Toon posts:

AMD of Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon64 3500+ socket 939

of

een

Intel P4 3.2 GHz. S478 Prescott 800 MHz. Box

welke is beter en waarom moet ik voor die geene kiezen

alvast bedankt

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Dit ligt er helemaal aan wat je met de pc wilt gaat doen. Als je wil gaan gamen is de AMD een betere keus.

Echter, de prestaties van je systeem zijn niet afhankelijk van alleen de processor. De rest van de onderdelen is minstens zo belangrijk. Verkijk je dus niet alleen maar op AMD vs Intel.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 13:25
heb je zelf wel onderzoek gedaan?

ten eerste wordt dit een flame topic, en ten 2e het ligt er aan wat je met je pc wil doen.
Maar ik zou gaan voor de AMD.

maar ik denk dat je zelf maar moet gaan zoeken, want dit is wel heel makkelijk, wij moeten onderzoek voor jou gaan doen 8)7
omgekeerde wereld lijkt me.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Zie trouwens ook de FAQ:

PMG FAQ

Verwijderd

- Heb je zelf al revieuws gelezen waarin beide vergeleken worden
- Waaruit zal je systeem voor de rest bestaan(ram geheugen, etc)?
- Waarvoor wil je je systeem gebruiken?

...

Zo zijn er nog een hoop vragen die niet echt duidelijk zijn uit je openingspost. Over het algemeen is de 3500+ beter dan de P4 - 3,2 GHz als je anders vergelijkbare componenten gebruikt in je systeem. Maar zoals ik al zei, het hangt af wat je wil doen met je systeem.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Ja, jongen dit is een kansloze Topic. Het gaat niet om de onderlinge strijd tussen AMD en INTEL
Maar wat wil je met een systeem gaan doen..............Eerst al je wensen op papier zetten daarna kijk je configuratie Hardware

PMG FAQ

Tubes....It's what make music music!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
[onzin]
Wel , nu hoorde ik gisteren van de broer van mijn schoonzus dat de bakker tegen de slager had gezegd dat de computer van zijn kinderen de laatste tijd nogal raar deed. En toen hij belde naar de computerzaak zeiden ze daar dat het kwam omdat AMD cpu's heet worden en ze dat wel vaker hebben. Wat de bakker raar vond aangezien hij weet van de groentenboer, die dezelfde computer heeft als de kinderen van de slager, dat er een intel cpu in de computer zit.
[/onzin]

buiten dat kijk een naar deze lijst. Trouwens zou ik niet voor een intel cpu gaan met socket 478 aangezien deze van de vorige generatie zijn.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
AMD vs Intel... :Z

Puur gebaseerd op eigen mening en ervaring. Tuurlijk is de AMD een 64-bit proc, wat binnekort zeer veel gebruikt zal worden (zodra Vista er is), en AMD is over het algemeen VEEL goedkoper, als je 2 proc's met vergelijkende qualiteit naast elkaar legt: a64 3200+ vs Intel 670 = 200 vs 680 euro. Maar dan nog zijn er miljoenen mensen die liever een Intel hebben... Dus zoek wat benches op, kijk wat je met je pc doet en stop met domme vragen te stellen. Dit soort dingen zijn gewoon via google te vinden.

Verwijderd

welke moet ik nemen ?
diegene die op je mamaplank past

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05 13:41
ik raad je de combinatie aan van asus en amd.

Kijk anders ff in de best buy guide, daar staat heel wat leuks :-)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik zou voor een Intel gaan want die is stabieler ;)

Systeem | Strava

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

ik neem aan uit die knipoog dat het om een sacastische opmerking gaat ?

Gabriël AM5

Verwijderd

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar AMD.

Een groot voordeel van AMD vind ik dat AMD sneller per Mhz. is, dus minder stroom gebruikt dan Intel, dus ook minder heet wordt.

Verwijderd

Als je pc koopt neem gelijk een goede ventilator erbij ipv de boxed ervaar het zelf heel veel

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

een 3500 + is van zichzelf al sneller dan een 3200 van intel, als je nu een gelijk waardige proc koopt dan is het zo dat het er vanaf hangt maar deze keuze is makkelijk gemaakt, altijd de 3500 natuurlijk. Zuiniger, koeler, daar door stillere koeler, betere prestaties op game gebied en misschien met renderen in photoshop en dat soort dingen die 99% van de mensen niet doen is Intel weer sneller. Keuze is dan snel gemaakt denk ik

Verwijderd

Ik denk dat ik een onpartijdige regel kan schrijven door te zeggen dat Intel wat sterker is in multi tasking en AMD weer wat sterker is in het gamen.

Maar zoals eerder gezegd, sluit ik me ook bij aan, beetje een kansloos topic omdat mensen vaak hun eigen mening projekteren en je te weinig input geeft in je openings post.

Als ik je mag adviseren, ga uit van een lijst wat je precies wil met je pc, waar ie aan moet voldoen, wat binnen je budget valt en met wat voor software je wil gaan werken. Als je dat rond heb dan kun je diverse reviews gaan lezen van verschillende hardware en kom je zo, voor jezelf, tot de beste samenstelling van je nieuwe machine. Speelt geld geen rol, koop dan een kant en klare machine van Alienware en je hebt nergens omkijken naar, al hun machine's zijn degelijke machine's, in vergelijk tot Dell bv, maar goed, dat is persoonlijk :)

Succes

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

AMD = gamen
Intel = videobewerking

Wat wil jij er mee doen |:(

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:42:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar AMD.

Een groot voordeel van AMD vind ik dat AMD sneller per Mhz. is, dus minder stroom gebruikt dan Intel, dus ook minder heet wordt.
Minder MHz is niet per definitie een lager energieverbruik ;)
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:47:
Als je pc koopt neem gelijk een goede ventilator erbij ipv de boxed ervaar het zelf heel veel
Een ventilator, een casefan is voor zowel AMD als Intel systemen aan te raden (sterker nog, het is verplicht volgens de eisen van beide fabrikanten.)

De boxed koeler kan i.c.m. Cool 'n Quiet en technieken zoals Q-Fan (van ASUS) prima z'n werk doen. Dit neemt niet weg dat er betere koelers op de markt zijn.
CLB schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:56:
AMD = gamen
Intel = videobewerking

Let wel op dat het 'videobewerken = Intel' niet altijd opgaat. De Pentium D is vaak genoeg trager dan een AMD Athlon 64 X2. Met het encoden van audio/video* kan het sterk varieren. Soms is een Pentium 4 640 sneller dan een Pentium D 830.
Let wel op wanneer er juist hoge of lage scores gewenst zijn!

@danijel
De AMD Athlon 64 3500+ heeft hier overduidelijk de voorkeur :z

Voor mensen die graag willen flamen, lees dit topic eerst helemaal door.

[ Voor 32% gewijzigd door Thandor op 12-12-2005 12:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

AMD = gamen
Intel = videobewerking

Ik zou het liever vertalen naar AMD=slimme kracht en Intel=brute kracht. Niet dat de TS daar iets aan heeft ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

AMD = gamen
Intel = videobewerking
Dat is inderdaad kort door de bocht de keuze: media-capaciteiten van Intel of AMD's brute kracht. Echter, de nieuwste videokaarten van Ati (R520 core) gaan ook encoding versnellen.... en dan is dat voordeel voor Intel ook weg.

Puur op basis van portemonnee en gebruik zou ik ook een AMD aansmeren. Niet dat ik fanboy ben of zo, maar de AMD_aanbieding is gewoon een tikkie beter.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Kies er eentje, zo moeilijk is dat niet. Reviews te over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.