Imitatie xenon-koplampen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ juggernaut

heb jij echt glas in je units? Of van dat plastic achtige glas, zeg maar heldere koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Heldere koplampen hebben er minder last van geloof ik. Ik heb ook echt glas en ben daarom voor de zekerheid maar weer overgestapt. Aan de andere kant heb ik er 3 maanden mee gereden en ik rij altijd met mijn verlichting aan. Of je moet gewoon de 60/55W nemen, alleen komt daar gewoon minder licht uit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die ik ken hebben allemaal echt glas en nog nooit ergens last van gehad. Datw aren echter allemaal mitsubishi rijders, maar goed dat was wel genoeg offtopic over deze 100W lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

AkroBatik schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:38:
Maar zoon imitatie xenon set, is dat zonder problemen in te bouwen in een H1 koplamp?
Met een paar kleine aanpassingen aan de achterzijde van de koplamp is dat geen probleem. Ik heb zelf ook een H1 kit. Werkt uitstekend, wil nooit weer halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik wil wel even zeggen dat het verschil tussen Xenon-look lampjes en een echte Xenonkit gewoon bizar is. Ik rij nu even tijdelijk met Halogeen Xenonlook lampjes, omdat 1 van mijn ballasts de geest heeft gegeven (garantie gelukkig), maar ik kan niet wachten totdat ik het spul weer terug heb. Ik zie geen flikker 's nachts... lichtbeeld is gewoon wazig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, vroeg me af... Zie nogal veel verschillende soorten xenon sets... Zit daar nog noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen, of komt het allemaal uit een grote xenonfabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:35:
Deze heb ik er dus in, mega wit licht!

[afbeelding]

En echt super meer zicht. En heb ook ff getest vanuit andere auto het is echt niet verblindend! Staan redelijk laag afgesteld.
Oef, heb deze dingen dus gisteren in mn corolla gezet. Leek me wel grappig, kleur is idd anders.

Als het zo allemaal lees dat ze erg warm worden heb ik de neiging op ze weer te vervangen. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

goed, ik heb dus ff gekeken op die Philips site. maar welke is nu echt de beste lamp?

Power2night
NightGuide
iemand ervaring met de SilverVision?
BlueVision heb ik al een keer gehad in me Fiat Uno :+ en deden het uitstekend.

heb nu een VW Caddy van een half jaar oud en ik rij 100.000km per jaar en de lampjes die er nu inzitten zijn gewoon K*T.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

meendering schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:52:
[...]

Oef, heb deze dingen dus gisteren in mn corolla gezet. Leek me wel grappig, kleur is idd anders.

Als het zo allemaal lees dat ze erg warm worden heb ik de neiging op ze weer te vervangen. :/
dat zie je in de zomer pas :)

weinig luchtkoeling en de lucht is realtief warm...
in mijn Bora gingen de lampen ook stuk voor stuk stuk ( :+ ) omdat er zo;n slechte warmteafvoer was

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
7th-Phoenix schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:53:
goed, ik heb dus ff gekeken op die Philips site. maar welke is nu echt de beste lamp?

Power2night
NightGuide
iemand ervaring met de SilverVision?
BlueVision heb ik al een keer gehad in me Fiat Uno :+ en deden het uitstekend.
Premium heb je ook nog :)

Volgens mij is qua ZICHT de NightGuide 't best... maar qua levensduur?

Spijtig inderdaad dat Philips zelf ook nogal onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
paQ schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:57:
[...]

dat zie je in de zomer pas :)

weinig luchtkoeling en de lucht is realtief warm...
in mijn Bora gingen de lampen ook stuk voor stuk stuk ( :+ ) omdat er zo;n slechte warmteafvoer was
Kun je nagaan, een Bora heeft een redelijk groot koplamphuis. Bij een kleinere reflector zal schade door teveel warmte dus nog eerder voorkomen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb dus die rommel uit mn koplamhuis gehaald... heb ze vervangen voor vision plus lampen.
Heb geen zin om nieuwe koplamphuizen te moeten kopen, duur grapje lijkt me...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

catchingfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:14:
[...]

Premium heb je ook nog :)

Volgens mij is qua ZICHT de NightGuide 't best... maar qua levensduur?

Spijtig inderdaad dat Philips zelf ook nogal onduidelijk is.
inderdaad, alleen bij NightGuide staat een afbeelding met verschillen qua licht opbrengst.

bij Power2Night hebben ze weer een andere lichtopbrengst, die extra schijnt naar de zijkant voor de borden langs de weg. KAN ook best handig zijn

denk dat ik maar voor de nightguide lampen ga. reed net terug vanuit Eindhoven. zag niet eens een lichtbundel op de auto's voor me :X zo zwak is het licht van de huidige koplampjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 23:12
7th-Phoenix schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:40:
[...]
denk dat ik maar voor de nightguide lampen ga. reed net terug vanuit Eindhoven. zag niet eens een lichtbundel op de auto's voor me :X zo zwak is het licht van de huidige koplampjes :(
Als je op de snelweg je lichtbundel op je voorganger ziet, dan...
.. ben je flink aan t bumperkleven, of..
.. je rijdt met groot licht aan, of..
.. je lichten staan niet goed afgesteld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jimster schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:49:
[...]

