[ASP] Burning image genereren

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 22:22
Ik ben met een online applicatie in ASP bezig: een management-tool en een PR-achtige frontend. De ASP-code van de backend genereert om de zoveel tijd XML-files waar de frontend op draait. Waar ik nu heel benieuwd naar ben is het volgende.

Er moet een exportfunctie in de backend komen waarmee de frontend met alle XML-files en afbeeldingen (een paar mappen bij elkaar) op CD-ROM gezet kunnen worden. De backend werkt online dus alle mappen moeten in 1x gedownload kunnen worden. Verder zijn de mensen die het gebruiken niet per definitie handig dus hoe meer er voorgekauwd wordt hoe beter :) Kan ik dit oplossen door een of andere component ISO/BIN+CUE/ander image-formaat te laten genereren in ASP? Heb zelf nog niks kunnen vinden namelijk (wel ZIP-utilities, maar daar blijft het bij)

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

over iso-files genereren heb ik nog niet echt iets zinnigs kunnen vinden, maar als al je gebruikers windows draaien kun je overwegen om een .vbs-script te maken waarmee je een ftp-verbinding opent en de hele zut op de harde schijf van de gebruiker zet (en mss zelfs op cd, weet niet of dat kan)

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 11:22

TeeDee

CQB 241

Mag het ook via asp.net?

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=123410

Punt is wel dat je Nero op de server moet installeren :)

[ Voor 29% gewijzigd door TeeDee op 26-10-2005 11:21 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien kan je een executable aanroepen die ergens op je server staat welke via de commandline parameters ontvangt en een image genereerd.

Bedenk wel dat het misschien een tijdje kan duren en je dus timeouts kan krijgen indien het geheel in 1 thread bouwt.

Ik weet niet welke versie van ASP je gebruikt (ASP / ASP.NET v1.0 / ASP.NET v2.0). met de .NET versies moet het iig wel lukken denk ik.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Standeman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:21:
Misschien kan je een executable aanroepen die ergens op je server staat welke via de commandline parameters ontvangt en een image genereerd.

Bedenk wel dat het misschien een tijdje kan duren en je dus timeouts kan krijgen indien het geheel in 1 thread bouwt.

Ik weet niet welke versie van ASP je gebruikt (ASP / ASP.NET v1.0 / ASP.NET v2.0). met de .NET versies moet het iig wel lukken denk ik.
Inderdaad. Er zijn (kwam ze net tegen, maar ben de google actie kwijt ;)) wel een aantal iso tools die commandline meuk aan kunnen.

Om dit via ASP te regelen: Kijk eens naar AspExec van Serverobjects.
.Net (C#, VB) kunnen dit ook zonder component.

• whitey-d
Standeman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:21:
Ik gebruik 'de oude' ASP-versie. Bedankt voor de nuttige replies voor .NET, het is iets om in gedachten te houden, maar zijn er ook werkbare oplossingen voor ASP, gewoon een server-side componentje die dit kan ofzo?
over iso-files genereren heb ik nog niet echt iets zinnigs kunnen vinden, maar als al je gebruikers windows draaien kun je overwegen om een .vbs-script te maken waarmee je een ftp-verbinding opent en de hele zut op de harde schijf van de gebruiker zet (en mss zelfs op cd, weet niet of dat kan)
Is dat niet onwijs security-gevoelig? D.w.z. je kunt toch niet zomaar .vbs files executen zonder de instellingen van IE te verbouwen?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

whitey-d schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik 'de oude' ASP-versie. Bedankt voor de nuttige replies voor .NET, het is iets om in gedachten te houden, maar zijn er ook werkbare oplossingen voor ASP, gewoon een server-side componentje die dit kan ofzo?

[...]
Is dat niet onwijs security-gevoelig? D.w.z. je kunt toch niet zomaar .vbs files executen zonder de instellingen van IE te verbouwen?
Wat heb je met de andere tips gedaan?
Dus via aspExec(serverobjects.com) een commandline versie van Nero oid aanspreken? Of mag je geen COM op je server installeren?

• whitey-d
Oh ik dacht even dat aspExec iets van .NET was. Ik heb even gekeken naar die tool, ik denk dat dat in elk geval een stap is in de juiste richting. Qua server ben ik wel beperkt omdat het een server van de klant is, maar er kan wel e.e.a. geinstalleerd worden. Het is alleen afwachten of/hoe dat gaat werken omdat ik het niet lokaal kan testen (liefst moet het meteen goed gaan, laat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger zijn...)

Edit: ik heb iets gevonden: cdrecord, ben alleen nog op zoek naar de commandline-versie...

[ Voor 14% gewijzigd door whitey-d op 28-10-2005 14:46 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:28

Gerco

Professional Newbie

Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.bcdwb.de/downloads/cdrtools.htm

Daar kun je de commandline utilities voor het maken en branden van cds in linux vandaan halen, maar dan vooor Windows. Dan kun je gewoon met mkisofs een .iso image genereren en je hoeft niets te installeren oid, alleen een paar files wegzetten waar je ze kan executen, geen adminrechten voor nodig.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whitey-d
Dat wilde ik net gaan bekijken (was het via google tegengekomen)! Ik kom hierop terug :)

Edit: downloadlinks werken niet van de tools :(

[ Voor 24% gewijzigd door whitey-d op 28-10-2005 14:58 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:28

Gerco

Professional Newbie

Hij schijnt hier ook bij te zitten, inclusief een GUI frontend, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Die frontend is ws wel handig bij het bepalen van de parameters voor mkisofs.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whitey-d
Bizar, ik zat weer precies naar die pagina te kijken, thanks voor de link, ik heb em te pakken eindelijk, ga ermee aan de slag om te kijken of het gaat werken zo!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Microsoft cdimage.exe werkt ook erg goed om een zooi folders en files naar een iso image om te zetten.

Roomba E5 te koop

• whitey-d
Update: het is gelukt: ik heb de GUI binnen gehaald waar ie bijzat en inmiddels genereert de applicatie een mooie ISO. Iedereen bedankt voor de bijdrage...

Pagina: 1