geval in de verpakking gebleven, haha)

Het laden, verbinden naar de PC en verbinden naar televisie/audio gaat met een klein dockingkastje die aan de onderkant wordt verbonden. Ik had het persoonlijk fijner gevonden als dit direct op de Vision:M had gezeten.

Installeren van de software ging soepel. De software is dik in orde -> Er kan gekozen worden om te slepen in explorer of te werken met de mediasoftware. Wel moet er software geinstalleerd worden om de Zen aan de praat te krijgen. Na negatieve ervaringen met creative software is dit tot nu toe een positieve meevaller.

Het meest belangrijke -> Het beeld! Dat is echt van uitzonderlijk hoge kwaliteit... Ondanks dat ik hoge verwachtingen had, verbaasde me de kwaliteit.. Dit is echt een sterk punt van deze speler. Latere analyses van het beeld moeten nog komen, maar eerste indruk is goed ;)

Meteen geprobeerd wat video over te pompen. Helaas niet veel op de harde schijf staan.. Dus als test een paar afleveringen Naruto overgezet. Toen kwam toch wel een tegenvaller, de video stopte na ongeveer 10 seconde spelen.. Video moest geconvert worden met de bijgeleverde software, voordat het ging werken. Toegegeven het omzetten ging soepel en was van prima kwaliteit maar toch een beetje een smetje. Wat wel mooi is, is dat er meerdere files ge-queued kunnen worden voor conversie en dat die automatisch overgezet worden als ze klaar zijn. Ideaal om je PC een nachtje te laten ratelen op 170+ afleveringen Naruto :p

Vanavond waarschijnlijk meer tijd om er mee te spelen.. Ik ben nog niet echt de diepte in geweest qua features. Zijn er functies waar mensen meer over willen weten zodat ik deze mee kan nemen in mijn speel-uurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
B1tchwax schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:46:
Ik heb hem gistermiddag maar opgehaald. Ik ben denk ik dus de eerste op het forum die hem in handen heeft. Mijn vriendin was gister op bezoek, dus heel veel tijd om er mee te spelen heb ik niet gehad. Toch even een eerste indruk. Foto's heb ik achterwege gelaten vanwege sommige uitgebreide professionele reviews.. Specifieke foto's kunnen altijd gemaakt worden op verzoek.

Bij het open maken van de doos bekroop toch wel een beetje het iPod gevoel. Dit komt denk ik vooral door de accesoires die allemaal in het welbekende glans-wit zijn uitgevoerd, ondanks dat ik de zwarte versie heb. Zelfs de oordopjes zijn wit (en in mijn geval in de verpakking gebleven, haha)

Het laden, verbinden naar de PC en verbinden naar televisie/audio gaat met een klein dockingkastje die aan de onderkant wordt verbonden. Ik had het persoonlijk fijner gevonden als dit direct op de Vision:M had gezeten.

Installeren van de software ging soepel. De software is dik in orde -> Er kan gekozen worden om te slepen in explorer of te werken met de mediasoftware. Wel moet er software geinstalleerd worden om de Zen aan de praat te krijgen. Na negatieve ervaringen met creative software is dit tot nu toe een positieve meevaller.

Het meest belangrijke -> Het beeld! Dat is echt van uitzonderlijk hoge kwaliteit... Ondanks dat ik hoge verwachtingen had, verbaasde me de kwaliteit.. Dit is echt een sterk punt van deze speler. Latere analyses van het beeld moeten nog komen, maar eerste indruk is goed ;)

Meteen geprobeerd wat video over te pompen. Helaas niet veel op de harde schijf staan.. Dus als test een paar afleveringen Naruto overgezet. Toen kwam toch wel een tegenvaller, de video stopte na ongeveer 10 seconde spelen.. Video moest geconvert worden met de bijgeleverde software, voordat het ging werken. Toegegeven het omzetten ging soepel en was van prima kwaliteit maar toch een beetje een smetje. Wat wel mooi is, is dat er meerdere files ge-queued kunnen worden voor conversie en dat die automatisch overgezet worden als ze klaar zijn. Ideaal om je PC een nachtje te laten ratelen op 170+ afleveringen Naruto :p

