Toon posts:

Probleen met ASUS en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Asus A7N8X-XE moederbord gekocht en daarin 2 keer 512Mb kingston geheugen gestopt (model:KVR400X64C3A/512). In de handleiding staat dat dat geheugen gewoon op 400Mhz moet lopen, maar ik open CPU-Z en daar staat dat het geheugen maar op 333Mhz loopt.
Alle BIOS instellingen zijn trouwens al gewoon goed.

Nu heb ik gevraagd bij de technische ondersteuning van Asus wat ik hieraan kan doen maar hier wordt ik volledig genegeerd!

Nou vroeg ik me af, ben ik de enige met dit moederbord die dit probleem heeft. Met CPU-Z (download) kun je dit testen.
Weet niet of het aan een deffecte bios ligt, of dat de testers alleen maar hebben getest of het werkt en niet de snelheid getest, of dat het gewoon een defect moederbord is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Volgens mij staat op de Site van Asus dat dit bord met Kingston alleen maar 333Mhz DDR ondersteund. Dit is vaker langsgekomen... Neem aan dat je het ook niet in het BIOS kan forceren om op 400Mhz te laten draaien?

[ Voor 25% gewijzigd door The__Virus op 06-12-2005 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:26:
Volgens mij staat op de Site van Asus dat dit bord met Kingston alleen maar 333Mhz DDR ondersteund. Dit is vaker langsgekomen... Neem aan dat je het ook niet in het BIOS kan forceren om op 400Mhz te laten draaien?
Dan is dat behoorlijk lullig, want boven dit geheugen staat toch duidelijk in mijn handleiding "DDR400 Qualified Vendors List" en daar ben ik dus vanuit gegaan.

Zou je een linkje van die site kunnen geven?

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
ik kan de bal hier volledig misslaan hoor, maar in je vorige topic, geef je daar zelf het antwoord al niet? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087616 met het stukje tekst :
This system only supports 4 ranks of 333MHz DDR memory. If two dual-ranked DIMMs are used, the 3rd socket is disabled.

Although this motherboard specifies DDR400 compatibility, Kingston only supports it with DDR266 and DDR333.
?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
gezien ik van plan ben hetzelfde mobo te kopen, kan ik dus beter DaneElec 400mhz geheugen nemen ipv. Kingston??? of wordt dat ook niet ondersteund?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
c00kie schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:52:
ik kan de bal hier volledig misslaan hoor, maar in je vorige topic, geef je daar zelf het antwoord al niet? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087616 met het stukje tekst :

[...]

?
Nee dat is niet het andtwoord, ik wil weten of meer mensen problemen met ondergeclocked geheugen.
En of iemand misschien al een oplossing met ASUS heeft gemaakt.
Want het is hun schuld dat ik te langzaam geheugen heb gekocht want het stond in de handleiding beschreven als DDR400 geheugen.
2bmws schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:59:
gezien ik van plan ben hetzelfde mobo te kopen, kan ik dus beter DaneElec 400mhz geheugen nemen ipv. Kingston??? of wordt dat ook niet ondersteund?
Neem in ieder geval geen geheugen model dat eindigt met "C3A/512" of "C3A/256" want dat geheugen wordt ondergeclocked door het moederbord.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier iemand met ditzelfde moederbord die even zijn geheugen snelheid wil testen en mij wil vertellen welk geheugen je hebt.
Dan weet ik ook wat ik moet kopen, en andere mensen ook.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg :X

1) zoals ik op 17-11 al aangaf, als je het oneens bent met een slotje, neem dan rechtstreeks contact op met mod in kwestie. Als je zomaar een nieuw topic opent, gaat die ook per definitie dicht, dus je helpt jezelf zo echt niet...
2) in mijn sluitmessage van die topic meldde ik duidelijk:
nergens geef je dudelijk aan exact hoeveel van genoemde DIMMs je hebt, welk CPU je draait (FSB!) en waar BIOS instellingen exact op staan.
Dat doe je hier wederom niet. Je zegt wederom helemaal NIETS over wat voor CPU je hebt en wat de relevante BIOS instellingen zijn, "Alle BIOS instellingen zijn trouwens al gewoon goed" zegt geen ene drol namelijk :Z

Ik zou je aanraden het PMG beleid toch echt eens een keer door te nemen. De vereiste informatie die daarin staat, staat er niet voor de lol. Als je eens een keer je aan het beleid hield en vanaf het begin goede informatie gaf zou je zelf ook een stuk verder zijn. Zoals je het nu doet gaat dus echt niet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.