I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Daarnaast kan ik jullie melden dat er een nieuwe Asterisk versie is! Versie 1.2.2 is uit en er is vanaf nu ook een 1.2.2-netsec, welke "network security devices" ondersteund. Geen idee wat het inhoud though....

Is er een mogelijkheid om op de een of andere manier een mobieltje aan de asterisk server te hangen die het mobiele verkeer doorstuurt? Een mobiel abo heb je voor bijna niks met een hoop belminuten...

Nu heb ik inkomende gesprekken goed. Als ik niet opneem of xlite niet aanmeld dan gaat de call naar voicemail en krijg ik een mailtje met een wav file.
Maar nu werken uitgaande calls weer niet ?!?!?
1
2
3
4
5
| Executing Dial("SIP/1234-5351", "SIP/outgoing/00315XXXXXXXX") in new stack -- Called outgoing/00315XXXXXXXX Jan 25 15:33:45 WARNING[11392]: chan_sip.c:694 retrans_pkt: Maximum retries exceeded on call 0785ccae62ba671e172ab700757a38dd@213.148.240.11 for seqno 102 (Critical Request) == No one is available to answer at this time -- Executing Congestion("SIP/1234-5351", "") in new stack |
Server direct aan internet. Asterisk ge-bind op public IP. geen messages in firewall log.
http://kruissen.com/sip.conf
http://kruissen.com/extensions.conf
Ik zit hier al een paar uur te proberen maar kom er niet uit.
Iemand een hint ?
[Voor 126% gewijzigd door Martkrui op 26-01-2006 09:48]
http://www.asterisk.org/asterisk-1.2.3Version 1.2.3 of Asterisk has been released. This release is a critical update if you are running version 1.2.2.
The ChangeLog lists what fixes have been applied since the previous release.
Thank You for your support of Asterisk!
Kan iemand aub even naar mijn config files kijken (link in 2 post hoger) wat het probleem kan zijn van de outgoing calls ?
== SOLVED ==
Context van sip_out was niet goed en ik moest bellen naar sip_out.
Binnenkort full config files + uitleg online.
[Voor 49% gewijzigd door Martkrui op 26-01-2006 14:28]
Volgens mij moet je hier wat aan hebben:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| [app-callforward] ; dialed call forward app - forwards calling extension exten => _*72.,1,Macro(user-callerid) exten => _*72.,2,DBput(CF/${CALLERIDNUM}=${EXTEN:3}) exten => _*72.,3,Answer exten => _*72.,4,Wait(1) exten => _*72.,5,Playback(loligo/call-fwd-unconditional) exten => _*72.,6,Playback(loligo/for) exten => _*72.,7,Playback(loligo/extension) exten => _*72.,8,SayDigits(${CALLERIDNUM}) exten => _*72.,9,Playback(loligo/is-set-to) exten => _*72.,10,SayDigits(${EXTEN:3}) exten => _*72.,11,Macro(hangupcall) ; prompting call forward app - forwards entered extension exten => *72,1,Answer exten => *72,2,Wait(1) exten => *72,3,BackGround(allison7/please-enter-your) exten => *72,4,Playback(extension) exten => *72,5,Read(fromext,then-press-pound) exten => *72,6,Wait(1) exten => *72,7,BackGround(ent-target-attendant) exten => *72,8,Read(toext,then-press-pound) exten => *72,9,Wait(1) exten => *72,10,DBput(CF/${fromext}=${toext}) exten => *72,11,Playback(call-fwd-unconditional) exten => *72,12,Playback(for) exten => *72,13,Playback(extension) exten => *72,14,SayDigits(${fromext}) exten => *72,15,Playback(is-set-to) exten => *72,16,SayDigits(${toext}) exten => *72,17,Macro(hangupcall) ; cancels dialed extension call forward exten => _*73.,1,DBdel(CF/${EXTEN:3}) exten => _*73.,2,Answer exten => _*73.,3,Wait(1) exten => _*73.,4,SayDigits(${EXTEN:3}) exten => _*73.,5,Playback(call-fwd-cancelled) exten => _*73.,6,Macro(hangupcall) ; cancels call forward for calling extension exten => *73,1,Macro(user-callerid) exten => *73,2,DBdel(CF/${CALLERIDNUM}) exten => *73,3,Answer exten => *73,4,Wait(1) exten => *73,5,Playback(loligo/call-fwd-cancelled) exten => *73,6,Macro(hangupcall) ; dialed call forward on busy app - forwards calling extension when busy exten => _*90.,1,Macro(user-callerid) exten => _*90.,2,DBput(CFB/${CALLERIDNUM}=${EXTEN:3}) exten => _*90.,3,Answer exten => _*90.,4,Wait(1) exten => _*90.,5,Playback(loligo/call-fwd-on-busy) exten => _*90.,6,Playback(loligo/for) exten => _*90.,7,Playback(loligo/extension) exten => _*90.,8,SayDigits(${CALLERIDNUM}) exten => _*90.,9,Playback(loligo/is-set-to) exten => _*90.,10,SayDigits(${EXTEN:3}) exten => _*90.,11,Macro(hangupcall) ; cancels call forward on busy for calling extension exten => *91,1,Macro(user-callerid) exten => *91,2,DBdel(CFB/${CALLERIDNUM}) exten => *91,3,Answer exten => *91,4,Wait(1) exten => *91,5,Playback(call-fwd-on-busy) exten => *91,6,Playback(de-activated) exten => *91,7,Macro(hangupcall) exten => h,1,Hangup |
Zit wellicht veel nutteloze troep in voor je, maar ik denk dat dat dbput en dbdel het belangrijkste is

Ik heb alleen een vraag. Welke kaart heb ik nodig om mijn asterisk server te koppellen aan mijn ISDN2 lijn? En hoe koppel ik straks telefoons aan de server? Via LAN of ouderwetse telefoonkabels?
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Je kan je telefoons op meerdere manieren koppelen:
- Een PRI kaart (ofzo

- een ATA box
Na enter gaat je primary schijf leeg, je zal vast wel kunnen kiezen welke hdd hij moet doen, het is gewoon een CentOS install met wat troep eruit en erbij...
*insert usual Disclaimer here
Edit:
Heeft iemand hier overigens enige ervaring met AMPanel icm Apache 2.2 en PHP5(.1.2)?
Het lijkt niet echt te werken, bij de install gaat het al mis
[Voor 18% gewijzigd door Sypher op 27-01-2006 23:33]
Ik heb al zo ontzettend veel tijd gestoken in alle parameters m.b.t. tot callerid in zapata.conf, maar ik kom er niet uit.