Vanavond waarschijnlijk meer tijd om er mee te spelen.. Ik ben nog niet echt de diepte in geweest qua features. Zijn er functies waar mensen meer over willen weten zodat ik deze mee kan nemen in mijn speel-uurtje?
he dat is tenminste wel positief. Ik zou graag willen weten of de fm radio een beetje redelijk geluid geeft, en of je de meeste zenders goed kan ontvangen. En hoe vind je de combinatie van zwart en wit in real-life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe vind je de geluidskwaliteit? En waarom stopte de video met spelen? Wat voor formaat had je erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
RoD schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:15:
Hoe vind je de geluidskwaliteit? En waarom stopte de video met spelen? Wat voor formaat had je erop gezet?
Geluidskwaliteit is prima, zoals ik eigelijk verwacht had. Ik heb niet echt een goed referentiepunt (Vorige speler was een Sony MP3-discman), maar ik ben zeer tevreden over het geluid. Dit is iets wat ik wel even naast elkaar kan testen..

Dan de video kwestie. Het was de Dattebayo fansub release. Zover ik weet is het XviD, MP3, 640x480 formaat.. gezien ik het zelf niet encode zou ik niet meer details weten. De reden waarom hij stopt zou ik niet weten, het beeld stopt gewoon na enkele seconde gespeeld te hebben. Ik ga vanavond een hoop ander spul er op gooien.. Dan weten we of het een toevalstreffer was, of dat het structureel is en er een hoop re-encode moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig is Xvid > Xvid wél snel, voor mijn smartphone duurt het 2 minuten voor 20 minuten film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:27:
Gelukkig is Xvid > Xvid wél snel, voor mijn smartphone duurt het 2 minuten voor 20 minuten film.
Dat heb ik nog niet geprobeerd eigelijk ;) Ik heb de standaard encode functie uit de software gebruikt.. die doet er er wel een stuk langer over. Standaard wil hij er een WMV van maken @ 320x240 30 fps

Kwaliteit is op het schermpje wel prima.. dus op dat gebied niet echt klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151965

Ik zat serieus te overwegen om na dat wat ik hier alemaal las de Creative Zen Vision:M aan te schaffen als de prijs zo rond de 320 euries zou liggen. Totdat ik me realiseerde me dat dat in ouderwetse guldens zo'n 700 pieken zou zijn, wat mij toch wel erg veel is voor een leuk gadget.

Ik geloof dat vooral als het om dit soort bedragen gaat je gevoelsmatig nog steeds in guldens denkt. 300 gulden is een mooie prijs maar 700 zou ik eigenlijk in eerste instantie gewoon nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bent gewend aan de euro, waardoor 700 XXX opeens heel veel lijkt. Dat is het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:20:
Je bent gewend aan de euro, waardoor 700 XXX opeens heel veel lijkt. Dat is het gewoon :)
Hallo, het ís veel geld :+ . Majah, geld moet rollen he :> . En ik kocht ook ooit een iPod met bijbehorende zooi en al voor meer dan 450 euro. En laatst een PSP voor hetzelfde bedrag. Maar die PSP was een miskoop, dus ik verkocht hem weer door na een tijdje. Ik vond de filmfunctie erg cool, maar het was niet te doen met de memorystick. Dáárom ga ik wellicht dit dingetje kopen. Heeft een HD dus zou makkelijker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is inderdaad nominaal veel geld. Maar als je kijkt naar de verhouding van deze prijs en andere soortgelijke producten, dan is het in verhouding niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01

Emiel1984

Made in NL

Ik sprak gister nog iemand die een jaar geleden een ipod had gekocht voor 300 euro en vond dat ook veel geld maar had hem toch maar gehaalt. Nu een jaar later vond hij het het geld wel waard omdat het voor meerdere doelen gebruikt kan worden. Hij heeft er gewoon veel plezier aan gehad. Is dat eigenlijk niet meer waard dan die 320 euro die je nu zal moeten neerleggen voor de speler.

Reken is om;

365 dagen * 1,5 uur per dag = 547,5 uren muziekplezier. Dan even na te gaan dat hij het wellicht wel minimaal 2 jaar vol zou houden. Daarnaast kan je foto's showen bij vrienden op school gebruiken als externe HD. :D. tjah het is maar wat je duur noemt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sja, het is ook maar net of je het geld er voor over hebt. Als jij betere doelen hebt voor het geld, dan moet je em vooral niet kopen. Als je graag een mp3speler wilt van goede kwaliteit met een leuke videofunctie en andere leuke features, dan is dit toch wel een redelijk perfecte speler imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shailesh schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Hallo, het ís veel geld :+ . Majah, geld moet rollen he :> . En ik kocht ook ooit een iPod met bijbehorende zooi en al voor meer dan 450 euro. En laatst een PSP voor hetzelfde bedrag. Maar die PSP was een miskoop, dus ik verkocht hem weer door na een tijdje. Ik vond de filmfunctie erg cool, maar het was niet te doen met de memorystick. Dáárom ga ik wellicht dit dingetje kopen. Heeft een HD dus zou makkelijker kunnen.
Jij vindt het veel geld. Ik bv. niet :)

