Toon posts:

[XP] Start alleen nog op in safe-mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel spreekt voor zich neem ik aan. Mijn PC wil dus nog alleen maar opstarten in Safe-Mode.
Het kwam van de ene op de andere keer voor. Een tijd lang geen problemen gehad, en gister startte hij ineens niet meer op. Het logo van XP met dat scrollbalkje eronder blijft maar staan. Start je in Safe mode op dan is hij er binnen 10 seconden. Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik het oplossen?

Ik heb al gedaan:
- Herstellen naar verschillende punten
- Videokaart drivers uninstallen en oudere installen
- chkdsk
- booten met in diagnostische mode
- faq doorgelezen
- overclock teruggedraaid

Help... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 14:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik mogelijk met het zelfde probleem zit, heb dit ook pas gepost in deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1092799

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als het werkt, maar probeer het eens op te starten met F8 en dan op Windows normaal opstarten. Misschien dat hij het wel terugzet naar normaal opstarten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het lijkt er wel op maar bij mij doet nu zelf system restore het niet meer.. Ik snap er echt niks meer van en ik wil niet wéér een keer opnieuw windows installeren. Dat heb ik al zo vaak gedaan de afgelopen tijd.. Volgende keer koop ik wel een Dell ofzo, die werken teminste.. :S

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:28:
Ik weet niet als het werkt, maar probeer het eens op te starten met F8 en dan op Windows normaal opstarten. Misschien dat hij het wel terugzet naar normaal opstarten.
nee zo is het niet. Als ik mijn pc aanzet start hij wel op, alleen als hij "normaal"opstart dan blijft hij vastzitten bij dat balkje. als ik vervolgens mijn pc weer opstart en dan voor safe-mode kies, dan doet hij het wel. Dus ik kies zelf voor safe-mode ;)..omdat hij in "normale"modus niet meer wil..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:50:
[...]

nee zo is het niet. Als ik mijn pc aanzet start hij wel op, alleen als hij "normaal"opstart dan blijft hij vastzitten bij dat balkje. als ik vervolgens mijn pc weer opstart en dan voor safe-mode kies, dan doet hij het wel. Dus ik kies zelf voor safe-mode ;)..omdat hij in "normale"modus niet meer wil..
Hier dus de verwarring: Wat is normaal :)

Outerspace bedoeld waarschijnlijk als je tijdens het opstarten op F8 druk dan kun je onder andere kiezen uit de optie Safe Modus maar ook uit de optie Normale Modus... Bedoel je met "normaal" het opstarten van windows zonder op F8 te drukken, of bedoel jij met "normaal" onder het opstarten op F8 drukken en dan voor Normale Modus kiezen?? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:57:
[...]

Hier dus de verwarring: Wat is normaal :)

Outerspace bedoeld waarschijnlijk als je tijdens het opstarten op F8 druk dan kun je onder andere kiezen uit de optie Safe Modus maar ook uit de optie Normale Modus... Bedoel je met "normaal" het opstarten van windows zonder op F8 te drukken, of bedoel jij met "normaal" onder het opstarten op F8 drukken en dan voor Normale Modus kiezen?? :)
zonder f8 en dan normaal laten doorlopen, dat werkt niet..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook het bios nu gereset maar dat werkt ook niet. Kan iemand me misshcien helpen?

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:54:
ik heb ook het bios nu gereset maar dat werkt ook niet. Kan iemand me misshcien helpen?
Ik weet niet of je mobo een nForce4 chipset heeft, maar als dat zo is...is dat waarschijnlijk je probleem...heb ik ook, en ik heb het bij meerdere mensen gelezen hier op GoT met de combinatie Maxtor 10 series en nForce4 ;(

Verwijderd

Topicstarter
NForce 4 heb ik ja.. Asus a8n-e bordje.. Wat is dan het probleem? Die 2 werken niet samen ofzo? Zijn daar geen drivers voor te vinden die dat oplossen?
En jij hebt ook die problemen om de maand?

