Toon posts:

Exploren in een spel zonder echt te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,
Op het moment ben ik bezig met mijn scriptie over exploratie in computergames.
Ik ben zelf een fervente explorer van de gamespace in verschillende games. Ik doe dit vaak zonder het 'spel' te spelen zoals het bedoeld is. Ik loop wat rond en vergaap me aan de vaak schitterende omgevingen.
Ik kwam laatst deze post tegen op een GTA forum:

“So, I was playing III the other day and I decided to take a stroll. You know the countryside that wraps north of Staunton and Portland? Well, I walked up there and it's a pretty sweet view.
I climbed up the hillside next to the unfinished tunnel closest to the dam, over the tunnel and down the whole length of that ridge. You can only go so far north before a wall gets in your way, and an invisible barrier stops you from going north of Portland. Still, you can get a great view of the whole city. It's a taste of what's to come in LCS.”

Doen jullie dat ook, wat lanterfanten in het spel zonder het spel 'echt' te spelen?
En zo ja, waarom doe je dit?
Is het alsof je op vakantie bent, een holodeck op je pc of console?
Of is het om je goed voor te bereiden voor de missies?
Of misschien heb je andere redenen om dit te doen.
En speel je op dat moment nog wel echt een spel of ben je uit het spel zoals bij een cut-scene?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden.
Dave
BA student Nieuwe Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 17:16

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Dit is iets wat naar mijn mening vooral gebeurd in MMORPG's

Persoonlijk doe ik het in FFXI ook, dan ga je gewoon ergens heen om te zien hoe het eruit ziet.
Zo ging ik bijvoorbeeld een keer kijken of ik een plek kon vinden die in de openings FMV voorkomt.

Meestal doe ik het om eens even iets anders te doen, of als monsterontwijk training :D
Dus inderdaad een soort vakantie

Ook doe ik het vaak om andere bekenden online op te zoeken (of te laten schrikken }) )

In solo spellen loop ik verder vrij weinig 'doelloos' rond eigenlijk, daar ben ik een stuk meer doelgericht bezig.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
In Half-Life 1 (vroegâh) uit die soort metro springen en overal rondkijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
In Fable deed ik dat vaak, een beetje doelloos rondlopen en alles rustig bekijken. Dat is het leuke aan games die je die vrijheid bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik heb er in World of Warcraft ook een handje van. Ik schiet dus ook niet heel erg op qua level... ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Ik durf te stellen dit ik vrijwel elke pixel gezien heb van Baldurs gate 1 en 2, elke omgeving volledig uitgepluist op zoek naar sub-plots en kleine side quests ed.

Heb veel van de omgeving bekeken maar wel met een functioneel doel :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rij in Need For Speed (underground 2 / most wanted) wel eens een paar rondjes "snelweg". Gewoon doelloos rondjes rijden, gewoon "genieten" van men snelle auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk vele zullen zeggen, net als ik, gewoon lekker "genieten" in elke vorm (auto/gun/character etc etc) dan ook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In morrowind hebbik heel veel rondgewandeld, waarbij ik voornamelijk ook op zoek was naar "nieuwe" items, en andere leuke dingen, terwijl ik ook de nodige screenshots maakte van de omgeving. Was altijd wel leuk om te doen... Alleen die F*king clifracers werden soms een beetje irritant.

In lineage2 heb ik ook aardig wat rondgerend, maar das meer om te zoeken naar goede plekken waar monsters spawnde. Maar toch was het leuk om nieuwe plekjes te vinden en nieuwe steden te verkennen enzo

In GTA reed ik voornamelijk doelloos rond zonder iets van missies te doen. Gewoon spelen met de auto's en proberen zo hard mogelijk over de kop te vliegen. (Is niet echt exploren, ofzo, maar tis ook niet "spelen" zoals je het spel zou kunnen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

GTA is gemaakt voor lantefanteren, packages, horseshoes, tags...etc... allemaal deel van de game en een beloning voor gewoon rondlopen en alles zien!

Let maar eens op in GTA: SA ... gewoon reclame borden kijken. Of kijken naar wat de winkels verkopen ( winkels waar je niet in kan ) ... Allemaal referenties naar dingen, onder andere naar Candy Suxx uit Vice City enzovoort!

Schijnt dat een deel van liberty city, rondt de bank geloof ik, is hergebouwd in SA, ergens een stukje liberty city westelijk!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt goeie spellen zoals San Andreas en NFSU2 speel ik meestal helemaal uit.. SA heb ik 100% Uitgespeeld, heb er ook veel lol aan gehad en nu loop ik een beetje rond te schieten en rijden..

Need for Speed Underground 2 heb ik weer geinstalleerd, en daar ben ik ook op weg hem uit te spelen.. Als ik zo'n spel als NFSU2 heb uitgespeeld vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ben het helemaal eens met de reacties hier boven, en wil nog ff toevoegen dat dit effect volgens mij hebt best naar voren komt in games als myst. adventures dus. vroeger op de 486 waren er in verhouding veel meer van dat soort games. niet dat je toen veel vrijheid had, maar het aantal nieuwe adventures wat uitkomt is minder geworden (jammergenoeg).

verder was er laatst een maat hier, die heeft dik anderhalf uur rond gereden in jeepjes in battlefield 2. vond hij geweldig muhahahaha (is het ook)