Je kunt het ook vergelijken. Mijn vader gaat binnenkort een auto kopen, waarbij hij de keuze heeft uit een iPod (á 329-379 euro) of een 6-CD wisselaar (á 539 euro). Nou drie keer raden wat hij gaat kiezen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 20-01-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vraagje aan de vroege bezitters van de 'Zen Vison:M' ;

Wat vinden jullie van de 'dikte'. In vele reviews is te zien dat hij dikker is dan de ipod. Is deze extra dikte vervelent en hoe is de gewichtverdeling. Voelt hij zwaar aan, of juist erg licht?

Edit1 : Hoe zijn de lage tonen, komen die ook goed door?

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 20-01-2006 14:52 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
emiel1984 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:51:
Vraagje aan de vroege bezitters van de 'Zen Vison:M' ;

Wat vinden jullie van de 'dikte'. In vele reviews is te zien dat hij dikker is dan de ipod. Is deze extra dikte vervelent en hoe is de gewichtverdeling. Voelt hij zwaar aan, of juist erg licht?
Dikte is wat mij betreft prima. Als ik hem naast mijn mobiele telefoon leg (Sony Ericsson D750i) dan is de Zen net iets dunner, maar nauwelijks merkbaar. Dat hij te dik is, is een non-argument tenzij je altijd superstrakke spijkerbroeken draagt en elke milimeter telt ;)
Edit1 : Hoe zijn de lage tonen, komen die ook goed door?
Lage tonen zijn op het moment lastig te testen. Ik gebruik als headphones de AKG K26P, welke bekend staat om zijn goede lage tonen weergave...ik zal vanavond eens met een andere koptelefoon kijken hoe het klinkt. Met de EQ of zelfs met de bassboost functie heb ik nog niet echt kunnen spelen. Zover ik kan horen klinkt hij mooi neutraal met een prima detailbereik.. to be continued ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nog een review van deze mooie speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
De mijne is net binnengekomen en heb er iets meer dan een uurtje mee kunnen spelen, dus veel verder dan een eerste indruk zal ik voorlopig niet komen.

Het eerste wat mij opviel toen ik hem vol verwachting uitpakte is dat hij kleiner is dan ik verwachtte. In vergelijking tot mijn mobiele telefoon, een Nokia 6610, is hij qua dikte en lengte nagenoeg gelijk. De breedte zal ongeveer anderhalf keer de 6610 zijn.
Over de dikte is een hoop gezegd, maar nu ik hem in m'n handen heb gehad kan ik me niet voorstellen dat dit een doorslaggevend argument kan zijn.
Omdat hij behoorlijk koud was toen ik hem uitpakte, besloot ik hem even op kamertemperatuur te laten komen voordat ik hem aanzette. In de tussentijd heb ik de rest van de inhoud van de doos bekeken en de software geinstalleerd. Ik heb eigenlijk alleen de drivers geinstalleerd en de Creative Media Explorer software. De rest van de tools heb ik even gelaten voor wat ze zijn.
Goed, tijd om de powerknop om te zetten en te kijken of het allemaal waar is wat we hebben gelezen/gehoord. Het eerste wat je ziet is een donkere achtergrond met een korte animate van de tekst Zen Vision:M.
Het menu is vrij straightforward en logisch opgebouwd. Het 'innovatieve' verticale scrollpad werkt prima, dit is het beste te vergelijken met een touchpad van een laptop. De twee knoppen aan de zijkanten van het scrollpad zijn goed bereikbaar en te bedienen in tegenstelling tot de 4 knoppen die eromheen zitten. Dit is een persoonlijke mening, maar ik moet zeggen dat op het moment je het apparaat met één hand wil bedienen, je je duim wel wat oefening geeft. Eén van de redenen hiervoor is dat de 4 omliggende knoppen vrij stug klikken. Met andere woorden, je moet redelijk wat kracht zetten om ze te activeren.
Vervolgens heb ik de adapter en de usb kabel op het meegeleverde blokje aangesloten om de media via de PC te beheren. In de Windows Explorer is er een extra 'drive' bijgekomen zodat je snel mediabestanden ernaartoe kan slepen. Dit werkt eenvoudig, echter was ik enigszins teleurgesteld over de transfer snelheid. Een reden hiervoor kan zijn dat ik een usb verlengkabel heb gebruikt, dus ik zal later wel even laten weten of het sneller is als ik hem direct op de usb poort aansluit.
De bestaande bestanden op de Vision:M heb ik er allemaal zonder naar te kijken/luisteren afgegooid en vervolgens heb ik er een aantal MP3 albums en xvids opgezet.
Wat ik vervelend vind is dat zolang de usb kabel erin zit je de Vision:M niet kan bedienen. Je moet dus echt de kabel eruithalen voordat je media kan afspelen.