Het gaat om een Essent Twinner lijn die FSK ondersteunt en waarbij direct aangesloten het nummer netjes op een Gigaset uit Duitsland wordt getoond.
De opstelling is nu
Essent pots ==> X100P FXO ==> Asterisk ==> Linksys PAP2 FXS ==> Siemens Gigaset
Met de Linksys is ertussen is callerid vanaf bv een softphone geen probleem en krijg ik op de display eventueel zelfs tekst binnen.
Ik heb gelezen dat er ook nog X100P clones zijn die geen callerid ondersteunen...
Ervaringen?
|This Signature Intentionally Left Blank|
Ik krijg met geen mogelijkheid het keuzemenu voor elkaar.
Ik gebruik de home versie van asterisk en daarbij gebruik ik voipbuster.
Ik kan in en uit bellen dus dat is geen probleem. Het menu wordt alleen niet actief als ik dat via amportal instel. Echt heel erg raar. Misschien iemand die dit al wel werkend heeft gekregen die me kan helpen? Heb het topic al doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt maar tot op heden heeft dit nog niet gewerkt...
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Echter is het me 1x gelukt als ik een toets in druk dat er een vrouwenstem zegt dat die keuze verkeerd is. Ik denk nu werkt ie maar nu doet hij dat ook niet meer, heb het gevoel dat ik er vlakbij ben maar kom er nog niet uit...
EDIT
Ik heb het inmiddels voor elkaar, menu werkt.
Maar morgen ff verder proberen en alles dan instellen...
[Voor 18% gewijzigd door knorde op 08-02-2006 00:27]
Heb nu voip via Tweakphone en wil hier asterisk aan hangen. Lukt bijna allemaal, intern is "iedereen" te bellen, inbound bellen gaat ook in ieder geval met mn mobiel komen ze bij allebei uit. Alleen als ik met een softphone uit probeer te bellen geeft hij steeds een 404 error aan.
zonder voorbeelden natuurlijk geen juiste informatie

* url verwijderd *
Ik word er namelijk even helemaal gestoord van

[Voor 11% gewijzigd door Sleejuhr op 22-11-2006 19:17]

**** en nog wat meer woorden die niet voor kleine kindertjes bestemd zijn. Dit was inderdaad de oplossing. Bedankt!netvisions schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:21:
Ik denk dat het aan je context in je sip.conf ligt.. Je hebt aangegeven dat je users vanuit (en naar) "intern" bellen.. Stel dit eens in op 'home' dan zouden ze wel alles wat je gedefined (en geinclude) hebben kunnen bereiken.. Worth a try!
Eindelijk werkt m'n nieuwe modem naar behoren, hij laat de boel door

Overigens, ik krijg voipbuster-in ook niet werkende, hij belt niet, ik hoor geen eens een ringing als ik bel... Outgoing werkt wel weer, was effe bijklussen
Edit:.... Ik kan nu wel bellen VANUIT mijn box naar een telefoon, dmv Voipbuster-out, en kan ook bellen met anderen die van buiten m'n LAN erin komen .... maar..... die horen mij wel, maar ik hun niet... Vaag gedoe, de juiste poorten zijn open...
[Voor 25% gewijzigd door Sypher op 10-02-2006 18:29]
Dat had ik dus ook bij voipbuster en daarom ook met hangende pootjes en hoop geslijm een test account voor voip bij tweakdsl aangevraagd. En alles werkt nu naar behoren, ik kan bellen en gebeld worden op mijn nieuwe nummer.netvisions schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:35:
Overigens, ik krijg voipbuster-in ook niet werkende, hij belt niet, ik hoor geen eens een ringing als ik bel... Outgoing werkt wel weer, was effe bijklussen
Michel
Oei.. me lui...
Ik begin zo met typen.... beloofd is beloofd

-- EDIT --
http://kruissen.com/?page_id=116
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Alle commentaar is welkom...
[Voor 33% gewijzigd door Martkrui op 14-02-2006 03:54]
Ja, idefisktweakmiv schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:02:
Heeft iemand goede ervaringen met een IAX client voor onder linux?
thnx voor de howto.. het hele uitgaande werkt wel.. alleen het inkomende doet wazig.. de ene keer gaat ie over, de andere keer bezet, maar hij gaat uiteindelijke nooit over op me softphone.. ook komt er niks voorbij in de console van asteriskDr.DNA schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 05:02:
[...]
Oei.. me lui...
Ik begin zo met typen.... beloofd is beloofd
-- EDIT --
http://kruissen.com/?page_id=116
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Alle commentaar is welkom...
ik ga nu de source compilen, kijken of dit wat meer opgeleverd

heb jij het al wel werkende dan ^^ ?
Hmm.. Vaag.. en vooral jammer dat het niet gewoon gelijk voor je werkt.Newjersey schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:03:
[...]
thnx voor de howto.. het hele uitgaande werkt wel.. alleen het inkomende doet wazig.. de ene keer gaat ie over, de andere keer bezet, maar hij gaat uiteindelijke nooit over op me softphone.. ook komt er niks voorbij in de console van asterisk
Kijk vooral nog eens na of je de zoek en vervang actie wel goed gedaan hebt. Dit staat er nog niet duidelijk bij maar moet in alle 3 configs.
Ik zal morgen de howto nog even controleren.

ik heb alles gecompiled, weer de config van bovenstaande erin gegooit, weer geen verschil..
ook de windows versie geprobeerd, alles weer geconfigureerd, ook geen verschil..
wat me wel opvalt is dat mijn modem (livebox wanadoo) eruit knalt als ik uitgaand bel, ik denk dat daar dus de factor ligt.. ik ga nog ff verder prutsen misschien lukt het wel deze avond