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:05:
NForce 4 heb ik ja.. Asus a8n-e bordje.. Wat is dan het probleem? Die 2 werken niet samen ofzo? Zijn daar geen drivers voor te vinden die dat oplossen?
En jij hebt ook die problemen om de maand?
Ja dat zijn idd bekende samenstellingen die niet zulke fijn communicatie hebben :r
Bij mijn weten ook nog geen drivers idd die dat op zouden moeten lossen :|
Enne...ik had een tijd dat ik 4 keer per dag, 3 weken lang mn pc moest formatteren en windows opnieuw moest installeren om vervolgens 1 uur te kunne internetten.
Maarjah nu doe ik er al wel een week achter elkaar mee gloofik :Y)

Verwijderd

Topicstarter
aha..nou lekker dan.. zijn er ook schijven waarbij dat niet het geval is? Anders verkoop ik deze schijf en gooi ik er een nieuwe in.. Als het daarmee is opgelost is mij dat wel wat waard namelijk! :)

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:19:
aha..nou lekker dan.. zijn er ook schijven waarbij dat niet het geval is? Anders verkoop ik deze schijf en gooi ik er een nieuwe in.. Als het daarmee is opgelost is mij dat wel wat waard namelijk! :)
Ik DENK dat dat het is he, ga asjeblieft niet alleen van mij uit :)
Maar jah...volgens mij zouden alle andere harde schijven het gewoon moeten doen, geen bekende problemen bij mij bekend iig

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan als het goed is de firmware van je Maxtor's flashen - hiermee zou die incompatibiliteit grotendeels verholpen moeten zijn vziw :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit probleem komt mij ook wel erg bekend voor. Die Maxtor HDD moet je gewoon flashen. Komt alles goed :)

• Ruben [NL]
LoeiOrdinair schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:48:
Dit probleem komt mij ook wel erg bekend voor. Die Maxtor HDD moet je gewoon flashen. Komt alles goed :)
Met wat wil je die flash/update doen dan?
Bedoel je een of ander iets wat op de Maxtor site staat?
Dat "MaxBlast 4" of "PowerBlast" is trouwens het enige wat ik daar kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik ook wel weten! Als dat het probleem zou oplossen ben ik natuurlijk weer blij! Dan hoef ik ook geen nieuwe schijf meer te kopen! :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-03 16:18

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik heb het probleem ook met verkeerde services aan en SP2 aan. Boot voor de gein is in safe mode en haal SP2 er gewoon helemaal af. Je hebt een goede virusscan en firewall neem ik aan dus dat moet werken. Bij mij helpt het. Ik draai nu SP2 ook maar hiervoor moet ik perse elke service die ik het laten opstarten anders gaat hij alsnog flippen. 8)7
Edit: Nu helpt SP2 eraf bij mij ook niet meer. Ik ben nu zelf de weg een beetje kwijt. Ik ga dan ook maar flashen... :?

[ Voor 16% gewijzigd door DualDevil op 08-12-2005 19:36 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:06:
Dat wil ik ook wel weten! Als dat het probleem zou oplossen ben ik natuurlijk weer blij! Dan hoef ik ook geen nieuwe schijf meer te kopen! :)
Kijk even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ (OM FAQ / Beleid) en CTRL+F eventjes op firmware :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-03 16:18

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ligt het dan niet aan een service of iets dergelijks? Als ik veillig/laatste bekende instellingen die werkten gebruik start hij 100% goed altijd en heb ik heel heel af en toe een BSOD maar zo snel als ik kies voor "windows normaal starten" blijft hij bij het logo en het blauwe balkje hangen. Ik heb al vanalles geprobeert. Kan iemand mij vertellen waar ik de nieuwste firmware moet downen en hoe ik een HD flash. Allemaal nog nooit gedaan B)

Ik heb Firmware: BANC1G10 deze klinkt toch vrij nieuw. Kan iemand me vertellen waarom ik toch problemen heb? Denk dat ik eerdaags nog maar is mijn windows install check... :?

[ Voor 118% gewijzigd door DualDevil op 09-12-2005 07:47 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
ok nou.. ik heb SP 2 eraf gegooid en hij doet het idd weer. Ik denk dat ik het maar laat zo..
Alleen nu heb ik nog 1 probleempje.. mijn USB 2 drivers zitten er niet meer op, hoe krijg ik die er weer op? bij De Nforce 4 drivers zegt ie dat je het met Service Pack 1 kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
shit.. nu krijg ik BSOD's. nu ben ik het echt zat. ik koop wel een nieuwe HDD :S

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Diamondmax 10 200 SATA dus te koop? :P

Verwijderd

Topicstarter
yes, kopen? mail me maar als je m wilt.
Ik ga een seagate kopen, heb voor als nog niks gevonden wat er op wijst dat die het ook niet doet bij Nforce 4..

Verwijderd

Topicstarter
nou, inmiddels 3 dagen verder. Het werkt allemaal nog steeds, met de Maxtor. Hij loopt nu alleen nog elke keer vast als ik Azureus, Utorrent of bitspirit aanzet. DUs of dat proggie nou zo stressend is voor je HDD? Dan maar zonder azureus, of er moet een goeie oplossing voor zijn. Ga nu iig SP1 installen, dan heb ik iig weer USB 2.
Pagina: 1