Toon posts:

Speakers advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb wat advies nodig bij de eventuele aanschaf van nieuwe speakers.

Mijn huidige speakers, Creative Inspire P580 5.1, hebben de laatste tijd af en toe de neiging om zomaar een paar seconden weg te vallen, iets wat me sterk doet vermoeden dat deze niet al te lang meer te leven hebben. Hoewel de P580 een prima setje is voor het geld, zou ik als dit nodig blijkt te zijn graag iets beters willen als vervanging, maar ook niet te duur.

Bij voorkeur wil ik iets hebben wat ik digitaal aan kan sluiten op mijn Audigy2 (geen ZS), als het even kan met ingebouwde DD/DTS decoder, ik geloof niet dat ik DVDs heb met DTS 96/24 dus dat is niet zo belangrijk alhoewel het evt. voor de toekomst wel aardig zou zijn.

Power is niet zo belangrijk; het gaat in een kamertje van 4x3. De 18W subwoofer en 9W sattelietjes van de P580 kunnen al hard genoeg dat de buren gaan klagen. :) Kwaliteit wel, uiteraard. Films kijken is het belangrijkste gebruik, maar er zal ook zeker muziek op beluisterd worden; rock/metal maar ook klassiek.

5.1 is goed genoeg. De Audigy2 kan 6.1 speakers analoog aansturen, maar ik heb geen idee waar ik een zesde of zevende speaker neer zou moeten zetten.

Ik vind vele recenties vol lof over de Logitech Z-5500, aan de andere kant ook wel wat verhalen over problemen zoals gebrom en dergelijke. Ons gebouw heeft nou niet bepaald een geweldig elektriciteitsnet, en de speakers moeten noodgedwongen op hetzelfde stopcontact als de PC en monitor. Ook vind ik tegenstrijdige berichten of deze set nou wel of niet beter is dan the Creative Megaworks 550. Ook is deze set me eigenlijk te duur, en heeft veel meer power dan ik ooit nodig ga hebben.

Omdat power niet zo belangrijk is lijkt de Z-5400 (die goedkoper is) ook een zeer goed idee, echter ik kan hier bijna geen informatie over vinden (ook niet op de site van Logitech :? ). Zijn deze nou wel of niet digitaal, en zo ja welke decoders heeft ie aan boord? En heeft iemand ervaringen met deze speakers, want reviews over de geluidskwaliteit kan ik al helemaal niet vinden.

Uiteraard als iemand een ander setje kan aanraden vind ik dat ook goed. En advies over wat voor kabels ik nodig heb om dit digitaal aan te sluiten op de Audigy2 is ook meer dan welkom.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoewel je een aardige topicstart hebt denk ik toch dat je hier moet zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/898707

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat ik nog wat beter had moeten zoeken... |:(

Ik heb mijn post even herhaald in die thread.

Verwijderd

Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing, succes met je zoektocht. :)

Dit topic is gesloten.