Toon posts:

[.NET] Aanspreken DVDRW en TAPE device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Iemand enig idee of er (het liefst gratis) API's of controls beschikbaar zijn om vanuit C# of een andere .NET taal gegevens naar DVDR of TAPE te kladden?

Ik heb zelf alleen dit linkje:
http://msdn.microsoft.com/vcsharp/downloads/samples/xpburn/

gevonden, een half af vol met bugs zittend component waarmee je CD's zou kunnen branden op XP en Windows 2003. Niet echt fijn dus nog. Ook had ik al bedacht de Nero SDK te gaan gebruiken, maar die kost een maandelijks vermogen dus is ook geen optie meer.

Ik ben voor mijzelf een leuk backup tooltje aan het bouwen. Al mijn opgegeven files worden nu al automatisch gezipt door de tool en kunnen eventueel al ge FTP-ed worden naar een offsite locatie. Nu zou ik er dus graag ook een optie tot burnen op DVD en TAPE aan toe willen voegen.

Voor het wegschrijven naar TAPE heb ik overigens nog helemaal niks gevonden. Dit mag toch niet zo moeilijk zijn?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me meer iets voor Programming & Webscripting, ik verplaats je thread even. :)

Signature

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zie ook whitney-d in ASP Burning Image genereren

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zijn er geen standaard brand/Tape programma's die je via de commandline kunt bedienen. Dan kun je die natuurlijk gewoon vanuit .NET aanroepen zonder dat je een Library of SDK ergens van nodig hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
@rwb: Goeie tip... Je hebt wel de "nerocmd.exe" van Nero waarin het inderdaad mogelijk lijkt om vanuit de command prompt te gaan burnen. Ik kan alleen nog niet vinden hoe je een lijst met files op kan geven die hij dan in een keer zou moeten branden, maar ik ga zeker uitvinden of dit bruikbaar is.

@MTWZZ: Tnx! Erg bruikbaar...

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 20:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Relevante informatie over tape backup vind je hier.

Vergeet je niet dat high-end tape devices soms hardwarecompressie kennen? Bestanden zippen is dan zinloos en levert alleen maar vertraging op. Sterker nog, als je bestanden on the fly wilt zippen en de tapedrive daardoor moet wachten tot er weer gezipte gegevens beschikbaar zijn, levert dat een enorme performance penalty op. De tape moet dan immers worden teruggespoeld en geherpositioneerd op het punt waar de datastroom ophield. Als extra malus krijg je dan grote slijtage van de tapedrive.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
@Tomatoman: Tnx voor die link! Echt perfect... daar gaat het mee lukken (helaas alleen voor 2003 Server). Als een tape drive hardwarematige compressie heeft dan kan het tooltje de optie "just store" gebruiken. Hij roept de zip tool dan ook aan met die optie waarmee je alle bestanden gewoon in een zip cabinet krijgt zonder compressie. Daarna gaat hij pas naar tape schrijven.

CD/DVD branden is ook opgelost, ze moeten dan maar DirectCD o.i.d. gebruiken om de CD/DVD als schijfeenheid toe te voegen. Dan is het ook een eitje om daar de backups naartoe te laten schrijven.

Bedankt voor alle info!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 20:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 06:40:
@Tomatoman: Tnx voor die link! Echt perfect... daar gaat het mee lukken (helaas alleen voor 2003 Server).
Volgens de documentatie is de Backup API op de volgende systemen:

Client Requires Windows XP, Windows 2000 Professional, or Windows NT Workstation.
Server Requires Windows Server 2003, Windows 2000 Server, or Windows NT Server.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1