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon rondwandelen vind ik verschrikkelijk saai. Ik vind mooie omgevingen best leuk, maar ik wil er van genieten _tijdens_ dat ik aan het spelen ben. In UT explore ik de levels wel eens, maar dat is meer vanuit tactisch oogpunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 17:09
Dit doet me herinneren aan een topic op mn favoriete spel wwiionline.
Iemand heeft een account aangemaakt voor zn zoon, heeft tevoren wel op forums gezegd: let op mensen, als je deze speler ziet, realiseer je dan, dat ie niet kan lezen etc.
Zn zoontje was net 3 geworden :)

En wat doet zoonlief het liefst in deze ww2 game? meeliften als infantry op een tank of truck.
Hij weet van zichzelf al hoe in te loggen en te kiezen waar hij moet spawnen en iets te besturen met simpele controls.
Wat doet hij het liefst, gewoon in en uit gebouwen lopen, trap op, trap af, naar buiten weer als er een vliegtuig aankomt, met zn geweer echt op iedereen schieten (vriendelijk en vijandelijk kent ie niet, maar ja eigen team kun je niet afmaken, je ziet wel splash rood), achter mensen aan lopen, kijken wat die doen etc.

Dus hehe wat doet deze gast dus eigenlijk? Exploren, want spelen kan hij eigenlijk nog niet.
Exploren is 1 van de charmes van de grote mmorpgs, jammer genoeg zijn we nog niet in het tijdperk beland, dat de computer willekeurig een wereld kan aanmaken met behulp van veel parameters etc, zodat een wereld echt onbekend word.
Maar ja ik ken het van me zelf in oude games zoals ultima 3, alternate reality: city/dungeon, deed het in muds, maar daar ging het om de beschrijvingen en proberen te kijken als er hidden doors etc zijn. In eve ging ik ook wel heen en weer travellen, maar is op gegeven moment toch teveel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

in GTA kan ik mezelf er nooit toe brengen missies te gaan doen, mensen neerknuppelen is nou eenmaal leuker dan opdrachten doen. En dat is nou meteen de reden waarom ik die serie helemaal niks aan vind, ook mensen knuppelen gaat vervelen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 17:22

Hendal.

Chocolate moose

In BF2 wil ik ook nog wel eens de berg oplopen en een beetje het level rondkijken en wat dogfights bekijken :)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 16:28
Doe dit ook altijd. en heb een hekel aan games waarin dit niet mogelijk is.
Waar je alleen de geplande route kunt lopen, of anders onzichtbare muren tegenkomt.

Ik vind het leuk om de dingen te zien die je normaliter niet ziet, of hoeft te zien. Vaak hebben de programmeurs daar ook wat grappigs of een goodie verstopt. In carmageddon vond je bijvoorbeeld op de meest onmogelijk te bereiken daken de leukste power-ups.

Ook van GTA 1 & 2 kende ik de werelden volledig. Was gewoon nieuwsgierig hoever je kon gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
  • Laatst online: 26-12-2024
In morrowind en co, heb je ook een hele wereld waar je kan rondkijken en rondneuzen. Kijk maar naar de steden, je kan bijna in elk huis stappen, ieder met een eigen interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is het voorbereiden op de missies en ook voor de pracht en praal :)

Spectaten in online games valt er misschien ook wel wat onder niets is mooier in BF series om teammaten elkaar af te zien schieten om een plane te kunnen bemachtigen en vervolgens zien dat ze bij het opstijgen een boom invliegen :Y) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Morrowind idd, flora en fauna is erg goed uitgewerkt vind ik, ik loop meestal naar steden en dungeons ipv de stilt rider te nemen omdat de omgeving van morrowind echt prachtig is en met verschillende mods kan je het zelfs nog mooier maken. Wat ik ook prachtig vindt aan morrowind is de hemel wanneer het nacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Zeg zo eens een mooie mod :p ik wist niet dat die bestonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom doe je daar een scriptie over? Waar komt het nut ervan? Niet negatief, maar ik ben beetje skeptisch en snap het toch niet zo goed. Maar ik ben voorzichtig voor ik ga zeggen "er zijn andere dingen waar je beter wat kan over maken."
Graag enkel DaveSande die antwoordt.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:17:
Zeg zo eens een mooie mod :p ik wist niet dat die bestonden
http://www.rpgplanet.com/morrowind/modcontrols/mods.asp zijn een hoop te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk nog een goede lanterfant game..
Weet iemand er eentje? GTA is mijn favo lanterfant game, maar ik zoek eigenlijk iets met wat meer andere dingen, want GTA ben ik een beetje beu... Zou het lukken in POP III?

[ Voor 67% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-12-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:25:
Fifa 2005 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Persoonlijk houdt ik niet zo van Fifa games..
1Nsane was trouwens ook masterlijk... Jmmr dat ik hem kwijt ben :'( :'(

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-12-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Ik denk dat fixer eerder een spel wil waar je vrij kunt rondlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat fixer eerder een spel wil waar je vrij kunt rondlopen
Jij snapt het ;), of rond racen.. Ik zie het al helemaal aankomen: Het Grote Lanterfant Game Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
We beginnen wat offtopic te gaan, als ik jou was fixer, zou ik een mmorpg beginnen spelen, zoals guildwars of wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:42:
We beginnen wat offtopic te gaan, als ik jou was fixer, zou ik een mmorpg beginnen spelen, zoals guildwars of wow.
Hmmm, ik hou niet zo van Fantasy games, doe mij maar racen en schieten, GTA dus.. maar daar krijg ik nu wel genoeg van, is er niet een "goede rip-off"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Misschien true crime new york city of de vorige, streets of la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:46:
Misschien true crime new york city of de vorige, streets of la
Lineage 2, is dat iets? Of WarRock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Linage is ook fantasy, warock ken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:48:
Linage is ook fantasy, warock ken ik niet
WARROCK

Gratis game, zoiets als BF2, geloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met GTA: SA loop ik altijd maar wat rond te kloten zonder echt iets boeiends te doen

Ook bij bijvoorbeeld Fable loop ik maar 'n beetje doelloos te zijn en mooie screenshots proberen te maken!