Maar goed, tijd om deze jongen te beoordelen op de kwaliteiten waar we hem voornamelijk voor hebben aangeschaft, de audio en video. Ik ben geen autoriteit op gebied van audio, maar met de meegeleverde oordoppen was de geluidskwaliteit prima. Nadat ik wat heb zitten spelen met de equalizer instellingen kwam er een voor mij zeer degelijk geluid uit. Ik neem aan dat waneer je de oordoppen vervangt, dit alleen maar beter kan worden.
Na wat mp3's te hebben geluisterd vond ik het tijd om de video te aanschouwen. Ik startte één van de xvids op en was erg onder de indruk van de kwaliteit van het scherm. Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het nogmaals schitterend.
Als je een widescreen video afspeelt zie je dus wel onder en boven de zwarte balken. Je hebt wel de optie om het beeld verticaal op te rekken, maar de verhoudingen kloppen dan niet meer. Liever had ik gezien dat je ook de optie zou hebben om in te zoomen zodat er wat beeld van de zijkanten zou wegvallen.
Waar ik tegenaan liep tijdens het spelen met instellingen tijdens het bekijken van de video, was dat de Vision:M tot twee keer toe bleef hangen. Hij reageerde nergens meer op en het enige wat ik kon doen was met een paperclip het apparaat resetten.
Ik hoop dat dit euvel wordt opgelost met het installeren van de nieuwe firmware die ik ondertussen gedownload heb.
Tot zover mijn eerste indrukken van de Zen Vision:M. Ik hoop dat deze info nuttig voor jullie is, en dat ondanks een aantal negatieve puntjes, ik erg onder de indruk ben van de capaciteiten van mijn nieuwe speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
klinkt allemaal nog wel positief, en inderdaad was volgens mij een video bug opgelost met de nieuwe firmware. Laat even weten of dat ook zo is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Greg.Focker schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:10:
Waar ik tegenaan liep tijdens het spelen met instellingen tijdens het bekijken van de video, was dat de Vision:M tot twee keer toe bleef hangen. Hij reageerde nergens meer op en het enige wat ik kon doen was met een paperclip het apparaat resetten.
Ik hoop dat dit euvel wordt opgelost met het installeren van de nieuwe firmware die ik ondertussen gedownload heb.
Mooie review, laat het snel weten wat betreft de firmware update, dat zal mij overhalen het apparaatje al te bestellen of het nog even af te wachten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vaag dat er problemen zijn met de video. Bij B1tchwax stopte de video ook al met spelen. Hopen inderdaad dat de nieuwe firmware het oplost.

Maargoed, leuke review :) Ik heb beide reviews even aan de TS toegevoegd. Als er meerdere mensen zijn die deze speler in bezit hebben, zou ik het leuk vinden als er hier reviews gepost werden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Wat ik me toch wel afvraag. Hoe zit het met de ondersteuning van AC3 in xvid's. En zijn 700MB xvids zo af te spelen.