Ik snap er geen moer van; heb het met voipbuster wel werkend, maar nu nog met ISDN2 van KPN.
Is het zinvol om voor zakelijke doeleinden een Digium kaart á 1000 euo te kopen?
/dev/null
Ok, die combo heb ik laatst werkend gemaakt met asterisk 1.2.0 en 2 sweex isdn (hfc-s, CB000011) kaarten die best goedkoop zijn.I_Stealth_I schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:52:
Is er ook een goeie howto voor ISDN2? Het een HFC-S chipset?
Ik snap er geen moer van; heb het met voipbuster wel werkend, maar nu nog met ISDN2 van KPN.
Is het zinvol om voor zakelijke doeleinden een Digium kaart á 1000 euo te kopen?
Je hebt de misdn modules nodig (althans, die gebruik ik nu). De zaptel+bristuff werkt bij mij niet, ik kreeg om de 2 minuten 1 minuut lang een werkende lijn.
Op dit moment werken de 2 isdn kaarten op 2 isdn2 kastjes (8 nummers) in ptmp mode. Volgende maand ga ik de server aansluiten op een ptp 2xisdn2 meervoudig (met 1 bundel van 10 nummers), kijken hoe dit werkt.
Gelijk een vraag van mij: Zowel met de half werkende zaptel+bristuff als de misdn modules krijg ik uitgaande nummerweergave niet werkend, iemand een idee? Ik stuur <netnummer><abboneenummer> mee en heb dialplan op unknown staan.
Zoals ik wat posts terug heb gepost werkt het handmatig wel maar via amportal maakt hij niet de juiste config aan. Ik wil dit echt gaan gebruiken in de praktijk maar het moet wel via een webinterface te bewerken zijn. Zijn er nog andere opties voor en heeft anders iemand enige tips hoe dit te fixen?
Heb je amportal zelf geinstalleerd? Heb je dan ook de Asterisk-MySQL dingen goed insteld met cdr_mysql.conf e.d. ?
Wat ik heb gevonden is het volgende:Newjersey schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:25:
zow.. even een status update
ik heb alles gecompiled, weer de config van bovenstaande erin gegooit, weer geen verschil..
ook de windows versie geprobeerd, alles weer geconfigureerd, ook geen verschil..
wat me wel opvalt is dat mijn modem (livebox wanadoo) eruit knalt als ik uitgaand bel, ik denk dat daar dus de factor ligt.. ik ga nog ff verder prutsen misschien lukt het wel deze avond
1. Ik zie dat je wanadoo livebox gebruikt. Bij mij werkte de combinatie wanadoo livebox en voipbuster niet. Ik heb mijn livebox vervangen door een ander ADSL2+ modem en nu werkt het vlekkenloos. Problemen waren server sip1.voipbuster.com waren niet zichtbaar vanuit Asterisk en Livebox hing/crashed.
2. Om te testen of jouw machine de server van voipbuster goed ziet geeft bij de CLI van asterisk het commando "sip show peers" (hiervoor moet je een peer of friend user hebben gedefinieerd in sip.conf voor voipbuster). Je krijgt als uitvoer van dit commando te zien wat de ping tijd is tussen jouw machine en de server. Handig om te zien of je een snelle verbinding hebt of niet.
3. Ik gebruikt apt-get ook (op fedora core 4) en haalde de laatste versie van asterisk, 1.2.4, binnen van ATRPMS maar deze versie van atrpms blijkt geen sip ondersteuning in zich te hebben (blijkbaar vergeten mee te compileren). Als oplossing heb ik de source zelf binnen gehaald en gecompileerd en toen werkte alles weer. Om te controleren of sip goed werkt ga naar de CLI van asterisk en type commando "sip show peers" bijvoorbeeld en als sip niet werkt krijg je een fout melding dat het commando niet bestaat.
Ik hoop dat dit de oplossing is voor je problemen.

Om in de CLI van sterisk te komen wordt root op je machine en gebruik commando "asterisk -r
" (CLI = command line interface)
[Voor 6% gewijzigd door tweakmiv op 13-02-2006 16:12. Reden: Problemen livebox aangegeven]
Anoniem: 82401
[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 82401 op 13-02-2006 22:04]
Ik weet niet wat voor verbinding je hebt maar ik heb Wanadoo Family 20MB en gebruik de g729 codec in asterisk en mijn sipura3000 en mijn geluidskwaliteit is normaal. Krijg af en toe als melding dat het een beetje klinkt alsof ik in een grot (holle ruimte) sta en soms hele lichte echo.Anoniem: 82401 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:41:
Ik heb net Asterisk met voipbuster voor uitgaande gesprekken aan de praat gekregen! Da's mooi maar de geluidskwaliteit van voipbuster valt tegen. Hoe zijn hier de ervaringen met andere aanbieders, is er een goede geluidskwaliteit met VoIP te krijgen?
Ik heb Asterisk helemaal draaiende met Budgetphone, en de geluidskwaliteit doet niet onder voor KPN. Alles werkt prima, zelfs als klanten mijn 040 nummer bellen en asterisk weer doorverbind met mijn mobiel. Ook dan heb ik geen echo, kwaliteitsverlies of een merkbare delay...Anoniem: 82401 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:41:
Ik heb net Asterisk met voipbuster voor uitgaande gesprekken aan de praat gekregen! Da's mooi maar de geluidskwaliteit van voipbuster valt tegen. Hoe zijn hier de ervaringen met andere aanbieders, is er een goede geluidskwaliteit met VoIP te krijgen?

Je hoeft niet telkens dat plaatje in je post te zetten hoor. Gebruik hem anders als avatar

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Ik zie het denk ik ff over het hoofd maar vanaf je asterisk server naar een mobiel laten doorverbinden, hoe doe je datMartijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:08:
[...]
Ik heb Asterisk helemaal draaiende met Budgetphone, en de geluidskwaliteit doet niet onder voor KPN. Alles werkt prima, zelfs als klanten mijn 040 nummer bellen en asterisk weer doorverbind met mijn mobiel. Ook dan heb ik geen echo, kwaliteitsverlies of een merkbare delay...

Ik heb bijv. 3 opties in mijn menu waaronder optie nummer 2 exten => 2,1,Goto(ext-local,100,1) is en die werkt wel. Dat is zeg maar als ik naar een asterisk user bel als voorbeeld via xlite. Maar ik wil ook naar een extern nummer kunnen bellen zoals mijn mobiel of een vaste lijn vanaf de asterisk server. Kan iemand mij zo even helpen volgens mij zie ik iets over het hoofd

P.S. Ik gebruik op de asterisk server voipbuster...
[Voor 4% gewijzigd door knorde op 16-02-2006 19:02]
Ik maak gebruik van queues die doorverbinden naar ingelogde agents, zijn er geen ingelogd dan gaan de calls naar een queue die 06 nummers belt. Die heb ik bij Asterisk@Home gewoon als statische agents ingevuld en werkt primaknorde schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:01:
[...]
Ik zie het denk ik ff over het hoofd maar vanaf je asterisk server naar een mobiel laten doorverbinden, hoe doe je dat
Ik heb bijv. 3 opties in mijn menu waaronder optie nummer 2 exten => 2,1,Goto(ext-local,100,1) is en die werkt wel. Dat is zeg maar als ik naar een asterisk user bel als voorbeeld via xlite. Maar ik wil ook naar een extern nummer kunnen bellen zoals mijn mobiel of een vaste lijn vanaf de asterisk server. Kan iemand mij zo even helpen volgens mij zie ik iets over het hoofd
P.S. Ik gebruik op de asterisk server voipbuster...

Nu alleen nog zorgen dat hij ook alle geluiden afspeelt naar de beller toe en als er niemand ingelogd staat de toegang wijzigen tot de wacht. Anders blijven de arme drommels maar hangen tot ze een ons wegen

- Een vrijwel werkend menu
-> Hier mis ik nog een paar zaken zoals fouten ondervangen e.d. en natuurlijk een mooie dame met zwoele stem...