Als je op de snelweg je lichtbundel op je voorganger ziet, dan...
.. ben je flink aan t bumperkleven, of..
.. je rijdt met groot licht aan, of..
.. je lichten staan niet goed afgesteld. :+
eindhoven - zaandam bestaat niet uit ALLEEN snelweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb de Nightguides 3-in-1.

Geven prima licht en lijken verder te schijnen dan die Xenon-look dingen. In de regen merk ik zeker dat ze meer verlichten.

Volgens verschillende sites is deze 3-in-1 oplossing erg goed getest, ook voor tegenliggers (schijnt gelig licht naar links) en zouden langer mee moeten gaan dan de Power2night en GT150. Die zouden overigens een heel andere bundel licht geven.

Het ligt maar net aan je voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
@Smarron: En hoe is 't licht als je voor tegenliggers e.d. ? Wit? Geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tegenliggers zouden wat gelig licht moeten zien. Dat is althans de hele insteek van die Nightguides.

Naar links: geel (zacht voor de ogen)
Rechtdoor: wit (normaal wat elke koplamp heeft)
Rechts: blauw (betere reflectering voor verkeersborden)

Dat blauwe neem je met een korrel zout, want daar zie je niks van als je er tegenaan kijkt. Borden lijken wel beter verlicht.

Hier een uitleg te vinden:
http://www.vanheck.nl/download.aspx?id=605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb zelf die nightguide's, en je ziet inderdaad duidelijk dat de borden beter reflecteren. Mij was ook opgevallen dat ze wat 'blauwig' reflecteren, dus dat kan kloppen. Overigens, als je de lampjes nog even bekijkt voor je ze erin stopt, kan je op het glas ook de verschillende kleuren in vlakjes zien.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:11
Klein kickje. :P

Laatst had ik mijn linker koplamp stuk dus ik ging voor nieuwe koplampen kijken. Toen heb ik Xenon 55watt lampjes erin gedaan zodat je wit licht zou krijgen. Nou vind ik het resultaat hiervan niet super.

Nu verkopen ze op marktplaats.nl (linkje) dus zo'n zelfde lampen maar dan 100 watt. Omdat sommige hier problemen hebben met te veel hitte door 100 watt lampen vroeg ik me af of iemand deze al eens geprobeerd heeft. Want dit was volgens mij niet het type wat hierboven over gepraat was. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

100 W mag volgens mij nieteens in je auto zitten

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Klopt 100W is APK afkeur en een prent als oom agent het bemerkt. Ik zou er niet aan beginnen. Spaar dan even door voor een Xenon aftermarket kit. Die zijn niet heel duur meer en hebben een langere levensduur met minder vermogen. Gemiddels 35W ipv standaard 55W om maar niet te spreken van de 100W verblindingsrotzooi.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:11
MR_VIPER schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:48:
Klopt 100W is APK afkeur en een prent als oom agent het bemerkt. Ik zou er niet aan beginnen. Spaar dan even door voor een Xenon aftermarket kit. Die zijn niet heel duur meer en hebben een langere levensduur met minder vermogen. Gemiddels 35W ipv standaard 55W om maar niet te spreken van de 100W verblindingsrotzooi.
Waar en hoe vind ik zo'n aftermarket kit? En hoeveel zou dat dan kosten? Mijn auto is maar een Twingo uit '96 dus het lijkt me nogal zonde om voor veel geld een Xenon kit in te plaatsen. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Xenon (inbouw)

Heldere koplampen wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, als je gesmolten reflectors en geschroeide bekabeling wilt hebben moet je 100W lampjes monteren ja. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:48:
Waarom zou ik het afkeuren?
ik kan niet van buiten af zien of er 55w of 100w in zit
het mag niet dat klopt
maar ik kan het niet zien bij het keuren... tenzij de kleuring van het licht buiten de geel/wit grens valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

xtreme_lunatic schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:19:
[...]

Waar en hoe vind ik zo'n aftermarket kit? En hoeveel zou dat dan kosten? Mijn auto is maar een Twingo uit '96 dus het lijkt me nogal zonde om voor veel geld een Xenon kit in te plaatsen. :)
op marktplaats heb ik kitjes zien staan van rond de 140 euro.
Ik heb gister voor kerst een setje Philips Power2Night lampen gekregen, over mijn standaard lampen in m'n Daihatsu Cuore ben ik helemaal niet tevreden (ik zie geen zak, en ze schijnen maar 2 meter voor de auto uit ofzo), hopelijk brengen die philips lampen daar verandering in :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-tom-562 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:38:
[...]

op marktplaats heb ik kitjes zien staan van rond de 140 euro.
Ik heb gister voor kerst een setje Philips Power2Night lampen gekregen, over mijn standaard lampen in m'n Daihatsu Cuore ben ik helemaal niet tevreden (ik zie geen zak, en ze schijnen maar 2 meter voor de auto uit ofzo), hopelijk brengen die philips lampen daar verandering in :D
Wellicht handig om dan ook de hoogteafstelling een keer te laten controleren? 2 meter is wel erg weinig. Normaal moet de "hotspot" 50 tot 75 meter voor je liggen. Lijkt me dus dat je lampen ook wat hoger moeten worden ingesteld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 2 Laatste