Eerder werd gtezegd dat hij bleef hangen. Ik vraag me af of dit eenmalig is of dat het altijd zo is. En die AC3 ondersteuning is ook wel makkelijk.
Verder zijn het wel twee te overkomen problemen maar doet toch iets af aan de compleetheid van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Greg.Focker schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:10:
Als je een widescreen video afspeelt zie je dus wel onder en boven de zwarte balken. Je hebt wel de optie om het beeld verticaal op te rekken, maar de verhoudingen kloppen dan niet meer. Liever had ik gezien dat je ook de optie zou hebben om in te zoomen zodat er wat beeld van de zijkanten zou wegvallen.
.
Van de review die net gepost werd ergens in dit topic, hierboven geloof ik:
The first �fit to screen� will enlarge it to fit the screen keeping the aspect ratio
Dus het zou mogelijk moeten zijn te zoomen? Zou zeer interessant zijn als je een hogere resolutie video bekijkt. Je blijft immers zelfs na het zoomen binnen de resolutie van het schermpje, alleen vallen de zijkanten af. Maar ik zou zeggen probeer het eens?
There were some earlier reports that the DivX and XviD video would freeze for a second due to a buffer problem. I found that the problem only exists in earlier firmware versions and the problem has since been fixed in the latest firmware that can be downloaded from the Creative web site.
Klinkt ook veelbelovend :) Ik ga hem denk ik echt kopen als ik hem heb gezien in het echt.
It is a standard �camcorder� cable but Creative has made it proprietary by switching a few of the contacts in the cable. If you want video out you are now forced to purchase a Creative $20 video cable from their website as apposed to an off the shelf cable for a third of that price.
Dat vind ik dus echt banaal :( . Beetje geld verdienen op consumenten :P . Die kabel is vooralsnog niet eens verkrijgbaar dus het zal me benieuwen :X

Kan iemand overigens aangeven of hij als mass storage device wordt weergegeven? Ga ik opzich niet gebruiken, maar tis altijd handig om het een en ander erop te kunnen zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door B-Bandit op 20-01-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shailesh schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:36:
[...]
Dat vind ik dus echt banaal :( . Beetje geld verdienen op consumenten :P . Die kabel is vooralsnog niet eens verkrijgbaar dus het zal me benieuwen :X
Waarschijnlijk is het net als bij de iPod dat je alleen maar de volgorde verandert. Dus wit gaat in geel, rood in wit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Kan iemand overigens aangeven of hij als mass storage device wordt weergegeven? Ga ik opzich niet gebruiken, maar tis altijd handig om het een en ander erop te kunnen zetten.
Hij herkent em in verkenner, en je kunt er data naartoe slepen. Daarvoor moet je wel eerst drivers installeren, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
RoD schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:58:
[...]

Hij herkent em in verkenner, en je kunt er data naartoe slepen. Daarvoor moet je wel eerst drivers installeren, maar het werkt.
en kan je dan ook gewoon goed je muziek afspelen, dat hij daar dus de mp3-tags afleest.. zodat je straks niet alleen de bestandsnaam ziet op het scherm. En kan iemand bevestigen, als je de muziek gewoon naar de speler sleept met verkenner je dan de mappen structuur ziet in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
^^ Dat weet ik niet, dat zou iemand uit moeten proberen die em heeft. Ik gok dat het op de manier moet zoals bij de Zen Micro: Namelijk muziek overzetten via de software, want anders wordt het niet herkend.

Overigens: Op het forum van Dapreview heeft iemand de Vision:M vergeleken met de iAudio X5. Misschien leuk om eens door te lezen.

Edit: Er loopt daar ook een algemeen draadje over deze speler.
Deel 1
Deel 2

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 20-01-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
hellboy123 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:55:
[...]

en kan je dan ook gewoon goed je muziek afspelen, dat hij daar dus de mp3-tags afleest.. zodat je straks niet alleen de bestandsnaam ziet op het scherm. En kan iemand bevestigen, als je de muziek gewoon naar de speler sleept met verkenner je dan de mappen structuur ziet in het menu?
Het slepen werkt zo ver ik kan zien precies hetzelfde als de mediasoftware. Zoals eerder vermeld reageert de speler niet als hij via USB gedocked is. Bij het loskoppelen maakt hij een index aan die zorgt dat de zooi die getransfered is ook daadwerkelijk herkend wordt.

* B1tchwax is thuis en wil verzoekjes draaien ... iemand brandende vragen/verzoeken?

Onderweg naar huis heb ik even gespeeld met de FM-radio. Hoewel dit voor mij totaal geen verkooppunt is, toch even snel bekeken. Mooie feature is dat hij op een schaal van drie streepjes weergeeft hoe goed het signaal is. Ontvangst was goed en alle stations waren te ontvangen op normale kwaliteit. Minpuntje is dat hij niet de stationnaam herkende (RDS?), en dat je dat zelf in moet stellen. Voor de rest niet echt spannend.. een auto-instel functie die wel prima werkt, maar sommige stations dubbel mee pakt, een hoog aantal preset kanalen.. ach ja zo veel is er niet te vertellen over FM radio ;) Hij doet het en ook goed, alleen het herkennen van kanaalnamen mist.