Ligt echt aan het soort spel vind ik

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Ziet er echt heftig uit, vooral omdat het gratis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Er zit een grote fout in die warrock site, ik kan me niet member maken, dus het spel ook niet downloaden :(

Ziet er wel erg onbekend uit, op google vindt ik het alleen in china

Op ie werkt de site wel

[ Voor 9% gewijzigd door shadowrazor op 06-12-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:51:
Ziet er echt heftig uit, vooral omdat het gratis is :P
In Teh SimZ kun je ook lekker lanterfanten!

Hier kun je WarRock downloaden: KLIKDITISGEENWAREZMAARGRATIS!
shadowrazor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:54:
Er zit een grote fout in die warrock site, ik kan me niet member maken, dus het spel ook niet downloaden :(

Ziet er wel erg onbekend uit, op google vindt ik het alleen in china

Op ie werkt de site wel
Bij mij zie ik maar de helft van het menu, maar we gaan weer OFFTOPIC

Mijn top 3 explore games:
1: GTA (3, vice, SA)
2: 1Nsane
3: Teh SimZ!

[ Voor 62% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-12-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:21:
Waarom doe je daar een scriptie over? Waar komt het nut ervan? Niet negatief, maar ik ben beetje skeptisch en snap het toch niet zo goed. Maar ik ben voorzichtig voor ik ga zeggen "er zijn andere dingen waar je beter wat kan over maken."
Graag enkel DaveSande die antwoordt.
Tsja, het nut van wetenschap? Goede vraag.
Wat mij altijd stoort is dat er vaak zo negatief over games wordt geschreven in de media. Het zet aan tot geweld en dat soort dingen. Daarom is het goed dat er eens van een andere kant naar games wordt gekeken. Op de Universiteit van Amsterdam wordt bij Nieuwe Media veel aandacht besteed aan Games. Dit ook omdat de games industrie tegenwoordig een grotere omzet en invloed heeft dan bv de filmindustrie. De grote producenten van Games maken veel spellen die op elkaar lijken, en daarom is het interessant om te kijken wat de spelers zelf nu eigenlijk willen en wat ze in spellen doen. Exploratie is iets wat nog erg onderbelicht is. Ik doe dit bij veel spellen namelijk zelf, maar vind heel vaak beperkingen om het te doen. Zeker in games waarbij je als je niet oplet omvergeknald wordt terwijl je rustig om je heen kijkt. Mijn scriptie is een pleidooi voor games waarin een vrije exploratie een van de opties is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:25:
Weet iemand er eentje? GTA is mijn favo lanterfant game, maar ik zoek eigenlijk iets met wat meer andere dingen, want GTA ben ik een beetje beu... Zou het lukken in POP III?
Eén van de minst bekende leuke games van afgelopen jaar, en ik vondt t de volwassenere, andere leuk bedachte variant van GTA-genre : Boiling Point

Zat te wachten op BF2 en daardoor deze game volledig uitgespeeld, als een van de weinige de laatste tijd.... 25x25miles grote map, dus je bent wel even bezig :>

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:17:
[...]

Eén van de minst bekende leuke games van afgelopen jaar, en ik vondt t de volwassenere, andere leuk bedachte variant van GTA-genre : Boiling Point

Zat te wachten op BF2 en daardoor deze game volledig uitgespeeld, als een van de weinige de laatste tijd.... 25x25miles grote map, dus je bent wel even bezig :>
Boiling points, tsja wat zal ik erover zeggen.. buggy??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Thx voor de link fixer :) , maar mag dit wel? Normaal moet je een account hebben om het te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Yepz, doe het haast exclusief zou ik bijna zeggen :P GTA, effe gauw alle gebieden vrijspelen en karren maar. World Racing is ook zon leuke game waar je uren in rond kunt toeren, zonder hetzelfde stuk tegen te komen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ondertussen enkele patches uitgekomen, en alles vol open zetten, net als driver, hoe hoger hoe beter t loopt... me pc was destijds behoorlijk highend maar enigste bug die echt bugde was die autosave bug, maar das verleden tijd...

vet mooi hoor, afentoe stond je alleen maar rond te turen hoe mooi t wel niet was....

[rml]sain onez in "[ PC] Boiling Point: Road To Hell"[/rml]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:12:
[...]