- Een basis voor queueing/agents... Ook hierbij moet ik nog wat fail-safe dingen inbouwen en zou het fijn zijn om voor een call te beandwoorden, te horen welke queue de klant in is gegaan (ik zit bijv in 2 queues)
Daarnaast moet ik ook nog experimenteren met AGI scripting om bijv de calls aan ons klantensysteem te koppelen (welke automatisch tickets aan zou moeten maken tijdens een gesprek, waarbij de agent later commentaar / vraag / behandelde zaken intypt als rapport).. Ook handig zou dus zijn als een klant, voor ze de queue in gaan, om hun klantnummer te vragen (zoals sommige helpdesks doen om te kijken in welke "pool" een klant zit... ("U bent een Wanadoo Family gebruiker, bel hiervoor 0900-bla")
Blijft leuk speelgoed, en eindelijk werkt m'n EXTERNE verbinding hierheen ook, kreeg eerst alleen soundOUT, niet in..
Nu nog zaken als Voipbuster IN goed maken, daar gaat er nog aardig wat mis (sommige calls komen geen eens in de SIP debug terecht (en komen dus niet in het systeem) en de anderen worden als Unknown behandeld... Dodgy

"Via Extensions in amportal kun je de "agents" aanmaken. Echter gaat het mij erom dat net als bij jou hij als hij niemand tepakken kan krijgen een 06 nummer moet bellen. Ook wil ik in het menu ook een rechtstreekse optie hebben die direct doorverbind naar een 06 nummer. Maar waar en hoe vul je dat in?"
Hier mis ik nog een paar zaken zoals fouten ondervangen e.d. en natuurlijk een mooie dame met zwoele stem...

---
Ik gebruik hiervoor speakonia, ook wel te vinden onder text to speech. Ideaal!
Zwoele stem, nouja iig beter dan mijn eigen stem

[Voor 5% gewijzigd door knorde op 19-02-2006 01:23]
Okay, theoretisch kan je het volgende doen:knorde schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:18:
Weet er iemand nog toevallig antwoord op mijn vraag(je)?
"Via Extensions in amportal kun je de "agents" aanmaken. Echter gaat het mij erom dat net als bij jou hij als hij niemand tepakken kan krijgen een 06 nummer moet bellen. Ook wil ik in het menu ook een rechtstreekse optie hebben die direct doorverbind naar een 06 nummer. Maar waar en hoe vul je dat in?"
In je menu zet je het stukje queue, en met de juiste timeout settings, en "leaveempty"oid op yes zetten, en na het stukje queue in je menu zet je een DIAL regel naar je 06 nummer... Moet lukken.
Dat geld ook met menu, kwestie van Menu 4 "U word nu doorverbonden met een van onze medewerkers" en als 2e taak een DIAL naar dat 06 nummer... Should work!
Mja maar ik zoek dus iets wat Nederlands kan.. Heb al gekeken naar wat pakketjes, maar er is weinig free of cheapware te vinden...knorde schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:20:
netvisions schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:34:
Hier mis ik nog een paar zaken zoals fouten ondervangen e.d. en natuurlijk een mooie dame met zwoele stem...
---
Ik gebruik hiervoor speakonia, ook wel te vinden onder text to speech. Ideaal!
Zwoele stem, nouja iig beter dan mijn eigen stem
Het gaat mij er dus om wat het commando is voor een 06 nummer te bellen. Dat is het hele probleem juistnetvisions schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:42:
[...]
Okay, theoretisch kan je het volgende doen:
In je menu zet je het stukje queue, en met de juiste timeout settings, en "leaveempty"oid op yes zetten, en na het stukje queue in je menu zet je een DIAL regel naar je 06 nummer... Moet lukken.
Dat geld ook met menu, kwestie van Menu 4 "U word nu doorverbonden met een van onze medewerkers" en als 2e taak een DIAL naar dat 06 nummer... Should work!
[...]
Mja maar ik zoek dus iets wat Nederlands kan.. Heb al gekeken naar wat pakketjes, maar er is weinig free of cheapware te vinden...

"intern" bellen lukt maar wat is het commando voor "extern" bellen?
EDIT
P.S. Speakonia kan nederlands dmv lhttsdun te downloaden. Echter ben ik niet tevreden over de kwaliteit... Het werkt gelukkig wel (iig iets tot ik wat beters heb gevonden).
EDIT
Heb je hier niks aan? http://www.nuance.com/realspeak/demo/
Je kunt online een .wav bestand laten maken...
[Voor 33% gewijzigd door knorde op 19-02-2006 11:53]

Het "commando" voor extern bellen:
exten => 1,2,Dial,SIP/voipbuster-out/0031${EXTEN:1}
Dus als je dat wijzigt in
exten => 1,2,Dial,SIP/voipbuster-out/0031612345678
Kan je uitbellen op die manier.. Je kan natuurlijk ook even een variable declaren en gebruiken, voor als je uit meerdere menu's je nummer gebruikt

Die was ik nodignetvisions schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:00:
Die nuance Realspeak ken ik ja, klinkt best redelijk
Het "commando" voor extern bellen:
exten => 1,2,Dial,SIP/voipbuster-out/0031${EXTEN:1}
Dus als je dat wijzigt in
exten => 1,2,Dial,SIP/voipbuster-out/0031612345678
Kan je uitbellen op die manier.. Je kan natuurlijk ook even een variable declaren en gebruiken, voor als je uit meerdere menu's je nummer gebruikt

EDIT
Trouwens, nu ik toch hier ben, als je met een vaste lijn naar je voip nummer belt (naar asterisk) dan werkt dat prima met een voip telefoon en ook prima met een vaste telefoon. Met een mobiele slaat hij de tekst over. Zegt ie dat (wat ik zelf zo heb gemaakt) geen keuze is ontvangen en dan gaat hij het menu opnieuw oplezen. Dus de 2de keer werkt ie wel. Alleen raar dat mensen dan altijd via een gsm krijgen dat ze geen keuze hebben ingevoerd terwijl ze gewoon niks hebben gehoord

[Voor 42% gewijzigd door knorde op 19-02-2006 12:17]
Overigens: Dat realspeak werkt wel redelijk, moest alleen sommige woorden beetje letterlijk schrijven

Ik heb met mijn afstudeer stage eigenlijk alleen maar met asterix gewerkt. Alleen de informatie was toen erg schaars. Was niet echt bekend met linux (beetje... kon wat uitpakken in installeren..) dus het was een ramp.
Had als project om een open source groupware/pbx/samba server te maken. Het werkte uiteindelijk wel.. maar duurde lang voordat alles werkte.
En zo te zien zijn ze ook al een stuk verder met alle grafische tools. Bij mij werkte ze allemaal maar half omdat het allemaal nog beta's en zo waren.
Goeie ontwikkeling dit

13:37

Ik gebruik nu lekker een eigengemaakt extensions.conf, en sip.conf omdat ik (naast problemen met m'n SQL op m'n testbak) er ook wat van wil leren, en dat lukt best goed zo

Haha ja dat heb ik ook, hosting moet je hoosting van maken en ga zo maar doornetvisions schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:20:
Ik heb geen idee wat voor codec ze met GSM's gebruiken, en of dat de de GSM codec is.. Maar het lijkt er inderdaad wel op..
Overigens: Dat realspeak werkt wel redelijk, moest alleen sommige woorden beetje letterlijk schrijven

