Toon posts:

IDE, hoe aan te sluiten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dvd branders op 1 IDE kabel zitten. Wanneer ik nu tegelijk van beide dvd stations een dvd rip is de één qua snelheid afhankelijk van de ander. De sloomste brander zit aan het uitiende van de IDE kabel en de sneller op de middelste IDE aansluiting. Wanneer ik nu met beide dvd rip blijft de slome (dus op het uiteinde vand e IDE kabel op een bepaalde snelheid hangen) en het andere DVD station ook. Wanneer ik de brander op het uiteinde van de IDE kabel uitzet, dan gaat het rippen ineens 2x zo snel.

Heb ik de branders wel goed op de IDE kabel aangesloten of moeten ze net andersom.

Aan de harde schijven ligt het niet, want ze schrijven beide naar een andere harde schijf.

Verwijderd

Ik zou ze beide op een aparte ide poort zetten. Je moederbord heeft 2 IDE poorten. Gebruik je SATA schijven of IDE schijven? Als je IDE schijven gebruikt zou ik de HD op master zetten en de brander op slave.
Bij SATA is het helemaal makkelijk. HD('s) op SATA en Branders beide op een eigen IDE controller.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Dit komt gewoon omdat het mobo maar van 1 apparaat tegelijk kan lezen, dus hij staat constant te switchen tussen de branders. Maar wat is het nut van 2 dvd branders in 1 pc :?. Met deze setup kan je niet 2 schijven tegelijk branden, en lezen gaat ook slecht (zoals je merkt). On the fly copy gaat ook niet.

Kijk ook eens in de faq

[ Voor 41% gewijzigd door stefan001 op 11-12-2005 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:57:
Ik zou ze beide op een aparte ide poort zetten. Je moederbord heeft 2 IDE poorten. Gebruik je SATA schijven of IDE schijven? Als je IDE schijven gebruikt zou ik de HD op master zetten en de brander op slave.
Bij SATA is het helemaal makkelijk. HD('s) op SATA en Branders beide op een eigen IDE controller.
Dat had ik ook zeker gedaan als het kon. Maar zoals je misschien uit de teskt kunt halen. Beide harde schijven en 2 branders en we hebben eht over IDE. IDE zit dus vol. 1 HDD op master, 1 op slave en snelle brander op Master en langzamere op Slave

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:59:
Dit komt gewoon omdat het mobo maar van 1 apparaat tegelijk kan lezen, dus hij staat constant te switchen tussen de branders. Maar wat is het nut van 2 dvd branders in 1 pc :?
Ik had de keuze om of een dvd rom eruit te gooien of een brander, dan is de keuze snel gemaakt. Bovendien, er zijn zoveel mensen die 2 dvd branders in de pc hebben zitten,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt gewoon omdat het mobo maar van 1 apparaat tegelijk kan lezen, dus hij staat constant te switchen tussen de branders. Maar wat is het nut van 2 dvd branders in 1 pc :?
2DVDs tegelijk branden/lezen.

Maar goed, weet je zeker dat DMA aanstaat? doe je dat niet dan kan het idd tergendtraag zijn. Anders zou je in theorie genoeg bandbreedte moeten hebben om beide snel te lezen/schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:01:
[...]

2DVDs tegelijk branden/lezen.

Maar goed, weet je zeker dat DMA aanstaat? doe je dat niet dan kan het idd tergendtraag zijn. Anders zou je in theorie genoeg bandbreedte moeten hebben om beide snel te lezen/schrijven.
http://www.badongo.com/pi...on__2005-12-11_DMA+on.JPG

Zal dus wel komen door:

Dit komt gewoon omdat het mobo maar van 1 apparaat tegelijk kan lezen, dus hij staat constant te switchen tussen de branders. wat Stefan001 zei.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt gewoon omdat het mobo maar van 1 apparaat tegelijk kan lezen, dus hij staat constant te switchen tussen de branders. Maar wat is het nut van 2 dvd branders in 1 pc :?. Met deze setup kan je niet 2 schijven tegelijk branden, en lezen gaat ook slecht (zoals je merkt). On the fly copy gaat ook niet.

Kijk ook eens in de faq
Tuurlijk kun je 2 schijven tegelijk branden, al regelmatig gedaan. Gewoon image files vanaf de hdd. On the fly wil idd niet, vrij logisch ;)
Pagina: 1