Even kort verschillen aangeven:Balachmar schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:23:
Nou, als hij dan ook daadwerkelijk door de nieuwe client meer werk ging verzetten ok.
Maar dat blijkt dus niet het geval...
Geoptimaliseerde boinc app/client
Regelt beheer diverse projecten. Voert periodiek benchmarks uit regelt communicatie van/naar server Rosetta/Seti etc. Door eerder genoemd verhaal zal je door aanvullende instructies (dus beter gebruik maken van je processor) meer punten vergaren
Geoptimaliseerde science app/client
Voert daadwerkelijke berekening van WU's uit. Voor Seti is de sourcecode al lang vrijgegeven, bij Rosetta is dat nog niet het geval (voor zover ik weer, maar corrigeer me als ik het fout heb). Door deze te optimaliseren zal daadwerkelijk het crunchen sneller verlopen.
Een standaard SETI WU draait op een p4 3,0 Prescott [478] ongeveer 1,5-2 uur (afhankelijk van de WU). Met een geoptimaliseerde science app breng je dat (indien er niks naast loopt) terug naar 20 minuten! Met normale apps erbij draaien is dat ongeveer 5-9 minuten langer.
Doordat wij sneller kunnen crunchen bij SETI door de science app, krijgen we met een standaard boinc client minder punten (die gaat immers ook uit van de werkelijk bestede tijd). Door een optimized boinc client ertegenover te zetten compenseer je dat enigzins en krijg je, in een gelijke tijd [uit ieders ervaring], meer punten.
Mooooooeeeee......