[edit]

Tijdens het spelen met de Vision:M een redelijk bizarre feature tegengekomen.. Je kan onder de optie "Extra's" kiezen voor Removable disk. Hier kan je een deel van de speler laten herkennen als Removable storage (512, 1 gig, 2 gig etc.). Eerste gedachte was hoera! Maar bij een test op mijn moeders PC (Ouder beestje celly 750 met win XP) werd hij niet herkend als UMS....

Op mijn eigen PC wel, maar ik snap de nut er niet echt van. In de map Data kan ik namelijk al bestanden wegschrijven... Dit is OF een loze functie, OF dit duidt op een toekomstige feature (USB2GO?)...

[ Voor 19% gewijzigd door B1tchwax op 20-01-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je krijgt in de toekomst geen USB OTG, dat zit niet op de speler, en is er niet softwarematig op te zetten.
Volgens mij is dit hetzelfde principe als de Zen Micro heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

B1tchwax schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:32:
[...]
* B1tchwax is thuis en wil verzoekjes draaien ... iemand brandende vragen/verzoeken?
1 Waar heb je hem gekocht en hoe was de afhandeling (mischien link naar shopsurvey :) )
2 Hoe zijn de lage tonen ?
3 Hoe groot is de inkijkhoek van het scherm.
4 Leest hij direct MP3 of converteerd de software het ?
5 Heb je een firmware update uitgevoert? Zo ja is er iets waar andere rekening mee moeten houden ? ( alle files kwijt ofzo bijvoorbeeld :) )
6 Welke kleur bezit jij en is dit visueel ook de juiste kleur samen met het beeldscherm ?
RoD schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:02:
Je krijgt in de toekomst geen USB OTG, dat zit niet op de speler, en is er niet softwarematig op te zetten.
Als ze een overeenkomt sluiten met Microsoft .... nieuwe update ofzo... dacht namelijk te lezen dat je alleen de drivers hoeft te installeren. Hopenlijk worden die dan dus standaard toegevoegt in een nieuwe update :9 .

Ben er bijna over uit dat ik hem ga bestellen in de komende week :). Zit te twijfelen :/ tussen deze en een Ipod (dan wel een 60Gigh versie).

[ Voor 25% gewijzigd door Emiel1984 op 20-01-2006 21:06 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
RoD schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:02:
Maar wat is het nut om de speler als UMS te laten zien als je toch de software moet installeren? Beetje een non-functie.. Maar goed sommige mensen zullen het waarderen gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
emiel1984 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:02:
[...]
1 Waar heb je hem gekocht en hoe was de afhandeling (mischien link naar shopsurvey :) )
Gekocht bij http://www.mp3shop.nl/ om twee redenen: Beste prijs en dicht bij mijn werk, zodat ik op kon halen. Mijn ervaring? Ik ben iets opdringerig geweest met ophalen, omdat ik mijn gadget zo snel mogelijk wilde dus ik heb donderdag 3x op een dag gebeld. Ik ben telkens netjes te woord gestaan en er werd meegedacht.. netjes dus.

Toen ik aankwam in de winkel werd de speler gehaald. Eerst kwam de verkoper met een normale Zen Vision. Toen ik zei dat ik toch echt een M wilde hebben, herinnerde hij wel welke dat was: "O ja, die iPod kloon.. sorry hoor, maar dat is het gewoon.". Duidelijk was de verkoper minder gecharmeerd haha... Uiteindelijk de juiste speler in handen. Er werd nog bijverteld dat ik de eerste was die hem op was komen halen..

