Toon posts:

3200 geheugen loopt op 2700

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik weer een nieuw topic maak maar ik krijg niet eens te kans om een antwoord te geven in het oude topic want die werd meteen op slot gegooid, te weinig eigen inzet.

De SN van het geheugen is trouwens KVR400X64C25/512 en ik heb een Asus A7N8X-XE mobo.

Dit porbleem is helaas niet zo simpel op te lossen, de divider staat standaard op 6:5 / FSB:DRAM
en die is niet aan te passen.
Nu zijn te standaard instelligen:
CAS# Latency: 2.5
TRAS: 7
TRCD: 3
TRP: 3

Volgens de SPD tabel van CPU-Z moest ik de volgende instellingen gebruiken:
CAS#: 3.0
TRAS: 8
TRCD:3
TRP: 3

en dat heb ik ook gedaan maar er veranderd nog steeds niks.
Nu even een mailtje gestuurd naar kingston kreeg ik dit te horen:
This system only supports 4 ranks of 333MHz DDR memory. If two dual-ranked DIMMs are used, the 3rd socket is disabled.

Although this motherboard specifies DDR400 compatibility, Kingston only supports it with DDR266 and DDR333.
Nou is de vraag weten jullie hoe ik eventueel het geheugen op de 200Mhz FSB kan krijgen.
Of weet iemand of ik mischien van èèn van de 2 partijen mijn geld terug kan krijgen?
Want dit vind ik natuurlijk niet kunnen, eerst in de handleiding zetten bij de 'DDR400 Qualified Vendor List' en later blijkt dat Kingston dit helemaal niet waarmaakt :(
Consumentenbond inschakelen en even bij asus nl,kingston nl ofzerocom webshop aankloppen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Kan je CPU wel op een 200Mhz FSB lopen? Je moet het geheugen synchroon laten lopen met je FSB.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Although this motherboard specifies DDR400 compatibility, Kingston only supports it with DDR266 and DDR333.

Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?

Je hebt nu 2 opties:

1) Je brengt het geheugen terug en haalt iets wat wel werkt
2) Je ruilt het moederboard voor 1 die wel werkt met het geheugen

Moeilijk doen schiet je niets mee op. Asus, Kingston en Zercom zullen je toch naar elkaar blijven verwijzen.

[ Voor 46% gewijzigd door Spixo op 16-11-2005 18:54 ]

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-05 11:49

Metten

ik hou het graag simpel

idd, 333Mhz is normaal. Ik heb zelf ook een A7N8X en mijn PC3200 geheugen draait ook gewoon netjes op PC2700. Overigens zou sneller toch geen zin hebben omdat de processor daar geen raad mee kan. Als je echt zo desperate bent voor geheugenbandbreedte kan je altijd nog in dual-channel mode draaien :)

Verwijderd

Op de a7n8x reeks zit er een jumpertje links naast je northbridge koeler....

die moet je ipv de bovenste 2 ff op de onderste 2 pinnetjes zetten en natuurlijk moet je CPU ook een 400MHz versie zijn...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Jumpers staan goed, hij heeft een Athlon XP 3200+ die dus 11x200 loopt.
De FSB staat goed, ook te zien aan CPUID en Everest
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/8538/27sx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/3355/19fb1.jpg

Alleen de divider blijft dus hangen op 6:5

Nergens in de bios kan je de divider aanpassen. Wel kan je in de bios het geheugen op 133,166,200
zetten. Hij staat op 200 maar in windows blijft hij dus op 166 hangen??

Ook het veranderen van de timings heeft geen moer zin.
De settings van 3,3,3,8 geven nog steeds 166 en geen 200.
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/8586/32kr.jpg

Nu heb ik zelf een Abit NF7-S en daar loopt het geheugen gewoon netjes op 200 Dual channel.

Rara hoe kan dit??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:59:
Op de a7n8x reeks zit er een jumpertje links naast je northbridge koeler....

die moet je ipv de bovenste 2 ff op de onderste 2 pinnetjes zetten en natuurlijk moet je CPU ook een 400MHz versie zijn...
De XE serie is een compleet nieuwe chipset
Metten schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:53:
idd, 333Mhz is normaal. Ik heb zelf ook een A7N8X en mijn PC3200 geheugen draait ook gewoon netjes op PC2700. Overigens zou sneller toch geen zin hebben omdat de processor daar geen raad mee kan. Als je echt zo desperate bent voor geheugenbandbreedte kan je altijd nog in dual-channel mode draaien :)
Hoezoe zou mijn processor daar niks mee kunnen?
Ik heb een AMD Athlon 3200+ met een FSB van 200Mhz, denk dat due 33 extra mhz dus wel wat effect hebben.
En als er in de handleiding staat dat het geheugen op DDR400 in DualChannel ondersteund wordt vind ik dat ze dat dan ook echt moeten ondersteunen.
Ricardo87 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:47:

Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?

Je hebt nu 2 opties:

1) Je brengt het geheugen terug en haalt iets wat wel werkt
2) Je ruilt het moederboard voor 1 die wel werkt met het geheugen

Moeilijk doen schiet je niets mee op. Asus, Kingston en Zercom zullen je toch naar elkaar blijven verwijzen.
Ja, dat zou mooi zijn als dat mij geen geld gaat kosten.
Voor nieuw geheugen ben je zo +/- €100 kwijt en voor een nieuwe mobo ben je ook zo +/- €60 kwijt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry dat ik weer een nieuw topic maak maar ik krijg niet eens te kans om een antwoord te geven in het oude topic want die werd meteen op slot gegooid, te weinig eigen inze
Waarom open je dan een tweede die OOK niet aan het PMG Beleid voldoet.

Je post aan alle kanten screenshots en roept dingen tot en met de consumentenbond toe, maar nergens geef je dudelijk aan exact hoeveel van genoemde DIMMs je hebt, welk CPU je draait (FSB!) en waar BIOS instellingen exact op staan.

Zie ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je zonder overleg een gesloten topic opnieuw opent, gaat die per definitie dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.