Toon posts:

[HDTV] Waar in NL kan je 720p/1080i materiaal krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic al aangaf:
Waar kan je in NL aan (legale) CD/DVD's komen met 720p/1080i beeldmateriaal? Eventueel ben ik ook blij met een webshop die aan NL levert.

En ja... via download valt er een hoop te halen, maar ja...

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Als je bedoelt om rechtstreeks op tv af te spelen, vrees ik nergens, simpelweg omdat je hiervoor een hd dvd of blue ray apparaat nodig hebt. Toch? Correct me if I'm wrong :)

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52

Red een boom, eet een bever

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:15
Volgens mij kan men op dit moment alleen nog vanaf de PC HD-TV gebruiken... er is nog geen andere hardware op de markt!! en DVD is en blijft analoog!! via scart gedeeltelijk digitaal meer geen HDTV kwalitijd

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
HDTV zou je via satelliet uitzending kunnen ontvangen (http://www.euro1080.com/) maar DVD video ondersteunt geen HD signaal. Dan wordt het een data DVD met bijv. een WMV bestand er op zoals bij een versie van Terminator 2 het geval is (geloof dat het wmv is). Verder is er legaal vrij weinig.

DVD is overigens een digitaal medium. In de DVD speler wordt het naar een analoog videosignaal omgezet. Dit kan bij HD precies zo zijn. Al komt het bij HD vaker voor dat er ook een digitale verbinding naar een scherm aanwezig is (dvi/hdmi). Scart is enkel voor analoge verbindingen, geen (gedeeltelijk) digitale.

Mijn Home Cinema in aanbouw