Heb het contact aan de telefoon als fijn ervaren en ook het feit dat er een fysieke afhaalplek was die niet in een loods ergens aan het randje van de stad was, was fijn..
2 Hoe zijn de lage tonen ?
Het zit dik in orde met de geluidskwaliteit.. Ik heb een koptelefoon die vrij stevig aan de bas is, dus laat ik hem op standaard instellingen staan.. Met de EQ kan je er nog wat extra bas uitpersen, wat genoeg zou moeten zijn voor zelfs de grootste bas-liefhebber ;)
3 Hoe groot is de inkijkhoek van het scherm.
Deze is qua pure nummers lastig in te schatten. Inkijkhoek is vrij fors, genoeg om met meerdere mensen probleemloos een filmpje te kunnen kijken. Maar een echt heel grote inkijkhoek heb je niet nodig gezien het een 2,5" scherm is en je nooit echt ver van de speler verwijderd bent.
4 Leest hij direct MP3 of converteerd de software het ?
Hij leest direct MP3, WAV en WMA. Deze hoeven niet omgezet worden..
5 Heb je een firmware update uitgevoert? Zo ja is er iets waar andere rekening mee moeten houden ? ( alle files kwijt ofzo bijvoorbeeld :) )
Firmware is als eerste er opgezet. Logisch geval van stappen opvolgen.. Ik ben geen problemen tegengekomen.
6 Welke kleur bezit jij en is dit visueel ook de juiste kleur samen met het beeldscherm ?\
Ik heb de zwarte versie. Dit was de enige versie beschikbaar en dit was ook de versie die ik graag wou.. mooi dus ;) Hoewel een vingerafdrukken-magneet is dit echt een waanzinnig mooie speler, mooi rustig rondom het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Tijdens het spelen met de Vision:M een redelijk bizarre feature tegengekomen.. Je kan onder de optie "Extra's" kiezen voor Removable disk. Hier kan je een deel van de speler laten herkennen als Removable storage (512, 1 gig, 2 gig etc.). Eerste gedachte was hoera! Maar bij een test op mijn moeders PC (Ouder beestje celly 750 met win XP) werd hij niet herkend als UMS....

Op mijn eigen PC wel, maar ik snap de nut er niet echt van. In de map Data kan ik namelijk al bestanden wegschrijven... Dit is OF een loze functie, OF dit duidt op een toekomstige feature (USB2GO?)...
Is/wordt dit niet een zelfde optie als op de Zen Sleek.. Dat je dat gedeelte, misschien met latere firmware, gewoon als plug and play kan gebruiken.. maar dat je dan alleen bij de data map kan..

En wat mij nog steeds niet duidelijk is, is of er op de speler een mappenstructuur is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
B1tchwax schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:04:
[...]

Maar wat is het nut om de speler als UMS te laten zien als je toch de software moet installeren? Beetje een non-functie.. Maar goed sommige mensen zullen het waarderen gok ik ;)
Sja, ik heb het niet verzonnen :/ Microsoft met zn WMP 10 rommel :r
TheTMC schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:51:
[...]

Is/wordt dit niet een zelfde optie als op de Zen Sleek.. Dat je dat gedeelte, misschien met latere firmware, gewoon als plug and play kan gebruiken.. maar dat je dan alleen bij de data map kan..

En wat mij nog steeds niet duidelijk is, is of er op de speler een mappenstructuur is..
Juist, zoals ik al zei.. gelijk aan de Zen Micro. Ik denk dat alle huidige spelers van Creative dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hhmm leuke gasten van de mp3shop... eerst aanbieden voor 319 en nu opeens voor 329 :|
en ook de combinatie aanbiedingen zijn een stukje duurder geworden :/

[ Voor 31% gewijzigd door hellboy123 op 20-01-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
Dus het zou mogelijk moeten zijn te zoomen? Zou zeer interessant zijn als je een hogere resolutie video bekijkt. Je blijft immers zelfs na het zoomen binnen de resolutie van het schermpje, alleen vallen de zijkanten af. Maar ik zou zeggen probeer het eens?
Helaas, de functionaliteit zoals het beschreven wordt werkt niet. Bij een widescreen video is het alleen mogelijk om verticaal op te rekken. Als je dat gedaan hebt en je doet een fit to screen gaat ie weer naar de originele verhoudingen toe.
Het hangen van een video zoals ik eerder aangaf lijkt niet meer voor te komen, maar ik kom nog wel een hanger tegen als ik met de afspeelsnelheid zit te spelen. Het is namelijk mogelijk de video met 3x de snelheid af te spelen. Het instellen hiervan werkt met een onscreen slider en dat gaat niet altijd zoals ik wil. Als ik daar dus mee bezig ben en hij verspringt van 2x naar 3x en weer terug naar 1x door de gevoeligheid van de slider, dan wil de Vision:M gaan hangen.
En dit is dus NA het installeren van de nieuwe firmware. Nu is deze functie voor mij niet zo belangrijk, maar deze fout is dus wel even het melden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
B1tchwax schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:04:
[...]

Je kunt hem dan gebruiken als een soort van hele grote USB stick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoedje schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:47:
[...]