Ik kan zowiezo nog niet bellen naar m'n asterisk... Geen idee waarom dat niet werkt, zal 't wel eens uit moeten zoeken.knorde schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:24:
Kun jij wel met je gsm bellen naar asterisk? Of gebruik je dat niet?
M'n bedoeling is om via Budgetphone een telefoonnummer voor in-lijn te gebruiken (kan die eigenlijk meerdere gesprekken tegelijk aan?.. Weet iemand dat?) en voipbuster voor outgoing

Edit: Bellen lukt nu WEL, alleen blijkt het dat er NA het menu direct word opgehangen (wanneer ik met Voipbuster naar Asterisk bel).. Ik kan van af m'n GSM bellen naar m'n centrale, en DMTF werkt... Zelfs de wachtmuziek werkt

[Voor 21% gewijzigd door Sypher op 19-02-2006 15:02]
allow = ulaw ; Allow all codecs
Gewoon alles dus, maakt me verder geen zak uit welke codec iemand gebruikt, óf het zijn Grandstream toestellen of het is X-Lite of X-Pro

Het vreemde is dat als je via Voipbuster belt dat je:
- Soms direct opgehangen word (*niet door mijn server*)
- Er soms een ringing is (*niet door mijn server*)
- Hij soms wel "opneemt"..
Denk -en hoop- dat dat aan VB ligt
Als ik dat probeer geeft het bij mij geen verschil. Ik kan met mijn voip telefoon wel gewoon mijn nummer draaien die ik van voipbuster heb gekregen en dan krijg ik keurig het menu (al lijkt hij opeens niet meer te reageren op een toets die ik indruk maar dat ter zijde). Als ik met vast of mobiel bel hoor je een hele tijd niks. Vervolgens zegt ie dat ik geen juiste keuze heb gemaakt en krijg dan wel het menu te horen...netvisions schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:23:
Eens kijken...
allow = ulaw ; Allow all codecs
Gewoon alles dus, maakt me verder geen zak uit welke codec iemand gebruikt, óf het zijn Grandstream toestellen of het is X-Lite of X-ProDe rest werkt zwaar ondermaats (SJphone (muv PDA variant), Cubix, Firefly)
EDIT
Menu opties werken weer ik had een typo, maar de rest blijft zoals ik zei

[Voor 6% gewijzigd door knorde op 19-02-2006 17:07]
Iemand nog een idee?

Het ligt aan voipbuster.
Ik heb een account genomen bij budgetphone en die doet het prima!
Ik gebruik nu budgetphone om gebeld te worden en voipbuster om te bellen.
Maar dit is wat ik wilde bereiken, ik kan nu mooi een stapje verder gaan

Probleem wat ik wel had is dat als je soms belt dat je OF ringing OF niet opgenomen word, ze komen dan niet binnen bij de Asterisk bak...
Ik moet eerst mezelf bellen VANAF het nummer waar naar gebeld moet kunnen worden, en dan werkt het... Heel irritant

Zowiezo wil ik straks ook overgaan op BudgetPhone in dezelfde situatie als jij daar hebt.
Te snel gesubmit... Misschien kan jij eens testen hoeveel connecties (inbound) BudgetPhone aan kan? Bij voipbuster kan je meerdere inkomende gesprekken tegelijk aan namelijk
[Voor 18% gewijzigd door Sypher op 23-02-2006 23:04]
Hoeveel precies kan ik je niet zeggen, maar meerdere is inderdaad mogelijk (zowel inbound als outbound)netvisions schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:04:
Te snel gesubmit... Misschien kan jij eens testen hoeveel connecties (inbound) BudgetPhone aan kan? Bij voipbuster kan je meerdere inkomende gesprekken tegelijk aan namelijk
Het probleem dat hij het af en toe wel doet en af en toe niet dat had ik dus ook steeds. Denk je nu is je config mooi voor elkaar bel je nog een keer doet hij het niet. Volgens mij komt dat echt door voipbuster. Budgetphone doet het nu nog steeds goed dus dat is echt DE oplossing voor mij. En het klopt dat je met voipbuster eerst moet bellen voordat je gebeld kan worden. Iig ik had dat ook. Als je dat probleem dus nog steeds hebt, voor 10 euro per jaar heb je budgetphone.netvisions schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:04:
Ow? Als het aan VB ligt, waarom heb ik er dan geen problemen mee?
Probleem wat ik wel had is dat als je soms belt dat je OF ringing OF niet opgenomen word, ze komen dan niet binnen bij de Asterisk bak...
Ik moet eerst mezelf bellen VANAF het nummer waar naar gebeld moet kunnen worden, en dan werkt het... Heel irritant
Zowiezo wil ik straks ook overgaan op BudgetPhone in dezelfde situatie als jij daar hebt.
Ik heb het tot nu toe met 2 tegelijk geprobeerd en dat werkt iig. Geen idee hoeveel er max. kunnen, misschien dat ik ze straks wel even bel en even na zal vragen. Echter is dit voor mijn situatie (klein bedrijfje) meer dan genoeg al. Maar met oog op de toekomst wil ik wel alles van asterisk al gereed maken. Ik heb de wachtrij inmiddels ook al voor elkaar met wachtmuziek. Hij zegt op dit moment om de 15 sec. dat iedereen nog in gesprek is. Werkt echt mooi. Ik wil me vandaag gaan richten op de voicemail, omdat we niet altijd aanwezig zijn. Dat gaat al 3 jaar zo en vandaar dat ik asterisk aan het gereed maken ben zodat klanten toch reactie krijgen als we er niet zijn...
Ik ben een paar maanden geleden tot 5 gekomen. Daarna waren de telefoons in huis op.Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 07:59:
[...]
Hoeveel precies kan ik je niet zeggen, maar meerdere is inderdaad mogelijk (zowel inbound als outbound)
EDIT
Ik heb het met 3 geprobeerd en dat werkt gewoon.
Ik heb budgetphone weer opgebeld en ze zeggen dat ze altijd 2 zeggen om de kwaliteit te waarborgen maar hij doet het prima met 3 lijnen. Meer telefoons heb ik helaas nu niet in huis (1 mobiel 2 vaste). Vanmiddag als mijn vriendin thuis komt zal ik haar mobieltje er ook nog even bij doen maar volgens mij valt het allemaal reuze mee... Ik heb hier iig op dit moment zat aan.
[Voor 69% gewijzigd door knorde op 24-02-2006 09:52]
okay, het is mij duidelijk, je moet gebruik maken van serveremail
Mooi dat BudgetPhone meerdere in-lijnen ondersteund. Dit aangezien ik ons huidige telefoonsysteem ook wil gaan vervangen door Asterisk, dus in een echte productieomgeving. En voor die 10 euro per jaar is het prima te doen. Nu nog hopen dat VoIPBuster naar Nederland en België (aangezien daar onze meeste klanten zitten) voorlopig gratis blijft.This setting can be used to identify the source of a voicemail notification message. The value is a string which can be encoded one of two ways. If the string is of the form someone@host.com, then the string will be used as the source address for all voicemail notification emails. If the string is of the form someone, then the host name of the machine running Asterisk will be postpended to the string after insertion of a '@'.
Wat nog hoog op m'n verlanglijstje staat is werken met Festival. Da's text2speech. Echter ben ik nog steeds op zoek naar een goede Nederlandse variant, Engels is niet zo netjes