Tsja, het nut van wetenschap? Goede vraag.
Wat mij altijd stoort is dat er vaak zo negatief over games wordt geschreven in de media. Het zet aan tot geweld en dat soort dingen. Daarom is het goed dat er eens van een andere kant naar games wordt gekeken. Op de Universiteit van Amsterdam wordt bij Nieuwe Media veel aandacht besteed aan Games. Dit ook omdat de games industrie tegenwoordig een grotere omzet en invloed heeft dan bv de filmindustrie. De grote producenten van Games maken veel spellen die op elkaar lijken, en daarom is het interessant om te kijken wat de spelers zelf nu eigenlijk willen en wat ze in spellen doen. Exploratie is iets wat nog erg onderbelicht is. Ik doe dit bij veel spellen namelijk zelf, maar vind heel vaak beperkingen om het te doen. Zeker in games waarbij je als je niet oplet omvergeknald wordt terwijl je rustig om je heen kijkt. Mijn scriptie is een pleidooi voor games waarin een vrije exploratie een van de opties is.
Als op een (belgische tv zender) er een reportage was op koppen, was iedereen zo negatief over games. De enigen die gamen volgens hen zijn ofwel agressieve jongeren, ofwel marginale volwassenen. Bv counter-strike werd beschouwt als een ultra agressieve game die jongeren aanzet tot doden. Volgens hen omdat de jongen in Duitsland die zijn klas uitmoordde eens counter-strike heeft gespeeld. Over ontspanning en de vele mogelijkheden die games bieden wordt nooit gesproken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een groot deel van de charme van zo'n lanterfant mogelijkheid is, is dat je weet dat je de vrijheid hebt. Je weet dat het mogelijk is rare dingen te gaan doen, ik doe ze dan niet altijd, maar doordat ik weet dat het kan, vind ik het toch een groot pluspunt voor het spel. Bij de previews van Far Cry liep het water dan ook mijn mond uit. Zo veel vrijheid en mogelijkheden, dat leek me fantastisch. Het is uiteindelijk een goede shooter geworden, maar bij lange na niet wat ik er van had verwacht.

Heb ook een lange tijd WoW gespeeld. Hierin heb je uiteraard ook enorm de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, ook al neemt dit gevoel wel af na mate je het meer speelt. Als een doorgewinterde level 60-er heb ik wel zoiets van: Been there, dont that. 1 van de redenen waarom ik WoW nu ook niet meer speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:40:
Ik denk dat een groot deel van de charme van zo'n lanterfant mogelijkheid is, is dat je weet dat je de vrijheid hebt. Je weet dat het mogelijk is rare dingen te gaan doen, ik doe ze dan niet altijd, maar doordat ik weet dat het kan, vind ik het toch een groot pluspunt voor het spel. Bij de previews van Far Cry liep het water dan ook mijn mond uit. Zo veel vrijheid en mogelijkheden, dat leek me fantastisch. Het is uiteindelijk een goede shooter geworden, maar bij lange na niet wat ik er van had verwacht.

Heb ook een lange tijd WoW gespeeld. Hierin heb je uiteraard ook enorm de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, ook al neemt dit gevoel wel af na mate je het meer speelt. Als een doorgewinterde level 60-er heb ik wel zoiets van: Been there, dont that. 1 van de redenen waarom ik WoW nu ook niet meer speel.
Dat had ik bij far cry ook, ik heb nooit meer als 1 weg kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Far Cry is wel een mooi voorbeeld ja, helemaal vergeten dat ik die ook nog (uit)gespeelt heb :P

Mooi voorbeeld in de zin van hoe het eigenlijk niet moet: ogenschijnlijk heel veel vrijheid maar ondertussen wordt je flink gelimiteerd door het water en ook de scripted scenes (teleurstelling allom omdat je die 'vrijheid' gewoon echt kan zien (geen 1 of andere reclame stunt zeg maar) maar er geen gebruik van kunt maken). Far Cry moet het imho het vooral hebben van 'afstanden'. Van een afstand ziet het er geweldig uit maar wil je erheen dat duurt dat en ontichelijk lang (zou je bijv. kunnen oplossen door de omgeving interactiever te maken als afleiding in een niet herhalende patroon) en soms heb je de mogelijkheid er niets eens te komen op een normale (zonder cheaten) manier. Far Cry was verder best een goed spel daar niet van :)

Wat overigens ook wel een irritatie is dat als je het landschap aan het bewonderen bent op een berg ofzo en net ff over het randje wil kijken dat je er dan afpleurt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 22:40
GTA: SA vond ik geweldig om gewoon in rond te loeren. Het steeds maar misschien volbrengen had ik na een tijdje wel gezien (wel nadat ik alle gebieden had) en dan is het juist leuk om te gaan ontdekken. Als je dat niet doet mis je ook een heel groot deel van het spel. Juist de leukste dingen in het spel kom je niet tegen als je alleen de missies doet maar als je ook zelf op verkenning gaat.
Dat vond ik het leuke aan SA: doelloos ronddolen maar wel weten dat je uiteindelijk allemaal leuke dingen tegenkomt. Vooral de mogelijkheid om met een crossmotor/quad/jetpack op avontuur te gaan is cool.

De GTA serie is ook eigenlijk de enige serie waarbij ik zo veel doelloos rond ging lopen/rijden. Zoiets is imho alleen leuk als er een grote wereld is met verschillende elementen hebben en de makers er humor in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik doe het met name met racegames:
  • Monster Truck Madness, die heuveltjes opraggen is vele malen leuker dan onderstuurd over die asfaltbanen karren
  • Colin McRae, idem dito, in multiplayer zo vet mogelijk van bergen afstuiteren, in rivieren zwemmen etc.
  • Verscheidene vliegspellen (red baron etc.) op een hoogte van tien meter vliegen, en dan een beetje met de camera om jezelf heen circelen. :P Kijken hoe laag je kunt komen...