Je kunt hem dan gebruiken als een soort van hele grote USB stick :P
ja inderdaad, maar je zal altijd drivers moeten installeren blijkbaar, dan is meteen het hele nut weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

hellboy123 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:27:
hhmm leuke gasten van de mp3shop... eerst aanbieden voor 319 en nu opeens voor 329 :|
en ook de combinatie aanbiedingen zijn een stukje duurder geworden :/
Klopt ja, erg vervelend. Heb ze gemaild, ze vertelde me dat de eerste voorraad Vision:M is verkocht voor een introductieprijs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
hellboy123 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:15:
[...]

ja inderdaad, maar je zal altijd drivers moeten installeren blijkbaar, dan is meteen het hele nut weg :P
Hopelijk veranderen ze dat in een latere firmware, zou wel erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Maar dan is het toch helemaal geen UMS, ik dacht dat dat juist het hele idee was. Ik kan me voostellen dat je voor muziek een driver of progje nodig hebt, maar dus ook voor de hardeschijf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp moet je alsnog een programmatje installeren om er muziek op te zetten? En filmpjes moeten geconverteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:19:
Dus als ik het goed begrijp moet je alsnog een programmatje installeren om er muziek op te zetten? En filmpjes moeten geconverteerd worden?
Deels waar: Om files over te zetten heb je de software nodig. Filmpjes hoeven niet geconvert te worden -> in het geval van naruto heb ik pech want deze pakt hij niet mee.. in dit geval kan je converten. Andere filmpjes doen het hier direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of filmpjes geconverteerd moeten worden hangt van de codec van het videobestand af. Het voordeel is dat de Vision:M er bijzonder veel afspeelt, dus je hoeft veel niet te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik weet niet of jullie het al gezien hebben, maar er is firmware voor de Zen Vision:M beschikbaar! :)

http://nl.europe.creative...10&drivertype=0&x=17&y=15

[ Voor 6% gewijzigd door MrsRossi op 22-01-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrsRossi schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:25:
Ik weet niet of jullie het al gezien hebben, maar er is firmware voor de Zen Vision:M beschikbaar! :)

http://nl.europe.creative...10&drivertype=0&x=17&y=15
[rml]RoD in "[ MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topi..."[/rml]

Ik ook van jou :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vanmiddag wou ik hem gaan kopen maar helaas nergens te krijgen. Zowel bij dix als MM vertelden ze me dat er maar een kleine oplage was. Hopenlijk vrijdag meer geluk :). Bij MM vertelden ze me dat het mischien nog wel langer dan een week ging duren. BALEN dus. Ik wilde hem namelijk gewoon in shop halen vanwege garantie.

Of zit er een pick-up-and-return garantie standaard op ??

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
emiel1984 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:20:
Vanmiddag wou ik hem gaan kopen maar helaas nergens te krijgen. Zowel bij dix als MM vertelden ze me dat er maar een kleine oplage was. Hopenlijk vrijdag meer geluk :). Bij MM vertelden ze me dat het mischien nog wel langer dan een week ging duren. BALEN dus. Ik wilde hem namelijk gewoon in shop halen vanwege garantie.

Of zit er een pick-up-and-return garantie standaard op ??
dat is wel balen ja, en voor deze prijs zoals ie nu is begin in toch serieus te twijfelen of ik een ipod ga kopen...die wel beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het ding is nog maar net uit. Ik denk dat je het nog even tijd moet geven voordat hij overal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162816

Ben zeer tevreden met de Zen M.

Voor degenen die het nog niet weten, op deze site kun je podcasts downloaden en syncen naar je Zen: www.zencast.com

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162816 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:10:
Ben zeer tevreden met de Zen M.

Voor degenen die het nog niet weten, op deze site kun je podcasts downloaden en syncen naar je Zen: www.zencast.com

Succes!
Spijtig, de MP3-interface is niet het enige wat ze geript hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Lol... Ik met mn trage review, alles is al gezegd :P
Om dan toch even een persoonlijke mening te gooien: Kleiner dan verwacht, mooi scherm, 30 gig in zo'n 1.5 uur gekopieërd (en dan heeft ie ook nog even stil gestaan met een vraag terwijl ik aan het eten was). Enige nadeel vind ik toch die drukknoppen, bevallen me niet.. Maarja, niks is perfect :P Wel bijna perfect O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je dat zeker? Dat is ongeveer 50mbit? Hoe lang heeft die vraag er gestaan?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.