Daarnaast is het omgekeerde ook wel gaaf om te doen, speech2text. Het schijnt dat dit op een of andere manier ook kan.
Wat betreft de email had ik ook al gevondennetvisions schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:45:
Ja, dat zou wel moeten. Het lijkt me dat dat in voicemail.conf moet...
okay, het is mij duidelijk, je moet gebruik maken van serveremail
[...]
Mooi dat BudgetPhone meerdere in-lijnen ondersteund. Dit aangezien ik ons huidige telefoonsysteem ook wil gaan vervangen door Asterisk, dus in een echte productieomgeving. En voor die 10 euro per jaar is het prima te doen. Nu nog hopen dat VoIPBuster naar Nederland en België (aangezien daar onze meeste klanten zitten) voorlopig gratis blijft.
Wat nog hoog op m'n verlanglijstje staat is werken met Festival. Da's text2speech. Echter ben ik nog steeds op zoek naar een goede Nederlandse variant, Engels is niet zo netjes
Daarnaast is het omgekeerde ook wel gaaf om te doen, speech2text. Het schijnt dat dit op een of andere manier ook kan.

Echter werkt dat nog steeds niet:
2006-02-24 14:31:05 1FCd2H-0001ip-Op <= root@ramses.mijndomein.nl U=root P=local S=143435 id=Asterisk-14-847171510-50-6550@ramses.mijndomein.nl
2006-02-24 14:31:05 1FCd2H-0001ip-Op ** mijnemailadres@mijndomein.nl R=dnslookup T=remote_smtp: SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<mijnemailadres@mijndomein.nl>: host mail.mijndomein.nl [85.12.XX.XXX]: 550-Verification failed for <root@ramses.mijndomein.nl>\n550-Unrouteable address\n550 Sender verify failed
2006-02-24 14:31:06 1FCd2I-0001iu-0D <= <> R=1FCd2H-0001ip-Op U=exim P=local S=108032
2006-02-24 14:31:06 1FCd2H-0001ip-Op Completed
2006-02-24 14:31:06 1FCd2I-0001iu-0D User 0 set for local_delivery transport is on the never_users list
2006-02-24 14:31:06 1FCd2I-0001iu-0D == root@ramses.mijndomein.nl R=localuser T=local_delivery defer (-29): User 0 set for local_delivery transport is on the never_users list
P.S. Ramses is de naam van mijn server. Ik heb de gegevens vervangen voor mijnemailadres en mijndomein.
Wat betreft text to speech, ik zoek dat ook nog steeds. Ik gebruik tot ik een andere vind claire van http://www.nuance.com/realspeak/demo/default.asp. Het klinkt aan de telefoon heel goed. Echter zoek ik gewoon een programma die ik zelf kan gebruiken (dus niet online bij hun).
Ik heb een speedtouch 716 WL die ook SIP kan. gebruik dat nu om connectie naar tweak-voip te maken.
wil strax dat de modem naar mijn interne asterisk connect (als de modem dat kan) zodat ik zelf wat leuke features kan inbouwen.
heeft iemand configs voor tweak-voip?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Wat ik nu heb en eerst niet had
- Overzicht (en meer code

- Hij checkt op feestdagen (helaas handmatig bijhouden) en geeft bij feestdagen een ander bericht dan bij gesloten
- Hij checkt op openingstijden (ma-vr 09:00 - 18:00 & za 10:00 - 17:00) en geeft buiten deze periode een bericht -> evt kan ik hier nog een voicemail aan vast knopen
- Er zit errorhandling in. Geen invoer = nog eens menu afspelen, Foute invoer = Melden & Normaals menu afspelen
Erg grappig allemaal, werkt nu veel sneller. Eerst moest men wachten na de keuze om te horen dat ze naar die afdeling werden doorverbonden. Dit is nu direct, want je laat mensen niet 3 ~ 4 seconden zonder geluid wachten op het bericht dat even moeten wachten.
Alleen bokt voipbuster weer een beetje:
- Bellen vanaf VB - VB levert geen DTMF op
- Bellen vanaf POTS - Asterisk levert geen geluid op TOTDAT men op een optie drukt
Beetje lastig testen zo, maar goed.. Ik neem aan dat Budgetphone wel gewoon naar behoren werkt
Een van m'n collega's heeft Tweak-voip, zal het hem vragen zodra ik 'm weer spreek.heeft iemand configs voor tweak-voip?
[Voor 7% gewijzigd door Sypher op 25-02-2006 15:14]
Had voor de verandering weer eens een typo die niet opviel.
Anyway mijn voicemail is voor elkaar.
Tevens @netvisions:
Ik denk dat dat probleem echt aan voipbuster ligt.
Ik heb me rot gezocht toen ik dat nog voor voip-in gebruikte, budgetphone doet het ALTIJD.
Ik denk dat ook daarmee jou probleem helemaal is verholpen.
[Voor 47% gewijzigd door knorde op 25-02-2006 19:25]

M'n collega heeft nu bijv (weer/nog) problemen als hij het menu belt.. Het geluid klinkt zo als een alien.. Maar ja, wat wil je met een Linux client, die zijn toch heel anders dan de Windows versies... Werkte voorheen wel prima
tnx. maar heeft ie ook een asterisk ?netvisions schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:13:
[...]
Een van m'n collega's heeft Tweak-voip, zal het hem vragen zodra ik 'm weer spreek.
ik probeer asterisk@home wel in een vm
[Voor 12% gewijzigd door xychix op 01-03-2006 10:49]
Asterisk inzetten als sip proxy.
ik conect met mijn sipphones naar mijn asterisk. afhankelijk van het gekozen nummer gebruikt deze een sip-account van tweak dsl, een aix connection naar een andere asterisk of eventueel een budgetphone/voipbuster sip account.
daarnaast moet de asterisk als voicemail en mogelijk als kleine confcall locatie gaan functioneeren.
asterisk@home gaat niet werken in vmware. problemen bij t booten. ik zal terugvallen op debian met asterisk in gsx vmware server
[Voor 16% gewijzigd door xychix op 01-03-2006 20:39]

ik heb mijn asterisk nu zover dat ie registreerd bij TweakPhone en dat wanneer er naar het 020 nummer gebeld wordt een SJPhone (op mijn MDA Vario WiFi gsm) gaat rinkelen.
Ik ben er nog niet uit hoe ik met SJPhone een gesprek kan opnemen en ook uitbellen lukt nog niet.

