[TWEAK INFO] Powercolor X800 GTO AGP ==> 16 pipes XT PE

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel we met z'n alle bijna helemaal in het PCI-e tijdperk leven, zijn er enkele van ons (including me) nog aan de AGP videokaarten. Na een dik 2 jaar is sinds kort mijn 9800 pro @XT vervangen door een Powercolor X800 265MB GTO van Alternate welke is uitgerust met 1.6 Samsung geheugen en R420 chip. Het huidige AGP aanbod verdwijnt snel blijkt, want de GTO is niet meer te vinden op de alternate site ..

Na de aanschaf heb ik op dit forum gevonden hoe de AGP Powercolor GTO geflashed kan worden naar 16 pipes.

LET OP!: Voordat je de nieuwe bios (16 pipes) flashed is het noodzaak te weten dat de kaart een R420 en 1.6 Samsung geheugen heeft. Het lijkt erop dat alle alternate Powercolor GTO AGP 265MB kaarten zijn uitgerust met een R420 en 1.6 Samsung geheugen, maar kijk voor de zekerheid op de kaart zelf.

*** Wat heb je nodig ***
- Atitool (hier)
- Flashrom16p (hier)
- Aangepast Powercolor X800 XT 1.6ns bios met GTO speeds (hier)

*** De procedure ***
Allereerst open AtiTool en klik "Settings" met shift ingedrukt. Scroll down naar Config_DIE_Fuses en Config_substrate_Fuses. Het gaat hier om de vetgedrukte F'jes OxEFF3FFFF en OxFFFFFF1F. Deze moeten F zijn. Naast dit moet AtiTool R420 aangeven als chip type.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/diem.lien/attool.JPG

Maak een boot disk of bootable CD Rom met daarop de volgende bestanden
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/diem.lien/nero2.JPG

*** Het Flashen ***
- Restart de pc naar je floppy of Cdrom (type C: om bij de bestanden te komen)
- type flashrom -f -p 0 X_mod.bin

That's it ! De graka wordt nu geflashed naar 16 active pipes. Je zal een 4 tonig geluid horen indien succesvol. Om hiervan zeker te zijn open je na de reboot Atitool settings waar dan 16 active pipes te zien is.

Nu de kaart 16 pipes heeft, kan je via Atitool ook de XT (500, 500) of PE (520, 560) overclock proberen. Mocht je kaart het onder stress (pifast, bf2, fear. etc) allemaal aankunnen, kan je via rabit (hier) de bios aanpassen en wederom flashen naar deze snelheden.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/diem.lien/rabit.JPG

Have fun. Diem

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Dit is natuurlijk goed nieuws voor ons tweakers :9 alleen werkt deze flash dus niet bij alle AGP GTO's? Ik kan hem in de pricewatch iid al niet meer vinden :X

Heb je ook wat before and after results van 3dmark? Ik neem aan dat je er aardig op vooruit bent gegaan :P.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of deze flash alleen voor ATI kaarten zijn. Het lijkt er trouwens wel op dat de Atitool F aanduiding een goede indicatie is om mogelijk pipes te unlocken (lasercuts buiten beschouwing gelaten).

Ik ben verder niet zo'n bencher. Het feit dat de pipes nu open zijn doet me al deugt en met de overclock is het duidelijk te merken in games op hogere settings.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Diem

Hartelijk dank het is gelukt_/-\o_, had het eerst met atiflash geprobeert maar dat werkt niet.
Denk dat het daardoor niet lukte want had dezelfde bios gebruikt.

Groet Gregor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Congrats ! Als je wilt mag je wat benchmarks neerzetten B)
Das trouwens een goeie om even te vermelden. Op dat duitse forum is idd vaak genoeg vermeld dat atiflash niet werkt doordat het niet geheel het bios overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getest met 3Dmark 2003

Na al een beetje overgeclockt te hebben wel met nog de GTO bios
3DMark Score 9144 3DMarks
VGA Memory Clock 500 MHz
VGA Core Clock 452 MHz

Met nieuwe XT bios
3DMark Score 10205 3DMarks
VGA Memory Clock 500 MHz
VGA Core Clock 451 MHz

Nog wat meeroverclockt met XT bios
3DMark Score 10946 3DMarks
VGA Memory Clock 540 MHz
VGA Core Clock 500 MHz

Weet zeker dat de score nog hoger kan al ik een snellere processor had is nu een 3200+ XP ;)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice. Ik weet niet of de 10k score goed is maar er is duidelijk verschil tussen standaard en 16p overclock. :*)

Mijn GTO kan prima stabiel draaien (read games) op 510 core en 560 mem. Op 520 core crashed de pc na een uur ofzo. Lijkt een warmte iets maar via Everest zie ik dat de GPU niet warmer wordt dan 54 graden stressed ... Nah ja. 510/560 loopt zeker niet verkeerd :P (mem kan volgens mij nog wel hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30
is die gto van jou ook een vivo?

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep. Heeft die gele connector aan de achterkant en rage theatre chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
1,6 ns Samsung geheugen zou toch veel sneller moeten kunnen?

1/1,6ns = 625 MHz... En er zijn mensen die ernog meer uit persen...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
625mhz geeft bij mij scrabled artifacts >:) Ben prima tevree met bijna PE speeds ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook de Powercolor GTO ViVo AGP (ook bij alternate gekocht) en denk er ook over hem te flashen. Mijn kaart voldoet aan alle eisen zoals diem die aangeeft. Hoe groot is de kans dat het fout gaat? En wat kan het voor gevolgen hebben als het fout gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het fout gaan, kan je via een pci graka (moet je wel hebben dan) de agp opnieuw flashen met danwel de normale bios. Maar als de R420 en de F'jes erzijn moet het zeker lukken. en anders niet doen als je er geen vertrouwen in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een nieuwe windows-install (met format) ook genoeg om weer de normale BIOS terug te krijgen?
Een pci-kaart heb ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat helaas niet lukken. Een foutieve flash kan mogelijk al na de reboot geen beeld geven. Nogmaals, ben je er niet bekend mee zou ik het niet doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je aan de buitenkant van de powercolor verpakking zien of het een vivo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas: kan dus niet.

Na openen verpakking en installeren bleek dat de Config_substrate_Fuses een E code was. Wel geflashed, maar werkte dus niet. Deze kaart maakt dat echter goed door zeer hoog te klokken. standaard was 400/490, maar nu stabiel met 575/560, met het gewone kleine airkoelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je oc'ed, hoe zit het met de garantie als het flashen fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:20:
Stel je oc'ed, hoe zit het met de garantie als het flashen fout gaat?
proberen terug te flashen, backup altijd je oude bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=75030&cat=

Is dit de goede? Zo ja, kun je m ook overclocken tot XT speeds zonder te flashen? Want gewoon overclocken met software mag toch? Ik bedoel zonder een hele flash te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overclocken kan zonder flash. Via Atitool bv. Bij overclocken is het gebruikelijk om kleine stapjes te verhogen (mem als gpu samen). Bij elke stap de kaart belasten via games of tools, dan weer iets hoger,etc ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ben ook wel benieuwd of dit mogelijk is bij diegene die ze bij pchut verkopen :?, iemand al ervaringen mee?

edit: niet meer leverbaar :(

[ Voor 14% gewijzigd door bAdmuTs op 04-04-2006 12:55 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch de "normale" nemen. Mijn gto met 12 pipelines loopt inmiddels 605/560 superstabiel met zalman. 3d mark scores zijn bijna gelijk aan xt pe op 560/520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel natuurlijk 520/560
Pagina: 1