Toon posts:

[XP] XP laadt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zeker of dit bericht past in dit subforum maar goed

Sinds de installatie van XP start Windows niet altijd op, regelmatig blijft hij hangen bij de laadbalk, de led van mijn harde schijf (Maxtor SL200S0) blijft continu branden maar doet voor de rest niets meer, soms sprint alles weer plots in actie en start zoals normaal. Het probleem is dat er geen patroon in het niet-laden zit. Een aantal keer start XP normaal, een aantal keer blijft hij hangen met een manuele reboot als gevolg. Alle safe modes starten dan wel weer normaal..

Ik dacht dat dit misschien te maken heeft met het feit dat mijn harde schijf in twee is verdeeld via partition magic 8. Aangezien ik dit niet-opstarten zo beu was heb ik via partition magic mijn partities terug gemerged tot één schijf en daarna PC terug opgestart en weer het zelfde probleem. Ik kwam toen op het idee om een system restore te doen maar dit hielp eveneens niet.

Een gevolg van dit alles is dat mijn data op de F schijf verdwenen lijkt te zijn. Ik heb hiervan geen backup gemaakt (in feite waren het niet zo'n belangrijke data) maar het blijft een lastig feit.

Door mijn geknoei is het zelfs zover dat XP niet meer in normale mode start maar ik alleen nog maar in Safe Mode kan starten.. Iemand een oplossing?