Voor bellen moet je een dialrule aanmaken dat hij het route via je TweakPhone. Dit moet in extensions.conf

Zie voor een voorbeeld dialrule de topicstart
[Voor 6% gewijzigd door Sypher op 02-03-2006 13:32]
Je kunt ook asterisk zelf alle calls laten opnemen he, zie mijn configs.. Heb een dirretje waar asterisk ze netjes in MP3 formaat neerzet.xychix schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:51:
Ik ben er nog niet uit hoe ik met SJPhone een gesprek kan opnemen en ook uitbellen lukt nog niet.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
nah asterisk is wel ok.. met mijn dect kan ik nu incoming voip calls aannemen.. alleen het aannemen van een inkomend gesprek op mijn MDA Vario (met wifi) en sjphone lukt nog niet.. is ook bijzaak is niet een asterisk probleem maar een sjphone probleemaxis schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:49:
[...]
Je kunt ook asterisk zelf alle calls laten opnemen he, zie mijn configs.. Heb een dirretje waar asterisk ze netjes in MP3 formaat neerzet.
echter uitbellen lukt niet!
1
2
3
4
5
| -- Executing Dial("SIP/phone1-0152", "SIP/tweakphone/0618113618") in new stack -- Called tweakphone/0618113618 Mar 2 07:35:07 NOTICE[2816]: chan_sip.c:6831 handle_response: Failed to authenticate on INVITE to '"Mobile Me" <sip:1000@192.168.1.65>;tag=as1dd134da' == Spawn extension (sip, 0618113618, 1) exited non-zero on 'SIP/phone1-0152' -- Got SIP response 483 "Too Many Hops" back from 82.197.223.42 |
Eh...ik heb A@Home werken in een VMWare GSXxychix schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:27:
asterisk@home gaat niet werken in vmware. problemen bij t booten. ik zal terugvallen op debian met asterisk in gsx vmware server

Ik heb overigens ook nog een problem. Ik kan wel uitbellen met m'n softphone via Voipbuster, maar inkomende gesprekken gaan niet goed.
Ik zie (als ik op de asterisk console kijk) wel allemaal text voorbij komen als ik richting mijn VOIPBuster nummer bel, maar er gaat niets over

[Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2006 16:52]
Weird bij mij wilde hij niet installeren, hij kon geen hd vinden om op te installen.TheVMaster schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:50:
[...]
Eh...ik heb A@Home werken in een VMWare GSXwerkt perfectos
Ik heb overigens ook nog een problem. Ik kan wel uitbellen met m'n softphone via Voipbuster, maar inkomende gesprekken gaan niet goed.
Ik zie (als ik op de asterisk console kijk) wel allemaal text voorbij komen als ik richting mijn VOIPBuster nummer bel, maar er gaat niets over(misschien ff config filetjes posten?) Ik config alles btw via AMP.
naja ik ben er nu volgens mij toch bijna met een zeer kale debian.
Eigenlijk alleen extentions.conf en sip.conf aangepast. dus als dit verder klaar is kan het zijn dat ik het alsnog op wat andere hardware ga klappen.
Via AMP instellen beperkt je wel wat (ik doe het nu al een tijd zonder, en heb er veel meer van geleerdTheVMaster schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:50:
[...]
Ik zie (als ik op de asterisk console kijk) wel allemaal text voorbij komen als ik richting mijn VOIPBuster nummer bel, maar er gaat niets over(misschien ff config filetjes posten?) Ik config alles btw via AMP.

Hier kwam ik achter na fouten "looking for peer xyz..." en na het wijzigen van incoming naar xyz werkte het gewoon ..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| [general] bindaddr=0.0.0.0 port=5060 context=sip register => 3120myphone52:PASSWORD@sip.tweakphone.nl:5060/1000 [phone1] type=friend host=dynamic username=phone1 secret=blah dtmfmode=rfc2833 ; Choices are inband, rfc2833, or info context=sip callerid="Mobile Me" <1000> [tweakphone] ;type=friend type=peer secret=PASSWORD username=3120myphone52 host=sip.tweakphone.nl context=tweakphone-out |
extentions.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| [general] static=yes writeprotect=no [sip] include => tweakphone-in include => tweakphone-out ;include => parkedcalls [tweakphone-in] exten => 1000,1,Dial(SIP/phone1,80) exten => 1000,2,Congestion [tweakphone-out] exten => _0[123456789]XXXXXXXX,1,Dial,SIP/tweakphone/${EXTEN} exten => _0[123456789]XXXXXXXX,2,Congestion [default] include => sip |
Ik heb al wat lopen stoeien met portforwarding etc. maar ik kom er niet uit. Momenteel heb ik naast bovenstaande configs GEEN port-forwardings staan.
inkomende gesprekken gaan goed en kunnen met phone1 opgepakt worden. uitbellen gaat niet hij komt dan met de volgende foutmelding:
1
2
3
4
5
| -- Executing Dial("SIP/phone1-0152", "SIP/tweakphone/06mygsm18") in new stack -- Called tweakphone/06mygsm18 Mar 2 07:35:07 NOTICE[2816]: chan_sip.c:6831 handle_response: Failed to authenticate on INVITE to '"Mobile Me" <sip:1000@192.168.1.65>;tag=as1dd134da' == Spawn extension (sip, 06mygsm18, 1) exited non-zero on 'SIP/phone1-0152' -- Got SIP response 483 "Too Many Hops" back from 82.197.223.42 |
Heeft iemand een idee wat de oplossing voor deze fout is ?
ik vermoed zelf dat het met eterne ip adressen te maken heeft.
als ik echter
1
| externip=84.my.ip.21 |
toevoeg aan tweakphone in het sip.conf bestand dan komen inkomende verbindingen ook niet meer door! Uitbellen werkt dan ook niet.
[Voor 19% gewijzigd door xychix op 02-03-2006 18:01]
Dat had ik ook...maar toen ik een nieuwe harddisk aanmaakte en toen niet voor SCSI maar voor IDE koos ging het goedxychix schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:56:
[...]
Weird bij mij wilde hij niet installeren, hij kon geen hd vinden om op te installen.
naja ik ben er nu volgens mij toch bijna met een zeer kale debian.
Eigenlijk alleen extentions.conf en sip.conf aangepast. dus als dit verder klaar is kan het zijn dat ik het alsnog op wat andere hardware ga klappen.