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 06-12-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
warrock doet het niet hiero hoor. eerste schermpje tijdens install mist simpelweg de next buttong LOLL naja ik ff zoeken blijken er ontelbaar veel bugs te zijn (blijkt open beta te zijn).

supermario bros 1 had ergens in level 2 ofso een geheime portal naar een -1 level (ja een min één level). Het was een onderwater wereld waar ik nooit een einde heb kunnen vinden. Je ging daar dus standaard dood omdat je time up was, maar was wel erug koel als 12 jarige om dat te doen LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ja dit vind ik ook leuk

ultime games hier in vind ik GTA en Postal2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
autodidact schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:21:
warrock doet het niet hiero hoor. eerste schermpje tijdens install mist simpelweg de next buttong LOLL naja ik ff zoeken blijken er ontelbaar veel bugs te zijn (blijkt open beta te zijn).

supermario bros 1 had ergens in level 2 ofso een geheime portal naar een -1 level (ja een min één level). Het was een onderwater wereld waar ik nooit een einde heb kunnen vinden. Je ging daar dus standaard dood omdat je time up was, maar was wel erug koel als 12 jarige om dat te doen LOL
Scroll omlaag, proberen kan ook heh ;)
Oja, tuurlijk monstertruckmadness.. meesterlijk, vooral dat voetbal veldje ;)
Jmmr dat er zo weinig is terecht gekomen met deel 2, ik vind dat ze toch een deel 3 moeten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:35:
[...]

Scroll omlaag, proberen kan ook heh ;)
http://putfile.com/pic.php?pic=12/33819340732.jpg&s=x11

valt niks te scrollen maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Omg lol :P, daar kan ik ook niks tegen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Mij schoot nog een voorbeeld te binnen over games waarin ik rond kan dolen: Fallout2 :) Heerlijk spel om character building in te doen van extreem goed tot extreem slecht en alles ertussenin :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik haat Exploren.

Nouja dat niet zozeer maar ik kan er niet tegen als ik in een shooter bijvoorbeeld mijn weg niet meteen kan vinden en dan een beetje door saai gangen moet gaan dolen in m'n eentje terwijl ik alle monsters al af heb gemaakt. GTA spellen kan ik ook nooit erg lang spelen want dan ga ik me gewoon vervelen als ik niet met de missies bezig ben. Nee geef mij maar of een in zoverre niet lineair spel zodat er om de zoveel tijd vijanden op je afkomen als je aan het dolen bent (dat schijnt moeilijk te zijn, ga je terug - zijn er ineens geen vijanden meer terwijl ze eerder toch door die deur kwamen? ofzo 8)7 )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Exploration deed ik regelmatig in The Elder Scrolls 3: Morrowind. Fantastisch, de vrijheid die je daarin hebt. Ging regelmatig voor de gein een toren in Balmora beklimmen om van de zonsopkomst te genieten. Daarna door naar mijn huis om m'n vergaarde rijkdommen uit te stallen.
De omgeving van Suran of Pelagiad voelde ik me trouwens ook wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Ik explore al 10 jaar Nannymud en ik ken nog maar de helft.
http://www.lysator.liu.se/nanny/

Het is text-based, dit schrikt helaas de meeste mensen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat doe ik ook heel veel, vooral de GTA series. (en vroeger Carmageddon) Ik heb eigenlijk nog nooit serieus een missie gehaald omdat ik daar geen geduld voor heb ;) Maar ik kan wel een uur lang gewoon doelloos rondrijden/vliegen en zoveel mogelijk exploren :). In GTA:SA zitten echt zoveel verborgen dingen dat ik nu na een half jaar dat ik het speel nog steeds nieuwe dingen ontdek.
Ook bij serieuze racegames vind ik het gaver om rond te cruisen ipv. een snelle tijd neer te zetten. Liefst ook nog off-track indien mogelijk. Bij sommige racegames ontdek je dan ook echt wel eens een grote parkeerplaats of een halve oval oid (Monza) verstopt achter wat bosjes waar je wat kunt stunten :)

Dus van mij mogen er nog wel meer games komen met uitgebreide 3D werelden om te exploren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 07-12-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

bonzz.netninja

Niente baffi

TS,

Jij als nieuwe media student weet natuurlijk al lang van het bestaan van VideoGames door Newman waar hij fijn ingaat op Paidea en Ludus van Videogames. De paidea waar jij het over hebt, doelloos rondstruinen, is ook van mij een favo bezigheid, maar heb toch wel zoiets dat ik na een halfuurtje doelloos rondrennen zoiets heb van, ik moet toch maar weer eens iets gaan doen. Dat kan of een missie zijn, of stoppen :P GTA is ook bij mij het ultieme voorbeeld.
Ik studeer nieuwe media en digitale cultuur in utrecht (UU) en houd me op dit moment specifiek bezig met gamestudies. Voordat we ingaan op het nut daarvan (wat hiervoor al ter sprake kwam) ben ik erg benieuwd naar je eindresultaat. Over het nut, tja, lees eens jenkins of scroll eens door deze overview van literatuur, en misschien kunnen mensen zich zelf een beeld vormen van zowel het maatschappelijk als wetenschappelijk nut van gamestudies.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja eigenlijk doe ik het ook altijd, vooral als er goede dingen verteld worden over de graphics en als ik de boel bekeken heb, stop ik vaak ook met spelen. Tenzij ik het echt een leuk spel vind.
Ik vind het altijd heel erg jammer, dat spellen na een tijdje zo een tonig worden.

Maar ik vind het altijd wel leuk om de boel even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 17:56
BitBit3r schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:28:
Ik durf te stellen dit ik vrijwel elke pixel gezien heb van Baldurs gate 1 en 2, elke omgeving volledig uitgepluist op zoek naar sub-plots en kleine side quests ed.

