Toon posts:

3200 geheugen wordt herkend als 2700 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 reepjes van 512MB, 3200 geheugen in Dual Channel mode staan.
Nu keek ik alleen laatst bij everest en tot mijn schrik zag ik het volgende bij 'moederbord':
Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 207 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 414 Mhz
Bandbreedte 3313 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 173 Mhz (DDR) (eerst 166Mhz voor OC)
Effectieve kloksnelheid 345 Mhz (eerst 333Mhz)

Bandbreedte 5522 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type HyperTransport v1.0
Bus Breedte 8 bit
Als ik hier naar kijk zie ik dat mijn geheugen op 333Mhz loopt i.p.v. 400Mhz.
Ook zie ik bij apparaat beheer > Systeem apparaten > NVIDIA nForce 2 Memory Controler dat er geen drivers zijn geinstaleerd voor het geheugen.

Ik heb de All in one drivers van de site al gedownload dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Zou iemand anders die ook een nForce 2 chipset moederbord heeft even willen kijken of bij jouw wel deze drivers zijn geïnstaleerd?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 14:44
Je moet wel je geheugen 1:1 zetten met je FSB.. je hebt waarschijnlijk een divider gepakt..

cpu-z kan je effe pakken om te kijken of de SPD van je dimmetjes daadwerkelijk pc3200 is.

PVoutput

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

kijk ff in je bios daar staat het ook dan weet je het zeker

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
nope geen drivers geinstallerd

maar dat je reepjes pc2700 worden aan gegeven inplaats van pc3200 dat kan, doen die van mij ook.
dat had te maken met dat ze gemaakt waren voor pc2700 maar uiteindelijk goed genoeg waren voor p3200, dacht ik.

zet in je bios de divider op 1/1 en de fsb op 166 en kijk wat hij dan doet.

[ Voor 15% gewijzigd door ikman op 08-11-2005 13:41 ]

Verwijderd

Nooit van een bios gehoord, kijk daar in en kijk je settings na. Daar moet je zoals die andere al zeggen een divider kunnen instellen.
En er zijn zoveel programma's die verkeerde waardes geven.

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 14:33
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Ik draai al maanden met me amd64 3400+ en 2x512 Corsair XMS3200XL en tot bios 1006 nooit problemen gehad. Na 1006 word mijn geheugen alleen nog maar herkent als 333mhz ipv 400mhz en dit is te zien in het BIOS en in cpuz en dat zuigt behoorlijk. Op google kan je hier werkelijk geen reet over vinden btw :S ook mijn timings (2-2-2-5) lopen niet goed (2-3-2-7)! Alles is handmatig ingesteld maar na save en reboot neemt hij deze instellingen gewoon niet over.

[ Voor 19% gewijzigd door Woppie1979 op 08-11-2005 20:48 ]

Verwijderd

Heb je dan ook performance verlies. Of alleen verkeerd aangegeven snelheden, timings?
Al getest met met verschillende benchmarkprogs? Kan zijn dat die ook verkeerde uitslag geven.

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:16:
Heb je dan ook performance verlies. Of alleen verkeerd aangegeven snelheden, timings?
Al getest met met verschillende benchmarkprogs? Kan zijn dat die ook verkeerde uitslag geven.
Ik heb Asus gemaild en wat blijkt! Al de biosupdates waren uitgekomen voor semptron 64 processor ondersteuning. Aangezien ik gewoon de 64 3400+ heb hoef ik dus niet te updaten en moet ik maar bij 1006 blijven. Het geval is namelijk dat double sided ram niet goed meer herkend word met de nieuwe updates. Asus garandeert dan wel weer dat ze met de nieuwe update het gaan verhelpen. Erg vaag allemaal. Er is ook een heel topic over op asus.com.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in ieder geval de instelling in de bios kunnen vinden, mijn geheugen loopt nu mooi op 420 Mhz :)

Nu alleen nog uit zien te zoeken wat ik bij DRAM Timing en CAS# moet invullen :?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:22:
Ik heb in ieder geval de instelling in de bios kunnen vinden, mijn geheugen loopt nu mooi op 420 Mhz :)

Nu alleen nog uit zien te zoeken wat ik bij DRAM Timing en CAS# moet invullen :?
Als het goed is heeft de fabrikant daar specificaties voor gesteld. Daarmee kan je icm met de RAM FAQ de benodigde instellingen instellen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een beetje eigen inzet voor je een topic start verwachten we op GoT wel. Wat je hier vraagt had je in de PMG FAQ, 1001 topic, de handleiding van je moederbord enz... enz.. enz... kunnen vinden.

Bovendien staat in het PMG Beleid eea aan specs die je dient te posten als je hier een topic opent. Je presteert het om totaal geen hardwarespecs en alleen een of andere softwareuitdraai (off-forum :X ) te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.