Ik bel met 9999 mijn vmbox, hoor dat er 1 bericht is, druk op 1 om het te horen en dat was het.
Hieronder de foutmelding. Wie weet de oplossing?
-- Executing VoiceMailMain("SIP/XXXXX-e652", "1234@default") in new stack
-- Playing 'vm-password' (language 'nl')
-- Playing 'vm-youhave' (language 'nl')
-- Playing 'digits/1' (language 'nl')
-- Playing 'vm-INBOX' (language 'nl')
-- Playing 'vm-message' (language 'nl')
-- Playing 'vm-onefor' (language 'nl')
-- Playing 'vm-INBOX' (language 'nl')
-- Playing 'vm-messages' (language 'nl')
-- Playing 'vm-opts' (language 'nl')
-- Playing 'vm-first' (language 'nl')
-- Playing 'vm-message' (language 'nl')
== Parsing '/var/spool/asterisk/voicemail/default/1234/INBOX/msg0000.txt': Found
-- Playing 'vm-received' (language 'nl')
Mar 6 17:15:49 WARNING[24154]: file.c:509 ast_openstream_full: File digits/nl-om does not exist in any format
Mar 6 17:15:49 WARNING[24154]: file.c:821 ast_streamfile: Unable to open digits/nl-om (format alaw): No such file or directory
Mar 6 17:15:49 WARNING[24154]: say.c:406 wait_file: Unable to play message digits/nl-om
== Spawn extension (trunksolcon, 9999, 1) exited non-zero on 'SIP/XXXXX-e652'
[Voor 12% gewijzigd door black_eye op 06-03-2006 17:39]
Ad maiorem black_eye gloriam
digits/nl-omblack_eye schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:39:
Ik heb eindelijk de asterisk draaiend met Solcon VoIP. Bellen en gebeld worden werkt, duis het is tijd voor de voicemail. Als je naar mij toe belt gaat de telefoonover, na x sec krijg je het vmmenu en je kan een bericht achterlaten.
Ik bel met 9999 mijn vmbox, hoor dat er 1 bericht is, druk op 1 om het te horen en dat was het.
Hieronder de foutmelding. Wie weet de oplossing?
[...]
dat bestand bestaat niet.
wil je je sip.conf en extentions.conf online zetten?
(uiteraard zonder paswds er in)
dan kan ik mogelijk mijn uitbel probleem oplossen

Maar waarom gebruik je language=nl? Heb je die map ook? Zo te zien niet

Bij deze de sip.conf en extensions.conf
extentions
[general]
static=yes
[globals]
CONSOLE=Console/dsp ; Console interface for demo
IAXINFO=guest ; IAXtel username/password
TRUNK=Zap/g2 ; Trunk interface
TRUNKMSD=1 ; MSD digits to strip (usually 1 or 0)
[trunksolcon]
exten => _0.,1,SetCallerid("0341750XXX"<31341750XXX>)
exten => _0.,2,NoOp();
exten => _0.,3,Dial(SIP/${EXTEN}@solcon)
exten => _0.,4,Busy
exten => _0.,5,Hangup
exten => _0.,104, Busy
exten => _0.,105, HangupERID(31341750XXX)=31341750XXX);
exten => 9999,1,VoiceMailMain(1234@default)
[default]
include => test
[Voicemail]
exten => a, 1, Wait(1)
exten => a, 2, VoiceMailMain
exten => a, 3, Hangup
exten => a, 4, Wait
[test]
exten => 31341750XXX,1,Dial(SIP/XXXX, 30,tT)
exten => 31341750XXX,2,Voicemail(1234@default)
exten => 31341750XXX,3,PlayBack(vm-goodbye)
exten => 31341750XXX,4, hangup()
exten => 31341750XXX,102, Voicemail(101@aidanXXX)
exten => 31341750332,103, busy()
exten => 31341750332,104, hangup()
include => trunksolcon
SIP
register => 31341750XXX:wachtwoord:gebruikersnaam@212.45.63.34/31341750XXX
[sip_proxy]
context=test
host=sip01.solcon.nl
insecure=invite
port=5060
[solcon]
type=peer ; we only want to call out, not be called
context=test
secret=XXX
username=XXX ; Authentication user for outbound proxies
fromuser=XXX ; Many SIP providers require this!
fromdomain=sip01.solcon.nl
fromuser=31341750XXX
realm=solcon.nl
host=sip01.solcon.nl
port=5060
canreinvite=yes
insecure=invite
[XXX]
type=friend
username=XXX
callerid=XXX<101>
secret=XXX
context=trunksolcon
host=dynamic
nat=yes
disallow=all
allow=alaw
canreinvite=no
insecure=invite
mailbox=1234@default
Ad maiorem black_eye gloriam
1
2
3
| Mar 6 11:54:10 NOTICE[2816]: chan_sip.c:6831 handle_response: Failed to authenticate on INVITE to '"Mobile Me" <sip:1000@192.168.1.65>;tag=as75b6311d' == Spawn extension (sip, 06mygsm18, 1) exited non-zero on 'SIP/phone1-a870' -- Got SIP response 483 "Too Many Hops" back from 82.197.223.41 |
als ik NAT aanzet krijg ik bovenstaande
volgens mij komt dat al wat dichterbij.... iemand !??!
Ik heb inmiddels mijn kernel gepatched met de mISDN drivers en tevens de modules geladen. dit gaat goed. Alleen kan capiinfo nu geen capi device vinden en dus asterisk ook niet. Ik snap van die howto's ook niets meer. Op de Voip pagina's word ik ook van het ene naar het andere toegeslingerd. dan is het mISDN dan weer vISDN of modules_capi of modules_misdn. Ik weet het niet meer.
Mischien dat iemand hier een goede en volledige howto weet die de kernelconfig beschrijft (incl benodigde patches), welke software pakketten ik nodig ben en natuurlijk welke config files van asterisk aangepast moeten worden en het liefst hoe?
Ik gebruik trouwens Debian, asterisk heb ik binnen gehaald als package en capi-utils ook.
Onlangs heb ik twee SNOM toestellen gekocht via het internet. (Snom 320 & 360)
Het stomme is, alles werkt

Soms lopen ze vast terwijl je aan het bellen bent. Dan weer als je instellingen aan het veranderen bent in het toestel. Het is onduidelijk waarom.
Zijn er mensen welke dezelfde ervaringen hebben met de Snom toestellen? Is er een manier om achter de oorzaak te komen?
Informatie:
- Asterisk @ Home 2.1 op Barebone server.
- Linksys WRT54G
- Chello internetverbinding
- Budgetphone.nl Voip aansluiting
Je kan eens proberen om hem te factory resetten..
Het klinkt als een conflict met de protocollen als je met mij vraagt. Asterisk updaten kan overigens ook geen kwaad, 2.7 is al uit van de @ Home serie

Is er een mogelijkheid om Asterisk@home te updaten of moet je een nieuwe versie erop knallen?netvisions schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:21:
Ik zag je bericht net staan op WHT, enfin..
Je kan eens proberen om hem te factory resetten..
Het klinkt als een conflict met de protocollen als je met mij vraagt. Asterisk updaten kan overigens ook geen kwaad, 2.7 is al uit van de @ Home serie