Ati Radeon X800 Unlock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
Zoals de bezitters van een X800 wel zullen weten zijn/waren deze kaarten soms te unlocken van 4,8 of 12 pipelines naar 8,12 of 16 pipelines. Ati is echter slim geworden en heeft lasercuts (de SUBSTRATE_FUSES in ATITool) aangebracht op de cores, die een deel van de pipelines disabled. Deze kun je natuurlijk weer verbinden met zilververf en soms heb je dan geluk. Afbeeldingslocatie: http://www.manoloxxl.de/treff/bastel/x800gt/x800gt_lc.jpg

Maar wat ik op [url=http://http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=4971&page=11]dit forum[/url] ben tegengekomen is dat er ook op de achterkant lasercuts zijn aangebracht (de DIE_FUSES in ATITool):

Link naar (groot) plaatje van de achterkant van de Core

Afbeeldingslocatie: http://www.manoloxxl.de/treff/bastel/x800gt/x800gto_atitoolxtra.jpg

Degene die die core had, heeft hem jammergenoeg gemold, voordat hij kon worden doorgemeten. De enige optie die ons nog rest om pipes te unlocken is namelijk die fuses weer verbinden onderop de core. Als je een core hebt, kun je doormeten of die contacten ook staan op een van de pinnen van de core en zou je dus ook op de print deze fuses ongedaan kunnen maken. De core loshalen en weer vastsolderen kun je namelijk vergeten... ;)

Mijn vraag is dus: Wie heeft een kapotte X800 en wil hem verder slopen om te kijken waar die contacten op staan? Als je niet handig bent, of niet electrisch onderlegt, wil ik het wel voor je doen. Laten we samen proberen onze X800's te unlocken!! :9

[ Voor 3% gewijzigd door JvdBosch op 08-12-2005 11:48 ]

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
zou je misschien die pics kunnen resizen :o zo zie ik echt heel moeilijk wat je bedoeld ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Outerspace schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:27:
offtopic:
zou je misschien die pics kunnen resizen :o zo zie ik echt heel moeilijk wat je bedoeld ;)
Ik heb zelf geen webspace en link deze plaatjes van die andere fora. Een plaatje is idd erg groot, maar GoT resized die toch automatisch?? Bij mij wel iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Ik doel met resizen op het aantal kb en op grootte ;)
Dat kan je met IrfanView doen.
En als je dat hebt gedaan kan je hem bij imagehack uploaden ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2005 11:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
offtopic:
Zo beter? ;)

Maar weer terug On Topic. Iemand nieuwe inzichten of een X800 kaart die kan worden onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
^Kick^

Niemand iets toe te voegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
offtopic:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een kaart van 200 (+) euro mollen... (en er daarom niet echt gereageerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ff een domme vraag: waarom werkt dat los en vast solderen niet? >:)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
UIteindelijk moet ook dat wel te softmodden zijn. Dit doet me denken aan de radeon 9500 -> radeon 9700 verhaal. dit ziet er allesinds hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:29:
ff een domme vraag: waarom werkt dat los en vast solderen niet? >:)
Daar kan je niet bij, er is ongeveer 0,3 mm ofzoiets tussen de core en de pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double J schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:25:
offtopic:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een kaart van 200 (+) euro mollen... (en er daarom niet echt gereageerd wordt)
Zullen we geld inzamelen om er 1 te kopen? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Ach, er zijn vast mensen die een x800 kaart gemold hebben... Any x800 kaart is ok, zelfs een trage vivo of VE versie....

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Nog maar een bescheiden schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet een geld inzamel actie houden? Dingen zijn toch zo duur niet meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
OK, schijnbaar is het moeilijk om een kapotte X800 te vinden. Jammer maar helaas. We wachten af.....
Voor meer info kijk op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Mijn HIS X800GTO draait nu met al zijn pixel pipelines open en kan een XT net aan bijbenen. Het is dus mogelijk,... Ik heb het echter laten doen door een pro, want inderdaad, 200+ euri is veel geld.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: ik heb een X800GTO (12 pipes), maar bij mij staan in ATi tool niet die SUBSTRATE teksten. Betekent dat dat mijn core niet gelasercut is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Lijkt me ook interessant ja maar voorlopig nog niet helemaal geluk geloof ik.
in deze tread waren ze ook al een eindje op weg.
http://forum.techpowerup.com/showthread.php?t=2179
Ik heb iig de goede core, alleen zittie niet op de goede kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:43:
Even een vraagje: ik heb een X800GTO (12 pipes), maar bij mij staan in ATi tool niet die SUBSTRATE teksten. Betekent dat dat mijn core niet gelasercut is?
Je moet de shift inhouden dacht ik, wanneer je de settings bekijkt. Dan komen de fuses erbij te staan. Veel F-en is goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoutvat schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:11:
UIteindelijk moet ook dat wel te softmodden zijn. Dit doet me denken aan de radeon 9500 -> radeon 9700 verhaal. dit ziet er allesinds hetzelfde uit.
Hoe kan je iets softmodden terwijl het benodigde stukje hardware niet eens verbonden zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, ik heb met succes mijn Powercolor X800 GTO (van alternate) unlocked naar 16 pipes en XT snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Diem:

Heb jij de AGP of PCI-E? Ik heb namelijk de Powercolor X800GTO AGP (ook van alternate). Hoe heb je het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de AGP versie.

Allereerst moeten de F'jes op de goede plek staan in Atitool. Als dat zo is en ati tool geeft aan dat je een 420 chip hebt, kan je door middel van een aangepaste flashtool en een x800 XT bios met GTO snelheden (zelf gedaan via Rabit) de kaart flashen naar 16 pipes. De verdere overclock naar XT of PE snelheden kan je testen via Atitool en als dat stabiel blijft ook flashen via de zelfde bios na aanpassing met rabit.

Mocht je het spul willen hebben, pm me even. Ik kan de links nu niet snel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Diem:
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:40:
ik heb de AGP versie.

Allereerst moeten de F'jes op de goede plek staan in Atitool. Als dat zo is en ati tool geeft aan dat je een 420 chip hebt, kan je door middel van een aangepaste flashtool en een x800 XT bios met GTO snelheden (zelf gedaan via Rabit) de kaart flashen naar 16 pipes. De verdere overclock naar XT of PE snelheden kan je testen via Atitool en als dat stabiel blijft ook flashen via de zelfde bios na aanpassing met rabit.

Mocht je het spul willen hebben, pm me even. Ik kan de links nu niet snel vinden
Ben erg benieuwd hoe en waarmee je dit gedaan heb zou je mij een pm kunnen sturen :)
Want ik weet ff niet hoe dat hier werkt, ben pas nieuw hier in forum en kan ff geen adres van jou vinden

B.v.d. Gregor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Powercolor x800 GTO agp 16 pipes unlock dinges staat hier
Pagina: 1