Op donderdag 01 februari 2001 10:20 schreef Defspace het volgende:
[..]
Barachem:
Ik beschouw dit soort teksten in ieder geval niet als flame, meer als de waarheid.
Het is toch arogant om te denken dat dit universum er voor jouw is.
Je bent een stofje. Je bent kleiner dan een stofje, je bent eigenlijk niet eens meetwaardig.
Nee, dit is geen flame, meer een mening.
Hij valt Tomcat niet persoonlijk aan, alleen dat stukje van zijn ouders kon netter

Hoezo waarheid?
Hierbij wordt het geloof van iemand aangevallen en vervangen door het geloof van iemand anders...
Sinds wanneer is zulke gedwongen bekering toegestaan(sorry, dat ik nu het naar het extreme voer, maar ik wil duidelijk maken, dat ik Apoc2's bericht zie als een persoonlijke bekeringspoging van Apoc2 naast een aanval op Tomcat X's zienswijze/geloof)?
Als ik een post zou doen van:
"He Apoc2, het is niet als flame bedoeld, maar zie je niet, dat je als mens de kroon van de schepping bent?
God heeft de wereld geschapen en heeft de mens als kroon van de schepping geschapen.
De mens is dus God's lieveling.
Dus hou op je minderwaardig en miezerig te voelen en geniet van de positie, die God je gegeven heeft.
Jij bent gewoon een mening aangepraat door je leraren en kameraden, zoals de meeste mensen in deze wereld
Groeten, Barachem...(8>"
, dan zou ik meerdere reacties van een aantal mensen onder de tweakers krijgen, of dat ik aan het flamen ben of/en dat ik zo'n stomme christen ben, die zijn mening aan andere opdringt en daarbij een bekeringsdrang heeft.
Nu geloof ik, dat de mens God's kroon op Zijn schepping is, maar dat doet er nu niet toe en ik ben niet van plan om jullie zulk soort dingen op te dringen of om jullie te op zo'n wijze te bekeren.
Ik zou zoiets eenvoudig en zonder omhaal vermelden als volgt:
"Ok Apoc2, maar ik geloof, dat de mens inderdaad de kroon van God's schepping is en dat daarom dus geestelijk gezien de mens erg belangrijk is en ook het centrum van belangstelling.
Groeten, Barachem...(8>"
Kijk Defspace, dat is een heel ander soort post, een beschaafde post.
En als ik nog iets over een aangeprate mening zou willen hebben, dan zou ik nog erbij zeggen:
"Ik krijg het vermoeden, dat jij de mening van je leraren en kameraden hebt over hebt genomen, is dat zo?"
Dat komt ook anders over, beschaafder...
Maar ja, ik zal het vast in jouw ogen fout hebben..., dan hoor ik wel van je.
Trouwens, Apoc2 heeft hier ook verder niet meer gepost...
Misschien gebrek aan belangstelling.
Misschien durft ie hier niet meer te posten, omdat ie ondekt heeft, dat ie mensen kwetst.
Misschien andere redenen.
In ieder geval zal ie wel een reactie geven, als ie zich aangesproken voelt.
En zolang ik zijn persoon niet afkraak en alleen op zijn poststijl commentaar geef, zie ik weinig reden, dat anderen zijn posts gaan verdedigen.
Wat betreft mijn voorbeeldposts binnen deze post, het zijn voorbeelden en meer niet, voor het geval, dat iemand mij laster aan de schoenen wil schuiven.
Groeten, Barachem...(8>