Heb veel van de omgeving bekeken maar wel met een functioneel doel :)
Haha, dat deed ik nou ook bij dat spel. Het lijkt doelloos om de omgeving uit te pluizen, maar bij Baldurs Gate had het ook nog een doel idd :P.
Maar verder ook GTA SA. Af en toe op een fietsje door de hele stad fietsen en gewoon daadwerkelijk kijken wat er zoal is, meeste ontgaat je eigenlijk als je alleen het spel speelt. Ach ja, als je niks te doen heb, kan je altijd een spel gaan exploren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Haha interessant topic. Mijn GTA:SA experience:
-Installeren
-Savegame downloaden
-Geen-politie cheat, auto kan niet kapot cheat
-Vette auto jatten/pimpen
-Rondcrossen maar :)

Schitterendheid :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 16:28
Spel dat ik trouwens laatst nog heb geinstalleerd puur en alleen om doelloos rond te rijden is Driver (de eerste ja :P) Alleen die maps zijn verschrikkelijk klein.. dus na 2 dagen lag die er ook weer af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 09:23

Beugelfles

I love rusty spoons

Zoals de meeste explore ik vooral in GTA, eigenlijk heb ik het de hele serie gedaan. Ik denk dat de opzet van dit spel zich daar ook het beste voor leent. De speelomgeving is immers zo divers.

Verder heb ik ook nog wel eens de neiging om in Command & Conquer een zo mooi mogelijke basis te bouwen. Vooral bij C&C Tiberian sun kon ik me uren vermaken met wegen aanleggen, muurtjes bouwe, mijn tanks zo netjes mogelijk neerzetten, de meest idiote aanvallen opzetten etc. Deed ik gewoon skirmish tegen een stuk of wat easy enemies en dan net zo'n grote basis bouwen dat je je en nergens zorgen over hoeft te maken en dat je in 2 minuten een tegenstander of 5 kan wegvegen.

Of mijn C&C ervaringen ook onder exploren valt betwijfel ik maar dit doe ik meer om aan te geven dat ik een hekel heb aan spellen met een rechtlijnige verhaallijn. Doe mij maar BF1942, BF2, GTA III, VC of SA!

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

w0w

hm... meestal ging ik er toch voor om de games zo snel mogelijk uit te spelen, en dus ook de subquests enzo over te slaan, ik weet niet waaroM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 15:19
Het begon met F15 strike eagle II, je hebt je bommen gedropt en dan lekker alle vijandelijke vliegvelden langsvliegen en vliegtuigen afknallen.
Chuck Yeagers Aircombat, hiermee kon je al custom missies maken maar gewoon de hele map bekijken is ook leuk (kom je erachter dat er eigenlijk maar drie mappen zijn...)
Panzer General 1, met een verkenningsvoertuigje naar de verste uithoeken (stond wel eens een vijandelijke tank die verkeerd geprogrammeerd was)
Red Alert, scirmish mode en dan lekker bouwen, ook bij Warcraft2 deed ik dat (lekker sfeer!)
BF1942 lekker scheuren met een jeep (multiplayer wedstrijdjes)
Delta Force 2 even om de vijand heen lopen (20 min...) en lekker genieten van de woestijn :P

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painkiller :*)
Waneer je alle vijanden heb afgeknald dan gaan alle deuren weer open zodat je rustig door het level kan gaan wandelen, eventueel nog op zoek naar secrets en verborgen objecten. Al blijf je nogsteeds erg voorzichtig om de hoekjes kijken vanwege de enge sweer in het spel.

Vooral het level met die grote opera zaal is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De serious sam serie :). Daar loont het echt om de omgeveving te verkennen. Die games zitte bomvol met secret places en items. Soms komt je echt in de meest bizarre plekken terrecht die helemaal niet thuishoren in de sfeer van het level. Wat dacht je bijvoorbeeld van een heuse discotheek met lekkere muziek, gekleurde lampen en een discobal aan het plafond! en dat midden in een jungle met oude ruïnes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 18:11

junglebeast

hier staat iets

deef- schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:41:
Ik explore al 10 jaar Nannymud en ik ken nog maar de helft.
http://www.lysator.liu.se/nanny/

Het is text-based, dit schrikt helaas de meeste mensen af.
Ja mud exploring is wel leuk. Soms wel noodzaak omdat er geen ingame maps zijn. Zit zelf op Nanvaent - http://www.nanvaent.org
Ook Morrowind en de oudere Daggerfall serie was leuk om te exploren.
En deed het ook wel eens op EQ.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zelf heb daar altijd wel zin in, vooral als het spel daar mogelijkheden in bied. Zoals de GTA serie.
Niet rond scheuren, maar lekker meegaan met het verkeer en rond cruisen.

Met San Andreas was ik ook veel meer bezig met het verkennen van het gebied, dan het daadwerkelijk spelen van de missies. Duurde bij mij ook wel een paar maand voordat ik het spel uitgespeeld had.

Ik speel dan ook liever spellen waar je gang kan gaan en andere dingen kan doen naast de missies.
GTA:SA kan je dan ook binnen twee weken uitgespeeld hebben, maar doordat er veels te doen en te zien valt kan het ook veel langer duren.

Met de Need For Speed heb ik dat met sommige delen ook wel een beetje, vooral om de mooie omgevingen.

Lesuire Suite Larry is ook zo'n spel, zoals GTA. Gewoon doen waar je zin hebt. ;) :P

Zo zullen er wel meer spellen zijn. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:48

H3llSiNG

Meh.

technopeuter schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:17:
Het begon met F15 strike eagle II, je hebt je bommen gedropt en dan lekker alle vijandelijke vliegvelden langsvliegen en vliegtuigen afknallen.
Chuck Yeagers Aircombat, hiermee kon je al custom missies maken maar gewoon de hele map bekijken is ook leuk (kom je erachter dat er eigenlijk maar drie mappen zijn...)
Panzer General 1, met een verkenningsvoertuigje naar de verste uithoeken (stond wel eens een vijandelijke tank die verkeerd geprogrammeerd was)
Red Alert, scirmish mode en dan lekker bouwen, ook bij Warcraft2 deed ik dat (lekker sfeer!)
BF1942 lekker scheuren met een jeep (multiplayer wedstrijdjes)
Delta Force 2 even om de vijand heen lopen (20 min...) en lekker genieten van de woestijn :P
Omg ja f15 strike eagle 2, ook mijn eerste spel waar ik vaak heb rond gestruind.. landen.. weer opstijgen weer landen, beetje rondvliegen :D

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact

ja natuurlijk! en dan als echt ALLE resources op zijn met zo'n rts een zo'n dik mogelijk leger bouwen dat je pc echt onwijs moet rekenen enzo... LoLL
zo'n mooie rooie vlek over je minimap. had niks meer met tactiek te maken, puur verpletteren LoL
en als het dan helemaal pret is/was een flinke bom op je eigen legers kijke hoeveul je er in 1 keer om kunt leggen muhahaha (generals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik moet toegeven dat ik met Everquest 2 ook af en toe vergeet m'n groepmaten te helpen als ik me weer sta te vergapen aan die mooie graphics.. Het is een gigantische wereld en ik wil dan ook elk hoekje zien en verkennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik speel de meeste single-player spellen met cheatcodes aan.

Onbeperkt ammo, god-mode, en dan lekker rondlopen, de vijanden van dichtbij bekijken, als je zin hebt het simpelste monster met het zwaarste geschut afknallen, en voor de rest lekker rondkijken.

En bij race/vliegspellen kijken hoe hard ik kan crashen, op de meest vreemde manieren (vooral kamikaze acties, kijken hoeveel ik kan raken)
Jammer dat ik geen goede computer meer heb, ik zou graag nog een keer wat willen spelen (gaat moeilijk met on-board video, miskoop van het jaar)

Gewoon voor de lol van het spelen, geen 'verplichtingen' om het level af te maken, maar starten en stoppen wanneer het mij uitkomt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 22:40
Asl toevoeging op mijn vorige post (ging over GTA): Spiderman vond ik ook altijd erg leuk om gewoon wat rond te dolen. Gebouwen op zwaaien en de hele stad bekijken vanaf het hoogste puntje van het Empire State Building, erg leuk allemaal. Vooral dat je voetgangers op kon tillen en ermee aan de haal kon gaan vond ik wel komisch (iemand optillen -> heel hoog gebouw op klimmen -> naar beneden springen en op je 'passagier' landen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 20:46
Delta Force _/-\o_

Zowel in deel 1, 2 als in land warrior maakt ik er een kunst van om eerst het gehele gebied te inspecteren en alle mogelijke manieren om bij het eindpunt te komen te onderzoeken, waarna ik de AI rustig besloop en alles afmaakte zonder aandacht te trekken.

Ik hou erg van spellen met enorm veel vrijheid, dan kan ik tenminste zelf beslissen wat ik wil doen en wordt het me niet voorgelegd door een onzichtbare rails. Daarom vind ik de hele GTA serie (en met name San Andreas) zo vet; er is zoveel te ontdekken en te doen, dat zo'n spel nooit snel verveelt...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dit doe ik ook erg vaak. GTA:VC zo veel gedaan, was gewoon vet. Met UT 2004 wil ik het ook nog wel eens doen. Dat ONS-...-MARS... level vind ik erg mooi gemaakt. Vooral de lucht daarin.

S.t.a.l.k.e.r (screenshots: 1, 2, 3, 4) lijkt me ook zo'n spel, waar je heel mooi kunt exploren. Nu hoop ik dat je daarbij ook de vrijheid hebt omdat te doen. Dat lijkt me echt vet.

MMORPG's speel ik niet, omdat ze vaak alleen maar fantasy zijn, waar ik niet echt van houd, maar hier kun je dat ook heel mooi doen. Als ze een beetje beeldkwaliteit hebben, dan heb je soms wel erg mooie omgevingen.

Bij Half Life 2 zou je ook meer de vrijheid moeten krijgen om te kunnen exploren, want het heeft soms er mooie omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:57:
in GTA kan ik mezelf er nooit toe brengen missies te gaan doen, mensen neerknuppelen is nou eenmaal leuker dan opdrachten doen. En dat is nou meteen de reden waarom ik die serie helemaal niks aan vind, ook mensen knuppelen gaat vervelen.
Mensen knuppelen is wel lekker afentoe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik explore op het moment veel in Kameo, wat ziet dat er allemaal schitterend uit zeg, mooiste spel ooit tot nu toe. Echt bloedjemooi.
De verwachte speelduur is +/- 10 uur, ik heb hem nog niet uitgespeeld en zit al op bijna 20 uur. Lekker ff het slagveld op en alles uitroeien, daarna een beetje rondcrossen op je paard beetje secrets zoeken e.d. Genieten van de mooie belichtingen enz.
Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik merk dat het voornamelijk first-person spellen (en ik denk dat een race- of vliegspel ook first-person genoemd kan worden, niet alleen Doom dus) zijn waarin mensen aan exploren doen. Maar bij mezelf merk ik dat ik het ook in andere genres doe.

Civilization 4. Om dat spel een beetje redelijk te spelen moet je flink uitzoomen om het overzicht te houden. Zo af en toe (eens per uur ofzo) laat ik het rijk even voor wat het is, zoom ik flink in, en dan gewoon genieten van de kleine animaties die je ziet. Lekker met de pijltjestoetsen over de wereld vliegen en genieten van alle steden die je ziet, walvissen die aan het zwemmen zijn, workers die een weg aan het bouwen zijn... En na een minuut of vijf/tien zoom ik weer lekker uit en ga ik verder. Het voordeel van Civilization is natuurlijk dat je het spel niet hoeft te pauzeren om even te lanterfanten.

Toen ik Civilization IV voor het eerst installeerde was ik even bezig met wat anders, dus besloot ik om geen spel te starten en liet ik het spel op het menuschermpje hangen. Voor degenen die het niet kennen: in het hoofdmenu heb je op de achtergrond een stukje wereldbol met Europa / het Midden-Oosten zichtbaar, en je ziet de wereldbol langzaam ronddraaien. De zon zie je elke twee minuten opkomen, waarna de wereldbol ietsjes lichter wordt. Na een minuutje gaat de zon onder, en komen er lichtjes op de wereldbol tevoorschijn. Die lichtjes gaan weer uit als de zon opkomt.
Die avond dat ik Civ IV installeerde heb ik gewoon een uur lang dit schermpje aangehad. En nee, voor zover ik weet heb ik geen last van concentratieproblemen, groeistoornissen, zwakbegaafdheid of autisme. Ik vind een simpel bewegend beeldje gewoon fascinerend. :P

En wat te denken van een spel als Transport Tycoon / Locomotion? Zodra je je netwerk een beetje slim hebt opgezet is het vaak gewoon een kwestie van wachten terwijl je langzaam je investeringen terugkrijgt. Da's een mooi moment om lekker de treintjes te gaan volgen, of het scherm stil op een station te zetten en lekker kijken hoe de treintjes komen en gaan.

Eigenlijk is het dus precies hetzelfde als bij de Real-World-modeltreintjes: eerst even bouwen en als het eenmaal in elkaar zit lekker de stroom erop zetten en maar kijken.

TS, ik hoop dat je iets aan deze post hebt. Ik vind het onderwerp trouwens erg goed gekozen.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Mystic_Jack schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:09:
Ik zelf heb daar altijd wel zin in, vooral als het spel daar mogelijkheden in bied. Zoals de GTA serie.
Niet rond scheuren, maar lekker meegaan met het verkeer en rond cruisen.
[...]
OMG, idd, je proberen te houden aan de verkeersregels :P

Helaas dat iedereen 20 rijd en jouw auto binnen 2 seconden op 150 zit ;) En dat ze af en toe spontaan tegen elkaar aanknallen, opeens van baan wisselen, afsnijden, stil gaan staan, 3 minuten op elkaar gaan staan wachten bij een kruising, spookrijden etc. :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

leokennis schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:16:
[...]

OMG, idd, je proberen te houden aan de verkeersregels :P

Helaas dat iedereen 20 rijd en jouw auto binnen 2 seconden op 150 zit ;) En dat ze af en toe spontaan tegen elkaar aanknallen, opeens van baan wisselen, afsnijden, stil gaan staan, 3 minuten op elkaar gaan staan wachten bij een kruising, spookrijden etc. :P
In GTA:SA is het verkeer inderdaad veel echter geworden...mensen neem rijles! Het slaat nergens op autos die NET voor je van baan wisselen, of die met 180 je een kusje geven ( terwijl jij aan de kant van de weg geparkeerd staat )

In GTA, elke gta is het gewoon onmogelijk een auto "mooi" te houden want iedere keer crashen ze op je!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games met enorm grote werelden is denk ik ook wel de toekomst. Zoals iemand al zei camageddon man wat mooi was dat toch. Je kunt als het ware gewoon je eigen missies een beetje maken en dat vind ik erg cool. Ook far cry, gewoon genieten van de omgeving, beetje in speedboat, water in etc. Ik heb em niet eens uitgespeeld maar toch enorm van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:36:
Games met enorm grote werelden is denk ik ook wel de toekomst. Zoals iemand al zei camageddon man wat mooi was dat toch. Je kunt als het ware gewoon je eigen missies een beetje maken en dat vind ik erg cool. Ook far cry, gewoon genieten van de omgeving, beetje in speedboat, water in etc. Ik heb em niet eens uitgespeeld maar toch enorm van genoten.
Helemaal mee eens. :) FC ook niet uitgespeeld maar de hele tijd zoveel mogelijk proberen te verkennen.

Zelfde met GTA games (overigens wel bijna allemaal uitgespeeld). Leukste blijft gewoon om een alle gebieden in GTA te unlocken en lekker urenlang door het landschap racen/stunten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 20-10 06:38
Ikzelf doe het haast nooit, maar ik zie mijn broertjes vaak zat rond kijken in een spel, gewoon om even rond kijken. Soms betrap ik me er ook op het rijden van missie naar missie in GTA ook erg leuk is, gewoon een beetje scheuren. Sommige spellen heb ik het ook veel meer, bijv. Call of Duty (2) ga je niet eventjes naar het landschap kijken, dan ben ik iig hard bezig Duitsters neer te maaien. Het ligt volgens mij ook echt aan heel erg het type spel.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Pagina: 1